Nieuwe kruidenprotocollen in het nieuwe boek van Buhner: Healing Lyme 2nd edition dec. 2015

Josie

Nieuwe kruidenprotocollen in het nieuwe boek van Buhner: Healing Lyme 2nd edition dec. 2015

Berichtdoor Josie » Vr 26 Feb 2016, 09:21

In 2005 bracht Buhner het boek Healing Lyme uit, met veel informatie over lyme-borreliose en uitleg over zijn kruidenprotocollen.

Er is in dec. 2015 een nieuwe versie van dit boek (engels) uitgekomen!

Healing Lyme: Natural Healing of Lyme Borreliosis and the Coinfections Chlamydia and Spotted Fever Rickettsiosis, 2nd Edition
http://www.amazon.com/Healing-Lyme-Borr ... 0970869649

De protocollen zijn grondig geupdate en er staat veel informatie in.
Internet loopt daar nog op achter.

Japanese knotweed (resveratrol / Polygonum cuspidatum) en Cat's claw (Uncaria tomentosa) zijn in zijn core protocol nog steeds hot!

Hierbij komen voor het moduleren van cytokinen: Salvia miltiorrhiza en Scutellaria baicalensis.

Daarbij voor het moduleren van het immuunsysteem naast Cat’s claw ook Cordyceps mycelium, Withania somnifera (als poeder), Eleutherococcus sentiosus en Glycyrrhiza. (tincturen kunnen bij elkaar in 1 flesje gedaan worden, zodat het gemakkelijk is in te nemen)

Als anti-spirocheten middel adviseert hij Andrographis.

Verder gelatinepoeder, vitamine C en selenium voor bescherming van je collageen.

Voor neuroborreliose komen er andere middelen bij: Uncaria rhynchophylla en tryptofaan. En hij geeft per symptoom/symptoomgroep ook uitgebreide suggesties voor kruiden en supplementen die ook nog kunnen helpen. Zo kan het protocol goed individueel afgestemd worden.

Interessant interview met hem over zijn nieuwe boek:
http://www.tiredoflyme.com/tired-of-lym ... ition.html

Josie

Sproetje

Re: Nieuwe kruidenprotocollen in het nieuwe boek van Buhner: Healing Lyme 2nd edition dec. 2015

Berichtdoor Sproetje » Vr 26 Feb 2016, 20:03

Josie schreef:Hierbij komen voor het moduleren van cytokinen: Salvia miltiorrhiza en Scutellaria baicalensis.

Oh, da's interessant: de gewone salie gebruik ik al vrij lang als thee, maar salvia miltiorrhiza is de Chinese variant (zag ik net)
en Scutellaria baicalensis is glidkruid.
Die kende ik nog niet.
Cordyceps is ook een goeie, daar gaat je bloed sneller van stromen, ik kreeg er energie van.

En dan gelatine poeder voor je collageen, ook nieuw, lijkt me niet zo moeilijk om te doen.
Ik gebruik L-carnosine hiervoor, ook van Buhner

RoelA

Re: Nieuwe kruidenprotocollen in het nieuwe boek van Buhner: Healing Lyme 2nd edition dec. 2015

Berichtdoor RoelA » Za 27 Feb 2016, 00:15

Het is een erg goed boek! Vooral de uitleg wat de spirocheet doet in het lichaam en met het immuunsysteem. Ten opzichte van zijn vorige boek is er een hoop kennis bijgekomen. Mag natuurlijk ook wel na 10 jaar ;)
Ik volg sinds kort delen van zijn nieuwe protocol.

Bepaalde tincturen koop ik overigens nu bij http://www.bristolbotanicals.co.uk
O.a. de Salvia Miltiorrhiza, Uncaria rhynchophylla, Licorice (Glycyrrhiza) en Scutellaria baicalensis tincturen voor een redelijke prijs met relatief lage verzendkosten en zonder invoerbelasting.
Mocht iemand nog andere adresjes hebben dan ben ik daar ook benieuwd naar!

Een klein nadeeltje van Buhner zijn nieuwe boek is dat er voor bepaalde verdiepende uitleg van kruiden wordt verwezen naar zijn andere co-infectie boeken. Er zit een hoop overlap in de behandelingen, dus opzich begrijpelijk, maar ja niet iedereen beschikt natuurlijk over alle boeken. Met name de boeken over Bartonella - Mycoplasma, Anaplasma - Babesia - Ehrlichia en het boek Herbal Antibiotics kunnen van pas komen (maar zijn uiteraard niet noodzakelijk voor het volgen van de beschreven protocollen).

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 27 Feb 2016, 16:42

RoelA schreef:Ik volg sinds kort delen van zijn nieuwe protocol.
:)

Ik zit er over te denken om het boek te kopen.

Teun

Berichtdoor Teun » Wo 02 Mar 2016, 15:25

Thx, Ik heb hem besteld :) Nooit weg voor 25 EUR.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Vr 04 Mar 2016, 17:33

25 euro is niet zo duur, mijn boek moet nog eventjes wachten
Ik ben alvast begonnen met de gelatine poeder (hoewel ik geen poeder kon vinden, heb ik maar van die plakken gehaald)
Eens kijken of mijn collageen nu eindelijk eens weer wat wil aangroeien.........

Ik weet ook niet hoeveel je er van moet gebruiken, maar ben alvast begonnen.

Josie

Berichtdoor Josie » Vr 04 Mar 2016, 17:53

Hoi Sproetje, hij raadt van de gelatine 1 tablet per dag aan van deze, rund of varken:
http://www.iherb.com/Great-Lakes-Gelati ... 54-g/52775
http://www.iherb.com/Great-Lakes-Gelati ... 54-g/52776

Bij iherb krijg ik zelf helaas steeds vaker te maken met douanekosten die ik dan aan de postbode moet betalen. Maar vaak als ik de bestelling onder de 50 dollar hou dan gaat het nog wel goed.
Je kan natuurlijk ook zelf bouillon trekken van bijv. runderbotten en mergpijp of van kippenbotten, dan komt de gelatine vrij, is supergezond en lekker met wat groenten en kruiden enzo. :)

Josie

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Vr 04 Mar 2016, 18:48

Okee, ik wist niet dat de collageen vrij kwam als je een mergpijpje langzaam laat trekken.
Ik dacht altijd dat gelatine gemalen botten waren.
Weet je zeker dat het dan vrij komt?

Ik ga iig die poeder kopen, dank voor je link. :)

RoelA

Berichtdoor RoelA » Vr 04 Mar 2016, 19:07

Voor echte gelatine bottenbouillon kun je het beste runderbotten en varkenspoten gebruiken. Een schenkel/mergpijpje geeft ook wel wat gelatine, maar lang niet zoveel.
Ik koop de runderbotten en varkenspoten online bij okvlees.nl

Wat je wilt is een gelei achtige substantie, net als pudding, als je de bottenbouillon laat afkoelen in de koelkast.

Ik baal de laatste tijd ook steeds vaker van de douanekosten bij iherb. Zelfs de 60 euro bestellingen gaan al niet meer goed. In het vervolg spaar ik dan wel bestellingen op en doe ik alles in 1x. Dat bespaart in ieder geval wat op de verzendkosten en administratiekosten van de douane (ca 15 euro).

Josie

Berichtdoor Josie » Za 05 Mar 2016, 11:16

Bedankt voor je aanvulling RoelA :)

Terug naar “Kruiden en kruidenprotocollen”