hoe look fermenteren ?
hoe look fermenteren ?
Koud gefermenteerde look zou helpen. Ik zou het zelf willen maken. Heeft iemand dit ooit al geprobeerd ?
Re: hoe look fermenteren ?
Hier geen ervaring, maar ik vroeg me af of de allicine er nog in zit na het fermenteren.
Ik eet dagelijks gebakken knoflook, maar daar is het al uit.
Heb ooit iets van verse knoflook gegeten maar ik kreeg daar een aanval van.
Ik zag nog wel een site van iemand (BetjePraktisch) die het gemakkelijk maakt, zonder al te veel poes pas.
Ik eet dagelijks gebakken knoflook, maar daar is het al uit.
Heb ooit iets van verse knoflook gegeten maar ik kreeg daar een aanval van.
Ik zag nog wel een site van iemand (BetjePraktisch) die het gemakkelijk maakt, zonder al te veel poes pas.
Hallo Sproetje,
Alvast bedankt. Ik vraag mij af of de allicine er nog inzit. Gekookte en gebakken look eet ik ook veel. Van rauwe look krijg ik maagontstekingen.
De vrouw heeft het over zout zonder jodium maar Keltsich zout bevat van nature veel jodium.
Op mijn tabletjes staat: 12 maanden koud fermentatieproces.
Het is blijkbaar een groot geheim.
Grappig wel die vrekkensite. Als je lang lyme hebt, ben je ook financieel geplunderd...Dus komen wat vrekkentips wel van pas.
Alvast bedankt. Ik vraag mij af of de allicine er nog inzit. Gekookte en gebakken look eet ik ook veel. Van rauwe look krijg ik maagontstekingen.
De vrouw heeft het over zout zonder jodium maar Keltsich zout bevat van nature veel jodium.
Op mijn tabletjes staat: 12 maanden koud fermentatieproces.

Grappig wel die vrekkensite. Als je lang lyme hebt, ben je ook financieel geplunderd...Dus komen wat vrekkentips wel van pas.

Ik lees ergens dat in zwarte gefermenteerde knoflook S-Allycysteine zit en in witte, niet gefermenteerde allicine.
En dat allicine oplosbaar is in vet en die S-Allycysteine in water.
Maar ergens anders lees ik weer dat allicine tijdens het fermenteren wordt omgezet in S-Allycysteine
Of het dan nog exact dezelfde werking heeft vraag ik me af.
Het is wel heel duur, die zwarte knoflook.
En nu zie ik ook dat wanneer je het goed zelf wil maken dat je daar dan weer een dure machine voor moet aanschaffen, en dat kan ik mij nu even niet permitteren, misschien gewoon zelf een keer proberen op de vrekken manier.
Het lijkt me wel iets van een goed alternatief voor mensen die de rauwe knoflook niet kunnen verdragen.
Hoop dan wel dat die S-Allycysteine in principe hetzelfde werkt als die allicine, want dat was ooit de reden dat ik eraan was begonnen.
En dat allicine oplosbaar is in vet en die S-Allycysteine in water.
Maar ergens anders lees ik weer dat allicine tijdens het fermenteren wordt omgezet in S-Allycysteine
Of het dan nog exact dezelfde werking heeft vraag ik me af.
Het is wel heel duur, die zwarte knoflook.
En nu zie ik ook dat wanneer je het goed zelf wil maken dat je daar dan weer een dure machine voor moet aanschaffen, en dat kan ik mij nu even niet permitteren, misschien gewoon zelf een keer proberen op de vrekken manier.
Het lijkt me wel iets van een goed alternatief voor mensen die de rauwe knoflook niet kunnen verdragen.
Hoop dan wel dat die S-Allycysteine in principe hetzelfde werkt als die allicine, want dat was ooit de reden dat ik eraan was begonnen.
Hallo Sproetje,
Ik heb toch maar een nieuwe pot gekocht: er staat op : de gefermenteerde knoflook wordt 20 maanden aan een koud rijpingsproces onderworpen.
Het ruikt niet.
Wat ik soms ook doe is een knoflookteenjes pellen en apart koken. Deze doe ik dan later in een groentensoep: dat is best lekker. Of er nog allicine inzit, betwijfel ik.
Ik heb toch maar een nieuwe pot gekocht: er staat op : de gefermenteerde knoflook wordt 20 maanden aan een koud rijpingsproces onderworpen.

Wat ik soms ook doe is een knoflookteenjes pellen en apart koken. Deze doe ik dan later in een groentensoep: dat is best lekker. Of er nog allicine inzit, betwijfel ik.
Hoi Wombat,
Hoe gebruik je dat?
Moet het eerst nog gebakken worden, of kun je het zo rauw eten?
Want volgens mij is die allicine er al uit.
Hoe gebruik je dat?
Moet het eerst nog gebakken worden, of kun je het zo rauw eten?
Want volgens mij is die allicine er al uit.
Hallo Sproetje,
De teentjes look pellen en mals koken in een pannetje water. Ik garandeer je : geen prettig geurtje. Dit wordt dan aan groentensoep toegevoegd ipv. balletjes. Dit wordt in bepaalde streken in Noord-Frankrijk geserveerd. Ik vond het lekker: ik had toen nog geen lyme. Nooit de teentjes look laten meekoken in de soep want dan heb je een afgrijselijk smakende en riekende soep...
Ik vrees ook wel dat de allicine er zal uit zijn.
Is er hier geen biochemicus op het forum die ons wat kan helpen ?
De teentjes look pellen en mals koken in een pannetje water. Ik garandeer je : geen prettig geurtje. Dit wordt dan aan groentensoep toegevoegd ipv. balletjes. Dit wordt in bepaalde streken in Noord-Frankrijk geserveerd. Ik vond het lekker: ik had toen nog geen lyme. Nooit de teentjes look laten meekoken in de soep want dan heb je een afgrijselijk smakende en riekende soep...
Ik vrees ook wel dat de allicine er zal uit zijn.
Is er hier geen biochemicus op het forum die ons wat kan helpen ?
Terug naar “Kruiden en kruidenprotocollen”