Ervaringen bioresonantie (positief/negatief/neutraal?)

emilylotus

Ervaringen bioresonantie (positief/negatief/neutraal?)

Berichtdoor emilylotus » Vr 21 Okt 2016, 16:46

Hoi,

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met bioresonantie (bij een arts)? Ik ben zelf bezig met een antibiotica behandeling maar probeer wel nog naar andere opties te kijken. Het is me onduidelijk in hoeverre dit een enigszins wetenschappelijke onderbouwing heeft. Ook geen idee of je dit kan doen naast je antibiotica behandeling.
Wie heeft hier positieve resultaten mee behaald? Of is juist geen stap verder gekomen?
Als je ervaring wel positief was, in hoeverre heeft het je geholpen & na hoe lang was dit?

Daisy

Re: Ervaringen bioresonantie (positief/negatief/neutraal?)

Berichtdoor Daisy » Za 22 Okt 2016, 17:27

Hallo Emily
Ik heb positieve resultaten met bioresonantie behandelingen.
Ik krijg ze elke 3 maanden om de organen te stimuleren hun werk goed te blijven doen. Ook helpt het de afvalstoffen te lozen.
Ik heb geen erge herxheimer reacties gehad. Ik ben nu al 3½ jaar onder behandeling. Maar mijn Lyme was al chronisch dus van echt genezen is geen sprake, al zou de bacterie weg zijn ik hou altijd last van de restverschijnselen.
Maar met de bioresonanties is het goed te leven. Veel blijven detoxen. Ik doe dit met thee je hebt verschillende soorten hiervan.
Heb het moeten leren drinken en heb nu een thee die ik lekker vind.

Sterkte en succes met je behandelingen.

Daisy
Luister naar je lichaam.

Josie

Berichtdoor Josie » Ma 27 Feb 2017, 19:00

emilylotus schreef:Hoi,

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met bioresonantie (bij een arts)? Ik ben zelf bezig met een antibiotica behandeling maar probeer wel nog naar andere opties te kijken. Het is me onduidelijk in hoeverre dit een enigszins wetenschappelijke onderbouwing heeft. Ook geen idee of je dit kan doen naast je antibiotica behandeling.
Wie heeft hier positieve resultaten mee behaald? Of is juist geen stap verder gekomen?
Als je ervaring wel positief was, in hoeverre heeft het je geholpen & na hoe lang was dit?

Ik heb er zeer slechte ervaring mee, ik heb me voor de gek laten houden, jarenlang.
Er is geen enkele degelijke wetenschappelijke onderbouwing voor.
En er kan niet mee worden aangetoond of iemand wel of geen lyme heeft.

Goede integere info over bioresonantie zie het artikel:
Bioresonantie onder de loep
http://www.natuurdietisten.nl/detail.ph ... 458&page=9

Bovendien wordt het door de reguliere geneeskunde gezien als psychologische behandeling.
Zolang dergelijke psychologische behandelingen zo veelvuldig gepromoot worden komt Lyme qua urgentie niet hoger op de politieke agenda, met alle gevolgen van dien voor de ernstig chronisch zieken onder ons.
Er zijn zelfs mensen die zeggen lymepatiënt te zijn geweest, vastgesteld op basis van bioresonantie, en vervolgens te zijn genezen door die bioresonantie. Terwijl ze dan de ziekte niet eens hebben gehad... :o

Ik vind het pijnlijk, verdrietig en frustrerend.

Het kan dus gewoon naast je antibioticabehandeling. ;)

Er zijn andere opties om te bekijken naast AB!

Josie

johnvz

Berichtdoor johnvz » Wo 01 Mar 2017, 08:14

Mijn ervaring is positief, hoewel ik het nog steeds een vaag gebeuren vindt. Ook zit er veel verschil tussen therapeuten, zowel qua lyme expertise als bejegening. Ik heb inmiddels drie bioresonantie therapeuten gezien en ook een vegatest therapeut. Daarvan is er maar een die ik mijn behandeling toevertrouw en dat is mijn huidige therapeut.
De eerste therapeut vond helemaal geen lyme of coinfecties. NB ik had toen al een positieve bloedtest :roll: . De tweede vond alleen babesia maar deed dat af als een huis tuin en keuken bacterie :lol: . De vegatest therapeut deed het inhoudelijk best aardig maar had het nogal met zichzelf getroffen en was niet zo gecharmeerd van een kritisch meedenkende patient :mrgreen: .
Met mijn huidige therapeut kan ik lezen en schrijven. Zeer deskundig, heeft bijna alleen maar lymepatienten, doet niet alleen maar een trucje en doet van alles om bij te blijven. Ik kan ook al mijn vragen stellen en daar hou ik gewoon van.
Naast bioresonantie ben ik ook onder behandeling van een AVIG arts.
En helpt het me? Jazeker. Ik ben goed op weg. Het gaat met horten en stoten en is geen rechte streep naar boven. Ben er dus nog niet, maar zie progressie en ben daar enorm blij mee.
Komt het nu door door de bioresonantie, door de AVIG arts of een combinatie? Geen idee en eerlijk gezegd maakt mij dat niet uit. Zolang ik maar beter word.
Kortom, ik ben positief over bioresonantie. Zou het zelf niet als enige therapie doen maar het combineren met een behandeling door een arts. Zo verminder je ook het risico op kokervisie bij jezelf of je behandelaars. Verder is de kwaliteit van de therapeut belangrijk en in de praktijk wisselend.
Tot slot nog een relativerende opmerking. Chronische lyme is lastig te bestrijden. Er is nog geen behandeling die voor iedereen werkt. Het blijft een zoektocht naar de passende behandelmix. Binnen die context heeft bioresonantie voor mij een plek in mijn gevecht tegen de ziekte.

Daisy

Berichtdoor Daisy » Wo 01 Mar 2017, 16:06

Even een toevoeging aan mijn eerdere bericht d.d. 22 okt. 2016
over de vraag van Emily:

Gelukkig was ik al onder behandeling bij een orthomoleculair therapeut met bioresonantie e.d. omdat ik migraine had en dit van maandelijks naar wekelijks was gegaan.
Ook bleek ik een enorm vitamine B12 tekort en vitamine D te hebben en kreeg ik instructies om mezelf te injecteren met B12 en aanvullende vitaminen te slikken want dit zou heel lang gaan duren omdat ik een opname probleem had in mijn darmen.

Mijn klachten waren:
migraine, stressgevoeligheid, ik was mezelf niet meer en herkende mezelf ook niet meer. Kon geen zon verdragen, werd daar ziek van, heftige vermoeidheid, niet tegen prikkels kunnen wat elke keer heftiger werd. Kon gesprekken niet meer volgen en niet goed onthouden, de cognitieve problemen. (Ik zal best nog wat hebben vergeten, maar die zijn nu dan niet meer aanwezig.)
Ik sloot me op, want alles wat ik ook deed was gewoon teveel. Vaak lag ik met een donkere bril op in mijn stille slaapkamer uit te zieken, maar het bleek elke keer weer terug te komen, de uitputting!

Er kwam eind 2012 eindelijk een diagnose: ik bleek een borelliabacterie te hebben die de ziekte van Lyme tot gevolg had. Het werd vastgesteld als de chronische vorm. Antibioticakuren zouden mij niet meer helpen.
Maar toch was ik blij, want als het beestje een naam heeft kan er iets aan worden gedaan.

Ik ben inderdaad 4 jaar behandeld met bioresonantiebehandelingen en allerlei protocollen van natuurlijke middelen om de bacterie te doden, en dat het zolang heeft geduurd, heeft alles te maken met het feit dat ik lange tijd niet wist wat ik mankeerde, en ik jarenlang het op de overgang heb gegooid. Misschien heeft de overgang er wel iets mee te maken gehad, omdat het immuunsysteem dan verzwakt is, en de bacterie dan kan toeslaan. Sommige mensen komen er pas achter na een griep die maar niet over wil gaan, of na een lange periode van stress. In iedergeval als het immuunsysteem verzwakt is.

Ik ben eind 2012 dus gelijk met de natuurlijke behandeling begonnen, allerlei supplementen en bioresonanties om het immuunsysteem te helpen, en later de middelen tegen de bacterie zelf. Samento, Kaardebol, iets met ozon erin.... en nog veel meer steeds afwisselend, dit om de bacterie te misleiden, die verstopt zich als er een aanval op hem wordt gedaan.

Dat is geen pretje omdat de klachten erger kunnen worden doordat er bacteriën worden gedood en je lichaam deze afvalstoffen die de bacterie achterlaat niet zo snel kwijt kan raken. Ik minderde dan met de dosis, want het lichaam heeft het al zwaar genoeg en moet je niet nog meer belasten. Meestal lukte het me om na een paar weken weer op de goede dosis te zitten en dan kon ik het weer beter aan.

Eén ding is belangrijk, je moet weten waar je aan begint en hoe het werkt, want je hebt er veel doorzettingsvermogen en vertrouwen voor nodig, het kost enorm veel tijd, geld en energie.
Met veel ups en downs, is het me gelukt samen met mijn therapeut om de bacterie te verjagen!!!
Ik ben sinds een klein jaartje bacterievrij.
Maar…. Helaas heeft de chronische Lyme wel wat sporen achter gelaten, die niet meer te herstellen zijn, of toch???? misschien ooit wel, maar dat zal de toekomst moeten uitwijzen.

Dus ja ik heb positieve ervaringen met mijn behandelaar. Er is helaas ook kaf onder het koren maar waar niet? Ik heb geluk gehad dat ik direct bij de goede voor mij kwam.
Ik kon ook mijn vragen stellen en we hebben al die jaren samen het gevecht gedaan. Dat schept een band ook hij is enorm begaan met zijn patienten.
Er zijn 3 categorieën waar Lymepatiënten onder vallen de één is met 3 maanden genezen, de ander na jaren en bij de 3e is het 'pappen en nathouden'.
Dus niemand kan zeggen dat dit de juiste of de beste behandeling is, het is echt maatwerk en van patiënt tot patiënt verschillend.

Emily sterkte met je keuze. ;)

Daisy
Luister naar je lichaam.

Eus

Berichtdoor Eus » Do 09 Mar 2017, 20:43

Bioresonantie

Een alternatieve geneeswijze waarbij therapeuten met een modern apparaat, genaamd Asyra Pro, talloze klachten zouden kunnen aantonen en behandelen.

Een test van slechts vijf minuten die zowel je lichamelijke als emotionele ongemakken direct weer 'in balans' kan brengen? Dat is wat therapeuten claimen te kunnen doen middels een 'bio-energetische behandelmethode' met de Asyra Pro: een modern apparaat dat talloze klachten zou kunnen aantonen en behandelen.

Baat het niet, dan schaadt het niet, zou je zeggen. Maar wat als je met een nierpatiënt langs een therapeut met een Asyra Pro gaat? En herkent het apparaat ook ernstige afwijkingen?

En wat als een therapeut claimt de ziekte van Lyme te kunnen aantonen en je daar volgens hem of haar niet voor naar de huisarts hoeft?

Maandag 13 maart 2017 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

Bron; https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=169629

Josie

Berichtdoor Josie » Di 14 Mar 2017, 13:20

Bedankt voor het plaatsen Eus!

Voor wie het gemist heeft, de uitzending is hier nog te bekijken:
http://www.npo.nl/radar/13-03-2017/AT_2068078
Vanaf 13:13 min.

Shockerend dat die man een hersentumor bleek te hebben en dat de therapeut op basis van bioresonantie tegen hem had gezegd dat het de ziekte van Lyme was… :shock:

Waarom laten mensen zich in met deze kwakzalverij? :?

Josie

johnvz

Berichtdoor johnvz » Di 14 Mar 2017, 15:38

Ik heb de uitzending ook gezien, was heftig inderdaad. Wel jammer dat Radar uitsluitend therapeuten met een Asyra apparaat heeft gekozen en daarmee voor het gemak alle bioresonantie over een kam scheert. Maar goed, het beeld was niet bepaald positief inderdaad..
Moraal van het verhaal: als zoekende patiënt altijd je gezond verstand blijven gebruiken en zeker ook in gesprek blijven met de huisarts.

Wel vaag trouwens dat de huisarts die jongen (blijkbaar) niet had doorverwezen naar een internist of neuroloog. Hij liep immers al geruime tijd rond met zijn klachten. Het lijkt erop dat daar ook iets niet helemaal goed is gegaan. Daar heb ik Antoinette dan weer niet over gehoord. :roll:

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Di 14 Mar 2017, 16:37

De uitzending heb ik ook gezien en ben :shock:

Maar ik wist het eigenlijk wel al, heb er zelf ervaring mee.

Het is grote onzin die deze therapeuten verkondingen dmv van zo'n apparaat

Ik zou willen dat er een wet voor gaat komen dat zulke praktijken moeten gaan sluiten.
Laatst gewijzigd door Sproetje op Ma 13 Aug 2018, 20:49, 3 keer totaal gewijzigd.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 14 Mar 2017, 16:38

Hallo Josie,
Tussen 2 haakjes voor de duidelijkheid in de uitzending van Radar zijn een aantal mensen-therapeuten(?) te zien die werken met Asyra die zeker erg onprofessioneel over komen en werken. Ik ben best benieuwd wie de mensen-therapeuten(?) zijn die Radar heeft uitgezocht.
Mag ik iets vragen? Hoe zie en beoordeel je niet-regulier?
LBA onderzoek en uitslagen viewtopic.php?f=38&t=350 bij iemand thuis die een microscoop heeft neem je serieus? dat begrijp ik niet goed.
LBA kwam in een uitzending van Radar http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/g ... d-analyse/ er evenmin goed af. Ten onrechte maar dat is een andere discussie :).
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Terug naar “Alternatieve therapieën”