Is dit herkenbaar bij lyme?

Maddy

Re: Is dit herkenbaar bij lyme?

Berichtdoor Maddy » Za 12 Sep 2015, 10:38

Is de knie ook rood en warm?
Heeft ze ook last van brandende voetzolen?

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Za 12 Sep 2015, 11:33

Ik heb zelf ook last van rode warme knie, al van in de eerste fase. Je moet toch erg goed opletten dat er geen sprake is van besmettelijke artritis . Dat kan een heel gewricht verwoesten. Hier werd een lymepatiënte uitgelachen door een reumatoloog: ze kan helaas niet meer gaan.

joos06

Berichtdoor joos06 » Za 12 Sep 2015, 14:04

Hope, niet dat ik weet, maar ik ben vlak voor mijn zwangerschap besmet geraakt. Tijdens de zwangerschap ook problemen gehad die achteraf terug te voeren zijn op de lyme.
Maddy, haar knie is niet rood, wel vaak dik en volgens haar gister ook warm. Het komt en het gaat. Voor zover ik weet heeft ze geen last van brandende voetzolen maar het lastige is met kinderen dat ze soms niet weten wat normaal is als ze ergens al zo lang mee rond lopen en niet beter weten. Ook kunnen ze pijn vaak moeilijk omschrijven.
De klachten die ze heeft gehad in de afgelopen jaren zijn: coeliakie (met dieet gaat dit goed), vroeger als baby rs virus, veel hoesten, later veel last van spieren en gewrichten (pijn en knakken) maar ze sport ook redelijk veel, hoofdpijn, moeilijk concentreren, soms moeite met ademhalen (stokt in haar borst), en nu dus bovenstaande klachten erbij. Daarnaast heeft ze ook nog hpu waarvoor ze supplementen krijgt. Mijn arts denkt nu toch weer aan lyme, ondanks een negatieve ltt in januari.

Maddy

Berichtdoor Maddy » Za 12 Sep 2015, 14:13

Ik zou haar nogmaals laten testen!

zon

Berichtdoor zon » Za 17 Okt 2015, 22:09

Om de zoveel jaar krijg ik een extreme kortsluiting in mijn hersenen. Meestal is dit 's avonds. De ervaring is dezelfde als elektrocutie, dit heb ik ooit eens meegemaakt (per ongeluk losse kabels aangeraakt). Zonder enige aanleiding gebeurt het volgende. Ik krijg een gigantische lichtflits in mijn ogen. Als je je ogen dichtdoet in een donkere kamer dan is het vanbinnen ook donker, zwart. Bij deze kortsluiting is het wit vanbinnen. Ik vergelijk dit graag met het detoneren van een atoombom. Het is heel even extreem licht, en dat dooft zachtjes uit. Het duurt ongeveer tien seconden eer ik terug normaal kan zien. Dit is de visuele ervaring. De auditieve gaat als volgt. Het moment dat de lichtflits komt, hoor ik ook een soort van plof. Dit vergelijk ik graag met het springen van een lamp. Het wordt onmiddelijk gevolgt door een luide bieptoon. Deze dooft zachtjes uit. Dit kan tot 30 seconden duren. Door het onverwachte moment en door het feit dat ik niet weet wat het is, word ik wel 'wakker' met een schok. Maar ik besef ook dat ik de eerste seconden niet veel kan doen, omdat mijn systeem dan 'out' is. Ik wacht dan tot mijn ogen, oren, enzovoort terug normaal werken waardoor ik mijn omgeving terug kan 'ontvangen'. Daarna probeer ik iets normaal te doen, tv kijken, lezen, spelletje spelen of zo, gewoon iets simpel dat snel afleid. Bij mij gebeurt dit willekeurig, dus niet gekoppeld aan een fysieke of psychische ervaring. Ik kan me de helft van de kortsluitingen herinneren (visueel, auditief, de pijn, de zindering in het lichaam erna, de omgevingsperceptie in de momenten erna, ....)

Schokken van mijn spieren krijg ik ook. Dit kan meerdere keren per maand voorkomen. Wel niet zo lang als in de video's van NMDA. Het gekke is dat het mij goed doet. Ik laat ze soms expres toe. Ze geven me een gevoel van voldoening. Soms voel ik een schok aankomen en voor ik het weet trek ik wat samen. Ik krijg dan het gevoel van, de schok was niet goed genoeg. Als ik me dan ontspan en naar mijn lichaam luister komen er meestal nog een paar schokken. Waneer ik ze dan stevig toelaat, heb ik er nadien voor een tijdje (dagen, soms weken) geen last meer van. Je kan dit gevoel vergelijken met niezen. Als je druk zet op je neus omdat je niet hard wil niezen (bijvoorbeeld wanneer je in een groep bent en je wil de anderen niet lastigvallen met je rondvliegende virussen) dan kan je zelf wat druk zetten en hou je dit tegen. Je lichaam wil echter van de virussen vanaf... Wat ik doe als ik de kans heb, is dan net niezen zonder enige vorm van onderdrukking, lekker hard dus! :) Wel hand voor de mond ;) Bij de schokken is het hetzelfde verhaal. Het goed door laten schokken geeft me het gevoel dat mijn lichaam een soort van storing op de zenuwen wegwerkt.

Het is en blijft natuurlijk heel vervelend. Ik hoop voor je dochter dat ze het niet meer meemaakt. Ik denk ook wel dat het met lyme te maken heeft in mijn geval. Misschien dat de bovenstaande beschrijving helpt om je dochter te doen herkennen wat het is? Voor mij is het belangrijkste de moment erna, de afleiding. Hoe sneller er iets anders in men hoofd zit, hoe sneller ik me beter voel. De erkenning van de gebeurtenis zelf is natuurlijk ook belangrijk.

hope

Berichtdoor hope » Za 17 Okt 2015, 23:00

Wel heftig, zon! Dit heb ik, gelukkig, niet.

zon

Berichtdoor zon » Za 17 Okt 2015, 23:07

hope schreef:Wel heftig, zon! Dit heb ik, gelukkig, niet.

hout vasthouden ;)

hope

Berichtdoor hope » Za 17 Okt 2015, 23:58

:roll: ja, klopt!!!

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 11 Sep 2016, 15:01

Moon schreef:Deze kortsluitingen in de hersenen , zo omschrijf ik ze ook, schijnen redelijk vaak voor te komen.

Goed omschreven zo ervaar ik dat ook, het is dan net of ik een aanval krijg erg beangstigend vind ik ze.

Zouden het geleidingsstoornissen kunnen zijn?
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Moon

Berichtdoor Moon » Do 22 Sep 2016, 00:52

VerlorengezondheidM schreef:
Moon schreef:Deze kortsluitingen in de hersenen , zo omschrijf ik ze ook, schijnen redelijk vaak voor te komen.

Goed omschreven zo ervaar ik dat ook, het is dan net of ik een aanval krijg erg beangstigend vind ik ze.

Zouden het geleidingsstoornissen kunnen zijn?

Excuses voor de late reactie VerlorengezondheidM!
Ik lees dit net pas vandaar ;)
Naar mijn idee lijken het overdrachts foutjes te zijn idd. geleidingsstoornissen.
Heb 1 keer ook een zware epeleptische aanval gehad waarbij ik echt lelijk terrecht gekomen ben, met als gevolg een gekneusde oogkas, hersenschudding en 2 blauwe ogen....ik zag er echt niet uit :lol:
Verder ook erg veel coordinatie problemen, slecht gevoel voor perceptie etc etc.
Momenteel enkele malen binne 2 maand tijd herbesmet geraakt, echt bizar.
Volgens mijn orthopeed trek ik muggen, teken, dazen enz. meer aan als mijn vitamine b huishouding slecht is.
En dat kan kloppen!
Ik spuit b12, slik extra b11, naast een b complex, en had mijn b'tjes net weer laten testen en ik had de boel redelijk ontregeld.

Dus overal infecties, kortsluitingen, weinig goede dagen.

Alles word aangestuurd door je hersenen, dus soms krijg je de meest bizarre vage dingen.

Groetjes Moon

Terug naar “Kinderen”