Vermoeden van Lyme? Iemand?
Ma 28 Nov 2016, 14:06
Ik heb het vermoeden dat ik Lyme heb, loop inmiddels al 5 maanden met een hoop klachten. Maar er is nog niks ontdekt, verscheidene bloedtesten, mri, ct etc. Ik zat eraan te denken om naar de praktijk van Dr. B. te gaan in Duitsland, is deze aan te bevelen? Ik weet dat er geen betrouwbare testen zijn, maar wat is dan nu wel "het beste test en behandel protocol" momenteel?
Heb het idee dat ik begin Juli besmet ben geraakt, geen EM, wel iets gehad wat een muggenbult was of leek, 3 weken later stortte ik in: last van m'n nek, krakend bovenin, griepgevoel, branderige en tintelinde ledematen. Ondertussen heb ik last van koude ledematen, af en toe blauwe nagels en witte handen, stekende pijnen in de borststreek, af en toe moeite met ademhaling, nek blijft beurs en stijf met geregeld hoofdpijn.
Iemand enig idee wat ik het beste kan doen het is inmiddels 5 maanden geleden angst voor meer schade, heb veel ups en downs.
- edit door de moderator: naam behandelaar gewijzigd in eerste letter voor- en achternaam, volgens de Forumspelregels, en dubbele posts verwijderd -
Lyme? Iemand?
-
Lyme? Iemand?
"The Lymeinator"
The body achieves what the mind believes
He who hesitates is lost!
Re: Lyme? Iemand?
Ferran1982 schreef:Ik heb het vermoeden dat ik Lyme heb, loop inmiddels al 5 maanden met een hoop klachten. Maar er is nog niks ontdekt, verscheidene bloedtesten, mri, ct etc. Ik zat eraan te denken om naar de praktijk van Dr. B. te gaan in Duitsland, is deze aan te bevelen?
Ja.
Zie ook: viewtopic.php?f=5&t=1234
Heb je al via de huisarts op Lyme getest? (Elisa/Western Blot). Zo nee, dan zou ik dat eerst doen. Wie weet test je positief.
Mocht je dat al gedaan hebben dan zijn er naast de Duitsland route ook goede lyme artsen in Nederland. Zij kunnen je adviseren over welke tests je het beste kunt doen en welke labs hiervoor te kiezen.
Mocht je dat al gedaan hebben dan zijn er naast de Duitsland route ook goede lyme artsen in Nederland. Zij kunnen je adviseren over welke tests je het beste kunt doen en welke labs hiervoor te kiezen.
-
johnvz schreef:Heb je al via de huisarts op Lyme getest? (Elisa/Western Blot). Zo nee, dan zou ik dat eerst doen. Wie weet test je positief.
Hoi John,
Bedankt voor je bericht! Ik heb deze wel gedaan maar vrij in het begin (als er nog geen antilichamen zijn) probeer bij Nederlandse artsen terecht te kunnen maar dat gaat niet echt makkelijk, de eerst mogelijke beschikbaarheid is halverwege Januari, gezien ik 5 maanden met klachten loop denk ik dat het handig is om zsm geholpen te worden dan wel een snelle diagnose te kunnen krijgen. Iemand enig idee waar de meest snelle en "betrouwbare" test gedaan kan worden? Prikset Duitsland aanvragen maar waar?
"The Lymeinator"
Terug naar “Reguliere Behandeling”