Waar is de Nijmeegse Spirofind gebleven?

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past.
Sproetje

Waar is de Nijmeegse Spirofind gebleven?

Berichtdoor Sproetje » Ma 12 Dec 2016, 19:19

Ik kan me nog herinneren dat er veel mensen zich lieten testen door de spirofind van Nijmegen.
En vroeg me af waar deze test nu precies is gebleven, in Nederland hoor je er niets meer over, en Nijmegen vermeld op hun site wel iets over een "betere" test maar welke dat precies is wordt nooit goed duidelijk.

Nu las ik wel iets op het Duitse forum:

http://onlyme-aktion.org/neuer-borrelio ... ragt-nach/

Het lijkt een beetje alsof het in Duitsland probeert de ltt uit de markt te concurreren?

PS
Heb de titel aangepast, gezien de spelfout, waar een mede lotgenoot mij op heeft gewezen :oops:
Laatst gewijzigd door Sproetje op Zo 09 Apr 2017, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.

VerlorengezondheidM

Re: Waar is de Nijmegse Spirofind gebleven?

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Ma 12 Dec 2016, 19:31

Sproetje, dat vraag / vroeg ik mij ook al geruime tijd af waar 'onze' Nijmeegse test is... :?:

Blij maken met een dooie mus of zoiets.
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Eus

Berichtdoor Eus » Ma 12 Dec 2016, 19:40

Het bericht van het Duitse forum dateert van november 2012.... In die periode kon je je gratis laten testen via Boulder, het bloed werd zelfs thuis opgehaald door een koerier en naar Duitsland gebracht. Ik liet me in oktober 2012 testen, samen met mijn gezinsleden.

Wat er daarna gebeurd is; de test is verkocht aan Amerika. ik zal kijken of ik de link daarvan terug kan vinden.

Eus

Berichtdoor Eus » Ma 12 Dec 2016, 19:42

Geen link, wel een stukje tekst;
Schermafbeelding 2016-12-12 om 19.41.27.png
Schermafbeelding 2016-12-12 om 19.41.27.png (87.75 KiB) 8017 keer bekeken

Karin

Berichtdoor Karin » Di 13 Dec 2016, 11:22

Interessant!
Maar dat 'over 1 of 2 jaar op de markt' lijkt dan aardig mislukt te zijn...

Eus

Berichtdoor Eus » Di 13 Dec 2016, 11:53

Het kan onder een andere naam op de markt gebracht zijn in Amerika. Uiteindelijk kochten ze de tecnologie en wetenschap achter de Spirofind om deze verder te gaan ontwikkelen.

Zoya

Berichtdoor Zoya » Vr 03 Feb 2017, 12:46

Ik heb ernaar gevraagd toen ik in Nijmegen onder behandeling was. Eigenlijk was dat de reden dat ik ernaar toe ging. Met die test zou je kunnen aantonen of de infectie nog actief is, of dat het om een doorgemaakte infectie gaat. De test bleek inmiddels van de markt te zijn gehaald, was niet betrouwbaar. Maar wel met veel bombarie aangekondigd :roll:

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 08 Apr 2017, 21:17

Het was trouwens nog een dure test ook:

http://www.netdoktor.de/krankheiten/borreliose/test/

Man geht davon aus, dass der Borreliose-Test bereits vor der Antikörperbildung positiv wird. Sollte sich das Testverfahren durchsetzen, würde es eine Neuerung in der Borreliose-Diagnostik darstellen. Da der Test erst seit kurzer Zeit auf dem Markt ist und wegen der noch fehlenden Daten wird Spirofind derzeit von den Borreliose-Fachgesellschaften noch nicht empfohlen. Die gesetzlichen Krankenkassen übernehmen daher die Kosten für den Borreliose-Test nicht. Bei privaten Krankenkassen sollte die Kostenübernahme vorher abgeklärt werden. Derzeit kostet der Test knapp 220 Euro plus Versandkosten für die Blutprobe und Arzthonorar.

Het is goed mogelijk dat ie straks door de Borreliose-Fachgesellschaft nadat ie is gevalideerd door Hovius, gewoon door hun wordt aanbevolen
Zonde van al het belastinggeld.
Er zijn al goede LTT testen in Duitsland, die overigens heel goed hier in Nederland gebruikt kunnen worden.

Josie

Re: Waar is de Nijmeegse Spirofind gebleven?

Berichtdoor Josie » Za 02 Sep 2017, 20:40

De herziene Spirofind wordt meegenomen in Project Victory: viewtopic.php?f=6&t=1526

VerlorengezondheidM

Re: Waar is de Nijmeegse Spirofind gebleven?

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Za 02 Sep 2017, 20:50

Josie schreef:De herziene Spirofind wordt meegenomen in Project Victory: viewtopic.php?f=6&t=1526

Das goed nieuws Josie; alles beter als die @#€_&-+()/ ELISA Lymetest
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Terug naar “Lyme Café”