Medicinale wietolie - Gezondheid - Zelfbeschikkingsrecht

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
Roxy

Re: Medicinale wietolie - Gezondheid - Zelfbeschikkingsrecht

Berichtdoor Roxy » Ma 14 Nov 2016, 17:23

Rinus een goede PR man op TV en inmiddels ook een goede artikelen schrijver :). Voorzitter van SN met als duidelijke doelstelling: legalisering van zowel medicinaal dan wel recreatief gebruik van cannabis.
#met af en toe het herkenbare noordelijke Friese nuchtere humor tintje :D

Volgende artikel 'De uitbreiding van Social Club Friesland naar Groningen – Rinus Beintema' http://www.mediwietsite.nl/uitbreiding- ... -beintema/
De uitbreiding van Social Club Friesland naar Groningen – Rinus Beintema

Rinus Beintema startte na zijn carriére als wietkweker met een Social Club in Friesland. Ondanks onverwachte drukte besloot Rinus tóch uit te breiden naar Groningen. In dit stuk legt hij uit hoe dat gegaan is en hoe de – lokale – politiek zijn initiatief verwelkomde in de stad.

Ondanks drukte toch uitbreiden
De Social Club – Suver Nuver – Friesland groeide snel. Na de Friese media-aandacht ontstond er een moment waarbij onze organisatie alle zeilen bij moest zetten om de problematiek die dergelijke groei met zich meebrengt te kunnen bijbenen.

Toch besloot ik om te gaan uitbreiden naar Groningen vanwege de grote vraag naar informatie – omtrent de werking van medicinale toepassingen van wietolie. We hebben in ons netwerk rondgekeken en hadden al snel de geschikte franchisenemer bereid gevonden om ons legalisatieproject te ondersteunen vanuit Groningen.

Meer media bij opening Social Club Groningen
Ditmaal besloten we om de lokale media – dagblad van het Noorden en RTVNoord – een week van tevoren in te lichten over onze plannen voor uitbreiding aldaar. Dankzij het meedenken van Steven Kompier van CannabisNewsNetwork (CNN) publiceerde Dagblad van het Noorden (DVHN) een aankondiging van onze komst.

Lokale televisie-omroepen lieten niet lang op zich wachten. We vonden zelfs de Groningse nachtburgemeester bereid om de officiële opening te komen doen. Dit was tevens het laatste openbare media-optreden van onze penningmeester Johan Meines die alle drukte er – mede vanwege zijn ziektebeeld – niet meer bij kon hebben.

Onverwachtse aandacht voor de club
De aankondiging van DVHN was opzienbarend te noemen en niet wat wij ervan verwachtten.
Gratis wiet? Bij de Social Club? Dat was natuurlijk niet het geval. Sterker nog, er wordt niets verkocht in de Social Clubs. Er wordt alleen informatie verstrekt. Gelukkig viel de opkomst van Groningers die gratis wiet zochten mee en was het een leuk moment.

De politiek in Groningen werd van onze komst op de hoogte gesteld door een kleine lokale politieke partij die de moeite heeft genomen om kennis te maken met ons initiatief. Ook de Groningse reactie op het nieuws van onze komst was opmerkelijk te noemen. Er volgde namelijk een persbericht waaruit bleek dat de Groninger gemeenteraad ons geen strobreed in de weg ging leggen. Ze zagen geen reden om ons als informatiecentrum tegen te moeten houden.

Groei in Groningen
In Groningen is het Friese initiatief ook succesvol en zorgt de opening van het informatiecentrum daar voor een toename aan lidmaatschapsaanvragen.

Ondertussen kwamen er steeds meer patiënten naar onze inloopmiddagen om kennis te maken en te vragen hoe wij te werk gaan bij de verstrekking van medicinale wietolie. Doordat de wietolie meer dan 50% van de patiënten op meer of mindere wijze verlichting bracht, steeg het aantal leden gestaag.

De mediacampagne die ik vanaf 1 januari 2016 ben gestart wierp duidelijk zijn vruchten af en de hoeveelheid werk bleef evenredig meegroeien. Gelukkig hebben we aan vrijwilligers geen gebrek en door de vele handen van al deze mensen konden we goed anticiperen op de werkzaamheden.

Veel steun voor cannabis community-building
Het leuke van dit legalisatie-project is dat er uit het hele land steunbetuigingen komen voor onze werkzaamheden. Ook bieden veel mensen hun hulp aan om ons te steunen. Het is als het ware community-building wat wij aan het doen zijn. Met als duidelijke doelstelling: legalisering van zowel medicinaal dan wel recreatief gebruik van cannabis.

De opening van Social Club Groningen zorgde – wederom – vrijwel direct voor een toename van lidmaatschapsaanvragen en aanvragen voor een sample gratis wietolie.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Za 19 Nov 2016, 17:48

Afbeelding
Roxy schreef:Ruim 150.000 Nederlanders hebben last van Tourette, een ziektebeeld waar geen goede medicijnen voor bestaan, behalve THC en CBD wietolie. Resultaat in 15 minuten. De toegediende zelfgemaakte THC olie is 10x sterker voor dezelfde prijs als die uit de apotheek.
Tourette en wietolie, Wernard op bezoek bij Lex https://www.youtube.com/watch?v=w1UneguWvVs
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Za 19 Nov 2016, 18:39

NOS Nieuws
19 november 2016

VVD wijzigt koers en wil wietteelt slimmer reguleren http://nos.nl/artikel/2143957-vvd-wijzi ... leren.html
VVD wijzigt koers en wil wietteelt slimmer reguleren

Een meerderheid van het VVD-partijcongres heeft gestemd voor het slimmer reguleren van de wietteelt. Op het congres in Noordwijkerhout werd een amendement met die strekking aangenomen. Meer dan 80 procent van de leden stemde voor.

De partij wil een nieuwe landelijke aanpak van het softdrugsbeleid en "af van de vreemde situatie" waarbij de teelt en inkoop van cannabis illegaal is, maar de verkoop wordt gedoogd.

De VVD blijft tegen de experimenten van verschillende gemeenten met wietteelt. Wat slimmere regulering van de wietteelt in de praktijk betekent, is nog niet duidelijk.

Politiek verslaggever Wilma Borgman noemt het "een opvallende koerswijziging" van de VVD.

Initiatiefwet
Liberale fractievoorzitters uit het zuiden riepen anderhalve week geleden nogmaals op tot aanpassing van het huidige gedoogbeleid. Gemeenten in Noord-Brabant en Limburg hebben veel last van het huidige gedoogbeleid.

De Vereniging van Nederlandse Gemeenten adviseerde vorig jaar al om de wietteelt te reguleren.

In september diende D66 een initiatiefwet in om de wietteelt te legaliseren. Dat voorstel kreeg steun van onder andere regeringspartij PvdA, maar niet van de VVD. Minister Van der Steur (VVD) en premier Rutte reageerden toen negatief op het voorstel.

Cannabisproducenten
Voorzitter Joachim Helms van de Bond van Cannabis Detaillisten noemt de koerswijziging van de VVD goed nieuws en hoopt dat de coffeeshophouders na de verkiezingen betrokken zullen worden bij de uitwerking.

"Ik begrijp dat de VVD die regulering graag landelijk wil regelen", zegt Helms. "Dan moeten we kijken naar bijvoorbeeld Canada. Daar hebben ze een paar hele grote kwekers, maar je moet ervoor zorgen dat er ook een heleboel kleinere zijn." Volgens hem moet de consument centraal staan, en ging dat in Canada niet goed.
Koerswijziging Afbeelding? Opmerkelijk.. of Verkiezingstijd ---> zieltjes winnen :D ;) ?

uza

Berichtdoor uza » Zo 20 Nov 2016, 18:01

Ik woon in het bos te Otterlo, ben 63 jaar en heb na ruim 100 tekenbeten sinds 2013 chronische Lyme (fase 3). Van Radboud UMCN heb ik in 2 jaar 3 kuren gehad met telkens 90 dagen antibiotica [AB]. De Lyme komt telkens weer langzaam terug; maar ik leef nog dankzij die AB-kuren. De combinatie van AB met een puls-dosering Tinidazole is aan te raden. Een kennis nam dat mee uit Dubai; goede kwaliteit van Pfizer. Daarvan knapte ik met sprongen op. Zie daarvoor de lezing van prof Hopf-Seidel die ze in Duitsland geeft op artsencongressen. Die prof had zelf Lyme.

Om voltijds te kunnen 'werken' werd mijn hoeveelheid pijnstillers met een factor 6 verhoogd (op aandringen van de bedrijfsarts; echt waar. Het draait allemaal om geld bij hem en bij de CBO.). Diclofenac is een medicijn met nare bijwerking. Dus ging ik op zoek naar een vervanger en iemand gaf me zelfgemaakte CBD-olie. Daarvan heb ik de werking uitgetest en sindsdien slaap ik veel beter. Ik werd jaren(!) elke morgen zo rond 03.00 a 04.00u wakker van de pijn in mijn nek en/of heupgewrichten. Een langdurig slaaptekort sloopte me nagenoeg; het leven was niet leuk meer, maar voor euthanasie kwam ik niet in aanmerking. "Je ziet niks aan je", zei men dan.

Voor ik ga slapen doe ik een paar druppels CBD-olie onder de tong. Ik leefde merkbaar op; anderen zeiden het ook al snel. Ik kan weer fietsen op m'n e-bike zonder over het hele fietspad te slingeren. Zelfs lukt het me weer mijn sokken aan te trekken terwijl ik op één been sta. Dat ging daarvoor niet meer.
Lopen valt nog niet mee en ik ben erg kortademig. Mijn korte geheugen is heeeel slecht, maar ik merk verbetering. Ook kan ik nog niet tegen fel licht en hard geluid. Drukte moet ik mijden. Soms weet ik niet meer waar ik ben en dan volgt er een nare paniek-aanval. Met de nekpijn valt te leven, als ik maar geen lei/tablet gebruik waarbij mijn hoofd wat voorover gaat. Ik leun vaak met mijn hoofd op een arm en dat valt amper op. De krant lees ik liggend achterover in een fauteuil met steun onder m'n armen. Trap-op lopen gaat geheel niet, want dan heb ik de nacht erop veel heup-pijn; rustig trap-af lopen gaat wel redelijk.

Ik las zojuist van een dame die elk uur een druppel wietolie neemt. Dat ga ik ook proberen. Veel verschil heb ik al gemerkt tussen CBD-olie van Jacob Hooij met 2,75% CBD dat bij De Tuinen - en nu ook bij Kruidvat - wordt verkocht; en tussen zelfgemaakte CBD-olie die ik van iemand kreeg. De laatste bevat naast CBD ook THC en dat werkt veel sterker.

Het is te laat in het seizoen om op mijn balkon zelf nog 5 planten cannabis te gaan kweken. Het zelf maken van medicinale CBD-olie is niet zo moeilijk. Al las ik laatst dat in Zevenaar de ME bij iemand - die 5 planten voor een kennis kweekte in zijn tuinkasje - een overval heeft gedaan. Die man is in de cel gezet en dat vind ik zo laf. (Als ze die man een SMS hadden gestuurd dan had hij zich vast met die planten op het bureau gemeld.) Maar je mag cannabis alleen kweken voor EIGEN gebruik, mits het in de volle grond gebeurt (zie het artikel in de Opiumwet).

Ik stop nu, want typen valt nog niet mee. (NB: Het tikken van een foutloze tekst is lastig vanwege mijn neuro-Lyme.)
;) Leve de spellingscontrole in Word.

- edit door de moderator: naam bedrijfsarts gewijzigd in eerste letter voor- en achternaam, zie forumspelregels viewtopic.php?f=2&t=271, het vermelden van een artsennaam als bron wordt wel toegelaten -

Roxy

Berichtdoor Roxy » Ma 21 Nov 2016, 20:14

Hallo uza,
Welkom op het forum.
uza schreef:Ik woon in het bos te Otterlo, ben 63 jaar en heb na ruim 100 tekenbeten sinds 2013 chronische Lyme (fase 3).
Dank voor het delen van jouw ervaringen met CBD olie. Goed te horen dat je er baat bij hebt.
En ook dank voor het delen van jouw ervaringen wat betreft de ziekte van Lyme. Amai, :? ruim 100 tekenbeten..?

uza schreef:Ik las zojuist van een dame die elk uur een druppel wietolie neemt. Dat ga ik ook proberen. Veel verschil heb ik al gemerkt tussen CBD-olie van Jacob Hooij met 2,75% CBD dat bij De Tuinen - en nu ook bij Kruidvat - wordt verkocht; en tussen zelfgemaakte CBD-olie die ik van iemand kreeg. De laatste bevat naast CBD ook THC en dat werkt veel sterker.
Er zijn verschillende soorten CBD olie te koop met verschillende percentages CBD en met verschillende -hoge- prijskaartjes.
De olie die ik gebruik bevat een full spectrum http://socialclub.frl/ en bestaat uit 20% THC 5% CBD en 5% CBN/CBL.

uza schreef:Het is te laat in het seizoen om op mijn balkon zelf nog 5 planten cannabis te gaan kweken. Het zelf maken van medicinale CBD-olie is niet zo moeilijk. Al las ik laatst dat in Zevenaar de ME bij iemand - die 5 planten voor een kennis kweekte in zijn tuinkasje - een overval heeft gedaan. Die man is in de cel gezet en dat vind ik zo laf. (Als ze die man een SMS hadden gestuurd dan had hij zich vast met die planten op het bureau gemeld.) Maar je mag cannabis alleen kweken voor EIGEN gebruik, mits het in de volle grond gebeurt (zie het artikel in de Opiumwet).
Er worden workshops gegeven om zelf CBD olie te leren maken bijvoorbeeld bij Stichting Mediwiet http://www.stichtingmediwiet.nl/
Het zelf kweken van cannabis planten daar zitten toch wel wat haken en ogen aan. Als je een huurwoning/appartement hebt is het verboden om 5 planten cannabis te kweken. De Woningcorporaties staan dat niet toe en het staat vermeld in de huurovereenkomst en of in een bijlage.
Als je bij een huurwoning/appartement toch 5 planten op het balkon of in de tuin zet kan het gebeuren dat andere mensen het door gaan geven aan de Woningcorporatie wat vervelende gevolgen kan krijgen. De Woningcorporatie kan de huurovereenkomst beëindigen en mensen raken dan hun huis kwijt.

'Mr.Veldman: Huis uit door wiet kweken?' http://www.rollingstoned.nl/19-5-15-mr- ... et-kweken/
..Triest geval

Een ander triest geval betrof een alleenstaande moeder die met haar puberale zoon weinig ander perspectief had dan maar liefst drie hennepplanten in een growtent te zetten. Ze had de euvele moed om ook een lamp, een transformator en een ventilator te gebruiken. Deze hulpmiddelen waren op een zeer onprofessionele manier aangelegd. De dame in kwestie kon niet worden betrapt op zelfs de meest minimale kennis van zaken over hennepteelt.

De woningbouwvereniging beriep zich op haar zero tolerance beleid en vorderde onverbiddelijk ontruiming.

De Rotterdamse kantonrechter sprak over een professionele (!) kwekerij van drie planten met een onmiskenbaar beroepsmatig karakter en toonde geen enkele consideratie. Hij gooide deze dame met haar zoon zonder mededogen de straat op. Ze kreeg in plaats van 5 dagen maar liefst 14 dagen om haar biezen te pakken. Je kunt dus zomaar te maken krijgen met een ongekende en onredelijk harde rechter die zijn positie gebruikt door de wet aan te grijpen en iemand met drie zielige plantjes samen met haar zoon de kou in te jagen onder het mom van ‘professionele teelt’...

..En de medicinale patiënt?

Een medicinale cannabispatiënt die op kleine schaal genoodzaakt is om zelf te telen, zoals het citaat uit bovenstaande email beschrijft, moet goed beslagen ten ijs komen om een kans te maken een succesvol beroep te doen op de uitzonderingssituatie zodat een rechter ontruiming afwijst vanwege een persoonlijke noodtoestand. Hij moet over goede medische verklaringen beschikken die duidelijk maken dat cannabis als medicinaal gebruik geïndiceerd is. Voorts moet duidelijk zijn dat de cannabissoorten uit de apotheek niet de gewenste werking hebben of anderszins onbruikbaar zijn.

Tijd voor maatschappelijk debat

De medicinale kleine thuisteler moet als huurder kortgezegd aantonen dat hij met de rug tegen de muur staat. Alleen dan maakt hij, mits sprake is van een brandveilige situatie zoals in het citaat staat beschreven, een kansje.

De medicinale teler moet het vooral hebben van de kleinschaligheid van de teelt, zodat de rechter dit kan vatten onder de geringe betekenis van de tekortkoming en haar bijzondere aard...

Roxy

Berichtdoor Roxy » Ma 21 Nov 2016, 22:42

Volgende artikel van Rinus 'De social club – van Friesland en Groningen naar Zwolle' http://www.mediwietsite.nl/social-club- ... ar-zwolle/
De social club – van Friesland en Groningen naar Zwolle

Het is niet gemakkelijk om angstige patiënten – die jarenlang zijn voorgelogen door de overheid – te overtuigen van de geneeskracht van cannabis. Maar Rinus Beintema doet het. Na het openen van social cannabis clubs in Friesland en Groningen breidde hij uit naar Zwolle. Ook daar wordt zijn initiatief met open armen ontvangen door patiënten en wordt hij met rust gelaten door wetshandhavers. Wat is zijn volgende stap?

Positieve boost Groningen zorgt voor uitbreiding Zwolle

De social club Groningen – die naast het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) is gelokaliseerd – en de positieve houding van de Groninger politiek waren voor mij een persoonlijke boost om dit legalisering project door te blijven zetten. Gesterkt door deze feiten besloot ik dat we een driehoek in het Noorden gingen realiseren en begon de zoektocht naar een geschikte locatie.

Onze voorkeur ging uit naar Zwolle in de provincie Overijssel.

Na enkele dagen zoeken vonden wij een prachtige kleine locatie gelegen aan de Thorbeckegracht te Zwolle. Na wederom open kaart te hebben gespeeld met de makelaar en eigenaar met betrekking tot onze werkzaamheden kregen we ook in Zwolle groen licht om van start te gaan met de social club Zwolle.

Gezellige opening Zwolle met Wernard Bruining

Ruim voor de opening – op 1 juli 2016 – werd door de lokale krant Stentor melding gemaakt van onze komst naar Zwolle. Leuk aspect hierbij was dat de journalist ditmaal ook aan coffeeshops vroeg wat zij van de komst van social club Zwolle vonden. De reactie van de coffeeshops was erg positief. Ze zien het als een aanvulling op de recreatieve sector.

Voor de officiële opening in Zwolle heb ik Wernard Bruining gevraagd. Persoonlijk heb ik veel bewondering voor wat deze man reeds heeft betekend voor de cannabisbranche. Maar vooral voor zijn werkzaamheden met betrekking tot het bekend maken van de medicinale toepassingen van wietolie.

Wernard stemde toe. Zo hebben we samen met vele andere Zwollenaren er een gezellige middag van gemaakt.

Bijzondere eerste bezoekers

Het nieuws over de opening van de derde social club zorgde voor een golf van reacties vanuit het hele land. De Facebookgroep ontplofte – opnieuw – en de aanvragen voor proefzendingen stroomden in hoog tempo onze mailbox binnen.

De eerste twee bezoekers die – een uur voordat de inloopmiddag begon – bij ons voor de deur stonden waren van de belastingdienst. Voor een kennismakingsgesprek zo zeiden ze. Omdat wij een open en transparant beleid voeren heb ik de heren netjes antwoord gegeven op de vragen die ze mij stelden.

Toen beide heren de lange rij wachtenden voor de deur zagen staan zijn ze vertrokken. Zij merkten op dat er zo te zien erg veel vraag bestaat naar een betrouwbaar adres voor informatie op dit gebied. Ook in Zwolle heeft justitie en/of de gemeente ons tot nu toe geen strobreed in de weg gelegd.

Verlagen van de hoge drempel

In Zwolle is het mij wederom opgevallen hoe hoog de drempel is voor de gewone mens om over de medicinale toepassingen van wiet(-olie) te praten. Laat staan om het zelf te gaan uitproberen. Dankzij de eerlijkheid van de journalisten van Stentor en RTVOost durfden veel mensen toch de stap te zetten – en kwamen zij in grote getale naar de social club Zwolle voor informatie.

Een mooi voorbeeld – en typerend voor deze regio – is dat iemand die langskwam om lid te worden spontaan mee ging helpen in de social club Zwolle. Dit om de grote toestroom van mensen in goede banen te leiden.

Het aanbieden van een gratis proefzakje is voor velen een prima uitkomst. Ze kunnen het middel dan eerst kosteloos en zonder enige verplichting uit proberen.

Bijzonder samenbrengen van gelijkgestemden

De wijze waarop mensen dichterbij elkaar komen door dit project is heel bijzonder en mooi te noemen. Door ziekte en/of pijn zoeken veel mensen naar alternatieve geneeswijze. Ze hopen dat de wietextracten hen verlichting biedt en dat schept een band.

Zodra ze dan ook nog eens menselijk behandeld worden en kennis maken met de sociale manier waarop wij werken, heeft dat als direct gevolg dat deze mensen zich als een ambassadeur opwerpen voor onze werkzaamheden. De hele buurt zal weten hoe professioneel en lief ze behandeld zijn. En hoe goed wietolie ze geholpen heeft.

Doorzetten voor legalisering van “normale” wietplant

De propaganda van deze overheid heeft er in de afgelopen 20 jaar voor gezorgd dat veel mensen terughoudend en angstig zijn voor de criminele cannabisbranche. Door mensen op een positieve manier kennis te laten maken met cannabisextracten hoop ik dat er meer inzien dat de wietplant gewoon legaal dient te zijn.

Vol goede moed gaan wij dan ook verder met het social club project en hopen we begin volgend jaar nog een aantal vestigingen te openen. Ook kunt u ervan op aan dat er een aantal ludieke acties zullen gaan plaatsvinden, shock-and-awe tactieken werken in politiek Nederland vaak prima.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Di 22 Nov 2016, 18:56

Ik wil jullie graag waarschuwen voor die THC die soms wordt aanbevolen hier op het forum.
Zoals iedere lymepatiënt weet, gaan lyme klachten vaak gepaard met soms ook psychoses.
THC is licht psychotisch, het is :evil: om dit te adviseren wanneer je lyme hebt.

Over psychoses en lyme, zie bv dit artikel:

Endogenous paranoid-hallucinatory syndrome caused by Borrelia encephalitis

http://europepmc.org/abstract/med/1922585

Abstract

We describe a case with no neurological signs but marked psychiatric symptoms induced by borrelia burgdorferi, whose clinical picture was indistinguishable from an endogenous schizophrenia. The symptoms within one week under antibiotic treatment with ceftriaxon, but afterwards the patient showed a mild organic brain syndrome. The case demonstrated the aetiologic nonspecificity of paranoid symptoms and hallucinations and emphasizes that in psychotic patients without psychiatric history additional diagnostic measures should be performed.

Het internet staat er vol mee als je de moeite neemt om even te zoeken.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 22 Nov 2016, 19:15

@Sproetje,
Sproetje schreef:Ik wil jullie graag waarschuwen voor die THC die soms wordt aanbevolen hier op het forum.
Zoals iedere lymepatiënt weet, gaan lyme klachten vaak gepaard met soms ook psychoses.
THC is licht psychotisch, het is :evil: om dit te adviseren wanneer je lyme hebt.

Over psychoses en lyme, zie bv dit artikel:

Endogenous paranoid-hallucinatory syndrome caused by Borrelia encephalitis

http://europepmc.org/abstract/med/1922585
Abstract

We describe a case with no neurological signs but marked psychiatric symptoms induced by borrelia burgdorferi, whose clinical picture was indistinguishable from an endogenous schizophrenia. The symptoms within one week under antibiotic treatment with ceftriaxon, but afterwards the patient showed a mild organic brain syndrome. The case demonstrated the aetiologic nonspecificity of paranoid symptoms and hallucinations and emphasizes that in psychotic patients without psychiatric history additional diagnostic measures should be performed.

Het internet staat er vol mee als je de moeite neemt om even te zoeken.
Goed dat je het aankaart. Persoonlijk denk ik dat Lyme patiënten zelf het beste weten of zij wel of geen psychische/psychiatrische klachten/stoornissen ** verwijderd hebben. Ik heb, gelukkig, geen psychische klachten.

Stichting Tekenbeetziekten http://www.tekenbeetziekten.nl/symptomen/
De ziekte van Lyme is een multi-systeem ziekte. Het kan leiden tot o.a. neurologische (zenuwstelsel/hersenen), dermatologische (huid), reumatologische (spieren en gewrichten), cardiologische (hart), opthalmologische (ogen) en psychiatrische klachten.
Laatst gewijzigd door Roxy op Za 01 Apr 2017, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Di 22 Nov 2016, 20:12

Roxy schreef:Persoonlijk denk ik dat Lyme patiënten zelf het beste weten of zij wel of geen psychische/psychiatrische klachten/stoornissen hebben.

Vaak zien ze hun eigen verwardheid niet meer.
En durven of kunnen het vaak niet goed onder woorden brengen.
Er wordt te weinig over gesproken, het is en blijft een taboe, en op deze manier wordt het alleen maar erger.

Door het als slaapmiddel of erger nog, medicijn voor lyme aan te prijzen, dat in wezen (ook al zou je die psychische klachten buiten beschouwing laten ) slecht is voor de No-ONOO cyclus -hoewel dat ook weer psychische klachten geeft- die gepaard gaat met de ziekte van lyme.
THC en andere cannabidonolen versterken dit metabolisme
Maar THC is de ergste.

Roxy schreef:Ik heb, gelukkig, geen psychische klachten.

Bij jou is altijd alles anders.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 22 Nov 2016, 21:15

@Sproetje,
Bij het forum en de FB groep van Medical Social Club Friesland/Groningen/Zwolle http://socialclub.frl/ kom ik geen negatieve ervaringen tegen van mensen/patiënten over het gebruik van de medicinale wietolie.

En zullen over het onderwerp misschien verschillende meningen kunnen bestaan?
Onderzoek: CBD als mogelijke behandeling bij psychose https://www.zamnesia.nl/blog-onderzoek- ... chose-n188
Steeds meer onderzoek bevestigt de voordelen van CBD. Een nieuw onderzoek toont aan dat cannabinoïden kunnen worden gebruikt om diverse vormen van psychose te behandelen.

Steeds meer onderzoek bevestigt de voordelen van CBD. Een nieuw onderzoek toont aan dat cannabinoïden kunnen worden gebruikt om diverse vormen van psychose te behandelen.

Een beoordeling, in november 2013 gepubliceerd in het tijdschrift "Neuropsychopharmacology", suggereert dat CBD mogelijkheden biedt als een alternatieve anti-psychotische behandeling.

De beoordeling is uitgevoerd als samenwerkingsverband door onderzoekers uit zowel het Verenigd Koninkrijk als Nederland. Er is gewerkt als een meta-analyse forum, waarbij de resultaten van eerdere pre-klinische en klinische onderzoeken, uitgevoerd door andere teams, worden beoordeeld. Uit deze meta-analyse kon worden geconcludeerd dat uit een aanzienlijke hoeveelheid onderzoek blijkt dat CBD de symptomen van psychose lijkt te reduceren, zowel bij dieren als mensen, met name bij schizofrenie, de ziekte van Parkinson en door ketamine veroorzaakte psychoses.

Lees meer: Harvard Onderzoek: Cannabis veroorzaakt geen Schizofrenie

Daarnaast blijkt uit testen op mensen ook dat CBD een veilige stof is, die goed verdragen wordt door het menselijk lichaam.

Deze beoordeling legt specifiek de nadruk op een bepaald onderzoek in haar betoog. Dit was een dubbelblind onderzoek uit 2012, die een test met willekeurig verdeelde placebo's uitvoerde, waarin de doeltreffendheid van CBD werd vergeleken met de voorgeschreven anti-psychotica bij schizofrene patiënten met acute paranoia. Hierin werd geconcludeerd dat personen die CBD ontvingen, hetzelfde niveau van klinische verbetering lieten zien als personen die de voorgeschreven anti-psychotische medicatie ontvingen, maar met veel minder bijwerkingen.

Tot slot, suggereert de beoordeling dat CBD verder moet worden onderzocht als een rendabele anti-psychotische behandeling. Op dit moment is CBD erkend om haar ontstekingsremmende, anti-diabetische, anti-epileptische en anti-kanker kwaliteiten.

Het is alweer een positief hoofdstuk in het boek van CBD en het is onwaarschijnlijk dat het nog lang duurt voordat we nog meer veelbelovende ontdekkingen zien.
bronnen:
- Review Cannabidiol as a potential treatment for psychosis http://cannabisclinicians.org/wp-conten ... s-2013.pdf
- Harvard Onderzoek: Cannabis veroorzaakt geen Schizofrenie https://www.zamnesia.nl/blog-harvard-on ... renie-n166

Sproetje schreef:
Roxy schreef:Ik heb, gelukkig, geen psychische klachten.
Bij jou is altijd alles anders.
Dit venijn is niet nodig @Sproetje. Ik gun iedere patiënt/lotgenoot/medemens het beste.
En zet 10 verschillende Lyme patiënten op een rijtje en men heeft vaak verschillende klachten, schade en beperkingen die tevens verschillend kunnen zijn in ernst en mate.
Ik heb goed baat bij de medicinale wietolie.
Roxy schreef:Stichting Tekenbeetziekten http://www.tekenbeetziekten.nl/symptomen/
De ziekte van Lyme is een multi-systeem ziekte. Het kan leiden tot o.a. neurologische (zenuwstelsel/hersenen), dermatologische (huid), reumatologische (spieren en gewrichten), cardiologische (hart), opthalmologische (ogen) en psychiatrische klachten.
Van dit rijtje heb ik alleen de psychiatrische klachten niet.

Terug naar “Gezondheid Algemeen”