Groot Supplementen Topic

jandeman

Groot Supplementen Topic

Berichtdoor jandeman » Za 08 Nov 2014, 18:58

Hallo lympies,

Ik had een idee om een groot topic te maken waarin mensen konden aangeven wat voor supplementatie ze gebruiken.
En dan bij elk supplement wat algemeen info te geven of extra beargumentatie.

Bijvoorbeeld;

Magnesium Malaat

Ik gebruik Magnesium Malaat tegen spiertrillingen en spierstijfheid. Ik gebruik de Malaat versie omdat die beter opneembaar is dan andere vormen van Magnesium.
Vooral bij mensen die Lyme hebben schijnt Magnesium supplementatie een goede werking hebben op de algemene gezondheid.
Zelf merk ik een vermindering van trillingen en de stijfheid vermindert ook lichtelijk. Dit kan ook echter aan andere dingen liggen.
Ik gebruik Magnesium Malate van Source Naturals.

Cat's Claw

Ter bervordering van het Immuun Systeem. Cat's claw wordt vaak in verband gebracht als een behandelmiddel voor Lyme.
Meestal is dit in de vorm van Samento. Ik heb zelf echter meer vertrouwen in de goedkopere Cat's Claw en geloof niet zo in de commercie van het bedrijf achter Samento en Banderol.
Als iemand mij kan bewijzen dat Samento zoveel beter is dan gewone Cat's Claw verneem ik het graag.
Ik gebruik Cat's Claw Extract van Now Foods.

Chlorella

Chlorella is een groene alg waarvan de cell wall gebroken is. Daardoor kunnen de bruikbare stoffen van Chlorella opgenomen worden door het lichaam.
Het is een echte superfood samen met bijvoorbeeld Spirulina.

Meer komt nog ben te moe om alles neer te zetten haha ;)

Anoniem1992

Re: Groot Supplementen Topic

Berichtdoor Anoniem1992 » Za 08 Nov 2014, 22:37

Goed idee.

Bij mij wisselt het regelmatig wat ik gebruik, maar een basis gebruik ik altijd:

Magnesiumcitraat, werking van magnesium is wel bekend denk ik.
Ik heb zonder magnesium het gevoel alsof ik geen tussenwervelschijven meer heb, dus het doet zijn werk prima. :mrgreen:

L-tryptofaan, 1 capsule voor het slapen omdat ik een slechte slaper ben van mezelf.

Melatonine 5 mg, met dezelfde reden als L-tryptofaan.

PEApure, als pijnstilling/ontstekingremmer en zenuwbeschermer, werkt voor mij ontzettend goed.

Verder weinig bijzonders, slik geen vitamines ofzo omdat dat bij mij niet goed werkt op een of andere manier.
Morgen ga ik beginnen met Q10, 30 of 60 mg, hangt er van af of het goed gaat ja of nee.
Qua detoxers heb ik er een aantal meer gehad, en heb ik nog wel staan zoals spirulina, maar ik voel de behoefte nu niet dus ik ga op mijn gevoel af dus laat het staan nu.

Hoofdmoot qua killers zijn bij mij trouwens frequentietherapie en MMS, maar kon aan een flinke doos Nutramedix komen via een Lymie waar ik recent geweest ben.
Ben nu dus bezig met frequenties ondersteunend en nu het Cowden protocol, wel iets aangepast vooral de doseringen en doe een keer innemen minder.
Tot nu toe doe ik het er wel aardig goed op en heb er weinig last van, notitie is wel dat ik dus al een jaar aan het slachten ben en al enorm opgeknapt ben.
Denk dat ik het daarom ook zo makkelijk verdraag.
Dat zijn nu wat ik dus slik:
- 1 keer per vier dagen 1 capsule Zeolite
- 1 capsule Serrapeptase s'morgens.
- extra dosis magnesium per dag
- Verder de detoxers Sparga, Burbur, Parsley en Pinella
- Killers zijn de bekende Banderol en Samento, wat later weer in het protocol wijzigt.

NMDA

Berichtdoor NMDA » Zo 09 Nov 2014, 19:36

Ter bervordering van het Immuun Systeem. Cat's claw wordt vaak in verband gebracht als een behandelmiddel voor Lyme.
Meestal is dit in de vorm van Samento. Ik heb zelf echter meer vertrouwen in de goedkopere Cat's Claw en geloof niet zo in de commercie van het bedrijf achter Samento en Banderol.
Als iemand mij kan bewijzen dat Samento zoveel beter is dan gewone Cat's Claw verneem ik het graag.
Ik gebruik Cat's Claw Extract van Now Foods.

In het volgende artikel wordt in detail verder ingegaan over de hele Cat's Claw POA/TOA controverse. En het lijkt me inderdaad gewoon nogal een ordinaire marketing truuk dat hele Samento verhaal. ;)

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Zo 09 Nov 2014, 23:42

-Chlorella en spirulina heb ik gebruikt maar moest het na enkele dagen stopzetten wegens hevige diarree: zonde van het geld
-Kattenklauw en banderol heb ik lang geprobeerd: zonde van het geld: geen effect.
-gefermenteerde look: bij aanvang kleine herx, slik dit nu al erg lang, is ook vrij goedkoop.
-Q10 en carnitine doe ik met kuren
-mariadistel om de lever te zuiveren: betere leverwaarden hiermee
-vit c episodisch
-echinacea van de Aldi
-ginseng (met kuren)

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 18 Dec 2014, 15:41

Chlorella ging ik van op m'n kop staan, was te heftig voor mij, ik werd er helemaal hyper nerveus van
Toen heb ik maar een paar keer 1 pilletje spirulina per 14 dagen of zo genomen maar het was niet iets voor mij.

Gebruik op dit moment Ferrum phosphoricum D12 en Cuprum metalicum ook D12 van VSM, omdat is steeds tegen bloedarmoede aanzit.

De cuprum is nodig om het ijzer op te kunnen nemen.

Ook gebruik ik regelmatig magnesium Phosphoricum en af en toe een B12 zuigtabletje
De magnesium merk ik dat ik er baat bij heb.
Verder heb ik 1 en een half jaar lang iedere 3e dag Zeolite HP genomen.
En af en toe serrapeptase

Ik weet niet of het werkt, moet om het half jaar de bloedwaardes laten doen, maar omdat ik dit niet altijd maar gebruik kan ik er moeilijk wat over zeggen of het beter wordt mbt de bloedarmoede bedoel ik dan.

Tot nu toe zit ik nog steeds aan de lage kant

Maar mijn eiwit igg is in de tussentijd wel sterk gedaald sinds dat het 2 jaar geleden voor het eerst werd gemeten.
Toen was dat nog schrikbarend hoog.
Ik dacht dat het beter was geworden van de Samento
Zou niet weten hoe dat anders mogelijk kan zijn.
Want ik weet natuurlijk niet hoe het zou zijn geweest als ik dat niet zou hebben gedaan.
Laatst gewijzigd door Sproetje op Vr 19 Dec 2014, 16:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Daisy

Berichtdoor Daisy » Do 18 Dec 2014, 16:30

Ik heb L-lysine erbij voorgeschreven, samen met vit C 1000.
Ik voel me beter al weet ik natuurlijk niet door wat ik me nou beter voel. Maar dat maakt me ook niet uit, want het is tenslotte het totaalplaatje.
In diezelfde tijd ben ik n.l. ook elke dag B12 gaan injecteren.
Het is nooit 1 middel wat bij Lyme wordt ingezet, het is alles bijelkaar en afwisselend;

Werking:

L-Lysine vervult vele functies in het lichaam. Het is geconcentreerd in spierweefsel, helpt bij de absorptie van calcium vanuit het maagdarmkanaal, bevordert de botaanmaak en de vorming van collageen. Vitamine C is nodig bij de omzetting van lysine in hydroxylysine, wat vervolgens wordt ingebouwd in collageen.

De meest in het oog springende werking van L-Lysine is echter de werking tegen virale infecties. Met name herpes-infecties, bijvoorbeeld de koortslip (herpes simplex) of gordelroos (herpes zoster) kunnen effectief worden behandeld met L-Lysine. De effectiviteit bij genitale herpes is minder gebleken. Na de initiële ontdekking dat arginine groeistimulerend en lysine remmend werkte op de groei van vloeibare herpesculturen, is klinisch onderzoek verricht. Daaruit bleek dat wanneer de lysine/arginine-balans maar groot genoeg gehouden kan worden, de replicatie van virusdeeltjes onder controle kan worden gehouden. Men vermoedt dat de werking berust op de opname van het qua chemische structuur sterk gelijkende lysine in plaats van arginine door het virus. Arginine en lysine beconcurreren elkaar bij de opname vanuit het darmkanaal, en wanneer er een voldoende overmaat lysine is, dan zal het de opname van arginine effectief verminderen. L-Lysine is tevens nodig voor de vorming van antlichamen.

Vegetariërs hebben vaak een lysinedeficiëntie, omdat dit aminozuur sterk ondervertegenwoordigd is in bepaalde granen-eiwitten. Symptomen van een lysinetekort zijn o.a. afnemend concentratievermogen, chronische vermoeidheid, duizeligheid, groeiremming en een verminderde immuniteit.

Indicaties

◾herpesinfecties
◾virusinfecties in zijn algemeenheid
◾huidklachten die samenhangen met een herpesinfectie (koortslip, gordelroos, waterpokken, aften)
◾verminderd concentratievermogen
◾vegetarisme/veganisme
Luister naar je lichaam.

tulpje

Berichtdoor tulpje » Do 18 Dec 2014, 18:23

Voor mensen op dit forum met een glutenintolerantie is dit misschien interessant (al was het maar voor de keren dat je per ongeluk gluten binnenkrijgt):

GLUTENZA

Glutenza™ includes a multi-enzyme blend that targets both the internal and external peptide bonds of gluten, breaking it down within 90 minutes after inadvertent gluten exposure.*

It includes a (non-starch) prebiotic that helps beneficial bacteria grow in the small and large intestines and incorporates three different strains of probiotics to help strengthen the gut.*

You can take Glutenza™ during your time on pharmaceuticals to help minimize the consequences of being accidentally glutened.*

You can even take it daily to help maintain a healthy intestinal environment and strengthen the gut.

Geloof niet dat het al beschikbaar is op de Nederlandse markt maar hieronder de link waar het kan worden besteld:
http://www.professionalsupplementcenter ... utenza.htm

P.S. Voor wie het nog niet wist: voor supplementen uit de VS moeten in het vervolg invoerrechten worden betaald. Dit geldt dus ook voor supplementen van I Herb. :(

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Vr 19 Dec 2014, 16:31

Daisy schreef:L-Lysine vervult vele functies in het lichaam.

Ik krijg wel voldoende lysine binnen via mijn net uitgekiemde boetkweit :)

Lysine wordt ook vaak door het veevoeder vermengt.

Aminozuren zijn wel iets om aandacht te geven, ook omdat Bartonella er nogal veel van wegneemt:

https://microbewiki.kenyon.edu/index.ph ... a_henselae

An unusual feature of Bartonella henselae is its inability to use glucose to derive energy, since glucose is abundant in mammalian hosts. This is due to the fact that it has an incomplete glycolysis pathway. Another closely related species Bartonella quintana uses a similar mechanism for metabolism as well. Both bacteria use amino acid catabolism to generate energy.This was confirmed with oxygen consumption and the production of carbon dioxide (3). It has been determined that Bartonella quintana metabolizes mainly succinate and glutamate. A few years later, it was determined that Bartonella henselae uses succinate and glutamate as well, along with histidine, asparigines, glycine, and serine from the growth medium.

een glutamaat, is een enkel aminozuur
histindine is ook een aminozuur:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Histidine
asparagine is ook een aminozuur:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Asparagine
glycine is ook een aminozuur:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Glycine_(aminozuur)
serine is ook een aminozuur:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Serine

Verder nog wat info over bv aminozuren en enzymen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Prote%C3%AFne

Maar daarin tegen kan het weer problemen geven bij bv borrelia
Daarom dat ik alles zo veel mogelijk via de voeding probeer te regelen, ik weet dat ik tekorten heb, maar durf het niet aan om het via pillen aan te vullen.
Het is wel een enorm gepluis, dat dan weer wel.

Terug naar “Supplementen en kruiden”