Hallo,
Tot 2x toe ben ik door een teek gestoken. Eerste was in Tsjechië zo'n acht jaar geleden, daarna regelmatig last van gewrichten(zeer pijnlijke knie maar op röntgenfoto niks te zien), slapeloosheid, vermoeidheid. Destijds geen EM gehad en ook geen behandeling. Ruim half jaar terug opnieuw een tekenbeet, met na paar dagen uitbreidende rode vurige warme ronde plek en een soort hevige griep. Na twee weken wachten doxycycline gehad voor 10 dagen. Helaas sindsdien gaat het rap achteruit, extreem moe, hevige gewrichtspijnen, regelmatig om de paar weken de 'griep', afgelopen 3 weken zelfs iedere dag lichte koorts, lig vooral uitgeput als met een zware griep op bed, zelfs even zitten, lopen wordt lastig.
Het Radboud UMC adviseerd nu mijn huisarts doxycycline 2x daags voor een maand.
Is het zinvol dit te combineren met bv Japanse Knotweed? Ik las ergens dat dit mogelijk de effectiviteit van antibiotica vergroot, klopt dit? Ik slik er ook probiotica bij. Is er nog meer wat ik zou kunnen doen? Of moet ik juist eerst alleen de doxycycline nemen zonder andere kruiden?
Alvast bedankt voor evt reacties!
Maand Doxycycline samen met Japanse knotweed?
Re: Maand Doxycycline samen met Japanse knotweed?
- onderwerp verplaatst naar Ondersteunende Maatregelen -
Leia, moderator
Periodes van koorts?
- edit door de moderator: bericht samengevoegd uit onderwerp viewtopic.php?f=38&t=1521&start=10 -
Had ik ook gelezen.
Op het moment heb ik 2 soorten ab en gebruik daarbij een combinatie van liposomale kruiden van Buhner, daar zit ook Japanse Knotweed in.
En ja, voor mij werkt dat goed.
Joanna schreef:Ik zit eraan te denken de doxycycline te combineren met Japanse Knotweed. Ik las ergens over Buhner die zei dat dat de effectiviteit vergroot.
Had ik ook gelezen.
Op het moment heb ik 2 soorten ab en gebruik daarbij een combinatie van liposomale kruiden van Buhner, daar zit ook Japanse Knotweed in.
En ja, voor mij werkt dat goed.
Terug naar “Supplementen en kruiden”