Medicinale wietolie - Gezondheid - Zelfbeschikkingsrecht

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
Roxy

Re: Medicinale wietolie - Gezondheid - Zelfbeschikkingsrecht

Berichtdoor Roxy » Ma 03 Okt 2016, 17:16

2 oktober 2016
Stichting Mediwiet

Mediwiet Markt - 2 oktober 2016 https://www.youtube.com/watch?v=Mo1oTi_vZuE
Mediwiet Markt, Zondag 2 Oktober 2016. Lezingen over het gebruik van wietolie, voeding en kanker, maar ook een markt met stalletjes waar je van alles kunt proeven, kunt leren zelf olie te maken en goedkoop legale CBD olie kunt kopen.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Ma 03 Okt 2016, 17:34

NOS Nieuws
3 oktober 2016

Deze Fries wil wiet op z'n Amerikaans gelegaliseerd krijgen http://nos.nl/op3/artikel/2135763-deze- ... ijgen.html
Deze Fries wil wiet op z'n Amerikaans gelegaliseerd krijgen

Rinus Beintema is al meer dan dertig jaar cannabiskweker en vocht jarenlang voor legalisering van de beruchte 'achterdeur' van coffeeshops. Zonder succes. Sinds een jaar gooit hij het over een totaal andere boeg: hij verstrekt medicinale cannabisolie aan ernstig zieke patiënten. Daarmee wil hij justitie provoceren en hoopt hij uiteindelijk de wietteelt gelegaliseerd te krijgen.

"We hebben gekeken naar Amerika", zegt Rinus. "Daar zijn ze ook als illegale underground care giver (ondergrondse zorgverlener, red.) begonnen en hebben ze het voor elkaar gekregen dat het inmiddels in vijftig staten voor medicinale doeleindengelegaliseerd is."

Inmiddels heeft de gereguleerde wietteelt in meerdere staten ook zijn weg gevonden naar de recreatieve gebruiker. Die weg wil Rinus ook bewandelen.

Het dilemma van de 'achterdeur' van de coffeeshop: het kopen van wiet wordt nu wel gedoogd (de voordeur), de productie en inkoop ervan niet (achterdeur). De productie en inkoop speelt zich dus af in het criminele circuit.

'We spelen een soort schaakspel met justitie, dat tot dusver erg goed uitpakt.'
Rinus Beintema

In het ledenbestand van de Social Club staan volgens Rinus inmiddels 2600 patiënten en dat aantal groeit als kool. "Er komen dagelijks zo'n vijftien leden bij", zegt Rinus. Het gaat bijvoorbeeld om uitbehandelde kankerpatiënten of mensen met reuma of de ziekte van Crohn, die de wietolie gebruiken voor pijnverlichting.

Door zieke mensen te helpen, hoopt Rinus naast wietplantjes ook goodwill te kweken. "We hebben een methode bedacht waarmee we denken dat wij de mensen kunnen helpen, zonder dat justitie direct de aanval op ons kan openen. Het is een soort schaakspel. Tot nu toe pakt het erg goed uit."

Want ook al is het kweken en het verstrekken van de wietextracten illegaal, de stichting wordt gedoogd, terwijl het bij overheid en justitie bekend is wat er gebeurt. Rinus is dan ook niet vies van media-aandacht. Sterker nog, hoe meer exposure, hoe beter. Met de Social Club wil hij dan ook provoceren. "We proberen een proefproces uit te lokken."

"Alles wat helpt om dit bespreekbaar te maken en een gesprek te laten ontstaan tussen cannabisondernemers en de overheid. Kom maar op, wij staan in de loopgraven tegenover justitie."

Want als ze hém vastzetten, zijn ook die vele patiënten de dupe.

Strafblad

Justitie en Rinus zijn geen onbekenden van elkaar. Hij heeft een strafblad waar je u tegen zegt. "Als coffeeshophouder mocht ik mijn eigen wiet niet kweken. Dan doe je iets wat niet mag en krijg je justitie op de stoep. Zo dwingen ze coffeeshophouders het bij iemand anders in te kopen. De goedwillende kweker wordt door het huidige klimaat gedwongen zich bij criminele organisaties aan te sluiten, zodat ze beschermd kunnen worden. Want in hun eentje kunnen ze niet overleven."

Aan die kant van de achterdeur liggen grote problemen op de loer. "De laatste tijd is de situatie enorm verhard. Mijn persoonlijke ervaringen? Van politie-invallen tot rippartijen en inbraken, maar ook schietpartijen waarbij een vriend van mij geraakt is. Dat zijn situaties die je niet vergeet en die nu een drijfveer zijn om dit te normaliseren en te legaliseren."

'Ik ben een realist, geen sprookjesverkoper.'
Rinus Beintema

Eigenlijk is de Social Club een protest tegen de beruchte achterdeur, en de illegale en criminele praktijken die daarmee gepaard gaan. "We denken dat dat beter kan. We zouden onder de paraplu van onze stichting het liefst veel welwillende kwekers bij ons willen aannemen en die gewoon legaal betaald werk laten verrichten, dus ook gewoon uiteindelijk met een pensioen."

Maar los van zijn persoonlijke agenda is hij blij dat hij zieke mensen helpt. "Ik dacht eerst altijd dat die Amerikanen een mooi verhaal hadden bedacht om een verstopte coffeeshop te beginnen. Zo van: ik heb pijn aan m'n vinger en ik heb nu een jointje nodig om de pijn wat te verlichten. Maar tot mijn eigen verbazing moet ik daarop terugkomen en zien wij nu zelf ongelooflijke resultaten bij mensen die dit gebruiken voor pijnverlichting en andere medische doeleinden."

Overigens is niet iedereen ermee geholpen en de resultaten van zijn medicinale wiet zijn niet wetenschappelijk bewezen. "Ik ben een realist, geen sprookjesverkoper. Maar de reacties zijn heel positief en dankbaar. Mensen helpen is voor mij een heel mooie bijkomstigheid, maar het is niet waar ik op gemikt heb."

Meerderheid Tweede Kamer

Volgens Rinus loopt Nederland op dit moment achter de feiten aan, waar het eerder een gidsland was op gebied van cannabisbeleid.

Anderhalve week geleden was er in de Tweede Kamer een meerderheid voor de regulering van wietteelt; kwekerijen onder controle van de overheid. Met andere woorden: geen schimmige praktijken meer bij de achterdeur van de coffeeshop. De coffeeshophouders zijn er over het algemeen blij mee, maar bij Rinus gaat de vlag nog niet uit.

"Ik ben er erg sceptisch over. Ik heb weinig vertrouwen meer in de beloften en afspraken die ze vanuit Den Haag maken. Tot nu toe gaan alleen de lokale overheden het gesprek met me aan. Ze vinden de Social Club een sympathiek project en willen graag op de hoogte gehouden worden van de vooruitgang. Dat is een enorme opsteker voor ons. Ik ben ook best bereid tot een gesprek met Den Haag." Ook als dat gebeurt in de vorm van een proefproces.

Wij spraken Rinus in zijn Social Club in Leeuwarden. Geïnteresseerden kunnen er binnenwandelen om zich te laten informeren en om zich in te schrijven. Zij betalen voor een lidmaatschap en doen een vrijwillige bijdrage (van miminaal 1 euro) voor de cannabisextracten, die zelf niet in de Social Club te vinden zijn, maar via een koerier worden gebracht. De Social Club heeft dus geen 'achterdeur'. Inmiddels zijn er ook vestigingen van de Social Club in Zwolle en Groningen.
Afbeelding Deze Fries wil op z'n Amerikaans wiet gelegaliseerd krijgen | NOS op 3 https://www.youtube.com/watch?v=gDSAii_Kn4o

Rinus is dan ook niet vies van media-aandacht. Sterker nog, hoe meer exposure, hoe beter. Met de Social Club wil hij dan ook provoceren. "We proberen een proefproces uit te lokken."

"Alles wat helpt om dit bespreekbaar te maken en een gesprek te laten ontstaan tussen cannabisondernemers en de overheid. Kom maar op, wij staan in de loopgraven tegenover justitie."

Want als ze hém vastzetten, zijn ook die vele patiënten de dupe.
Als PR man doet Rinus het goed. Niet vies van media-aandacht :D ? .. creatief/grappig gevonden van de journalist, maar het is maar hoe je het bekijkt.
Persoonlijk vind ik het moedig om de zaak waar het om gaat onder de aandacht te brengen in de media en daarbij transparant, helder en duidelijk te durven zijn. Niets geen poeha :D maar gewoon glashelder en strijdlustig.

Ik las elders 'eerst hadden we Magna Frisia daarna Grutte Pier, en nu Rinus die geschiedenis gaat schrijven. Friese ongehoorzaamheid loont'
Daar kan ik het helemaal eens mee zijn :D #Friese roots.
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 09 Okt 2016, 23:46

Brabants Dagblad
4 oktober 2016

Minister Schippers: Eigen mediwiet Tilburg niet goed voor patiënt http://www.bd.nl/regio/tilburg-e-o/tilb ... -1.6487717
Minister Schippers: Eigen mediwiet Tilburg niet goed voor patiënt

TILBURG - Thuiskweek van medicinale cannabis is niet in het belang van patiënten. Dat antwoordt minister Edith Schippers (Volksgezondheid) op Kamervragen van de PvdA over het besluit van burgemeester Noordanus van Tilburg om die thuiskweek toe te staan.

Volgens Schippers staat dat burgemeester Noordanus op zich vrij. ,,Voor zover de burgemeester zijn eigen gestelde voorwaarden hanteert voor het al dan niet inzetten van het bestuurlijk instrumentarium, heeft hij daar beleidsvrijheid."

Maar goed voor de patiënt is dat volgens de minister niet. De samenstelling en concentratie van de verschillende stoffen in de medicinale cannabis zouden sterk kunnen verschillen. De onder staatstoezicht gekweekte cannabis is daarentegen 'van farmaceutische kwaliteit'. Ook begeleiding van de patiënt door de apotheker en arts is volgens Schippers geboden.

Primeur
Noordanus besloot vorige maand in overleg met het openbaar ministerie in Tilburg thuiskweek voor medisch gebruik toe te staan, een primeur voor Nederland. Dat mogen maximaal vijf planten zijn, de kweker moet beschikken over een medische verklaring en zorgen voor een brandveilige woning. In verschillende andere gemeenten zijn intussen stemmen opgegaan die lijn over te nemen.
Ik moet glimlachen om Minister Schippers. Eigen mediwiet niet goed voor de patiënt?

De Staatswiet/wietolie (VWS --> Minister Schippers) is voor veel mensen/patiënten financieel niet haalbaar en wordt door de Zorgverzekeraars niet vergoed.
De Staatswiet wordt bestraald met gammastralen (kankerverwekkend) en is niet van perfecte kwaliteit.

Hoe is de kwaliteit van de medicinale wiet van de Transvaal Apotheek?

Roxy schreef:6 april 2015
De Transvaal Apotheek Den Haag gaat als eerste in Nederland legale medicinale wietolie maken http://denhaagfm.nl/2015/04/06/haagse-a ... -wietolie/

Soorten en kosten https://www.transvaalapotheek.nl/cannabis-olie/

Pijn? Misschien helpt cannabisolie wel https://vimeo.com/155128200

Test resultaten

De medicinale cannabis producten die op recept verkrijgbaar zijn worden geteeld door de Firma Bedrocan in opdracht van de Nederlandse Staat. Ministerie van VWS https://www.cannabisbureau.nl/
Deze producten zijn allemaal behandeld met kankerverwekkende gammastralen.
De Transvaal Apotheek heeft op dit moment het monopoly wat de olie soorten aangaat. De prijs voor de CBD-olie 10%, 10ml, is erg hoog €178,-. Ook de prijs voor de andere soorten olie is hoog €42,50.

Kosten medicinale cannabis

Afbeelding
- 5 gram SIMM 18 kost in de apotheek circa € 44,-. De kostprijs van BMC is € 35,60 en de vergoeding voor het werk van de apotheek bedraagt ongeveer € 6,-. Over het totaal wordt 6% btw in rekening gebracht.
- 5 gram Bedrocan kost in de apotheek circa € 50,-. De kostprijs is € 41,25 en de vergoeding voor het werk van de apotheek bedraagt ongeveer € 6,-. Over het totaal wordt 6% btw in rekening gebracht.
bron Apotheek http://www.apotheek.nl/

De prijs --> kwaliteitsverhouding = onvoldoende/slecht als je de beoordeling bekijkt.

Afbeelding BSEMC Nederland 'Bedrocan Laboratory Test: Cannabis Flos Bedrocan, Bedrobinol & Bediol 2015' https://www.youtube.com/watch?v=2AaxG8HA-H4

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 12 Okt 2016, 15:51

Nicole Maalsté
11 oktober 2016

Open brief aan minister Schippers - Eigenteelt mediwiet VVD-proof http://www.rollingstoned.nl/open-brief- ... vvd-proof/
Open brief aan minister Schippers – Eigenteelt mediwiet VVD-proof

Cannabis onderzoeker – sinds 1992 – Nicole Maalsté schrijft een open brief aan Edith Schippers, de VVD minister van Volksgezondheid, die negatief reageerde op het gereguleerd thuis kweken door mediwiet patiënten. Fijntjes herinnert ze de bewindsvrouw eraan dat cannabis eigenlijk op haar departement thuishoort en ze roept haar op om eindelijk eens de verantwoording te nemen voor een beter, gezonder en rechtvaardiger wietbeleid in Nederland!

Beste mevrouw Schippers,
Vorige week keurde u het Tilburgse plan af om cannabisconsumenten hun eigen mediwiet te laten telen. Merkwaardig. Houdt uw eigen VVD ons niet al jaren voor dat de overheid in de zogenoemde participatiemaatschappij rekent op de eigen kracht en zelfredzaamheid van burgers? Waarom wijst u dit initiatief dan zo rigoureus af?

Uw reactie op het Tilburgse initiatief getuigt van onkunde over het leed dat veel Nederlanders ervaren omdat zij een medicijn dat hun leven draaglijker maakt op illegale wijze moeten verkrijgen. U bent helaas niet de enige. Na het vertrek van Els Borst in 2002 is de aandacht voor cannabis (en andere drugs) op uw ministerie sterk afgenomen. Zo niet afwezig. In debatten over cannabis lieten uw voorgangers en u de woordvoering stelselmatig over aan collega’s van Veiligheid en Justitie. Die hebben een heel ander belang en staan daarom ook heel anders tegenover deze materie. De enkele keren dat u zich in de discussie heeft gemengd, blijkt dat uw kennisniveau van een bedroevend niveau is. Hierdoor speelt het volksgezondheidsperspectief al vele jaren een ondergeschikte rol in debatten over cannabis.

Farmaceutische kwaliteit

Vorige week stelde u dat thuisgeteelde mediwiet niet goed is voor de patiënt omdat het geen stabiel product is. De samenstelling en concentratie van de verschillende stoffen in de medicinale cannabis zouden sterk kunnen verschillen. Ook is het volgens u belangrijk dat patiënten contact onderhouden met apothekers en artsen over hun medicinale cannabisgebruik. Mensen die om medicinale redenen cannabis gebruiken, mogen daarom niet hun eigen wiet produceren maar moeten verplicht wiet gebruiken die onder toezicht van de staat is geproduceerd. Deze wiet zou ‘van farmaceutische kwaliteit’ zijn.

Maar wat is dat precies: farmaceutische kwaliteit? Veel Nederlanders associëren farmaceutische bedrijven tegenwoordig met gewetensloze geldscheppers die vooral bezig zijn met het veiligstellen van hun eigen financiële positie en zich minder gelegen laten liggen aan de belangen van patiënten. Ik raad u daarom aan erg voorzichtig te zijn met het refereren aan farmaceutische kwaliteit. Zeker in verkiezingstijd zou dat wel eens heel verkeerd kunnen uitpakken.

Apotheekwiet

Door uitsluitend een vergunning te geven aan het Groningse bedrijf Bedrocan, heeft uw ministerie 13 jaar geleden een monopoliepositie gecreëerd voor het vervaardigen van medicinale cannabis. In die 13 jaar is het Bedrocan niet gelukt is om hun aanbod voldoende te laten aansluiten bij de vraag van al die Nederlanders die om medicinale redenen cannabis gebruiken. Sterker nog, er is inmiddels zoveel wantrouwen opgebouwd tegen de ‘apotheekwiet ‘dat velen ondanks alle goede bedoelingen de illegale markt verkiezen. Dit probleem is overigens niet Bedrocan aan te rekenen, maar komt vooral door de regeldrift op uw ministerie waardoor Bedrocan aan handen en voeten werd gebonden. Zelf hadden zij al lang veel meer cannabisvariëteiten op de markt willen brengen dan de zes soorten die tot op heden op het menu staan.

'Van die cannabisconsumenten heeft 85% nog nooit cannabis uit de apotheek gebruikt. Zij blijken daar uiteenlopende redenen voor te hebben'

Het gebrek aan voldoende variëteiten en wantrouwen jegens de apotheekwiet zorgen ervoor dat zieke Nederlanders massaal hun toevlucht zoeken tot het illegale circuit. Ik weet dit omdat wij op dit moment een uitgebreid landelijk onderzoek uitvoeren “Grass Poll”, waarbij we ons oor te luisteren leggen bij cannabisconsumenten zelf. Ik kan u verzekeren dat dit heel verhelderende inzichten oplevert. Ruim 2600 cannabisconsumenten hebben onze vragenlijst inmiddels ingevuld. Tweederde van onze respondenten gebruikt cannabis (ook) om medicinale redenen.

Zorgverzekeraars en artsen

Van die cannabisconsumenten heeft 85% nog nooit cannabis uit de apotheek gebruikt. Zij blijken daar uiteenlopende redenen voor te hebben. Behalve het gebrek aan vertrouwen in de apotheekwiet, zijn veel cannabisconsumenten van mening dat deze niet goed werkt voor de klachten die zij hebben. Anderen geven aan dat de arts geen cannabis mag voorschrijven voor hun aandoeningen. Ook zijn er nog steeds zorgverzekeraars die cannabis niet vergoeden en artsen die weigeren om cannabis voor te schrijven. En last but not least vrezen zij voor mogelijke negatieve gevolgen in de toekomst als hun cannabisgebruik in hun medische dossier terechtkomt.

We hebben het hier niet over enkele uitzonderingen. Duizenden zieke Nederlanders schaffen medicinale cannabisproducten aan op de illegale markt. Bij de spreekuren van belangengroepen als Suver Nuver en Mediwiet loopt het storm. En de Patiënten Groep Medicinale Cannabis Gebruikers (PCMCG) moest afgelopen week zelfs een extra telefoniste aanstellen na het heuglijke nieuws dat de Tilburgse burgemeester Noordanus teelt voor eigen medicinaal gebruiken in zijn gemeente wil toestaan.

Realiteitszin en moed gevraagd

Geachte minister, als u werkelijk begaan bent met de volksgezondheid, dan houdt u op met het negeren van deze signalen en sluit u net als burgemeester Noordanus uw ogen niet langer voor al deze patiënten. Dat zou getuigen van realiteitszin en grote moed. Bij burgemeester Noordanus ging dat trouwens ook niet van de ene op de andere dag. Pas nadat hij zelf met vertegenwoordigers van patiënten had gesproken, begreep hij dat het zo niet langer kan. Misschien is het een idee dat u uw oor ook eens te luisteren legt bij cannabisconsumenten. Voorbeeld doet volgen. Of als dat een stap te ver is, kunt u burgemeester Noordanus wellicht op de koffie vragen en peilen hoe hij tot zijn kloeke besluit is gekomen.

Participatiesamenleving

Daar komt bij, mevrouw Schippers, dat het echt niet meer van deze tijd is om één bedrijf een monopoliepositie te geven. Vroeg of laat wreekt zich dat. Niets ten nadele van Bedrocan, die doen wat ze kunnen, maar concurrentie is van groot belang voor een gezonde marktwerking. Dat weet uw partij, de VVD, doorgaans erg goed. Ook vertrouwen burgers niet blind meer op de arts en willen ze graag zelf controle hebben over hun medicijngebruik. U moet weten dat hedendaagse burgers zeer gesteld zijn op hun recht op zelfbeschikking. Veel Nederlanders zitten niet meer te wachten op een overheid die alles voor hen regelt. Daar heeft uw kabinet zelf op aangestuurd met de ‘participatiesamenleving’. Burgers helpen zichzelf en anderen. En ze produceren hun eigen medicijnen. Dat past toch prima in uw visie op de samenleving?

Als ik u was zou ik uw afwijzende antwoord op het zelf telen van medicinale wiet nog maar eens heroverwegen.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 12 Okt 2016, 16:46

Ruim 150.000 Nederlanders hebben last van Tourette, een ziektebeeld waar geen goede medicijnen voor bestaan, behalve THC en CBD wietolie. Resultaat in 15 minuten. De toegediende zelfgemaakte THC olie is 10x sterker voor dezelfde prijs als die uit de apotheek.

Wiet = de tic-vervanger? Lex test het uit met medische wiet-olie! https://www.facebook.com/stichtingmediwiet/?fref=ts

Lex groot muziektalent - Tourette on Tour https://www.youtube.com/watch?v=7u0WJKPetdk

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 13 Okt 2016, 18:15

Afbeelding Afbeelding
Omroep Friesland
13 oktober 2016
Debat omroep Friesland met Rinus Beintema https://www.youtube.com/watch?v=Hc3zXNbg8Z8
Interview/debat met 2 jonge verslaggevers in het programma Hjoed van Omrop Fryslan.

Ik heb er zin in en ga duidelijk maken hoe mijn visie is omtrent legalisatie voor medicinale en recreatieve doeleinden.
Ik ben benieuwd wat u ervan gaat vinden en hoop op uw input omtrent mijn toekomst visie
Met vriendelijke groet
De voorzitter stichting Suvernuver
Rinus Beintema

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 19 Okt 2016, 12:55

En het gaat verder..

Nicole Maalsté
18 oktober 2016

Suver Nuver: 17.500 wietplanten, nieuwe clubs Eindhoven en Leiden én oplossing voor knipafval http://www.rollingstoned.nl/suver-nuver ... knipafval/
Suver Nuver: 17.500 wietplanten, nieuwe clubs Eindhoven en Leiden én oplossing voor knipafval

De Friese stichting Suver Nuver heeft een baanbrekende oplossing gevonden voor het afvalprobleem van veel henneptelers. Zij gebruikt het plantafval (sugar trim en gratis topjes) voor het maken van medicinale cannabisextracten. Inmiddels heeft de stichting van zo’n 3.500 leden – er komen binnenkort ook nog nieuwe clubs in Eindhoven en Leiden bij – een toestemmingsverklaring om 5 wietplanten per lid voor medicinaal gebruik te mogen kweken. Maar 17.500 planten (!) kweken levert een nieuw afvalprobleem op. Wat te doen met de wiettoppen?

Suver Nuver: “We gaan de overheid voor een voldongen feit plaatsen

Voor degenen die Suver Nuver niet kennen even een korte update. Suver Nuver is een initiatief van de Fries Rinus Beintema die al vele jaren zijn nek uitsteekt om de discussie over cannabis open te breken. Beintema verwierf in 2012 landelijke bekendheid met zijn proeftuin in het BNN programma Tim’s tuintje XL. Beintema hoopte op die manier een proefproces uit te lokken. Justitie rolde het tuintje inderdaad op, maar ondernam verder geen actie. De zaak werd uiteindelijk geseponeerd.

De eigengereide Fries liet zich echter niet uit het veld slaan en opende in oktober 2015 zijn eerste Social Cannabis Club in Leeuwarden. De club was zo’n succes dat hij in april een tweede club in Groningen opende en een aantal maanden later nog een derde in Zwolle. In januari komen er twee nieuwe clubs bij: één in Eindhoven en één in Leiden. De drie Social Cannabis Clubs hebben inmiddels 3.500 leden en het einde lijkt nog lang niet in zicht. In september verwelkomde de clubs 550 nieuwe leden. Als de groei in dit tempo doorgaat staan er aan het eind van het jaar ruim 5.000 medicinale cannabisconsumenten ingeschreven.

Geen cannabisproducten maar ontmoetingsplaats

De clubs van Suver Nuver verspreiden zich als een olievlek over Nederland, maar Justitie kan er weinig tegen doen. De clubs zijn uitsluitend toegankelijk voor leden en er zijn geen cannabisproducten verkrijgbaar. De clubs fungeren uitsluitend als ontmoetingsplekken voor medicinale cannabisconsumenten. Zij kunnen er ervaringen en informatie met elkaar uitwisselen. Er zijn wekelijkse inloopmiddagen waarbij je vragen kunt stellen over lidmaatschap, wietolieverstrekking en extractievormen en er worden workshops georganiseerd voor het maken van cannabisolie. Kortom: er gebeurt daar helemaal niets wat volgens de wet niet door de beugel kan.

Suver Nuver kent twee soorten leden. Je kunt actief lid worden voor 10 euro per maand of sponsorlid voor het symbolische bedrag van één euro per jaar. Als je goed in slappe was zit en de stichting een goed hart toedraagt, mag je natuurlijk ook meer doneren. Leden kunnen via de post gratis medicinale cannabisextracten zoals olie, concentraten, zalfjes en tincturen toegestuurd krijgen. Suver Nuver kan de cannabisextracten supergoedkoop leveren omdat zij worden gemaakt van plantafval (sugar trim en gratis topjes) dat de stichting gratis krijgt van telers die dit initiatief ondersteunen.

Volgens Beintema is iedereen die helpt een beetje activist. De telers doen mee omdat ze hem willen steunen bij het openbreken van de discussie over de regulering van hennepteelt. Zo hoort hij herhaaldelijk: “Als jij er iets goeds mee kunt doen en het systeem ermee kunt laten ploffen, dan lever ik daar graag een bijdrage aan”.

Suver Nuver gebruikt alleen de onderste 25 centimeter van de plant voor het maken van de cannabisextracten

Bijkomend voordeel voor de telers is dat zij op die manier makkelijk van hun plantafval afkomen. Suver Nuver gebruikt namelijk alleen de onderste 25 centimeter van de plant voor het maken van de cannabisextracten. Volgens Beintema verschillen hun producten nauwelijks van extracten waar wel toppen in verwerkt zijn. De smaak is iets anders. Maar qua effect is er nauwelijks een verschil. Kortom: een absolute win-win situatie voor iedereen. De medicinale cannabisconsument krijgt een betaalbaar product, de teler raakt zijn afval op een verantwoorde manier kwijt en Suver Nuver kan hiermee laten zien dat er een oplossing moet komen voor een al jaren voortslepend probleem.

Beintema: “Er moet een breed palet aan cannabisproducten komen. Iedereen moet de mogelijkheid hebben om zelf wiet te kunnen telen. Maar veel mensen willen dat niet. En voor die mensen bieden wij een oplossing.”

Proefproces en testrapporten

Verschillende vrijwilligers die in dienst zijn van de stichting zijn al op het politiebureau beland. Maar Beintema wist ze steeds weer eruit te halen. Ze werken immers voor een stichting die zich inzet voor medicinale cannabisconsumenten. Beintema probeert met zijn Social Cannabis Clubs opnieuw een proefproces uit te lokken. Maar tot nu toe lijkt justitie er nog weinig zin in te hebben. Beintema: “Ik zoek heel duidelijk de confrontatie op en kijk uit naar een proefproces. Ik ga vol gas door met de voorbereidingen. Ik speel het spel zoals zij het neerzetten.”

Vanaf januari gaat Suver Nuver ook testrapporten bij de producten leveren met QR-codes en een uitdraai, zodat de extracten controleerbaar zijn. “Het liefst lever ik alleen nog zakjes en full gel capsules in doosjes met bijsluiters. We gaan gewoon door.”

Suver Nuver ’s lands grootste wietkwekerij?

Intussen denkt Suver Nuver na over de oplossing van een nieuw probleem. Het merendeel van hun leden heeft namelijk een verklaring getekend waarin zij de stichting toestemming geven om vijf hennepplanten voor medicinaal gebruik te mogen kweken. Door de teelt in eigen beheer te nemen, denken ze een upgrade te kunnen maken die de kwaliteit en betrouwbaarheid van het product ten goede komen. Er is geen rekenwonder voor nodig om te begrijpen dat Suver Nuver een aantal flinke tuinen kan gaan neerzetten.

Maar dan ontstaat er een nieuw probleempje. Suver Nuver gebruikt dus alleen de onderste 25 cm van de hennepplant voor het maken van de cannabisextracten voor de leden van hun clubs. En wat doe je dan met al die toppen die als restproduct overblijven!?

Roxy

Berichtdoor Roxy » Za 22 Okt 2016, 01:38

Dagblad van het Noorden
21 oktober 2016

Noordelijke wietclub breidt uit door heel Nederland http://www.dvhn.nl/groningen/Noordelijk ... 22410.html
Noordelijke wietclub breidt uit door heel Nederland

De Social Club die gratis medicinale wietolie verstrekt aan leden in het Noorden, gaat zich op heel Nederland richten. De club opent vestigingen in Leiden en Eindhoven.

De stichting begon in Leeuwarden, opende later in Groningen en Zwolle en breidt nu verder uit. Mensen kunnen lid worden en informatie krijgen in de vestigingen. Voor een vrijwillige bijdrage krijgen ze de wietolie thuisgestuurd. Het wordt verzonden vanaf een geheim adres.

De club heeft een kleine 3000 leden. Veel mensen die het middel gebruiken lijden aan ziekten als kanker, MS, Crohn of reuma. Ze zeggen dat de olie pijn verlicht. Ze zouden medicinale wiet op recept kunnen krijgen, maar dat is duurder, omdat het vaak niet vergoed wordt.

Provoceren

Oprichter Rinus Beintema zegt dat er maandelijks 500 tot 600 leden bijkomen. Hij begon met de Social Club om mensen te helpen, maar ook om te provoceren. De Fries stoort zich al jaren aan het Nederlandse achterdeurbeleid waarbij wiet wel legaal verkocht mag worden in coffeeshops, terwijl het voor shops verboden is het te verbouwen of in te kopen.

Beintema hoopt met het steeds groter wordende ledenaantal te laten zien dat mensen toe zijn aan soepeler regels. Hij strijdt niet alleen voor legalisatie van olie, maar ook voor volledige legalisatie voor recreatief gebruik van cannabis.

Gas geven

De nieuwe vestigingen in Leiden en Eindhoven gaan op 1 januari open. Beintema heeft zijn komst gemeld bij de gemeenten . ,,Bij de eerste drie zaken zijn we gewoon van start gegaan, zonder aankondiging. Nu doen we het anders.’’ Doel van die aanpak is voor reuring te zorgen. Bij de eerste vestigingen verwachtte hij al discussie en bezoek van de politie, maar tegenwerking bleef uit.

Hij zou graag een proefproces in de rechtbank voeren over wat wel en niet mag. ,,Daarom gaan we nu nog wat extra gas geven. We gaan flink opschalen. Zo openen we een callcenter en hebben we professionele inpakmachine, zodat we veel meer bestellingen aankunnen.’’

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Zo 23 Okt 2016, 22:32

All signs point to a corporate takeover of the marijuana industry by Bayer, Monsanto
October 19, 2016

Following months of negotiations and various offers, Germany-based Bayer has finally sealed the deal with Monsanto, purchasing the seed giant for $66 billion. The merger is reported to be the largest all-cash deal on record.

The purchase means a lot of things, and none of them good for consumers. For one, it strengthens the monopolization of the world's food supply. It also means more genetically modified organisms (GMOs) and chemicals to be doused on them.

Now, some are predicting the merge could also mean the takeover of the marijuana industry.
Monsanto has an intimate business relationship with Scotts Miracle-Gro, "a convicted corporate criminal– and Scott's Miracle-Gro is trying to take over the marijuana industry," according to Big Buds Mag.

Is Monsanto going after the pot industry?
Scott's Miracle-Gro has looked to capitalize on the expanding pot industry in states where the plant has been legalized or decriminalized. The company's CEO, Jim Hagadorn, stated his intentions to spend up to $500 million to completely buy out the marijuana industry.

Lees meer Bron: NaturalNews
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Ma 24 Okt 2016, 15:57

Oei, Afbeelding

Straks is er nog maar 1 soort over, en je zult zien, dat wordt dan natuurlijk net precies weer de verkeerde soort.

Misschien een idee om een wietzadenbank op te gaan zetten
[mocht iemand de energie ervoor hebben]

Of zou zoiets er al zijn?
De wietteelt wordt ook voor andere doeleinden gebruikt.

Ik heb een rok en T-shirt van hennep. 8-)

En af en toe wat hennepzaadolie door de sla.

Terug naar “Gezondheid Algemeen”