Nematoden in teken

Voor alle onderwerpen die gaan over andere door teken overdraagbare infecties. Over symptomen, diagnose, tests en behandeling hiervan. Onderwerpen over andere infecties die naast de Lyme-Borreliose kunnen optreden, zijn hier ook welkom.
RoelA

Re: Nematoden in teken

Berichtdoor RoelA » Do 14 Mei 2015, 21:21

irritant overigens, ik heb een klein spiertje op mijn kin (vlak onder mijn onderlip) die nu al de hele dag aan het twitchen is. Normaal duurt twitchen vaak maar enkele seconden, maar nu is het echt consistent lang op 1 plek :x

Savan, jij schreef overigens om mebendazole in combinatie met DEC te gebruiken, maar heb je ook al eens Pyrantel Pamoate geprobeerd? Mogelijk dat dit een zelfde soort werking kan hebben als mebendazole?

savan

Berichtdoor savan » Vr 15 Mei 2015, 08:10

Hallo roel,

Die pyrantel ga ik nog even bekijken mogelijk dat dit ook wel kan.
Dat mushy foods snap ik ook niet helemaal, je zou zeggen slap voedsel? fijn gemaakt voedsel of zoiets?
Zou hij bedoelen dat je stevig voedsel moet nemen voor de darmen of zoiets?

Ik had ook wel wat spiertrekkingen maar meer als ik bijna sliep, ineens dat mijn been schokte, zou dat met magnesium tekort te maken kunnen hebben?

RoelA

Berichtdoor RoelA » Vr 15 Mei 2015, 12:17

Spiertrekkingen weet ik zo niet. Kan magnesium zijn, maar mijn magnesium (RBC) was spot-on. Dus kan denk ik ook andere oorzaken hebben.

Ik snap het ook niet van de mushy foods. Wat ik wel begreep is dat Simon Yu en Klinghardt geen supplementen zoals b-vitamines (en anderen?) adviseren totdat de parasitaire infectie onder controle is.

RoelA

Berichtdoor RoelA » Vr 15 Mei 2015, 14:25

ik lees overigens dat bij het behandelen van hookworm vroeger epsom zout werd geadviseerd. Epsom zout zou de beschermde slijmlaag in darm verminderen zodat de wormen vatbaarder zijn voor behandeling (zoals Thymol, afkomstig van tijm).

http://www.parasiteinfo.com/parasites/hookworm.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Hookworm

Is dit de reden waarom het Salt/VitC protocol werkt? Hebben we inderdaad iets nodig om de beschermende slijmlaag van de wormen af te breken als deze zich tegen de darmwand genesteld hebben?

ik vraag me zelf af (gezien de misselijkheid, gewichtsverlies, altijd lucht opboeren, ademtekort na eten, hartkloppingen na eten) of de oorzaak van al mijn ellende niet in de darmen zit. Volwassen nematodes in darm, maken vervolgens larves, larves boren zich door de darmwand heen. Klinkt aannemelijk? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar mensen met zout ervaringen nu?

savan

Berichtdoor savan » Vr 15 Mei 2015, 18:19

Ja dat is een goede vraag, ik denk afhankelijk van welke wormen je last hebt, maar ik denk dat idd in je darmen ook heel wat gebeurt.
Ik heb zout en vit c protocol gebruikt net als wormwood en al die andere producten maar dat was waarschijnlijk al te laat. Die filaria zitten meer in je weefsels , zenuwstelsel en gewrichten. Ik weet dat filaria (de volwassen wormen ) in cystes nestelen zo rond of op je spieren, en in je borstkas. kortademigheid herken ik, ik had ook pijn op de borst.
Het zit ook in je bloed aan je rode bloedcellen te plukken. En ik weet niet of zout en vit c wel die cystes openkrijgt, volgens mij wordt zout en vitc in de darmen al afgebroken.

Ik lees wel in de vorige link dat zout naast DEC gebruikt kan worden.
Kijk eens roel, de combinatie DEC en zout:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2554262/

Hoe gaat het vandaag Roel?

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 16 Mei 2015, 19:18

RoelA schreef:ik vraag me zelf af (gezien de misselijkheid, gewichtsverlies, altijd lucht opboeren, ademtekort na eten, hartkloppingen na eten) of de oorzaak van al mijn ellende niet in de darmen zit. Volwassen nematodes in darm, maken vervolgens larves, larves boren zich door de darmwand heen. Klinkt aannemelijk? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar mensen met zout ervaringen nu?

Ik volg het zout/vit. C protocol nog steeds. De hoge dosis vit. C is om je immuunsysteem te stimuleren, had ik begrepen.
Ook veel water drinken, niet om uitdroging, maar om het door het hele lichaam te krijgen.
De eerste 3 weken ziek geweest. Ook veel hoesten.
Wel was de nekpijn weg, maar ik kreeg ineens erge schouder/ bovenarmen pijn.
Moeilijk te omschrijven.

Toen ik stopte in de 14 dagen kwamen de "gewone" klachten ook meteen weer terug.

Ik zit nu in de 2e ronde
Het soort van herxen zijn een stuk minder dan de vorige keer.
Slechts 1 keer (gisteravond laat) erge hoofdpijn gehad, er kwam in de ochtend veel slijm uit m'n hoofd
Daarna was de pijn ook weer weg.
Wel nog last van de ogen, maar duidelijk minder.

Hoe het verder gaat weet ik natuurlijk nog niet, ik ga de kuur afmaken, ik hou er rekening mee dat ik straks miss. nog andere middelen zal moeten nemen.
Was er nog niet aan begonnen, omdat ik eerst alles goed wilde uitzoeken, dwz welke combi's enz. en welk protocol.
Tot nu toe gaat alles goed, en ik zie wel hoe het straks na de kuur ervoor staat. Of het voldoende is......weet ik nog niet.
Laatst gewijzigd door Sproetje op Za 16 Mei 2015, 21:37, 3 keer totaal gewijzigd.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 16 Mei 2015, 20:39

Ik heb trouwens wel meer last van schimmel gekregen.

savan

Berichtdoor savan » Zo 17 Mei 2015, 07:36

Hoeveel zout gebruik je daarvoor foetsie? en hoeveel vit c?
Het schijnt dat mercurius sulphuricus ook werkt maar dat kan ik nergens vinden in Nederland waar ik dat kan bestellen.
Roel ben je er nog?

Groetjes

WouterB

Berichtdoor WouterB » Zo 17 Mei 2015, 09:16

Savan, als je zoekt op kwiksulfide, vindt je dan misschien wat?

Groetjes, Wouter

savan

Berichtdoor savan » Zo 17 Mei 2015, 11:12

Oke, ik zal eens kijken naar kwiksulfide,
Zou dat kwiksulfide wel kunnen, is dat niet giftig?

Bedankt.

Terug naar “Co-infecties”