Baarmoederhalskankervaccin voor jongens?

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan van alles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
Sproetje

Baarmoederhalskankervaccin voor jongens?

Berichtdoor Sproetje » Za 22 Aug 2015, 16:56

Toevallig kwam ik weer iets tegen:

http://www.klassiekehomeopathie.nl/baar ... r-jongens/

Begin mei dit jaar berichten alle grote kranten in Nederland dat niet alleen meisjes, maar ook jongetjes van 12 jaar zich zouden moeten laten inenten met het HPV vaccin. Het zou hen beschermen tegen genitale wratten, anale (en penis) kanker.
.......
In recent wetenschappelijk onderzoek wordt een groep met HPV gevaccineerde meisjes vergeleken met een groep meisjes die dit vaccin niet hebben gekregen. In de eerste groep worden minder infecties gevonden met HPV-16 en -18 (waartegen wordt gevaccineerd), maar juist meer infecties met andere HPV strengen. Kennelijk wordt de plaats van de 2 types waartegen wordt gevaccineerd snel ingenomen door andere HPV’s – een bekend fenomeen, ‘type replacement’ wordt genoemd. Je zou kunnen concluderen dat we er dus niet veel mee opschieten, omdat we het probleem gewoon verplaatsen, maar wetenschappers in het eerder genoemde onderzoek stellen dat:

“Vaccinated women had a higher prevalence of nonvaccine highrisc types, which suggests that they may benefit from vaccines that cover additional types of HPV.”

Met andere woorden: er wordt een nieuw vaccin ontwikkeld.

.......

Groen licht voor Gardasil 9

Op 10-12-2014 laat de Amerikaanse FDA (Food and Drug Administration) de pers weten dat zij farmagigant Merck & Co toestemming gegeven heeft om een door dit bedrijf nieuw ontwikkeld HPV-vaccin op de markt te brengen. Volgens de producent beschermt dit vaccin meisjes én jongens tegen negen verschillende HPV-types: 31, 33, 45, 52, 58, 6, 11, 16 en 18 wat het risico op de meeste cervicale, genitale en anale kankers zou verlagen. Dus in plaats van de 2 of 4 stammen in respectievelijk Cervarix en Gardasil is de bescherming van Gardasil 9 uitgebreid naar 9 stammen.

Zijn we hiermee gebaat? Ten eerste zijn er nog steeds een heleboel andere stammen die mogelijkerwijs in de toekomst ‘virulenter’ (dat wil zeggen: agressiever) kunnen worden. En ten tweede bevat het vaccin meer dan een verdubbeling van de giftige hulpstof aluminium en is dus veel gevaarlijker dan het huidige Gardasil.

.......

Maddy

Re: Baarmoederhalskankervaccin voor jongens?

Berichtdoor Maddy » Zo 23 Aug 2015, 00:22

Ik heb destijds mijn dochter bewust niet laten prikken, omdat niemand mij kon vertellen welke uitwerking de stof op lang termijn heeft.

Dit kwam ik vorige maand tegen op een Duitse site: http://www.zentrum-der-gesundheit.de/hp ... ng-ia.html

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Di 25 Aug 2015, 14:51

Als je nu een aantal berichten leest hierover, is het voor de 40 % die zich niet hebben laten vaccineren destijds waarschijnlijk toch het betere besluit geweest:

http://www.ninefornews.nl/duizenden-mei ... alskanker/

hope

Berichtdoor hope » Di 25 Aug 2015, 22:09

Als ik dit lees, heb ik spijt dat ik mijn dochter heb laten vaccineren...
Maar klopt dit wel?
Er is ook ooit gezegd dat een bepaald vaccin autisme zou veroorzaken... Nu weet ik wel vrij zeker dat dit niet klopt...
Dan zouden er nu nog meer kinderen met autisme zijn...
Wat niet wil zeggen dat het deze keer niet kan kloppen natuurlijk...
Er is zoveel dat de dokters nog niet weten.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 26 Aug 2015, 15:20

Hoi Hope,

Het is niet zo dat bij alle meisjes zich zoiets ontwikkeld, maar wel bij nogal veel meisjes

Hier nog een quote uit de eerdere link

.........
In totaal traden bij 8228 meisjes bijwerkingen op na het HPV-vaccin, waarvan 2587 waren aangemerkt als ‘serieus’. De waakhond (in dit artikel is dat de Britse toezichthouder op het gebruik van medicijnen: MHRA)
zei dat het in werkelijkheid gaat om veel meer bijwerkingen omdat veel gevallen niet worden gemeld.

De MHRA schat 10 procent van alle meldingen binnen te krijgen, waardoor het aantal meisjes met bijwerkingen als gevolg van het HPV-vaccin gemakkelijk kan oplopen naar enkele tienduizenden.

Deense documentaire:

https://www.youtube.com/watch?v=GO2i-r39hok#t=78

En nog een studie
19 April 2015
Door: Fangjian Guo, Jacqueline M. Hirth, Abbey B. Berenson. University of Texas Medical Branch, Galveston, TX

Comparison of HPV prevalence between HPV-vaccinated and non-vaccinated young adult women (20-26 years)

http://www.abstractsonline.com/plan/Vie ... 6d62268424

Uit deze studie blijkt dat vrouwen die worden gevaccineerd tegen HPV, meer kans hebben om besmet te raken met de meer gevaarlijke varianten van het virus dan vrouwen die het vaccin niet krijgen.

Terug naar “Off-Topic Café”