Maria Treben 'Gezondheid uit de apotheek van God'

raftafari

Maria Treben 'Gezondheid uit de apotheek van God'

Berichtdoor raftafari » Ma 09 Mei 2016, 23:47

Hoi allemaal.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die bekend zijn met het bovengenoemde boek van Maria Treben?
Is eigenlijk een heel handig kruidenboek met allerhande raadgevingen en ervaringen met alledaagde kruiden die een beetje in de vergetelheid zijn geraakt.
Volgens internet en het boek zijn er zeer veel mensen met allerhande kwalen en ziektes mee geholpen geweest.
Voor zei die niet veel geld willen uitgeven aan allerhande tincturen en druppeltjes raad ik dit (iet wat ouder) boekje zeker aan.
Er is een trefwoordenregister met alle soorten kwalen en symptomen en dan doorverwijzingen.
Ik ga hier zelf vanalles mee proberen samen met mijn geliefde in de hoop verlichting te vinden in haar pijn maar wie weet ook genezing. ;) (in combinatie met de huidige behabdeling met oa Ab)
No words to say
and nothing left to fear
Cuz every moment
is made to disapear

Sproetje

Re: Maria Treben 'Gezondheid uit de apotheek van God'

Berichtdoor Sproetje » Za 21 Mei 2016, 18:56

raftafari schreef:Ik vroeg me af of er mensen zijn die bekend zijn met het bovengenoemde boek van Maria Treben?

Ik ken het wel, ze beschrijft de kruiden en hoe je er thee van kunt maken.
Leuk boekje vind ik.

Tegenwoordig gebruik ik rode klaver door mijn sla, de bloemetjes omdat ze vol met koper zitten want ik heb iets te lage hemoglobine, hematocriet en ery's en koper heb je nodig om dit aan te maken, en koper werkt meteen ook rustgevend op de zenuwen.
Daarbij drink ik brandnetel thee, daar zit dan weer ijzer in. :)

Goed ter ondersteuning denk ik

Er staat ook beschreven hoe je tincturen kunt maken

Mijn zoon drinkt de thee ook, maar hij is niet ziek, hij eet alleen weinig vlees.
Hij vindt de thee lekker.

raftafari

Berichtdoor raftafari » Zo 29 Mei 2016, 08:07

jah ik heb onlangs thee gezet van de bloemetjes maar dat was beetje tegengevallen van smaak. hahaha =D
Maar brandnetel thee drinjen wij hier nu ook regelmatig.
klein vraagje.
koop je dit in de winkel (zoals van damhert) of ga je naar kruidenwinkel of pluk je ze zelf?
No words to say
and nothing left to fear
Cuz every moment
is made to disapear

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Ma 30 Mei 2016, 18:41

Ja, ik denk dat die bloemetjes niet echt lekker smaken, :lol: maar door de sla proef je het niet meer
Ik zag ze tijdens mijn dagelijkse wandeling, maar je moet er dan wel weer op letten waar je het plukt.

De thee koop ik nu bij een bio winkel die verkopen met het keurmerk van demeter en dan weet ik dat het goeie kruiden zijn, hoewel je ze dan gedroogd krijgt, vers zal beter zijn...

Bij ons in de buurt kun je soms ook verse brandnetels kopen om te koken, ik maak het klaar zoals je spinazie klaarmaakt.

Ik heb ook wel eens zelf brandnetels geplukt, maar het is een gedoe eigenlijk.

Terug naar “Kruiden en kruidenprotocollen”