Weet niet of het lukt, maar het was net als deze.
Hij was heel klein ook in ieder geval.
Weet niet of dat een harde/zachte teek is.
Advies gevraagd
Re: Advies gevraagd
- Bijlagen
-
- image.jpeg (44.23 KiB) 7178 keer bekeken
Eus schreef:Jij maakt een statement zonder bron
Nee, ik gaf wel een bron, je had het alleen nog niet gelezen
Eus schreef:en stel dat een bepaalde teek inderdaad niet voorkomt bij iemand in de regio
Dan zou je eerst moeten weten in welke regio de teek is opgelopen, dat zou je aan Yara kunnen vragen.
Het eerste onderzoek dat ik plaatse dat aantoont dat Borrelia sl voorkomt in Marokko komt pas uit 2004
Eus schreef: Daarnaast verzuim je in je alwetendheid de teek te noemen, die er werkelijk toe doet in Marokko!
Het onderzoek dat ik in eerste instantie had geplaatst gaat over de Ixodes ricinus teek.
Er zijn natuurlijk nog meer soorten teken maar daar ging het op het vorige topic niet over, sorry
En verder vind ik dat je mij niet zo hoeft te kleineren met je opmerking: alwetendheid.
Ik was gewoon in gesprek met Yara meer niet
Eus schreef:Ik heb een link bekeken, waarvan jij stelt "Je kunt er ernstig ziek van wordenbvhttps://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18795392" Waar zie je staan dat de patiënt ernstig ziek is? Ik zie hier wel staan; "may be pathogenic in humans", net zoals ik hieronder schreef; Het merendeel van deze teken (92,7 %) had dus een besmetting met Borrelia Lusitaniae; https://en.wikipedia.org/wiki/Borrelia_lusitaniae waarvan niet duidelijk is of dit pathogeen is.
In de link die ik plaatse staat dat een 12 jarig meisje een vasculitis syndrome ontwikkelde door een Borrelia lusitaniae infectie, ze kreeg 100 mg doxycycline voor 20 dagen.
Eus schreef:Ik vind het uitermate belangrijk dat iemand de juiste informatie krijgt, voorzien van bronvermelding.
Hier dan nog iets:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9642728
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16929760
Laatst gewijzigd door Sproetje op Di 03 Jan 2017, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Dankje,
Ik moet zeggen dat het hier een omgeving is met een erg hoge luchtvochtigheid, maar heeft dat verder iets te maken met de omgeving waarin een bepaalde teek dan wel/niet voorkomt?
En ik begrijp dus dat je deze stam niet in een bloedtest kan terugvinden?
Benieuwd wat de kinderarts te vertellen heeft, en verder idd aan het proberen een arts te contacteren.
Ik moet zeggen dat het hier een omgeving is met een erg hoge luchtvochtigheid, maar heeft dat verder iets te maken met de omgeving waarin een bepaalde teek dan wel/niet voorkomt?
En ik begrijp dus dat je deze stam niet in een bloedtest kan terugvinden?
Benieuwd wat de kinderarts te vertellen heeft, en verder idd aan het proberen een arts te contacteren.
Edit:
Ik heb de papieren van het lab gekregen, staat borreliose IGG (Elisa)
Hij moest <7 of lager zijn en hij is 7.
Dit is dus wel een Franse test dus geen idee wat dat verder inhoud. Verder staat eronder, negatief extra bloedtest kan een eventuele bacterie in de gaten houden.
CRP waarde 17. Moest onder de 5 zijn.
Ik heb de papieren van het lab gekregen, staat borreliose IGG (Elisa)
Hij moest <7 of lager zijn en hij is 7.
Dit is dus wel een Franse test dus geen idee wat dat verder inhoud. Verder staat eronder, negatief extra bloedtest kan een eventuele bacterie in de gaten houden.
CRP waarde 17. Moest onder de 5 zijn.
Nee, ik gaf wel een bron, je had het alleen nog niet gelezen
Deze bron, daarvoor moest ik naar een ander topic! Maar vervolg je gesprek met Yara hier maar, ik zal me in dit topic niet meer laten zien.
Yara schreef:Benieuwd wat de kinderarts te vertellen heeft, en verder idd aan het proberen een arts te contacteren.
Het is denk ik wel belangrijk dat je ook naar de kinderarts blijft gaan, en ook hun goed op de hoogte brengt van de tekenbeet
Ik vond nog een link van het Pasteur Instituut, dat zit niet alleen in Frankrijk maar ook in Marokko zag ik.
Hier is de link:
http://www.pasteur.ma/
Institut Pasteur du Maroc (Casablanca)
1, rue Abou Kacem Ezzahraoui
20100 Casablanca
Tel. : 212 22 43 44 50 / 212 22 43 44 70
Email: pasteur@pasteur.ma
Met hun kun je ook contact opnemen, ik weet niet of ze je verder kunnen helpen met een goede lyme arts.
Maar je weet het nooit.
Ze hebben wel een onderzoek gedaan over 2 casussen van facial palsy veroorzaakt door lyme borreliose:
Ouhabi, H., Il Slassi, M. El Aloui-Frais, R. Mossadaq, M. Yahyaoui, and T. Chkilli.
1994
Paralysie faciale et maladie de Lyme.
Arch. Inst. Past. Maroc. 9:51-55
Eus schreef:Heb je daar een bron van?
Sproetje schreef:Hoi Eus, Ja, in het vorige topic van Yara: viewtopic.php?f=38&t=1286&p=12538#p12538
Eus schreef: Daarnaast verzuim je in je alwetendheid de teek te noemen, die er werkelijk toe doet in Marokko!
Sproetje schreef: Het onderzoek dat ik in eerste instantie had geplaatst gaat over de Ixodes ricinus teek.
Er zijn natuurlijk nog meer soorten teken maar daar ging het op het vorige topic niet over, sorry
En verder vind ik dat je mij niet zo hoeft te kleineren met je opmerking: alwetendheid.
Ik was gewoon in gesprek met Yara meer niet
Beste Eus, let ajb op een vriendelijke formulering…, zie mijn pb m.b.t. 'alwetendheid'. Dank voor je bijdrage en je zorgen over en stimuleren tot juistheid van informatie.
Beste Sproetje, dank voor je bijdragen. Probeer uitspraken liefst te kunnen onderbouwen met een directe link naar een bron en voorzichtigheid in acht te blijven nemen bij de interpretatie van wetenschappelijke studies, zie ook mijn pb.
Dit draagt bij aan de sfeer.
Lees beide punt 5 van de forumspelregels: viewtopic.php?f=2&t=271
Dank!
Leia, moderator
viewtopic.php?f=38&t=1362&start=10#p13364
Ja dat klopt, ik had beter kunnen zeggen: vasculitis achtig syndroom na de ontdekking van een Borrelia Lusitaniae infectie in plaats van ‘door’ Borrelia Lusitaniae.
Hier is nog het pdf van de volledige case studie:
Vasculitis-like syndrome associated with Borrelia lusitaniae infection
http://www.spreumatologia.pt/sites/spre ... umatol.pdf
Meer over Borrelia lusitaniae, nog een casus waarin deze in verband wordt gebracht met klachten:
Lyme borreliosis in Portugal caused by Borrelia lusitaniae? Clinical report on the first patient with a positive skin isolate
http://www.academia.edu/18542975/Lyme_b ... lusitaniae
Eus schreef:Er is nog niet bekend of je ziek wordt van Borrelia Lusitaniae, het is mogelijk ziekteverwekkend (pathogeen). Dus welke symptomen je moet hebben, is dan ook niet beschreven. Je vindt wat case-studies en daarin wordt geoperd dat het ziektebeeld mogelijk veroorzaakt is door Borrelia Lusitaniae.
Ja dat klopt, ik had beter kunnen zeggen: vasculitis achtig syndroom na de ontdekking van een Borrelia Lusitaniae infectie in plaats van ‘door’ Borrelia Lusitaniae.

Hier is nog het pdf van de volledige case studie:
Vasculitis-like syndrome associated with Borrelia lusitaniae infection
http://www.spreumatologia.pt/sites/spre ... umatol.pdf
Meer over Borrelia lusitaniae, nog een casus waarin deze in verband wordt gebracht met klachten:
Lyme borreliosis in Portugal caused by Borrelia lusitaniae? Clinical report on the first patient with a positive skin isolate
http://www.academia.edu/18542975/Lyme_b ... lusitaniae
- VerlorengezondheidM
Yara,
Ik heb je wat tips / mogelijkheden per pb gestuurd, hopelijk heb je er iets aan. Het is in ieder geval goed bedoeld.
Sterkte gewenst!
Groetjes VGM
Ik heb je wat tips / mogelijkheden per pb gestuurd, hopelijk heb je er iets aan. Het is in ieder geval goed bedoeld.
Sterkte gewenst!
Groetjes VGM
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
Hoi Yara,
Hoe gaat het nu met jouw dochter? Ik denk zelf niet meteen aan lyme bij de klachten die je noemt, het zou kunnen. De verkoudheid en een darmparasiet kunnen ook dergelijke klachten geven.
Hoe oud is die uitslag van de Elisa? Als het 4-6 weken geleden is kan deze herhaald worden. Als er dan weer een grenswaarde uitkomt zou je een LTT kunnen doen.
Josie
Hoe gaat het nu met jouw dochter? Ik denk zelf niet meteen aan lyme bij de klachten die je noemt, het zou kunnen. De verkoudheid en een darmparasiet kunnen ook dergelijke klachten geven.

Hoe oud is die uitslag van de Elisa? Als het 4-6 weken geleden is kan deze herhaald worden. Als er dan weer een grenswaarde uitkomt zou je een LTT kunnen doen.
Josie
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”