Mijn leven heeft 10 jaar stil gestaan

Daisy

Re: Mijn leven heeft 10 jaar stil gestaan

Berichtdoor Daisy » Do 28 Sep 2017, 12:42

Deel 4:

De CBD olie blijf ik voorlopig slikken, en daarnaast ter onderhoud van mijn immuunsysteem gebruik ik:
B12 injecties.
daarbij omdat alle B-vitamines elkaar ondersteunen een goed merk B-complex ( ik kijk naar de inhoud wat er van wat inzit en hoeveel meestal is dit 100 mg van elk behalve de vit B6 daarvan maar 10 mg.) Ik neem dit na elke B12 injectie.
Vit C 1000
magnesium in de vorm van celzout nr. 7
en celzout nr. 2
In de maanden met de R erin neem ik vit. D hoog gedoceerd. 25 mcg. en daar neem ik er 4 van in. ( ik heb een tekort vandaar even een hoge dosering Samen met de magnesium is dit een goede combi.)
Zodra ik merk dat ik verkouden of keelklachten krijg, neem ik druppels Propolis. Na een paar dagen zijn de klachten verdwenen en is mijn weerstand opgebouwd.
In de wintermaanden slik ik ook het weerstand verhogende middel echinaforce van VOGEL.

Zo hou ik mijn immuunsysteem goed gezond zodat de borreliabacterie niet meer actief wordt. Garantie krijg je nooit maar beter voorkomen dan genezen.
Ik ben van heel ver gekomen en ben enorm trots met dit resultaat. Alles zonder maar 1x een antibiotica te hebben genomen.
Bij de chronische vorm van Lyme die ik heb gehad, werkte dit al niet meer. En het zou mijn immuunsysteem geen goed doen.

Ik heb bewust gekozen voor de alternatieve methode en tot nu toe ben ik hierin geslaagd.
Het was een lange lange weg, gelukkig wist ik dit niet toen ik erin stapte. Maar uiteindelijk heb ik het gered.
De bacterie is overwonnen, al geeft hij de strijd nooit op, maar ik ook niet! :mrgreen: Hij wacht in zijn holletje totdat ik zwak ben om dan weer toe te slaan.
Vandaar al mijn vitamines mineralen en supplementen om mijn lichaam weerbaar te maken.
Ook hoort daar een goed voedingspatroon bij en veel rust. Mijn lichaam vertoont nu heel snel uitputting.
Ik houd een goed patroon vast die ik hieronder zal opschrijven:

1* ZORG VOOR EEN OMGEVING WAARIN JE VEEL TIJD DOORBRENGT, WAT VOORZIEN IS VAN RUST EN GROEN, EN VOORAL FRISSE LUCHT.
2* OEFEN POSITIEVE GEDACHTEN, B.V. MINDFULNESS.
3* DURF NEE TE ZEGGEN.
4* NEEM AFSCHEID VAN MENSEN DIE JE NEGATIEF BEINVLOEDEN.
5* VOEL JE NIET SCHULDIG DEZE ZIEKTE IS JOU OOK OVERKOMEN. (NU MOET JE LEREN ERMEE TE HANDELEN)
6* BEWAAK JE GRENZEN.
7* MAAK TIJD VRIJ VOOR JEZELF OOK TIJDENS DRUKTE.
8* LEER JE EIGEN BEHOEFTE KENNEN.

Zo moet het goedkomen. ;)

Daisy
Luister naar je lichaam.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Za 07 Okt 2017, 14:25

Hallo Daisy,
Gebruik je ook nog Kaardebol tinctuur viewtopic.php?f=23&t=9&p=15506#p15506? of een onderhoudsdosering?

Ik kan mij voorstellen dat je even wat bezorgd raakt van een insecten beet viewtopic.php?f=20&t=1793
Het is goed om het na te vragen bij de behandelaar. En een kuur met Kaardebol te doen als preventie en ondersteuning?
En de CBD olie eventueel wat proberen op te hogen? Enkel ter informatie https://www.mediwietsite.nl/ziekte-van- ... d-werking/ en http://pgmcg.nl/de-ziekte-van-lyme-en-h ... -cannabis/
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Za 07 Okt 2017, 14:51

Hallo Daisy,
Dank je wel voor deel 4. Goed te lezen dat die combinatie goed voor je werkt.
Daisy schreef:Zodra ik merk dat ik verkouden of keelklachten krijg, neem ik druppels Propolis. Na een paar dagen zijn de klachten verdwenen en is mijn weerstand opgebouwd.
Gebruik je Propolis druppels van een imkerij of imker?
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Daisy

Berichtdoor Daisy » Za 07 Okt 2017, 15:13

Bedankt voor de tip over de kaardebol Roxy! Ik heb dat gelukkig nog staan. Nadat ik Bacterie-vrij was verklaard ben ik er eigenlijk mee gestopt.
Soms wordt je een beetje slik-moe. ;) Maar ik had ooit een grote fes kaardebol gekocht en ben nu na jou advies ermee bezig gegaan.
Dit is inderdaad een heel goed kruid.
De vlek verkleurd naar paarsrood, heel raar! ACA?

En wat propolis betreft, nee niet van een Imker, maar van de natuurwinkel. Weet even niet het merk maar wel een goede, daar let ik altijd op. Ik gebruik deze al tientallen jaren eigenlijk voor alle kwaaltjes. Mijn kinderen zijn er groot mee geworden en gegruiken het zelf ook weer voor hun kinderen.

Daisy
Luister naar je lichaam.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Za 07 Okt 2017, 15:47

Hallo Daisy,
Goed dat je de Kaarbol kuur weer hebt opgepakt.
Dat de plek verkleurt naar paarsrood is iets goed om in de gaten te houden. Maak er ook foto's van en bespreek het met de Lyme behandelaar.
Let de komende dagen er nog goed op of je verergering van klachten krijgt en of dat je nieuwe klachten krijgt.

Daisy

Berichtdoor Daisy » Zo 08 Okt 2017, 14:41

Deel 5 alweer.....

Het gaat goed en niet goed.... ik had meer verwacht van de CBD olie hoewel ik al vooruitgang heb geboekt,
dus moet ik ook niet meer verwachten dan wat kán.
Als je teveel verwacht wordt je vaak teleurgesteld.
Dus ik blijf positief, omdat er best nog meer herstel in kan zitten. Ik heb in de loop van de jaren geleerd om alle supplementen en middelen een kans te geven hun werk goed te kunnen doen, en dat is bij de alternatieve behandelingen minstens 3 maanden en nu met deze CBD olie kan het langere tijd nog steeds betere resultaten opleveren. Daar ga ik gewoon vanuit!

Ook moet ik niet vergeten dat er een griep tussengekomen is wat mij behoorlijk achteruitgang heeft bezorgd.
En als je iets van resultaat heb geboekt door medicatie dan wen je ook weer snel aan het normale gevoel. Dus al deze dingen neem ik mee in mijn verhaal hier.

Ik was de CBD olie al aan het ophogen van 1 druppel naar 4 en dat 2x p.d.
Met 3 druppels had ik net zoveel resultaat als nu met 4 druppels tenminste ik merk met 4 dr. geen verschil. Zodat ik gewoon weer terug ga naar de 3 dr.
Af en toe slaap ik heel diep, en heb dan dromen die ik me bij het wakker worden nog kan herinneren. Gelukkig zijn dat geen nare dromen.
Ook is de brainfog grotendeels verdwenen en de migraine is geminimaliseerd naar 1 dag. En met de reguliere medicatie die ik heb tegen de migraine is dat best vol te houden. Die dag heb ik nog wel erge last van brainfog, maar het grootste gedeelte van de dag lig ik toch in bed dus heb daar ook weer niet zoveel last van.
Je moet mij op die dag geen vragen stellen, en gelukkig doet mijn man dat ook niet. :mrgreen:

Als ik het zo terug lees, is er best veel verbetert dus sluit ik nu af, en wacht op de volgende maand kijken wat er ten opzichte van nu is veranderd.

wordt vervolgd.....

Daisy
Luister naar je lichaam.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Ma 09 Okt 2017, 16:48

Hallo Daisy,
Daisy schreef:.... ik had meer verwacht van de CBD olie hoewel ik al vooruitgang heb geboekt,
dus moet ik ook niet meer verwachten dan wat kán.
Als je teveel verwacht wordt je vaak teleurgesteld.
Dus ik blijf positief, omdat er best nog meer herstel in kan zitten. Ik heb in de loop van de jaren geleerd om alle supplementen en middelen een kans te geven hun werk goed te kunnen doen, en dat is bij de alternatieve behandelingen minstens 3 maanden en nu met deze CBD olie kan het langere tijd nog steeds betere resultaten opleveren. Daar ga ik gewoon vanuit!

Ik was de CBD olie al aan het ophogen van 1 druppel naar 4 en dat 2x p.d.
Met 3 druppels had ik net zoveel resultaat als nu met 4 druppels tenminste ik merk met 4 dr. geen verschil. Zodat ik gewoon weer terug ga naar de 3 dr.
Af en toe slaap ik heel diep, en heb dan dromen die ik me bij het wakker worden nog kan herinneren. Gelukkig zijn dat geen nare dromen.
Ook is de brainfog grotendeels verdwenen en de migraine is geminimaliseerd naar 1 dag. En met de reguliere medicatie die ik heb tegen de migraine is dat best vol te houden. Die dag heb ik nog wel erge last van brainfog, maar het grootste gedeelte van de dag lig ik toch in bed dus heb daar ook weer niet zoveel last van.
Je moet mij op die dag geen vragen stellen, en gelukkig doet mijn man dat ook niet. :mrgreen:
Je had meer verwacht van de CBD olie? wat had je precies verwacht in een korte tijd? #hoge verwachtingen en #ongeduldig zijn gaan niet zo goed samen ;)..
Probeer het los te leren laten #hoge verwachtingen en geef het de tijd en heb geduld en houd goede hoop :)!

Drie maanden gebruik is een korte tijd.
Het goede resultaat dat je tot nu toe -al- heb kunnen bereiken wat de brainfog, migraine en soms slaap betreft geeft duidelijk aan dat het werkt.

Vraagje.. waarom gebruik je CBD olie 2x per dag en geen 3x per dag?
Het is een start fase en je zult de CBD olie nog 3x per dag 3 of 4 druppels per keer kunnen gaan gebruiken, een tijdje (paar weken) gaan doen en kijken hoe dat gaat. En verder kunnen gaan ophogen naar 5 of 6 druppels per keer (3x per dag), een tijdje (paar weken) gaan gebruiken en beoordelen wat er gebeurt.

Of gaan overstappen naar een andere soort CBD olie/of CBD pasta met eventueel een hoger percentage CBD.
Of gaan overstappen naar medicinale wietolie met een full-spectrum (met THC, CBD, CBN, CBG, THCV, CBC, THCA en CBDA). En het een **langere tijd, te denken aan 1 - 2 jaar of langer, te gaan gebruiken om verder resultaat te kunnen krijgen en om het goed te kunnen beoordelen.
(**ik gebruik bijvoorbeeld ruim 1.5 jaar medicinale wietolie. Gestart met de basis olie en intussen gebruik ik een combinatie van twee verschillende soorten medicinale wietolie -full spectrum wietolie- medium 15% THC 5% CBD 5% CBN/CBL 's avonds voor de slaap (8-9 druppels) en een extra boost CBD een sterke soort 20% THC en 15% CBD voor overdag (2x 5-6 druppels) met goed resultaat).

Elk persoon is anders en zal ook anders reageren op cannabisproducten. De juiste dosering is per persoon en aandoening verschillend. Zelfredzaamheid staat centraal en je zult zelf moeten ondervinden wat voor jou werkt. Het is een kwestie van 'Trail and Order'.
Bij bepaalde aandoeningen kan er vrijwel direct een merkbaar effect zijn terwijl er bij andere ziektes of aandoeningen een langere periode van gebruik noodzakelijk is voordat er een merkbaar effect zal zijn.

Veel mensen lijden aan een tekort van endocannabinoïden. Dit is soms genetisch bepaald of het kan komen door ongezonde voeding, te weinig beweging, (overmatig) medicijngebruik, virussen etc. Door dit tekort aan endocannabinoïden kunnen er ziektes en of andere aandoeningen ontstaan.
Het endocannabinoïde systeem goed uitgelegd door Wernard https://www.youtube.com/watch?time_cont ... UlATw3fq8o Lees en leer meer https://www.stichtingmediwiet.nl/info/w ... e-systeem/

Bij jaren lange ziekte en of -chronische- ziekte van Lyme is het lichaam vaak erg ziek geraakt; de weg terug naar verbetering is lang en vraagt tijd.

Daisy schreef:Ook moet ik niet vergeten dat er een griep tussengekomen is wat mij behoorlijk achteruitgang heeft bezorgd.
En als je iets van resultaat heb geboekt door medicatie dan wen je ook weer snel aan het normale gevoel. Dus al deze dingen neem ik mee in mijn verhaal hier.
Uitspraak van mijn Lyme behandelaars, internisten, neuroloog, chiropractor en voetenbehandelaar en een goede tip om te onthouden en te gebruiken als een #ankertje;
..'onthoud goed waar je (het erg zieke lichaam en organen, de helse neuropatische pijnen, veel klachten, beperkingen) vandaan hebt moeten komen en kijk hoe het nu met je gaat en kijk af en toe eens terug'.. dat relativeert goed :)!
Ik heb geen #hoge verwachtingen als bijvoorbeeld kunnen herstellen/genezen meer. Natuurlijk mis ik het gezonde, werkzame en actieve leven nog wel eens. Maar de realistische feiten zijn dat terug gaan naar een gezond, werkzaam en actief leven in de maatschappij niet meer mogelijk kan zijn.
De focus ligt mij mij op verbetering en met alle tot nu toe bereikte stappen van vooruitgang of verbetering ben ik dankbaar en blij. Wat er eventueel nog bij kan komen is mooi meegenomen.

Daisy

Berichtdoor Daisy » Ma 09 Okt 2017, 21:59

Dank je wel voor je peptalk Roxy! :D
Ja je hebt helemaal gelijk even goed door laten dringen. Ik kom er nog op terug......

Daisy
Luister naar je lichaam.

Daisy

Berichtdoor Daisy » Ma 16 Okt 2017, 09:46

Zo hier ben ik weer even. :D

Ik ben weer met de 4 druppels bezig en dat probeer ik 3x p.d. te doen.
Ik vergeet altijd (maar dan ook met alle supplementen) in de middag in te nemen. 's ochtends en 's avonds vergeet ik het nooit!
Vandaar 2x per dag.
Nu heb ik er iets op gevonden zodat ik er wel aan denk op een ander tijdstip, en dat gaat goed.

Ik heb goede en slechte periodes. Maar ik merk wel dat de goede periodes gaan overheersen, tenminste ik sta daarbij stil en niet bij de slechte periodes, want die gaan gewoon over.
Dat is een soort mindset die ik me heb aangeleerd en dat komt door de cursus AMYGDALA retraining van GUPTA. Daar heb ik al eerder over geschreven. Ik heb hier nog steeds voordeel van.

Ja inderdaad Roxy, ik weet waarvandaan ik ben gekomen en hoever ik nu ben en dat is al héél ver. ;)
wees trots op hoever....png
wees trots op hoever....png (37.92 KiB) 8494 keer bekeken

Dus een goede vooruitgang vind ik.

Daisy
Luister naar je lichaam.

Karin

Berichtdoor Karin » Di 24 Okt 2017, 21:48

Wat goed om te lezen over die CBD-olie. Ik ben al een hele tijd 'weer-iets-nieuws-proberen'moe, maar lees af en toe dingen over CBD-olie die toch blijven hangen. Misschien ga ik dat ook eens proberen.
Eerst me er nog wat beter in verdiepen dan, maar fijn om er hier wat over te lezen.
Sterkte Daisy!

Terug naar “Overige”