Medicinale wietolie - Gezondheid - Zelfbeschikkingsrecht

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
Roxy

Re: Medicinale wietolie - Gezondheid - Zelfbeschikkingsrecht

Berichtdoor Roxy » Ma 12 Dec 2016, 14:54

Met interesse blijf ik de activiteiten van Stichting Medical Social Club Friesland / Groningen / Zwolle / Amsterdam volgen.
Dappere en sterke mensen, vrijwilligers en 'activisten' werken hard voor het kunnen verstrekken van de medicinale wietolie aan mensen/patiënten in Nederland en aan de leden van de Stichting en werken hard aan de legaliseringsprojecten #hoedje af Afbeelding

De bekendheid wordt meer en meer in Nederland en sommige Politici zijn in gesprek gegaan met de Stichting. Waar zal dat allemaal tot toe kunnen gaan leiden?
Er is een goede strafrechtadvocaat van advocatenkantoor Spong Amsterdam in de arm genomen. mr Spong is een erg bekende en goede strafrechtadvocaat. Bij een eventuele zaak kan dat wel eens voor vuurwerk, opschudding in Nederland en in Politiek Den Haag en voor aandacht in de -landelijke- media en op TV kunnen gaan zorgen.

12 december 2016
Volgende artikel van Rinus. 'Suver Nuver niet van de wijs door politieactie' http://www.mediwietsite.nl/suver-nuver- ... itieactie/
Suver Nuver niet van de wijs door politieactie

Als activist weet je waar je aan begint. Dat geldt ook voor cannabis-activist Rinus Beintema die met zijn legaliseringsprojecten onder andere wietolie verstrekt aan patiënten. Voor de wietolie moet uiteraard ook wiet worden gekweekt, en daar ging het mis. Onlangs werden twee vrijwilligers van de stichting aangehouden door een anonieme tip bij de politie. Dankzij die tip is de stichting nu 500 planten en apparatuur kwijt. Maar een kleine tegenslag houdt Rinus niet tegen, hij is alweer bezig met ludieke acties voor het nieuwe jaar.

Aanhoudingen

Het leven van een cannabis-activist is nooit saai. Zo werden er afgelopen week twee vrijwilligers aangehouden in een kweekruimte ten behoeve van stichting Suver Nuver. Ruim 500 planten in de vijfde week bloei inclusief kweekapparatuur zijn door de politie geruimd.

De door de wol geverfde vrijwilligers zijn meegenomen naar het politiebureau waar ze verklaarden de planten te verzorgen voor de stichting. Volgens afspraak hebben ze daarbij ook mijn naam als voorzitter van de stichting genoemd.

Theekransje
AfbeeldingOpvallend was dat toen de agenten hoorden dat het om planten van de stichting voor medicinale toepassingen ging, hun houding richting de vrijwilligers omsloeg. Het ging van een strafrechtelijk onderzoek naar een gezellig theekransje.

Hierbij werd al snel duidelijk dat ook de agenten genoeg hebben van dit idiote gedoogbeleid en dat onze Social Club-projecten bekend zijn bij hen. Ze hebben er zelfs waardering voor.

De desbetreffende agenten spraken duidelijk uit respect te hebben voor onze legalisatie-projecten. Ook zeiden de agenten dat Den Haag maar eens moest reageren. De agenten noemden hun werkzaamheden met betrekking tot het ruimen van hennepplantages letterlijk: “dweilen met de kraan open”.

Opmerkelijk

Een aantal zaken aangaande de strafbaarheidsstelling van de vrijwilligers (en het bestuur van de stichting) zijn toch zeker opmerkelijk te noemen. De vrijwilligers werden ’s middags – na de gebruikelijke 6 uur voor onderzoek – in verzekering gesteld voor 3 dagen hechtenis voor onderzoek. Toch wisten de agenten de vrijwilligers al te vertellen dat ze diezelfde dag nog vrijgelaten zouden worden. En ja hoor, rond 8 uur ’s avonds werden beide heren vrijgelaten.

Dit was voor mij persoonlijk een tegenvaller want ik had het plan om met een camerateam van CNN (CannabisNewsNetwork) de vrijwilligers op te gaan halen. Mijn plan was om ook onze leden op te roepen naar het desbetreffende politiebureau te komen. Zo konden we gezamenlijk een signaal afgeven naar de politiek.

De snelle vrijlating van de twee vrijwilligers gooide dus helaas roet in het eten. De vrijwilligers hebben deze dag op het politiebureau als bijzonder en uiterst positief ervaren. Ze zijn inmiddels alweer ingezet in nieuwe projecten voor de stichting.

Openbaar Ministerie

Nog een vreemd detail is dat ik persoonlijk nog steeds niets heb vernomen van het openbaar ministerie aangaande de rol die stichting Suver Nuver in deze kweek vervuld heeft. Mijn advocaat dhr T. Vis van advocatenkantoor Spong heeft me wel verteld dat de kans groot is dat het OM er op een later stadium op terug zal komen.

Met andere woorden: het OM is dus duidelijk bezig met een onderzoek naar mijn werkzaamheden en vindt een kwekerij van 500 planten geen reden om ons á la minuut tegen te houden? Dit is opmerkelijk maar ik ga ervan uit dat het OM bewijzen aan het verzamelen is en dat alle strafbare feiten uiteindelijk gebruikt gaan worden in het strafproces omtrent de stichting.

In 2015 werd de zaak omtrent Tim’s Tuincentrum XL vanwege verjaring geseponeerd. Dat ging over ruim 700 planten in een kwekerij te Sneek in 2013, dus ik ben zeer benieuwd of deze opkweek wél voor de rechter gaat komen.

Illegaal

Al met al is dit alles toch erg vervelend, vooral omdat onze ruimte is gemeld door een anonieme beller. Jammer dat iemand meent de politie te moeten inlichten over een cannabiskwekerij. Wij werken namelijk nooit in de bebouwde kom maar op een veilige locatie die geen gevaar oplevert voor derden.

Suver Nuver heeft verliezen ingecalculeerd waardoor deze ruiming geen gevolgen heeft voor de levering van wietolie.

De consequentie is ook dat we door deze verlink-actie een grote hoeveelheid plantmateriaal kwijt zijn geraakt. Het moge u allen duidelijk zijn dat wat wij doen illegaal is en dat ik dus zal worden afgerekend op élke strafbare handeling waarbij de stichting betrokken is. Toch zal deze actie mij zeker niet tegenhouden bij de uitvoering van onze projecten. Deze situaties zijn van te voren ingecalculeerd en vormen geen gevaar voor de leveringen van wietolie.

Rinus roept iedereen op (ook als je geen wietolie nodig hebt) lid te worden van de stichting om grotere kweekacties te kunnen organiseren in het nieuwe jaar.

Kom ook in actie!

Begin 2017 staan er enkele ludieke opkweek-acties op het programma, waarbij we de media natuurlijk weer gaan uitnodigen om verslag te doen. Hartverwarmend zijn de reacties van onze leden die spontaan een inzameling zijn begonnen voor de verliezen die de stichting geleden heeft.

Het geeft mij en de betrokken vrijwilligers echt het gevoel dat we bezig zijn met een legaliseringproject waarbij community-building een grote rol speelt.

Ik roep dan ook iedereen op (ook als je geen wietolie nodig hebt) om lid te worden van stichting Suver Nuver en te tekenen voor de toestemming voor de opkweek van 5 planten. Zodat de stichting in 2017 grote, ludieke projecten kan neerzetten voor de kweek van cannabis voor medicinale doeleinden.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Ma 19 Dec 2016, 19:34

Afbeelding
Laatste artikel van 2016 van Rinus
'Terugblikken en vooruitkijken met Rinus van Suver Nuver' http://www.mediwietsite.nl/terugblikken ... ver-nuver/
Terugblikken en vooruitkijken met Rinus van Suver Nuver

Voor Rinus van Medical Social Club(s) Suver Nuver is het een bewogen jaar geweest. Vlak voor het nieuwe jaar blikt hij terug op 2016 en kijken we vooruit naar het nieuwe jaar. Middenin inbeslagnames is hij bezig met het openen van twee nieuwe clubs en bereidt hij zich voor op ludieke kweekacties. Kortom, we kunnen weer veel verrassende en gewaagde verhalen verwachten van de Robin Hood van de Nederlandse wietolie-branche.

OM

Het einde van 2016 is in zicht. Het is voor mij een bewogen jaar geweest waarbij we enorme stappen voorwaarts gemaakt hebben.

De verwachting dat justitie mij zou tegenhouden rond de feestdagen zijn tot nu toe onjuist gebleken. Ik heb nog steeds niets gehoord van het OM met betrekking tot de recente inbeslagname van onze planten.

Ook de vier huisbezoekjes van de politie bij onze leden dit jaar, waarbij wietolie in beslag genomen is en waarbij er belastende verklaringen afgegeven zijn, hebben niet geleid tot een gesprek met het OM of voor mijn aanhouding gezorgd.

Het is een kwestie van tijd totdat het OM een verklaring van me wilt hebben. Ik ga daar natuurlijk niet op zitten wachten en ga vol goede moed verder met onze projecten.

Komend jaar

Het afgelopen jaar hebben we ons voornamelijk gericht op de medicinale toepassingen van het cannabisextract wietolie. Dat heeft onder andere geleid tot een heleboel positieve media-aandacht. Waardoor we veel mensen hebben mogen laten kennis maken met de werking van medicinale cannabisolie.

In het begin van het komende jaar starten we met twee nieuwe social clubs (informatiepunten) in de randstad. Daar gaan we met dezelfde passie als in het afgelopen jaar in het Noorden iedereen blijven voorzien van informatie over het gebruik en de medicinale toepassingen van wietolie.

De pandeigenaar en makelaar te Leiden zijn reeds akkoord met het starten van een social club. Het wachten is op een bevestiging van de gemeente Leiden. Zij moeten nog aangeven of een social club binnen het bestemmingsplan van de gemeente valt. Ik heb er echter alle vertrouwen in dat we in het nieuwe jaar met zekerheid kunnen bevestigen dat we ook een social club in Leiden starten.

Amsterdam

In Amsterdam zijn we inmiddels druk bezig om een team van vrijwilligers op te leiden. De voorbereidingen voor de opening van de SCAmsterdam zijn dan ook in volle gang. Mijn verwachting is dat we in de randstad gaan zorgen voor veel positiviteit waarbij we hopelijk veel mensen mogen gaan helpen met wietolie.

Stichting Bijlmer Style, de franchisenemer van Suver Nuver in Amsterdam, houdt zich momenteel bezig met de voorbereiding van een promotiecampagne en is reeds in gesprek met lokale media. U kunt verwachten dat we in Amsterdam van ons gaan laten horen! We denken aan cannabis-gerelateerde evenementen zoals live muziek optredens (reggae en hip hop), festivals, extractiecups en nog veel meer.

Acties

Persoonlijk ben ik van plan om begin 2017 een aantal ludieke acties te gaan ondernemen. Het is de bedoeling dat deze ludieke acties natuurlijk weer uitvoerig in de (social) media uitgelicht worden. Behalve onze doelgroep (mensen die cannabisextracten inzetten voor medicinale doeleinden) hoop ik door middel van de acties ook coffeeshop-bezoekers en -ondernemers te bereiken.

Ik denk dat het hoog tijd is dat de gehele cannabis-branche zich hard gaat maken om een gezamenlijke vuist te maken tegen deze overheid en het idiote beleid ten opzichte van growshops, coffeeshops, kwekers en (medicinale en recreatieve) gebruikers van cannabis. In mijn optiek is de cannabis-branche in Nederland prima in staat om zelf een oplossing aan te dragen voor de huidige problematiek. Stichting Suver Nuver is door mij in het leven geroepen om die vuist te zijn voor allen.

Algemeen belang

Er is dus geen eigen belang in het spel, alleen het algemene belang van iedere cannabis-liefhebber. Alleen wanneer we een gezamenlijke vuist maken kunnen we voorkomen dat de branche gedomineerd wordt door grote spelers zoals Bedrocan, Tilray en soortgelijke cannabismultinationals.

Stichting Suver Nuver gaat zich niet richten op het gedoogbeleid en/of de aanvoer van cannabis via een door de overheid aangeboden reguleringsmodel. Wij zullen wel een vergunning aanvragen voor de opkweek van medicinale cannabis voor de leden die ons daar schriftelijk toestemming voor hebben gegeven. Ik ga echter niet afwachten of ik die vergunning überhaupt krijg. In 2017 ga ik dus gewoon van start met projecten die betrekking hebben tot de opkweek van medicinale cannabisplanten voor mijn leden.

Tot slot wil ik iedereen bedanken die mij direct en indirect geholpen heeft om de social club projecten het afgelopen jaar tot zo’n groot succes te brengen.

Fijne feestdagen en voor iedereen een gezond 2017 toegewenst,
Rinus Beintema en alle vrijwilligers van Stichting Suver Nuver
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Za 24 Dec 2016, 17:25

merry cannabis 1.jpg
merry cannabis 1.jpg (26.47 KiB) 6383 keer bekeken
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 29 Dec 2016, 16:25

2016 zit er weer bijna op -op onze eigen jaarlijkse RollingStoned Top 50 in de kerstvakantie na- maar wie moet er Cannabis Persoon van het Jaar worden? http://www.rollingstoned.nl/
suver nuver.jpg
suver nuver.jpg (16.38 KiB) 6359 keer bekeken
Laten wij de voorzitter Rinus Beintema van Stichting Medical Social Club Friesland / Groningen / Zwolle / Amsterdam http://socialclub.frl/ een handje helpen om 'Cannabis Persoon van het Jaar 2016' te worden :)
#stemmen #rechts halverwege op de pagina bij #Rinus Beintema, de markante aanvoerder van de stormachtig groeiende medical social clubs Suver Nuver

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 29 Dec 2016, 16:46

Medical Cannabis Supplies
29 december 2016
Bedocran CIBG VWS cannabis.jpg
Bedocran CIBG VWS cannabis.jpg (29.72 KiB) 6355 keer bekeken
Gammabestraling medicinale cannabis/Gamma irradiation medical cannabis http://medicalcannabissupplies.nl/gamma ... -cannabis/
Gammabestraling medicinale cannabis/Gamma irradiation medical cannabis

Aangezien vele patiënten, waaronder wijzelf graag een en ander willen weten hoe het nu zit met de gamma bestraling van de medicinale cannabis die het BMC ter beschikking stelt en we tot nog toe van niemand anders feedback hadden gekregen hierover, hieronder een korte uitleg. In Nederland is net zoals in Canada gammabestraling verplicht bij veel kruiden, dus ook cannabis, deze beslissing ligt bij het ministerie van gezondheid en welzijn.

We hebben aan bureau medicinale cannabis gevraagd waar we een klacht neer kunnen leggen over deze procedure die wordt toegepast, want als je een zuiver product aanlevert is dit helemaal overbodig. (een schone kweek, zonder gebruik van pesticiden, chemicaliën, geen schimmels, goed gedroogd en opgeslagen)

Gamma-bestraling is een controversiële ontsmettingsmethode die nergens ter wereld is onderzocht op veiligheid voor gerookte of geïnhaleerde producten. Alhoewel het effectief de meeste bacteriën vernietigd, vernietigt het geen virussen of micro-giffen, en wordt vaak gebruikt om biologische verontreiniging als gevolg van slechte productie, of verwerkingspraktijken te verhullen.

Een van de bijwerkingen van gamma-bestraling is de productie van Unieke Radiologische Producten (URP’s); dat zijn een nieuwe soort chemicaliën als gevolg van bestralingen die niet in de natuur voorkomen. Van belang bij de gamma-bestraling van de hele plant cannabis is de potentiële productie van ‘cyclobutanones’, giftige kankerverwekkende chemicaliën die zich vormen wanneer vetten onderworpen worden aan gamma-bestraling (http://safeaccess.ca/research/flinflon/) en die worden verbonden aan de ontwikkeling van darmkanker bij ratten (Raul et al, 2002 / http://safeacces.ca/research/flikflooie ... pounds.pdf) Ook worden door gamma-bestraling terpenen als myrceen en linalol vernietigd (Fan et al, 2002 / http://safeaccess.ca/flinflon/Fan_Cilan ... ion%20.pdf) die juist therapeutische eigenschappen bevatten en worden gevonden in hoge concentraties van sommige soorten van de hele cannabis plant (McPartland & Mediavilla, 2002). Terpenen spelen mogelijk ook een significante rol in het synergetische effect en de biologische beschikbaarheid van THC en andere cannabinoiden (Russo E & McPartland J 2001. Cannabis and cannabis extracts: greater than the sum of their parts? Zie ook: Russo E Taming THC, 2011)
Een gesprek met dr. Richard Viau, directeur van Health Canada’s Drugs Analysis Services (8-12) geeft aan dat de overheid alleen recentelijk de potentiële gevaren van gamma-bestraling en cyclobutanones onderzoekt, ondanks een CSA persbericht die dit probleem al 15 september 2003 aankaartte (http://safeaccess.ca/pr/csapr7.htm) Omdat er simpelweg geen internationaal onderzoek is die de eindgebruikers van de PPS (prairie plant systeem) verzekert van veiligheid van gamma-bestraling bij mensen op de lange termijn – in het bijzonder bij gerookte of geïnhaleerde producten – lijkt het voor de hand liggen dat vanuit ‘het voorzorgbeginsel’ (alhoewel de veiligheid van onderzoekssubjecten en consumenten voorheen vanuit elk onbewezen wetenschappelijke veronderstelling als veilig werd gezien) bij deze belangrijke volksgezondheids-kwestie, de distributie van gamma-bestraalde cannabis door Health Canada onmiddellijk wordt gestaakt.

Conclusie. Concluderend, Canadians for Safe Access (CSA) roept Health Canada/ het bureau van Cannabis Medical Access en prairie plant systemen op om:

1. Een onmiddellijk moratorium op te leggen aan de distributie en gebruik van cannabis, geproduceerd door prairie plant systemen, bij klinische onderzoeken of anderszins totdat alle bovengenoemde bedenkingen volledig zijn opgehelderd en adequaat zijn hersteld.

2. Erkenning en uitleg van de hoge niveau’s van zware metalen en biologische onzuiverheden die door PPS’ eigen testen zijn vastgesteld, als mede door onafhankelijke testen door CSA.

3. Herstel van de ondermaatse teelt, behandeling of opslag met als gevolg hoge niveau’s van biologische onzuiverheden en zware metalen.

4. Onmiddellijke beëindiging van het gebruik van gamma-bestraling op de federale bevoorrading van cannabis in het licht van de totale absentie van studies waarbij de veiligheid daarvan bij geinhaleerde producten wordt bevestigd.

5. Zorgvuldige behandeling van zorgen van patiënten die gerelateerd zijn aan het gebrek aan selectie van medicinale cannabis-soorten en de slechte kwaliteit van het PPS product.

– De afgelopen twee jaar hebben Canadians for Safe Access toegewerkt naar het doel van het verzekeren dat alle Canadezen die een veilige bron van medicinale cannabis nodig hebben daar toegang tot hebben zonder gevaar of hinder. Dat betreft ook het steunen van het goede werk van Canada’s ongereguleerde netwerk van compassion clubs en gemeenschappen, als mede het aankaarten van klachten naar Health Canada’s bureau van medicinale cannabis en de medische marijuana toegang regelgeving.

Dit schrijven, zoals vele andere door CSA geentameerde tests, persberichten en consultaties die daaraan vooraf zijn gegaan, zijn geschreven vanuit de strekking van het algemeen belang en de poging om de huidige tekortkomingen van ons federale medicinale cannabis programma aan te kaarten.

Voor sommige patiënten is het therapeutische gebruik van cannabis een onderbouwde keuze; voor velen het is de enige behandeling die over blijft.

In elk geval, Canada’s kritieke en chronische zieken zouden niet als test-subjecten behandeld moeten worden door Heath Canada’s federale cannabis productie en distributie programma. De legitieme zorgen die in dit schrijven uiteen zijn gezet reflecteren maanden van onderzoek en honderden patienten-klachten; die verdienen de aandacht van Health Canada, Volksgezondheid minister Dosanj, de pers & het Canadese publiek, net zoals de eindgebruikers van dit programma de veiligste en sterkste medicatie die op dit moment beschikbaar zijn verdienen.

James Burton voormalig wietkweker voor de overheid en zelf patiënt met o.a. glaucoom, (die veel meer soorten ter beschikking had als de nu slechts 5 van Bedrocan) heeft ons dit artikel in het Engels ter beschikking gesteld, wat uit Canada komt, waar ook Bedrocan producten voor patiënten beschikbaar zijn. Uiteraard vinden wij als stichting dat alle patiënten over heel de wereld dezelfde rechten moeten krijgen. Dus voor Nederland zouden dezelfde regels moeten gelden zoals bv in Canada! Het Ministerie van VWS is dan ook verantwoordelijk voor de gezondheid van ons patiënten in Nederland!

Er zijn tests gedaan met bestraalde en onbestraalde bedrocan producten, ze zijn echter een zeer belangrijk detail vergeten, ze hebben geen studie gedaan na het verdampen/ roken of eten/drinken van de producten en of er dan verschillen ontstaan! Ook niet naar de verbrandingsresten van de bestraling zelf.

Het blijkt dat er een heel klein deel van de terpenen verdwijnt en het product verouderd gelijk 2 weken.
Men is bezig met onderzoeken om een andere manier als gammastraling toe te gaan passen.
Volledige artikel http://medicalcannabissupplies.nl/gamma ... -cannabis/

Afbeelding Bureau voor Medicinale Cannabis https://www.cannabisbureau.nl/

Staatswiet/cannabis VWS https://vimeo.com/155128200

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Za 31 Dec 2016, 12:48

Afbeelding
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 03 Jan 2017, 15:55

Rollingstoned
3 januari 2017
Afbeelding

Hoe de zorgwereld solt met medicinaal cannabispatiënt Maaike http://www.rollingstoned.nl/hoe-de-zorg ... maaike-17/
Hoe de zorgwereld solt met medicinaal cannabispatiënt Maaike (17)

Het scheve gedoogbeleid en de onwetendheid van artsen over cannabis vieren hoogtij in Nederland. Onlangs werd epilepsie-patiënte Maaike een huis met zorg geweigerd vanwege haar enige werkende medicijn: wietolie. Terwijl haar arts en neuroloog op de hoogte zijn van het middel en de ouders het veilig maken in de juiste verhouding voor het meisje. Reden? Men was bang dat ze stoned zou rondlopen door de cannabisolie. Nu zijn ze genoodzaakt 360 euro per maand te betalen voor Bedrocan-olie, waarvan de verhouding niet ideaal is. Haar ouders trekken aan de bel over deze schrijnende zaak…

Ineens epilepsie

Maaike is een aardige jongedame van 17. Vroeger was zij een pientere, vrolijke kleuter vol avontuur en levenslust. Maar in haar 6e levensjaar kreeg zij van de ene op de andere dag epilepsie. Het begon met wat wij noemen ‘kleine tikjes’, maar ze kreeg al gauw dikke aanvallen.

Na behandeld te zijn bij het UMCG kwamen we al snel terecht bij Stichting Epilepsie Instellingen Nederland (SEIN) in Zwolle. Daar is Maaike destijds bijna een half jaar opgenomen geweest om haar medicatie op de rit te krijgen. Doordeweeks verbleef ze in de kliniek en in de weekenden mag ze naar huis. Zij is daar nog steeds onder behandeling voor haar epilepsie. Om de paar jaar moet ze weer even terug naar de kliniek om haar medicatie opnieuw te regelen.

Medicijnen

Kleintjes worden groter en hormonen gaan meespelen, waardoor haar medicatie bijgesteld moet worden. Ondanks de verschillende medicijnen tegen epilepsie is het nog geen één neuroloog gelukt om Maaike aanvalsvrij te krijgen. Dagelijks ondervindt zij de hinder van haar epilepsie. Door de epilepsie is ook haar ontwikkeling behoorlijk vertraagd. Maaike kon maar moeizaam onderwijs volgen, ze was meer thuis dan op school. Na iedere aanval was alle energie uit het meisje en moest ze rusten.

‘Wij als ouders merken dat ze met de wietolie vooral meer kind is en minder patiënt’

Omdat de neuroloog Maaike niet aanvalsvrij kan krijgen en ze dusdanig werd gehinderd door haar epilepsie bleven we altijd zoeken naar alternatieven. Koolhydraten-arm eten, geen melk, bioresonantie, lichttherapie, neurofeedback en ga zo maar door. Dit alles hebben we ook écht langere tijd uitgeprobeerd, soms wel langer dan een jaar. Al met al lieten deze alternatieven niet de gewenste resultaten laten zien.

CBD-olie

Totdat wij ruim 3 jaar geleden (via een collega van vaders) werden gewezen op een artikel over CBD en epilepsie. Wij hebben ons hier verder in verdiept en zijn in Haarlem bij Wernard Bruining van Stichting Mediwiet terecht gekomen. We hebben een informatiemiddag van hem bijgewoond en dit heeft ons overgehaald om het middel bij Maaike te gaan proberen.

Wij waren toen al op de hoogte dat men in Amerika een trial had opgestart voor CBD bij epilepsiepatiënten. Hiermee werden ook al goede resultaten behaald. Eigenlijk was de keuze: beginnen we nu alvast met de olie of wachten we tot het over een jaar of 6 op de markt komt? Wij zijn begonnen met de olie.

Positief resultaat

Eerst gebruikten we olie van iemand uit onze omgeving om te proberen. Ver boven onze verwachting reageerde Maaike hier meteen erg goed op. Van de ene op de andere dag hadden we onze dochter terug! Allereerst kreeg ze veel minder last van haar aanvallen. Na een aanval was ze direct weer aanspreekbaar en ging ze verder met waar ze mee bezig was. Haar geheugen werkt nu veel beter en ze kan zich redden met de alledaagse dingen zoals aankleden, wassen, brood smeren, naar school en naar de zorgboerderij gaan.

Ook haar ontwikkeling ging vooruit. Ze gaat nu (bijna) elke dag naar school of naar de zorgboerderij. Omdat de olie toentertijd nog niet bij de drogist in de schappen lag zijn we eigenlijk vanaf het eerste moment zélf olie voor haar gaan maken.

Wietolie maken

We hebben wat de cannabisolie aangaat veel uitgeprobeerd. We hebben verschillende percentages en verschillende samenstellingen geprobeerd met Maaike, alles in overleg met de neuroloog. Twee jaar geleden we ging het zo goed, dat we in overleg met de neuroloog de haar voorgeschreven medicatie hebben afgebouwd. Van de vier medicijnen die ze toen kreeg, zijn er nu nog twee over. Hiervan krijgt ze ook al een lagere dosering dan in eerste instantie was voorschreven.

We zetten ieder jaar vijf wietplantjes in de tuin waar we de buren en wijkagent over hebben geïnformeerd, en zo doen we dat al 3 jaar. Nu weten we dat Maaike het beste functioneert als zij een combinatie krijgt van vier procent CBD met vier procent THC en het liefst nog een paar procent THCV erbij. Wij als ouders merken dat ze met de wietolie vooral meer kind is en minder patiënt.

Ander plekje

Nu is het tijd om voor Maaike een ander plekje te zoeken. De zorg wordt zwaar, ondanks het co-ouderschap. Hiervoor zijn we al enige tijd op zoek en zijn in onze zoektocht terecht gekomen bij ’s Heerenloo in Bedum. We dachten hier een goed plekje te hebben gevonden voor Maaike, dus zijn ze bij moeder thuis geweest voor een intake.

Hier hebben we gelijk al aangegeven dat Maaike cannabisolie van ons krijgt. Wij vroegen ook of dit problemen op zou leveren maar dat was niet het geval. Vrolijk zijn wij verder gegaan met de hele planning en organisatie. ’s Heerenloo had zelfs al snel een plekje vrij waar Maaike terecht kon.

Er volgden gesprekken en een kennismaking met bewoners van het huis. We hebben telkens alles zo goed mogelijk kortgesloten. De planning was dat Maaike in januari 2017 naar haar nieuwe stekkie zou gaan.

Geweigerd

Helaas kregen we eind november te horen dat de arts van ’s Heerenloo niet achter het verstrekken van wietolie staat. Het medische team zou nog overleg hebben dus hebben wij alle telefoonnummers doorgegeven waar ze informatie konden krijgen. Wij hadden de neuroloog en arts van Maaike al paraat staan, toen kwam het telefoontje…

Zonder ook maar ergens informatie in te winnen heeft het team besloten géén cannabisolie te verstrekken als het niet door een arts wordt voorgeschreven. Ook als het alleen om CBD-olie zou gaan, dat tegenwoordig overal in de schappen ligt, zou het moeten worden voorgeschreven door een arts. Want ze zijn bang dat Maaike de hele dag stoned rondloopt. Alsof wij dat zouden willen! Het is medicatie om goed te kunnen functioneren. Het is niet zo dat ze er de hele dag vrolijk van in de rondte hobbelt.

‘Daarbij is de legaal geleverde olie zo duur dat bijna niemand dat kan betalen. De verzekeraars weigeren het bovendien te vergoeden. Het is voor een gezin niet op te brengen om 180 euro voor 14 dagen olie te betalen’

Maaike krijgt zo’n laag percentage THC dat al zou ze het hele flesje (10ml) in één keer opdrinken ze nóg niet stoned rondloopt. Daarbij ontvangt zij naast de THC ook CBD en THCV. Allebei stoffen die de high van de THC tegenwerken maar ja, weten zij veel! Hierbij is helemaal niet gekeken naar het welzijn en de beleving van het meisje zelf, ook is er geen informatie gewonnen bij haar behandelend arts. Dit vinden wij erg kwalijk en stoort ons nog het meest van de situatie.

Dure olie aanvragen

Nu voelen wij ons verplicht om bij een arts medicinale wietolie van de apotheek aan te vragen. We kunnen het misschien wel voor elkaar krijgen dat zij een recept krijgt voor haar olie maar dan zitten we vast aan wat Bedrocan ons kan leveren. Terwijl we nu de juiste combi voor haar hebben.

De ouders van Maaike volgden zelfs een masterclass bij Ronald Glas om zélf olie te leren testen. Ondanks al hun moeite moeten ze dure Bedrocan olie aanvragen waarvan de samenstelling niet ideaal is voor Maaike.

Daarbij is de legaal geleverde olie zo duur dat bijna niemand dat kan betalen. De verzekeraars weigeren het bovendien te vergoeden. Het is voor een gezin niet op te brengen om 180 euro voor 14 dagen olie te betalen. Er zijn zelfs meer mensen die er na enige tijd mee moeten stoppen, omdat het niet te betalen is. En dan hebben we het niet alleen over epilepsiepatiënten!

Wij zijn in 3 jaar zo ver dat wij Maaike kunnen voorzien van een goed gekwalificeerde cannabisolie. Wij laten dit ook testen en hebben zelfs certificaten van de testen. Wij weten hoe je wietplanten biologisch kweekt en wij kunnen er op een goede, hygiënische manier olie van maken. Wij krijgen nu het gevoel dat wij worden gestraft omdat wij het beste voor ons meisje willen.

Schadelijke trial

De CBD-trial voor kinderen met epilepsie wordt inmiddels ook al anderhalf jaar uitgevoerd door SEIN. Zelfs door de neuroloog van Maaike, Dr. B. Gunning. Wij weten ook dat deze pillen met CBD al leverproblemen bij kinderen hebben opgeleverd. Daarbij kosten deze CBD-pillen €1200,- per maand, per kind!

Als deze medicatie op de markt komt wordt deze vergoed voor een deel van de epilepsiepatiënten. Alleen mensen met Lenoux Gausto of de Dravet variant van epilepsie komen ervoor in aanmerking, de rest kan er niet bij. Lang leve de farmacie en lang leve de kromme regeltjes in Nederland! Wij kunnen en willen Maaike alleen van het beste voorzien. Zij heeft tenslotte niet gevraagd om epilepsie…

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 10 Jan 2017, 17:18

Eerste artikel in 2017 van Rinus
Rinus opent dubbel zo hard de aanval op cannabisverbod http://www.mediwietsite.nl/rinus-opent- ... bisverbod/
Rinus opent dubbel zo hard de aanval op cannabisverbod

Afbeelding

De eerste week van 2017 is alweer voorbij en daarmee is het gewone dagelijkse leven weer begonnen, ook voor Rinus Beintema van Suver Nuver. Alle bestellingen moeten worden verwerkt en er moet nieuwe voorraad gemaakt worden, u kent het wel. Binnenkort opent de nieuwe locatie in Amsterdam maar ook tot die tijd is er genoeg te doen om cannabis legaal te krijgen. Rinus opent dubbel zo hard de aanval op het cannabisverbod in het nieuwe jaar.

Drukte
Het zal u allen duidelijk zijn dat door de media-aandacht van de laatste zes maanden er veel nieuwe leden zijn bijgekomen. Maar het is te danken aan de medicinale werking van de wietolie dat zoveel mensen beslissen om lid te blijven.

Gemiddeld blijft zo’n 50% van de mensen die gebruik maken van ons eerste gratis proefzakje lid bij ons zodat ze vervolgbestellingen kunnen doen of omdat ze het legaliseringsproject een warm hart toedragen. Mond-tot-mond reclame blijft echter nog steeds de effectiefste manier om de mensen te bereiken en dat is te merken bij de inloopmiddagen in de drie social clubs.

“Nooit zal je bij ons ‘wonderen’ aanhoren – ook al gebeuren ze soms wel. Wij geven een realistisch beeld van de mogelijkheden en resultaten van wietolie.

Het is zelfs zo druk dat de mensen vaak schrikken van de hoeveelheid mensen die net als zijzelf de stap gezet hebben om bij ons naar binnen te stappen. Het belang van de social clubs is ons in de afgelopen 14 maanden wel duidelijk geworden. Het is duidelijk een aanvulling op de recreatieve sector waar onze doelgroep zich niet thuis en/of op zijn gemak voelt.

Transparantie
Heel vaak komen de mensen pas bij ons langs nadat ze een voor zichzelf opgeworpen drempel hebben overwonnen. Eenmaal zover zijn ze opgelucht over de manier waarop wij het social club-model hebben ingevuld. Dat doen we namelijk transparant en sociaal waarbij we alle aandacht hebben voor de vragen van de mensen en waarbij we de mensen duidelijk maken waarom het huidige gedoogbeleid dient te veranderen.

Het is soms zelfs grappig als mensen mij vertellen dat ze hun kinderen altijd verboden hebben om cannabis te gebruiken en dat ze zich nu tot ons wenden voor wietolie. De social clubs maken het dus duidelijk bespreekbaar binnen het gezin en maken dat er niet alleen maar negativiteit opgeroepen wordt zodra het woord cannabis ter sprake komt. Ook vinden mensen het plezierig dat ze in een ‘eigen’ locatie terecht kunnen en niet geconfronteerd worden met de recreatieve gebruikers van cannabisproducten.

Eerlijkheid
Hartverwarmend zijn de positieve berichten van mensen die laaiend enthousiast zijn geworden over de wietolie omdat het hun klachten vermindert of soms zelfs laat verdwijnen. Helaas is het niet allemaal zonneschijn en worden wij ook regelmatig geconfronteerd met het feit dat de wietolie niet geholpen heeft. Deze combinatie van feiten die wij in de social clubs tegenkomen proberen wij ook te spiegelen richting de mensen die voor het eerst in de social clubs komen.

Nooit zal je bij ons de ‘wonderen’ aanhoren die ik met enige regelmaat op internet tegenkom – ook al gebeuren ze soms wel. Wij kiezen ervoor om een realistisch beeld weer te geven van de mogelijkheden en van de resultaten door het gebruik van wietolie.

Sociale benadering
Ons voordeel is dat wij een product hebben dat wij niet verkopen. Daardoor is er geen druk om het product te slijten maar kunnen wij de mensen zelf laten beslissen of ze het willen uitproberen of niet. Het is juist door deze sociale aanpak dat ons project veel mensen aanspreekt. Daardoor durven de mensen het aan om de wietolie toch maar eens uit te proberen.

Het is ook deze sociale aanpak die ervoor zorgt dat veel anti-cannabis mensen hun mening herzien en nu de positieve kant van het door ons geliefde plantje zelf kunnen ervaren. Vaak zijn het dit soort mensen die zorgen voor de meeste mond-tot-mond reclame. Het worden als het ware ambassadeurs voor de stichting die voor veel positieve reclame zorgen.

Gevaar
Ondanks al deze positieve ervaringen is er nog steeds een donkere schaduw die dreigend over ons heen hangt. Het middel is en blijft illegaal en cannabisextracten zijn strafbaar.

De wetgever heeft cannabisextracties zelfs ondergebracht in categorie 1 van de opiumlijst. Dat wil zeggen dat het wordt gezien als harddrugs.

Het moge u allen duidelijk zijn dat wat wij doen dus ronduit gevaarlijk is. Wij hopen dan ook op uw steun om dit idiote gedoogbeleid te veranderen in een begrijpbaar en eerlijk systeem, waarbij een ieder in staat zou moeten zijn om een bepaald aantal wietplanten te mogen kweken.

Doorzetten
De reden om dit legaliseringsproject voort te zetten zal u dan ook duidelijk zijn. De cannabisbranche heeft alle steun nodig van gewone mensen om de wetgever uiteindelijk te kunnen dwingen dit alles te legaliseren.

Voorlopig ga ik met dubbele inzet bezig om heel Nederland te vertellen waarom dit zo spoedig mogelijk dient te veranderen. Want zoals het er nu uitziet komt legalisering bij deze regering niet ter sprake, maar willen ze de boel goed reguleren en zo zelf de touwtjes (lees: euros) in handen te krijgen. Dit is voor mij geen optie en ik zal blijven door strijden voor LEGALISATIE. Zo wordt 12 februari de nieuwe locatie in Amsterdam feestelijk geopend maar daarover volgende keer meer.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 15 Jan 2017, 00:44

AfbeeldingZorg.nu http://zorgnu.avrotros.nl/
13 januari 2017

Oproep: medicinale cannabisolie https://zorgnu.avrotros.nl/contact/opro ... nabisolie/
Voor een onderwerp over medicinale cannabisolie is Zorg.nu op zoek naar mensen die de olie gebruiken.

Waarom gebruik je het? Waar koop je het? Of maak je het zelf? Wij horen het graag.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Ma 16 Jan 2017, 22:00

16 januari 2017
Afbeelding
Positief nieuws wietolie, wetenschappers en ludieke acties http://www.mediwietsite.nl/positief-nie ... ke-acties/
Positief nieuws wietolie, wetenschappers en ludieke acties

Als we alleen al kijken naar wat Rinus van Suver Nuver voor ons in petto heeft, kunnen we ervan uitgaan dat 2017 een heftig jaar wordt voor de cannabiswereld. Naast positief nieuws van leden die kanker (succesvol) behandelen met cannabis-extracten is hij de afgelopen week druk bezig geweest met het voorbereiden van diverse acties. Eén ding weten we zeker, we gaan een leuke en rumoerige tijd tegemoet. Wij volgen de Friese wiet-activist op de voet.

Positieve resultaten
Vorige week was zeer positief! Er kwamen bij alledrie de inloopdagen (Friesland, Groningen en Zwolle) meerdere leden binnen met positieve resultaten bij de strijd tegen kanker. Hun specialisten konden maar niet begrijpen hoe de reductie van de ziektewaarde tot stand was gekomen.

Wij zijn blij met deze resultaten maar wijzen er daarbij meteen op dat dit helaas niet bij iedereen zo is. Speciaal was het wel toen we drie appeltaarten kregen van een lid uit Rotterdam die er speciaal voor naar het hoge Noorden kwam rijden. Ook bij dit lid was de tumorgroei tot stilstand gebracht.

Wetenschappelijke stappen
De afgelopen week ben ik ook benaderd door een wetenschapper die verbonden is aan een groot ziekenhuis en een studie doet naar de werking van cannabis-extracten. Afgelopen zondag ben ik op uitnodiging naar het ziekenhuis gegaan om van gedachten te wisselen met deze persoon en te bespreken hoe we elkaar kunnen versterken.

Het is een bijzonder gesprek geweest waar ik nu nog niet veel over kan zeggen. Momenteel wordt er gekeken naar juridische hobbels die deze samenwerking eventueel tegen zouden kunnen werken. Zodra de wettelijke kant van de zaak geregeld is kunt u rekenen op een bijzondere nieuwe fase in ons medicinaal cannabis-project. Een fase die voor heel Nederland een primeur is, voor veel maatschappelijke verandering kan zorgen en de doeltreffendheid van onze cannabis-extracten flink kan verbeteren.

Ludieke acties
Op de nieuwe Facebook-pagina van de stichting houd ik alle leden en niet-leden vanaf nu op de hoogte van legaliseringsprojecten. Omdat de bestaande groep een besloten pagina is kan met deze nieuwe pagina meer mensen bereiken. Hier heb ik al een drietal projecten gedeeld die op zeer korte termijn zullen worden gerealiseerd.

Pop-up kweekwinkel
Uit Leeuwarden kwam het idee om een pop-up store te huren in een drukke winkelstraat. We zullen dan in de etalage een cannabis grow-carrousel plaatsen (zie foto’s) en op een zaterdag – de drukste dag van de week – de etalage onthullen. Het wordt na Tim’s tuincentrum XL ons tweede legaliseringsproject. Ik zal als voorzitter van de stichting in de etalage plaatsnemen om de planten te verzorgen en een live-stream op social media gebruiken om iedereen te laten meekijken.

Van onze leden verwachten we dat ze buiten voor de store komen staan om hun steun te betuigen door informatieve flyers uit te delen. Zo zorgen we voor de nodige aandacht en kan in het geval van een politie-inval alles worden vastgelegd en live worden gestreamd op sociale media.

Kas-planten
Bij een andere inloopdag in Groningen kwam een idee dat we momenteel al aan het uitwerken zijn.
Als actie zijn we bezig met het huren van een kas van 8.000m2 voor de opkweek van medicinale cannabis. Wederom met autoflowering zaden en zonder kunstmatig licht.

De lidnummers van onze leden komen op de pot te staan. Indien zij natuurlijk toestemming aan de stichting hebben gegeven voor de opkweek van vijf planten en hier aan mee willen werken. Vervolgens gaan we livestreamen op Facebook en een camera-systeem ophangen zodat ieder betrokken lid kan inloggen op zijn of haar planten. Mochten de heren en dames van het OM ons nog niet hebben tegengehouden als het oogsttijd is gaan we de media, onze leden en politici uitnodigen bij de oogst van de wietplanten. Dit in het kader van publiciteit en proefproces(sen).

In de voortuin uit de kas(t) komen
Een ander plan is om zoveel mogelijk mensen dit buitenkweek-seizoen vijf planten te laten kweken.
De stichting zal daarom per persoon vijf autoflower-zaden in een klein potje met aarde beschikbaar stellen tegen kostprijs. Onze leden krijgen op de aanvraag van de zaden voorrang op niet-leden.

Ideaal gezien zetten zoveel mogelijk mensen de plantjes in de voortuin, maar het mag ook in de achtertuin. De bedoeling is op deze manier de overheid te confronteren met een heleboel kleine medicinale buitenkwekers. Natuurlijk willen we graag foto’s en Facebook-livestream op het moment dat de politie ze komt weghalen.

In het geval van een ‘ruiming’ kunt u daarbij natuurlijk vertellen dat de planten voor (en van) de stichting zijn voor medicinaal gebruik. U kunt bijvoorbeeld een logo van ons achter de planten plaatsen of iets dergelijks.
Uiteraard moet u afstand doen van de vijf planten maar geen zorgen, de stichting zal de planten terugeisen bij het OM.
Goed nieuws over de wetenschappelijke stappenAfbeelding!

Terug naar “Gezondheid Algemeen”