Nematoden in teken

Voor alle onderwerpen die gaan over andere door teken overdraagbare infecties. Over symptomen, diagnose, tests en behandeling hiervan. Onderwerpen over andere infecties die naast de Lyme-Borreliose kunnen optreden, zijn hier ook welkom.
Sproetje

Re: Nematoden in teken

Berichtdoor Sproetje » Di 17 Mar 2015, 19:49

Mocht het zo zijn dat je bv geen antibioticum meer kunt verdragen (ivermectine is een antibioticum) om wat voor reden dan ook, dan is hier één van de alternatieven:

http://www.lymephotos.com/

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Di 31 Mar 2015, 14:35

Sinds een paar dagen ben ik begonnen met het zout protocol:

http://www.lymephotos.com/

Eigenlijk wilde ik ivermectine gaan gebruiken, maar wil het toch eerst nog op een andere manier proberen.
Bovendien had ik gelezen bij Klinghardt dat dit goed werkt.

Ik moet bekennen dat ik er behoorlijk op reageer.
Niet alleen de darmen, maar ook in het hoofd.

Ik heb me trouwens niet laten testen op die beestjes. Maar de kans is aardig aanwezig dat ze bij mij aanwezig zijn.

savan

Berichtdoor savan » Do 02 Apr 2015, 09:16

Ik weet niet of zout/vitc de eitjes doodmaken foetsie,
ik heb een volledige kuur ivermectine gedaan, 3 keer per dag 14 dagen, wel eerst veel pijn in gewrichten en op de borstkas.
Dat is allemaal weg nu.
ik ben dik tevreden.
Volgende stap praziquantel de maximale kuur en daarna pyrantel en dan weer zien.

Ik kreeg wel wat vreemde sensaties in de ogen als bijwerking maar dat is weer weggetrokken,Ik ben blij dat ik het gedaan heb.
ik doe wel de volledige kuren omdat ik bang ben voor resistentie.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Vr 03 Apr 2015, 20:14

Denk ook niet dat het de eitjes doodt.
savan schreef:ik heb een volledige kuur ivermectine gedaan, 3 keer per dag 14 dagen,

Ben je niet gaan pulsen?
Zoals ze dat ook bij dieren doen zeg maar.
Daar doen ze geloof ik 10 of 14 dagen ivermectine en dan 3 weken niks en dan weer opnieuw, en dat dan 3 of 4 keer achter elkaar.

savan schreef:wel eerst veel pijn in gewrichten en op de borstkas.

Ik vroeg me af of die beesten ook in je hoofd kunnen gaan zitten. Ik kreeg ( en nu nog nogal veel last van de hersenen weer)

savan schreef:Ik kreeg wel wat vreemde sensaties in de ogen als bijwerking

Toch wel vreemd dat het ook op de ogen slaat.
Ik denk steeds dat ze dan ook op de plek zitten waar je tijdens je behandeling last van gaat krijgen.
Het zijn kleine microscopische aaltjes, kunnen denk ik overal komen.
Maar weet dat niet zeker.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Vr 10 Apr 2015, 15:51

Heb het zout-protocol van Klinghardt gevonden
Ik wist n.l. niet precies hoe lang je dit precies kunt gebruiken, gezien er nogal wat zout gebruikt moet worden en eigenlijk is zoveel zout nu ook weer niet zo goed voor je hart en nieren.

Dit is wat ik vond,

Zoutprotocol van Klinghardt:

http://chronimed.over-blog.com/article- ... 83654.html

The Lyme ABC
A. We start with deworming our clients. We often use a simple yet agressive seasalt/Vit C protocol (19) which has an independent effect
aginst the spirochetes also. The high salt conmcentration kills large parasites by osmotically induced dehydration (osmotic shock).
High salt levels also increase the enzyme elastase which has a strong antimicrobial/anti-spirochete effect (4)

Protocol: 1.5 grams of seasalt per 20 lbs of body weight in 4 divided doses per day for 3 weeks.
With each dose also give 1-4 gms of Vit C (dose has to be just below bowel tolerance).
Three 3-6-week cycles with a 2 week break inbetween. The BP should be monitored and not elevate outside acceptable levels.
5 % of the population are salt sensitive and react with a significantly increased blood pressure. In the off weeks we give ? tsp of sea salt
first thing am in a glass of water.

Sometimes we enhance the program by using the “Arise-and-Shine” herbal program. Often I will add in a course of Albendazole or Biltricide.

Hij schrijft dus voor dat je 3 weken lang dit moet gebruiken met een tussenpose van 14 dagen.
Tijdens die 14 dagen in de ochtend een theelepeltje zeezout in de ochtend met een glas water, meer niet.
Na de 14 dagen weer de dosis zout/vit.C voor 3 weken.
Dit 3 keer herhalen.

En hij gebruikt af en toe ook Albendazole of Biltricide ernaast, die zijn vnl. tegen rondworm en spoelworm en lintworm.

Maar het zout/vit. C is specifiek tegen filaria soorten.

Ik doe nu mijn eerste 3 weken en zit in de laatste week.
Heb wel erg last gehad van mijn hoofd, vooral achter de neus en achter de ogen.
En mijn darmen, maar geen extreem dunne ontlasting, wel een beetje breïg ( kan ook van het ontgiften komen, want dat doe ik erbij)

Mocht het allemaal niet goed lukken dan kan ik altijd nog ivermectine gaan gebruiken.

PS
5% van de mensen krijgen last van hoge bloeddruk van dit protocol.
Bedenk dus goed voordat je ermee gaat beginnen of je hier gevoelig voor bent.

PS
Ik zei dat de zout/vit.C specifiek tegen filaria soorten is, maar ik ben er niet helemaal zeker van ik geloof dat het juist is voor de volwassen soorten

In het regulier wordt het ook gebruikt, zag ik, samen met DEC
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK7844/
[1996]
Some mass treatment programs have used table salt medicated with diethylcarbamazine

frequent side effects, such as fever, vertigo, headaches, nausea, and lymphatic inflammation, discourage patient cooperation. Ivermectin, a drug that has recently been shown to be effective in the treatment of onchocerciasis, is being evaluated for use in lymphatic filariasis. Neither drug is very effective at killing adult worms. Combinations of diethylcarbamazine and ivermectin are being tested.
Laatst gewijzigd door Sproetje op Zo 05 Jun 2016, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.

savan

Berichtdoor savan » Ma 13 Apr 2015, 09:50

@foetsie,

Met dat pulsen heb je wel gelijk denk ik, maar ik wilde eerst graag een volledige kuur doen.
Het herhalen van de kuur is ook wel een punt, dat moet ik nog even uitzoeken.
Ik ben nu bezig met diethylcarbamazine 21 daagse kuur 3mg per kilo lichaamsgewicht, dit werkt voor mij verrassend goed.
Ivermectine deed al veel, maar dit werkt beter voor mij.
Waarschijnlijk heb ik eens ergens iets opgelopen wat met filaria te maken heeft, Afrika, Venezuela of egypte? Ik weet het niet.
Of door een paardenmug? of een teek? wie zal het zeggen.
Ik heb even gekeken bij filaria want ik heb altijd hele ruwe handen aan de binnenkant zoals deze link:

https://dermquest.com/image-library/ima ... 166cd624a6

Dat noemen ze ichthiosis vulgaris zo kunnen je handpalmen eruitzien als je een infectie hebt met filariasis. Ik las een artikel over filariasis dat je handen kunnen gaan lijken op ichthiosis vulgaris.(ichthiosis is een genetische afwijking)
Die fotos zijn sprekend mijn handen, de ene is wel erger dan de ander.

Nu ik bezig ben met DEC zien de handen er langzaam aan steeds beter uit.

RoelA

Berichtdoor RoelA » Vr 01 Mei 2015, 15:36

- Mijn eigen ervaringen met nematodes -

Deze zat vorig jaar onder de microscoop in mijn eigen bloed:
Afbeelding

En nu deze in darkfield:
Afbeelding

En dezelfde worm in brightfield.
Afbeelding
Het typerende kanaal in het lengterichting van de worm is duidelijk zichtbaar. Dit kanaal heeft met voedselvertering of reproductie te maken.
Timelapse van de betreffende worm in darkfield, onder aanval van 2 WBCs.

En hier heb ik nog een soort van timelapse waarop dan weliswaar geen volwassen nematode te zien is, maar wel een groeiende parasiet in mijn eigen bloed. Mogelijk dat dit de voorlopers zijn van de grotere nematoden?
Afbeelding

In dit youtube filmpje is een andere microscopist te zien die dezelfde nematodes in patienten aantreft. Volgens haar zou het om een variant van strongyloides gaan. Maar dat is giswerk denk ik. Er bestaan zoveel nematodes en velen zijn nog niet ontdekt.

Maar goed, strekking van het verhaal is denk ik duidelijk. Nematodes in lymepatienten zijn echt! En dit soort wormen zitten niet alleen in de darmen, ook in het bloed en dus mogelijk andere weefsels. Ik ben het niet altijd met de ideeen van Klinghardt eens, maar met zijn parasieten protocol zit hij wel in de goede richting. Bryan Rosner beschrijft in zijn gemodificeerde parasieten protocol ook DEC (Diethylcarbamazine):
http://lymebook.com/ivermectin-albendaz ... osa-pudica
Hij beschrijft DEC als:
When I reflect on what I now know about DEC, I often find myself thinking, "I really wish someone would have told me about this drug years sooner in my Lyme disease battle!"

savan

Berichtdoor savan » Za 02 Mei 2015, 07:02

Roel nog wat info:

filaria species + beschrijving:

http://www.phsource.us/PH/HELM/PH_Paras ... riasis.htm

Wel een punt om over na te denken dat de filaria variant mansonella perstans de combinatie DEC en mebendazole vereist in de behandeling.
In welke dosering en hoe lang mebendazole erbij moet kon ik nog niet goed vinden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mansonella_perstans

Wuchereria bancrofti zit voor bijna 100% in de lymfevaten. Er zijn andere soorten die weer meer in je gewrichten, centraal zenuwstelsel, hart, longslagader kruipen. Dus er zit wel verschil tussen de soorten.
Een besmetting met een filaria soort kan jaren in je lichaam zitten en a- symptomatisch verlopen, maar je begrijpt wel dat na een borrelia besmetting er geen sprake meer is van een a-symptomatisch verloop.
Waar loop je het op , ja zeg het maar, het buitenland maar ik sluit niet uit dat het de overdracht door een teek kan komen. In europese honden hebben ze controle gedaan, na een tekenbeet waren er toch honden besmet met filaria species.

Ik denk hetzelfde al jij Roel dat nematoden nr 1 co-infectie van lyme is.

savan

Berichtdoor savan » Za 02 Mei 2015, 11:07

Terug naar “Co-infecties”