Ashwaganda - wat doet dit kruid niet?
Ashwaganda is een krachtig kruid uit de Ayurveda en werd in India altijd gebruikt om het immuunsysteem te herstellen na ziekte. Vandaag kan het gebruik worden bij Lyme en de co-infecties Babesia en Mycoplasma. Eén van de dingen die Ashwaganda doet is meer balans brengen in de hormonen die geregeld worden door de bijnieren.
Toepassingen
● stimuleert de aanmaak van verschillende immuunstoffen, o.a. bij Lyme, Mycoplasma en Babesia
● een adaptogeen kruid (helpt het lichaam aanpassen), tegen stress, angstigheid, en depressie, vermoeidheid en concentratieproblemen, brain fog en bij geheugenverlies
● tegen bijnier-uitputting, harmoniseert de bijnier en de schildklier
Overige toepassingen
● helpt om schade aan het centraal zenuwstelsel te verminderen
● beschermt het immuunsysteem en is ontstekingsremmend
● voor artritis en chronische lever aandoeningen
● pijnstillend en kalmerend, bij slaapproblemen
● bloeddrukverlagend; antioxidant, antitumor
Ashwagandha is ook uitstekend om de functie van hersenen en neurotransmitters te verbeteren die helpen bij neurologische aandoeningen zoals hersenenmist, migraine, tremoren, tics en spasmen, rusteloze benen en chronische zenuwpijn.
Ashwaganda is een krachtig kruid uit de Ayurveda
Ashwaganda is een krachtig kruid uit de Ayurveda
Luister naar je lichaam.
Re: Ashwaganda is een krachtig kruid uit de Ayurveda
Daisy schreef:Ashwaganda - wat doet dit kruid niet?
Ashwaganda is een krachtig kruid uit de Ayurveda en werd in India altijd gebruikt om het immuunsysteem te herstellen na ziekte. Vandaag kan het gebruik worden bij Lyme en de co-infecties Babesia en Mycoplasma. Eén van de dingen die Ashwaganda doet is meer balans brengen in de hormonen die geregeld worden door de bijnieren.
Toepassingen
● stimuleert de aanmaak van verschillende immuunstoffen, o.a. bij Lyme, Mycoplasma en Babesia
● een adaptogeen kruid (helpt het lichaam aanpassen), tegen stress, angstigheid, en depressie, vermoeidheid en concentratieproblemen, brain fog en bij geheugenverlies
● tegen bijnier-uitputting, harmoniseert de bijnier en de schildklier
Overige toepassingen
● helpt om schade aan het centraal zenuwstelsel te verminderen
● beschermt het immuunsysteem en is ontstekingsremmend
● voor artritis en chronische lever aandoeningen
● pijnstillend en kalmerend, bij slaapproblemen
● bloeddrukverlagend; antioxidant, antitumor
Ashwagandha is ook uitstekend om de functie van hersenen en neurotransmitters te verbeteren die helpen bij neurologische aandoeningen zoals hersenenmist, migraine, tremoren, tics en spasmen, rusteloze benen en chronische zenuwpijn.
Ik kreeg de nieuwsbrief waaruit dit komt zojuist ook, ik mis alleen verwijzing naar onderzoek, die al deze claims staven....
Op zich ben ik een tevreden gebruiker van Ashwagandha, ik gebruik het vanwege inslaap- en doorslaapproblemen, dit wordt hierboven niet genoemd bij de toepassingen. Zie; http://supplementsinreview.com/sleep/ashwagandha-sleep/, daarin wordt ook verwezen naar een studie hierover.
Voor meer informatie over Ashwagandha, inclusief referenties en bijwerkingen; https://www.sohf.nl/nutrient/ashwaganda-extract
http://europepmc.org/abstract/med/16355578
Een averechts effect is ook mogelijk.
Buhner noemt het in zijn boek, maar het is niet voor iedereen geschikt.
Precies, daarom verwees ik ook naar de site met bijwerkingen. Ik houd er niet van als supplementen op deze manier gepromoot worden, het zijn tenslotte geen snoepjes!
Terug naar “Kruiden en kruidenprotocollen”