Informatie over vitamine B12 en B12 tekort/Ziekte van Addison-Biermer

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
Roxy

Re: Informatie over vitamine B12 en B12 tekort

Berichtdoor Roxy » Do 17 Nov 2016, 00:11

Bericht van de Vitamin B12-Deficiency Research Group
5 november 2016

Laatste fase voorbereiding B12 Institute http://b12-institute.eu/
Rotterdam, 5 november 2016

Allen,

Bij deze wil ik jullie laten weten dat we in de laatste fase van de voorbereiding zijn aangeland voor het openen van het B12 Institute te Rotterdam.

Wij hopen u binnen drie weken te berichten wanneer wij open gaan.

De mensen die staan ingeschreven op onze lijst, krijgen persoonlijk bericht. Degenen die niet op de lijst staan, verzoeken wij de website goed in de gaten te houden. Zij kunnen zich in een later stadium alsnog inschrijven.

Als ons instituut straks opengaat, is iedereen van 0 tot 100 jaar welkom.

Wij hopen dat u nog even geduld heeft.

Vriendelijke groet,
namens het team van het B12 Institute / B12 Research Group.
Clara Plattel, initiatiefnemer
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Za 26 Nov 2016, 17:10

Goed nieuws Afbeelding

B12 Research Group kondigt aan: B12 Institute opent haar deuren op 1 december 2016 http://b12-institute.eu/b12-research-gr ... mber-2016/
B12 Research Group kondigt aan: B12 Institute opent haar deuren op 1 december 2016

Beste mensen,

We zijn verheugd dat we u een jaar na de aankondiging kunnen mededelen dat het B12 Institute op 1 december in Rotterdam van start gaat. Vanaf 2 januari 2017 zijn wij full operationeel.

Mensen die zich hebben ingeschreven, worden vanaf eind volgende week persoonlijk benaderd. We verwachten dat we de eerste patiënten in december al kunnen ontvangen.

Volgende week gaat de nieuwe website online met alle informatie over het B12 Institute. U krijgt daarover bericht via de mail en via deze website.

Met vriendelijke groet,
namens de artsen, directie en Raad van Commissarissen
Clara Plattel, initiatiefnemer, directeur
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Za 26 Nov 2016, 18:41

RTV Drenthe
20 september 2016
Afbeelding
Zijspancoureur Bennie Streuer: Vitaminetekort mogelijk oorzaak moeizaam seizoen. Vitamine B12 tekort. Vermoeidheid, doof gevoel in de armen en benen, concentratieverlies. Hoor ook hoe de juiste behandeling is https://www.youtube.com/watch?v=NmetTmcLQAk

Roxy

Berichtdoor Roxy » Za 26 Nov 2016, 23:17

@Sproetje,
Om het TCM topic niet te vervuilen reageer ik de desbetreffende topics wietolie en vitamine B12.
Sproetje schreef:
waar je zelf met medicinale wietolie geen enkele ervaring hebt en op basis van onvoldoende kennis telkenmale onjuiste uitspraken doet en onjuiste informatie geeft?

Op het desbetreffende topic over wietolie en B12 komen de vragen die ik hier stel niet aan de orde.
Ik heb daar de topicstarters nog niet deze vraag zien stellen.
Als er al mensen langs komen met slechte ervaringen wordt dat netjes genegeerd alsof het niet waar zou zijn.
Dat is slecht voor de kennis die er moet komen voor allerlei middelen gebruik mbt de ziekte van lyme.
Het is schadelijk dat bepaalde middelen worden aangeprezen bij deze ziekte, er is genoeg sluipreclame waar sowieso hier op het forum onvoldoende op wordt gelet.

De informatie die ik geef over B12 en wietolie zijn wetenschappelijke stukken.
De wetenschappelijke stukken die de hieronder gedane stellingen kunnen bevestigen over dat er varkenslever in de vitamine B12 ampullen/B12 injectievloeistof zit en of schadelijk/gevaarlijk kan zijn(?), heb ik hier niet van je mogen ontvangen. Ik zou er nog steeds graag meer over kunnen lezen.

Roxy schreef:Hoi Anoniem, Sproetje,

Om in het GcMaf topic niet off-topic te laten gaan plaats ik mijn vragen over B12 bij het desbetreffende B12 topic.
Anoniem1992 schreef:Blijkt dus dat B12 gemaakt wordt van varkenslever?!
Dit vond ik per toeval, Nexavir wordt van het restproduct uit de B12 productie gemaakt, uit varkenslever.
Conclusie: B12 is gewoon varkenslever, en dat staat nergens vermeld!
Interessante informatie en stelling. Heb je een link met informatie waar je dat hebt gelezen? of wetenschappelijke informatie?

Anoniem1992 schreef:Lekker geniepig, eet je bij wijze van vegetarisch en prik je daarom B12 spuit men je dus terwijl je het niet weet vol met varkenslever.
Gewoon schandalig eigenlijk, want men houdt ons voor dat de acne dus een detoxverschijnsel is, wat imo gewoon vette bullshit is!
Zitten er in Raw Thyroid toevoegingen van gevriesdroogde klieren/organen (schildklier, bijnier, hypofyse, thymus, milt) van dieren/runderen die grazen op woeste gronden? Is dat dan geen bezwaar?
Raw tissue concentrates are made from toxin-free lyophilized glands from animals grazed on rangelands known to be free of pesticides, growth hormones, antibiotics or chemical additives.

Thyroid Tissue, Adrenal Tissue, Pituitary Tissue, Thymus Tissue, Spleen Tissue, Maltodextrin (corn derivative) American Ginseng.)

* - *
Sproetje schreef:En wat die B12 betreft, pfft, varkenslever, tja zo kan ik het ook.
Wat bedoel je precies met 'zo kan ik het ook'? :)

Bijsluiter Takeda http://www.takeda.nl/~/media/countries/ ... pt2013.pdf
Bijsluiter Centrafarm http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h50830.pdf

Goed :) dan zelf een paar artikelen doorgeven waar het woord lever extract in wordt genoemd. Er staat 'Ruim twintig jaar later werd de stof die hiervoor verantwoordelijk was – vitamine B12 of cobalamine – uit leverextract geïsoleerd'.

bron Stichting B12 tekort http://stichtingb12tekort.nl/
'Behandeling met hoge doseringen vitamine B12 al meer dan 50 jaar veilig gebleken' http://stichtingb12tekort.nl/wetenschap ... ongegrond/
Een decennialange geschiedenis van veilige behandeling

In 1926 werd ontdekt dat patiënten met pernicieuze anemie van een zekere dood konden worden gered door het eten van een half pond rauwe lever per dag. Ruim twintig jaar later werd de stof die hiervoor verantwoordelijk was – vitamine B12 of cobalamine – uit leverextract geïsoleerd. Sindsdien worden wereldwijd talloze patiënten met een B12-tekort behandeld met hoge doseringen vitamine B12. Meestal per injectie en vaak levenslang, aangezien een tekort doorgaans wordt veroorzaakt door een onherstelbare opnamestoornis. Daarbij is nooit iets gebleken van schadelijke effecten door overdosering. Ook in de wetenschappelijke literatuur van de afgelopen zestig jaar is daarvan geen enkel geval te vinden.
bron https://home.kpn.nl/hindrikdejong/index.html
'De geschiedenis van de ziekte van Addison-Biermer/Pernicieuze Anemie' https://home.kpn.nl/hindrikdejong/historie-pa.htm
Laatst gewijzigd door Roxy op Ma 28 Nov 2016, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Zo 27 Nov 2016, 09:54

Beste Roxy,

De discussie over B12 en varkenslever is 9 maanden geleden gevoerd en hier terug te vinden in het afgesplitste topic waar ook jij aan had deelgenomen: Vitamine B12, waar wordt het van gemaakt

Zou je wanneer je een ander lymeforum-lid citeert uit een ander topic een linkje daarvan toe willen voegen zodat we weten waar de tekst vandaan komt en wat de context is? Dit draagt bij aan helderheid.

Leia, moderator

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 27 Nov 2016, 13:56

Hallo Leia,
Dank voor het bericht. Het specifieke bericht is in dit topic 'Informatie over vitamine B12 en B12 tekort' besproken. Ik begrijp dat het wat verwarring kan geven. Voor de helderheid geef ik hierbij nog het linkje viewtopic.php?f=31&t=274&start=70
Oorspronkelijk werd het eerder genoemd in het GcMaf topic viewtopic.php?f=24&t=812&start=10&hilit=gcmaf Vandaar de gemaakte begin zin met 'Om in het GcMaf topic niet off-topic te laten gaan plaats ik mijn vragen over B12 bij het desbetreffende B12 topic'.

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Zo 27 Nov 2016, 16:24

Beste Roxy,
De discussie en uitwisseling door meerdere leden over het onderwerp B12 en varkenslever heeft destijds plaatsgevonden in het afgesplitste topic hier.

Als je er na 9 maanden graag verder over wilt uitwisselen, dan liever op die plek, dan dat het op meerdere plekken opduikt. Dat draagt voor de leden bij aan overzicht en integriteit van de uitwisseling, met de context erbij en reacties van meerdere leden, dit draagt bij aan er op kunnen reageren.

Je intentie van het nogmaals herhalen van het oude citaat waar je reeds in 4 onderwerpen over geschreven hebt, wordt mij onduidelijk. Het kan opgevat worden als provoceren in plaats van elkaar motiveren om informatie te onderbouwen. Zou je me je intenties in een pb willen toelichten?

Leia, moderator

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 27 Nov 2016, 16:59

Hallo Leia,
Het is zeer zeker niet mijn bedoeling om provocerend over te komen. Ik houd een gesprek/discussie graag informatief, helder en open.
In het algemeen gezien vind ik het persoonlijk prettig als Lyme patiënt die naast de ziekte een intensieve B12 injectie behandeling nodig heeft en medicinale wietolie gebruikt als er 'A' wordt gezegd qua gedane stellingen of beweringen dat het met 'B' wordt onderbouwd, bevestigd en toegelicht. Als die informatie achterwege blijft is dat een gemis voor de algemene informatievoorziening en de beeldvorming voor de -nieuwe- mensen/leden.
Ik zal je een pb toesturen met een nadere toelichting.

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Zo 27 Nov 2016, 20:12

Beste Roxy,

Dank voor je bericht en toelichting over je intenties.

Het is zeer wenselijk dat leden verantwoordelijkheid nemen voor de juistheid van hun bijdrage en dat stellingen of beweringen onderbouwd kunnen worden, ook wanneer hier naar gevraagd wordt door een ander forumlid.
Dit komt tegemoet aan de integriteit van wat er op het forum te lezen is en is in het belang van het lymeforum en alle lymepatiënten.

Als je een ander voorbeeld had gegeven dan het voorbeeld over varkenslever dan had dat bij mij denk ik geen vragen opgeroepen over je intenties in deze…
Ik zie je pb tegemoet.

Leia, moderator

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 30 Nov 2016, 13:36

Ter informatie

Er worden binnenkort twee nieuwe B12 Klinieken geopend.
Rotterdam, B12 Institute https://b12researchgroup.wordpress.com/ ... mber-2016/
Amsterdam, B12 Kliniek http://www.b12kliniek.com/

Terug naar “Gezondheid Algemeen”