@Emma of iemand anders,
Weet jij of je met een restitutiepolis die Duitse bloedonderzoeken vergoed krijgt?
Is dit Lyme? Iemand dezelfde zichtklachten? Tips?
- VerlorengezondheidM
Re: Is dit Lyme? Iemand dezelfde zichtklachten? Tips?
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
Bij de oogarts, optometrist en opticiën zijn dus geen afwijkingen of oogaandoeningen gevonden.
Wat ik mij afvroeg:
Worden er bij Lyme-patiënten wél significante afwijkingen/aandoeningen gevonden in het oog als zij oogklachten hebben?
Of kan het ook zijn dat er helemaal niets gevonden wordt, terwijl er toch oogklachten zijn?
Wat ik mij afvroeg:
Worden er bij Lyme-patiënten wél significante afwijkingen/aandoeningen gevonden in het oog als zij oogklachten hebben?
Of kan het ook zijn dat er helemaal niets gevonden wordt, terwijl er toch oogklachten zijn?
- VerlorengezondheidM
@Emma,
Heb jij ook last van chronische invaliderende vermoeidheid (uitputting)?
Heb jij ook last van chronische invaliderende vermoeidheid (uitputting)?
Lyme Test Negative?
Ik kan wel gewoon bewegen etc.
Ik heb wel altijd het gevoel alsof ik uitgeput ben (zoveel hoofdpijnen en zichtklachten).
Ik voel me invaliderend mbt naar openbare gelegenheden gaan (winkels etc.), omdat ik de lichten niet aankan.
Bij familie langsgaan bijvoorbeeld is voor mij verschrikkelijk, omdat ik zoveel hoofd- en oogpijnen heb. Vooral in de avond, omdat iedereen licht aan heeft staan.
Maar vooral dat ik niet kan studeren (wat ik voorheen deed).
De overige klachten zijn: nekpijn, rugpijn, darmklachten, keelpijn. Heel soms ook steken in mijn milt en lever (maar die zijn onderzocht door de internist en blijkt in orde te zijn).
Ik heb wel altijd het gevoel alsof ik uitgeput ben (zoveel hoofdpijnen en zichtklachten).
Ik voel me invaliderend mbt naar openbare gelegenheden gaan (winkels etc.), omdat ik de lichten niet aankan.
Bij familie langsgaan bijvoorbeeld is voor mij verschrikkelijk, omdat ik zoveel hoofd- en oogpijnen heb. Vooral in de avond, omdat iedereen licht aan heeft staan.
Maar vooral dat ik niet kan studeren (wat ik voorheen deed).
De overige klachten zijn: nekpijn, rugpijn, darmklachten, keelpijn. Heel soms ook steken in mijn milt en lever (maar die zijn onderzocht door de internist en blijkt in orde te zijn).
-
emma_b schreef:Bij de oogarts, optometrist en opticiën zijn dus geen afwijkingen of oogaandoeningen gevonden.
Wat ik mij afvroeg:
Hoi Emma,
Ik ben ook 2x bij een opticien geweest in 6 maanden tijd.. twee verschillend om mijn ogen te laten testen.. had geen eens een leesbril nodig.
Ik zie al een aantal jaar wazig en de laatste tijd ook dubbelzien is er bij gekomen Soms zijn mijn ogen droog of als er zand inzit en soms tranen.. geen peil op te trekken. Pijnlijk ook een ik kan niet tegen felle licht.. ochtends lijken mijn ogenleden vast geplakt en met klein korrelig korstjes .. hebben wij oog klachten die blijkbaar niet te zien zijn door een opticien e.a. Het lijkt wel zo in iedere geval.
Hoi Greyhoundmum,
Wat lijkt me dat verschrikkelijk, dubbel zien. Is dat bij jou steeds aanwezig? Ben je hiervoor ook naar een oogarts geweest?
Ik zie ook steeds kleine vlekjes voor m'n ogen (lijkt op Visual Snow). Het is in ieder geval geen Mouches Volantes. Het lijkt op een soort migraine-aura ofzo. Het is ook aanwezig als ik mijn ogen dicht heb.
Mijn lichtgevoeligheid is erg extreem (kan gewoon bijna nergens heen, omdat ik het licht overal te fel vind).
Ook zie ik sommige kleuren veel feller dan anderen (heel apart). En dan ook die verschrikkelijke nabeelden.
Blauwe led-verlichting zie ik wazig en fel tegelijkertijd.
Ik had ergens gelezen dat mensen met Lyme ook weleens conjunctivitis hebben of andere oogaandoeningen. Dat zou natuurlijk de zichtklachten verklaren, maar bij mij is nog niets gevonden.
Wat lijkt me dat verschrikkelijk, dubbel zien. Is dat bij jou steeds aanwezig? Ben je hiervoor ook naar een oogarts geweest?
Ik zie ook steeds kleine vlekjes voor m'n ogen (lijkt op Visual Snow). Het is in ieder geval geen Mouches Volantes. Het lijkt op een soort migraine-aura ofzo. Het is ook aanwezig als ik mijn ogen dicht heb.
Mijn lichtgevoeligheid is erg extreem (kan gewoon bijna nergens heen, omdat ik het licht overal te fel vind).
Ook zie ik sommige kleuren veel feller dan anderen (heel apart). En dan ook die verschrikkelijke nabeelden.
Blauwe led-verlichting zie ik wazig en fel tegelijkertijd.

Ik had ergens gelezen dat mensen met Lyme ook weleens conjunctivitis hebben of andere oogaandoeningen. Dat zou natuurlijk de zichtklachten verklaren, maar bij mij is nog niets gevonden.
-
emma_b schreef:Hoi Greyhoundmum,
Blauwe led-verlichting zie ik wazig en fel tegelijkertijd.![]()
Hoi Emma,
Ja dat dubbel zien is er nog steeds.. heb meer last van in de rechter oog merk ik. Ik kwam ergens op het internet een oogtest tegen.. moest je naar lijnen kijken met 1 oog afgeplakt met je andere hand.. ik zag wel erg veel dubbele lijnen

Ook mijn beeldscherm pc en zeker mobiel tel scherm zien er niet plat uit maar er zit een soort kuil in of het loopt af naar 1 kant... echt maf.
Heb je baat bij met zonnebril dragen zo donker mogelijk? Mij helpt dat zeker tegen felle lichten
groetjes
GM
Hey GM,
Het is niet dat ik dubbel zie, ik heb wel bij bepaalde patronen een vertekend beeld. Alsof er kleine mini sterretjes flikkeren. (lastig uit te leggen
)
Een zonnebril helpt helaas niet (heb zelfs pas geleden een zonnebril gekocht met FL-41 filter, dit helpt ook niet helaas).
Ik twijfel of een Prisma-bril enige rust geeft (ik vind het zo jammer dat ik weinig kan lezen). Ik had een paar maanden geleden zo'n test gedaan om te kijken of ik een Prisma-bril nodig zou hebben.
De opticiën gaf aan dat ik een hele kleine afwijking had in mijn ogen dus een Prisma-bril kan wat rust geven. Hij zei wel dat dit niet de klachten wegneemt.
Maar hoe moet ik dat dubbel-zien voorstellen, is dat met echt alles dubbel-zien of alleen bepaalde dingen?
Groetjes,
E.
Het is niet dat ik dubbel zie, ik heb wel bij bepaalde patronen een vertekend beeld. Alsof er kleine mini sterretjes flikkeren. (lastig uit te leggen

Een zonnebril helpt helaas niet (heb zelfs pas geleden een zonnebril gekocht met FL-41 filter, dit helpt ook niet helaas).
Ik twijfel of een Prisma-bril enige rust geeft (ik vind het zo jammer dat ik weinig kan lezen). Ik had een paar maanden geleden zo'n test gedaan om te kijken of ik een Prisma-bril nodig zou hebben.
De opticiën gaf aan dat ik een hele kleine afwijking had in mijn ogen dus een Prisma-bril kan wat rust geven. Hij zei wel dat dit niet de klachten wegneemt.
Maar hoe moet ik dat dubbel-zien voorstellen, is dat met echt alles dubbel-zien of alleen bepaalde dingen?
Groetjes,
E.
- VerlorengezondheidM
@Emma,
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar dit kwam ik tijdens het grasduinen toevallig tegen:
Bron: Lymefight.info lees meer
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar dit kwam ik tijdens het grasduinen toevallig tegen:
Lyme Disease and Syphilis
Lyme disease is caused by a bacterium called a spirochete, closely related to the spirochete that causes syphilis.
Both diseases:
Are treated with antibiotics.
Have similar symptoms.
Have an early stage and a late stage.
Can cause arthritis, movement disorders, psychiatric illness, heart problems, and blindness.
Are called “the great imitator” because they imitate many other diseases.
Cause a Jarisch-Herxheimer reaction when treatment begins.
Can cause miscarriages, stillbirths, and children born with the illness.
Bron: Lymefight.info lees meer
Lyme Test Negative?
-
emma_b schreef:Hey GM,
Het is niet dat ik dubbel zie, ik heb wel bij bepaalde patronen een vertekend beeld. Alsof er kleine mini sterretjes flikkeren. (lastig uit te leggen)
Groetjes,
E.
Hoi Emma,
Ik zie altijd wazig en hebt dat al een jaar of 5.. dubbelzien komt en gaat.. als het er is, is het dan dagen achtereen dan verdwijnt het weer. Vogels hebben bijv dubbele vleugels en bomen dubbele bladeren.. lastig uit leggen. Dat wazig zien vind ik erger want ik kan niets meer lezen.. geen boek, geen tijdschrift .. niets.
Ik denk dat zicht problemen met Lyme kunnen variëren en geen 1 patiënt is hetzelfde
Heb je deze link al gevonden tijdens het googelen?
Is in het Engels:
http://www.tiredoflyme.com/bizarre-visual-symptoms-of-lyme-disease.html
groetjes,
GM
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”