Hallo iedereen,
Dani hier.
Inmiddels zijn er tal van ontwikkelingen aan mijn kant geweest.
3 weken Doxycyline gekregen (ik wist al dat het niet genoeg zou zijn, maar misschien kon ik dan zien of ik een herxheimer zou hebben).
de spierpijnen werden beter maar voor de rest heb ik alles hetzelfde gehouden. Het werd ook niet slechter.
De neuroloog in het VU Amsterdam (2nd opinie) erkende de test van IGENEX maar wil eigenlijk niet van de richtlijnen afwijken. Ofwel: ik krijg een oproep voor een lumbaalpunctie en hij gaat overleggen met mijn huisarts of
ik meer AB nodig heb.
Tsja...die lumbaalpunctie kunnen ze vergeten. Verder is dit al 1,5 week geleden en heb niets vernomen van de huisarts. Na zelf gebeld te hebben werd ik afgesnauwd ( ja mevrouw 3 weken doxy is richtlijn CBO ).
Daarbij kreeg ik ondanks de Probiotica veel darmklachten van de Doxy.
En dan nu de klapperrrrr van de week. Vlak nadat ik de kuur Doxycycline op had, bleek ik zwanger, inmiddels 7 weken. Het is altijd een wens van me geweest maar met mijn gezondheidsproblemen zag ik het niet als een optie.
We hebben het 1,5 jaar geprobeerd zonder resultaat.
Ik wil het kindje niet weg laten halen ondanks de Lyme, maar ik ben bang. Bang voor de toekomst. Daarnaast weet ik wat Lyme met zwangerschap en een foetus kan doen want daar heb ik over gelezen op Amerikaanse fora.
En hoe nu verder? Ik wil proberen naar de lymepoli doorverwezen te worden maar ik weet niet of ik medewerking krijg ( al is het alleen maar voor begeleiding ). Vrijdag ga ik hierover in gesprek met de arts.
De klachten die terug zijn, zijn voornamelijk die van de spieren en het wazig zien. Voor de rest gaat het prima buiten zwangerschapskwalen om.
Ik zit vast tussen blijdschap en angst. Daar sta ik dan in mijn eentje, zonder begrip. Zelfs mijn familie gelooft niet in het Lymeverhaal.
Waarschijnlijk gaat het niet helpen maar ik heb een klacht ingediend bij de Nederlandse Gezondheidsraad, gewoon om mijn gal te spuwen dat het zo slecht gesteld is met de zorg mbt Lyme.
liefs van Dani
Daar ben ik weer
Re: daar ben ik weer
Allereerst toch maar gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk. Ik kan me je tegenstrijdige gevoel goed voorstellen. Zorg dat je snel onder controle komt van een gynaecoloog, al is het maar met het oog op de doxy die je gebruikt hebt. Sta erop dat je zeer regelmatige controles krijgt om de conditie van je kindje en je placenta in de gaten te houden.
Wat de lyme betreft, het feit dat je klachten weer terug zijn, lijkt mij voldoende om door te behandelen, maar weet hoe moeilijk het is om dat voor elkaar te krijgen. Misschien is het goed om je nu eerst zoveel mogelijk op je kindje te focussen en daarna weer op behandeling ( als dat een optie is qua ernst van je klachten). Ik hoop dat je een goede arts kan vinden. Sterkte met alles en hoop dat je stiekem ook nog wel een beetje kan gaan genieten van je zwangerschap.
Wat de lyme betreft, het feit dat je klachten weer terug zijn, lijkt mij voldoende om door te behandelen, maar weet hoe moeilijk het is om dat voor elkaar te krijgen. Misschien is het goed om je nu eerst zoveel mogelijk op je kindje te focussen en daarna weer op behandeling ( als dat een optie is qua ernst van je klachten). Ik hoop dat je een goede arts kan vinden. Sterkte met alles en hoop dat je stiekem ook nog wel een beetje kan gaan genieten van je zwangerschap.
Re: daar ben ik weer
Beste Dani, bedankt voor je bijdrage op dit forum. Ik lees in dit bericht van jou, vragen en zorgen over je diagnose en behandeling in combinatie met je zwangerschap. Dit bericht van jou staat samen met 2 andere berichten in de categorie “Lyme Café”.
Om tegemoet te komen aan de vindbaarheid (en het krijgen van reacties) heb ik de 3 berichten verplaatst naar de categorie “Algemeen Lyme-Borreliose” subforum “Zwangerschap”.
De omschrijving van deze categorie is “Voor alle onderwerpen die betrekking hebben op De ziekte van Lyme / Borreliose met vragen, informatie, ervaringen en discussie. Over preventie, symptomen, tests, diagnose, etc. Die niet passen in de andere categorieën.”
Jouw berichten kunnen hier beter tot hun recht komen.
Om tegemoet te komen aan de vindbaarheid (en het krijgen van reacties) heb ik de 3 berichten verplaatst naar de categorie “Algemeen Lyme-Borreliose” subforum “Zwangerschap”.
De omschrijving van deze categorie is “Voor alle onderwerpen die betrekking hebben op De ziekte van Lyme / Borreliose met vragen, informatie, ervaringen en discussie. Over preventie, symptomen, tests, diagnose, etc. Die niet passen in de andere categorieën.”
Jouw berichten kunnen hier beter tot hun recht komen.
Leia, moderator