Medicinale wietolie - Gezondheid - Zelfbeschikkingsrecht

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
Sproetje

Re: Medicinale wietolie - Gezondheid - Zelfbeschikkingsrecht

Berichtdoor Sproetje » Di 22 Nov 2016, 22:47

Roxy schreef:Bij het forum en de FB groep van Medical Social Club Friesland/Groningen/Zwolle http://socialclub.frl/ kom ik geen negatieve ervaringen tegen van mensen/patiënten over het gebruik van de medicinale wietolie.

Zoals ik al in de eerdere post zei, en velen anderen die je het metabolisme hebben willen uitleggen:
THC en andere cannabidonolen zijn schadelijk voor lymepatiënten, dat is goed duidelijk voor iedereen.

Hopelijk gebruiken die mensen uit Friesland die ook lyme hebben de CBD olie, dat is hoogstwaarschijnlijk de enigste cannabidonol die niet schadelijk is voor ons als lymepatiënten.

Roxy schreef:Onderzoek: CBD als mogelijke behandeling bij psychose https://www.zamnesia.nl/blog-onderzoek- ... chose-n188

Dat is nu net de enige cannabidonol ( want er zijn er honderden) die waarschijnlijk geen kwaad kan.

Roxy schreef:- Harvard Onderzoek: Cannabis veroorzaakt geen Schizofrenie https://www.zamnesia.nl/blog-harvard-on ... renie-n166

Ach, ja Harvard zegt ook dat je alleen lyme kunt hebben als je een dikke opgezette knie hebt.
De Harvard kliek is nu juist precies die kliek die veel publiceert in de antiscience sectie van wetenschappelijke tijdschriften wanneer het gaat over lyme.
Het zijn de mensen die de chronische ziekte van lyme ontkennen.

Verder moet je begrijpen dat lyme psychoses kan veroorzaken
Maar je kunt het niet omdraaien door te zeggen dat schizofrene patiënten met acute psychoses ook lyme hebben
Verder is de titel uit het verband gebracht, er staat n.l. : Cannabis veroorzaakt geen Schizofrenie
Maar Cannabis is totaal iets anders dan CBD waar het onderzoek over gaat

Ik denk dat je het niet goed begrijpt allemaal, je haalt een aantal zaken door elkaar, ik zal er een nieuw topic over aanmaken.

NickyC

Berichtdoor NickyC » Wo 23 Nov 2016, 13:40

Hallo Sproetje en Roxy,

er zijn inderdaad mensen die niet tegen cannabis kunnen . Ik heb dit meegemaakt in eigen omgeving . Deze mensen hoeven geen psychische aandoening of klachten te hebben , maar krijgen een psychose na gebruik van cannabis .
Deze mensen hebben ook geen lyme, maar andere verbindingen in de hersenen.
Deze mensen reageren ook anders op reguliere medicijnen, zoals de anti depressivia`s etc. , bij gebruik daarvan kan het ook goed mis gaan , en deze worden veelvuldig voorgeschreven :(
Hoe het precies bij lyme patienten werkt weet ik niet .
Persoonlijk ben ik meer voor natuurlijke middelen zoals cannabis dan voor de chemische middelen die in mijn ogen veel schadelijker zijn dan ons vertelt wordt , maar voorzichtigheid geboden natuurlijk .
Ook cannabis is geen wondermiddel die alles kan genezen .

Groet, Nicky

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 23 Nov 2016, 14:27

Hallo Nicky,
NickyC schreef:er zijn inderdaad mensen die niet tegen cannabis kunnen . Ik heb dit meegemaakt in eigen omgeving . Deze mensen hoeven geen psychische aandoening of klachten te hebben , maar krijgen een psychose na gebruik van cannabis .
Deze mensen hebben ook geen lyme, maar andere verbindingen in de hersenen.
Deze mensen reageren ook anders op reguliere medicijnen, zoals de anti depressivia`s etc. , bij gebruik daarvan kan het ook goed mis gaan , en deze worden veelvuldig voorgeschreven :(
Mag ik er iets over vragen? Ging het bij die mensen om cannabis roken, thee drinken of eten (cake)? of om wietolie?

Klopt dat antidepressiva erg veel worden voorgeschreven in Nederland. Ik maak in eigen omgeving mee -broer- die verschillende zware antidepressiva krijgt voorgeschreven en intussen is veranderd in een zombie en een paar keer bij wisseling van die medicijnen (psychiater/psycholoog wisselen de medicaties.. onder het motto dat het goed voor je is en je er beter van zult gaan worden.. :roll: ) in een psychose terecht is gekomen en suïcidaal raakte ---> gevolg van de medicaties.
NickyC schreef:Hoe het precies bij lyme patienten werkt weet ik niet .
Dat weet ik ook niet.
NickyC schreef: Persoonlijk ben ik meer voor natuurlijke middelen zoals cannabis dan voor de chemische middelen die in mijn ogen veel schadelijker zijn dan ons vertelt wordt , maar voorzichtigheid geboden natuurlijk .
Ook cannabis is geen wondermiddel die alles kan genezen .
Mee eens.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 23 Nov 2016, 14:46

@Sproetje,
Sproetje schreef:
Sproetje schreef:Door het als slaapmiddel of erger nog, medicijn voor lyme aan te prijzen, dat in wezen (ook al zou je die psychische klachten buiten beschouwing laten ) slecht is voor de No-ONOO cyclus -hoewel dat ook weer psychische klachten geeft- die gepaard gaat met de ziekte van lyme.
THC en andere cannabidonolen versterken dit metabolisme
Maar THC is de ergste.
THC en andere cannabidonolen zijn schadelijk voor lymepatiënten, dat is goed duidelijk voor iedereen
Een paar vragen. Wat is er niet goed aan om wietolie als slaapmiddel te gebruiken?

Bij een neuroloog heb ik reguliere doorslaap medicatie gebruikt. Dat ging een paar jaar goed en toen kreeg ik een erge allergische reactie waar ik erg ziek van ben geworden. Ik moest per direct stoppen. De neuroloog vertelde mij dat het lichaam de medicatie niet meer kon verdragen. Een andere soort medicatie is geprobeerd maar daar kreeg ik nare bijwerkingen van en is in overleg met de neuroloog gestopt.

Wat moet je volgens jou gaan doen en gaan gebruiken als er een doorslaap problematiek (C-EEG http://www.geldersevallei.nl/afdelingen ... ologie-knf ) is? De Borrelia bacterie heeft zo goed als zeker schade aangericht in de hersenen (neuroborreliose) het slaapcentrum.
Een goede slaap kan niet worden gemist. Zeker niet bij mensen die ziek zijn.
Met de medicinale wietolie is bij mij de doorslaap goed verbeterd als ook de kwaliteit van de slaap.

En waar staat te lezen, heb je daar informatie, artikelen, publicaties van, dat wietolie slecht is voor de NO-ONOO cyclus?

En wat bedoel je met 'cannabidonolen'? is die term wel juist?
Laatst gewijzigd door Roxy op Wo 23 Nov 2016, 17:02, 4 keer totaal gewijzigd.
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

NickyC

Berichtdoor NickyC » Wo 23 Nov 2016, 15:04

Hoi Roxy,

het ging in dit geval om eten van een cake , of daar verschil in zit , geen idee ?

En wat erg voor/van je broer .
Ik snap die hele pillenindustrie niet , of wel , het geld natuurlijk :evil:

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 23 Nov 2016, 15:11

Hoi Nicky,
NickyC schreef:het ging in dit geval om eten van een cake , of daar verschil in zit , geen idee ?
Daar zit zeker verschil in. Wietolie is een andere tak van sport en werkt op een andere manier.

En er zijn best nog wat vragen te stellen bij de cake ;) .. ging het om een cakeje/muffin, plakje(s) cake of een hele cake? hoeveel wiet, welke dosis is er in gegaan? welke soort(en)? hoeveel is er van genomen? hoeveel tijd is er tussen gelaten bij het eten van een cakeje/muffin, plakje(s) cake of een hele cake?
Er zijn mensen die een dubbele dosis of meer nemen en of eten plakjes cake of meerdere cakes/muffins zonder de benodigde en gewenste tijd er tussen te laten en raken dan van de wereld en of gaan out. Mensen zijn dan niet echt goed en verantwoordelijk bezig.
NickyC schreef:En wat erg voor/van je broer .
Ik snap die hele pillenindustrie niet , of wel , het geld natuurlijk :evil:
Het gaat om het grote geld, meis, in de pillenindustrie.
Als familie zijn wij bezorgd over mijn broer. Als je eenmaal in de 'psychische hoek' bent gedrukt kom je er heel moeilijk weer uit. Hij heeft de kracht niet meer om zich daar uit te gaan vechten.
Ik ben er van overtuigd dat hij niet psychisch ziek is maar lichamelijk ziek is.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 23 Nov 2016, 18:21

Hallo Nicky,

Leuk dat je even reageert.
Je vraagt je af hoe het precies zit met lymepatiënten, goeie vraag, want we zitten op een lymeforum :)

Nou, het zit zo:

Klopt het dat Lyme-Borreliose ook psychiatrische symptomen kan veroorzaken?

http://www.lymevereniging.nl/main.php?id=123

En.............ja je raadt het al: in cannabis zit THC en andere cannabidonolen die psycho actief werken.
De NO-ONOO cyclus is daar een onderdeel van.

Waardoor de kans op ernstige psychotische klachten (maar ook andere psychische klachten die de meeste lymepatiënten kennen)
nog groter wordt dan dat het al is wanneer je lyme hebt en géén cannabis neemt.

CBD, dat ook in cannabis zit is de enige cannabidonol die géén psychoactiviteit bevordert.

Juist voor lymepatiënten een betere optie.

Voor wetenschappelijke artikelen die niet uit het Harvard kamp komen, en die ingaan op de psychische problematiek (mbt lyme en het gebruikt van cannabis) had ik je al een paar toegestuurd.
Daar wordt het nog eens extra goed uitgelegd.

Verder is het Niet zo dat ieder natuurlijk middel meteen goed zou zijn bij de ziekte van lyme, enkel en alleen omdat het een natuurlijk middel is.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 23 Nov 2016, 19:13

@Sproetje,
Sproetje schreef:Voor mij zou het niet goed zijn, ik heb ooit wel eens een wietje gerookt, maar ik ging er van hallucineren.
Doodeng vond ik het.

Goede begeleiding is wel nodig, stel je voor dat je in een psychose blijft steken.
Er bestaan mensen die daar gevoelig voor zijn.
Een ervaring uit een grijs verleden is niet voldoende om een goed beeld te kunnen hebben en kunnen vormen. En zeker niet over medicinale wietolie.
Bij dat wietje roken gelden dezelfde vragen als hoeveel wiet? welke dosis is er in gegaan? welke soort(en)/planten? hoeveel is er van genomen/gerookt? Ik neem aan dat je dat niet weet/hebt geweten?
In een jonge-onervaren-ondeugende-probeer-fase en of mee willen doen zal dat waarschijnlijk niet zo duidelijk zijn geweest.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 23 Nov 2016, 19:42

@Sproetje,
Sproetje schreef:En.............ja je raadt het al: in cannabis zit THC en andere cannabidonolen die psycho actief werken.

CBD, dat ook in cannabis zit is de enige cannabidonol die géén psychoactiviteit bevordert.
Wat bedoel je met 'cannabidonolen'? wordt die term wel juist gebruikt?

Cannabidonol https://www.zamnesia.nl/content/259-wat-is-cbd

Cannabinoïden https://www.zamnesia.nl/content/260-cbd ... nabinoiden

Wat zijn cannabinoïden? http://www.rollingstoned.nl/wat-zijn-ca ... t-doen-ze/

Het Endo-cannabinoïde systeem http://www.stichtingmediwiet.nl/info/wa ... e-systeem/
Uitleg Wernard Bruining https://www.youtube.com/watch?v=DUlATw3fq8o

THC & CBD - Basiskennis over wietolie https://www.youtube.com/watch?v=DUlATw3fq8o

Wie is Wernard Bruining? http://www.mediwietsite.nl/cannabisgoer ... -bruining/

Cannabinoïden en het immuunsysteem http://www.wietblog.com/24-02-2015-cann ... unsysteem/

De cannabisplant bevat meer dan 100 verschillende cannabinoïden http://brekendnieuws.nl/20-04-15-waar-k ... kopen.html

Roxy schreef:
Sproetje schreef:Door het als slaapmiddel of erger nog, medicijn voor lyme aan te prijzen, dat in wezen (ook al zou je die psychische klachten buiten beschouwing laten ) slecht is voor de No-ONOO cyclus -hoewel dat ook weer psychische klachten geeft- die gepaard gaat met de ziekte van lyme.
THC en andere cannabidonolen versterken dit metabolisme
Maar THC is de ergste.
THC en andere cannabidonolen zijn schadelijk voor lymepatiënten, dat is goed duidelijk voor iedereen
Wat is er niet goed aan om wietolie als slaapmiddel te gebruiken?

En waar staat te lezen, heb je daar informatie, artikelen, publicaties van, dat wietolie slecht is voor de NO-ONOO cyclus?
Mag ik de wetenschappelijke onderbouwingen informatie, artikelen, publicaties met links van je ontvangen?
Ik zie dat graag tegemoet :) in het openbaar zodat het ook voor de andere mensen/leden die geïnteresseerd zijn is te lezen en kennis op willen doen goed is.
Of is het misschien een wetenschappelijke interpretatie en conclusies die door jou persoonlijk zijn gemaakt? Dat kan ook het geval zijn en daar ben je uiteraard vrij in.

NickyC

Berichtdoor NickyC » Wo 23 Nov 2016, 21:19

Hoi Roxy ,
het ging om een plakje van een hele cake, binnen een vriendenclub . Het was geen out gaan of badflow of hallucinatie of iets in die trant .
Dit had een ander gevolg die een lange nasleep heeft gehad. Tegen psychose aan met paniekaanvallen en vermoeidheid/ depressie die maanden hebben geduurd. Ze ging van vrolijk meisje naar weinig meer kunnen. Nu heeft ze ook een ernstige vorm van dyslexie , en dus al een andere hersenverbinding dan doorsnee en dan kunnen bepaalde middelen een andere uitwerking hebben , ook reguliere middelen .

En Sproetje,
Opzich zit cannabis helaas een beetje in een angsthoekje die niet nodig is en bovenstaande is eerder een uitzondering dan regel, het had ook kunnen gebeuren met reguliere medicijnen zoals anti depressivia .
Er zijn veel lyme patienten die opiaten voorgeschreven krijgen ( heb morfine en codiene gehad) via de reguliere weg .
Ook de nsaid pijnstillers, ibuperofen, diclofinac, tramadol ......... , met daarbij de maagbeschermers omaprazol etc. worden veelvuldig voorgeschreven .
Heb zelf ook nog rivotrill en anti epileptica gehad voor spiertrillingen .
En vergeet de antidepressiva`s niet.
Nou als we het dan over psycho actieve middelen hebben denk ik niet dat je bang hoeft te zijn voor wietolie .

Of je alle wetenschappelijke studies over cannabis moet geloven ? Cannabis zit met opzet in een verdomhoekje en veel wetenschappelijk onderzoek wil het daar houden , de pharma , pillenindustrie wil geld verdienen , en betaald de wetenschappelijke studies.
Nu kom je al gauw in complottheorien terecht , maar zo langzamerhand komen die steeds meer uit .

Ik heb niet de wijsheid in pacht en wil ook niet zeggen wat iemand wel of niet moet doen , maar dat nadenken en niet zomaar alles moet slikken wat voorgeschreven wordt , zeker wanneer je zwak en kwetsbaar bent geen kwaad kan.

Ps, Roxy , wat lijkt mij dat machteloos zijn/voelen met je broer :(

Terug naar “Gezondheid Algemeen”