Jouw vraag is duidelijk. Maar er kan-mag in het topic ook door andere leden/mensen geïnteresseerden worden gereageerd? of mag dat niet?
Graag had ik meer ervaringsverhalen gelezen, zodat het inhoudelijk blijft.
Charlie is een bekende Lyme patiënt uit het Lyme wereldje en een ervaringsdeskundige. Hij is heel erg ziek geweest
Ik kan hier niet met Charlie in gesprek gaan over dit onderwerp, helaas.
Overigens maakt het verschil hoe het jasje waait

? Bij andere onderwerpen (B12, wietolie) wordt er gerefereerd aan informatie die op internet, artikelen/publicaties, buitenlandse sites die als zogenoemde bewijzen worden aangemerkt.
Mocht je mijn jasjte bedoelen, dan is de vraag die ik hier als topicstarter stel nog niet zo vreemd.
Ikzelf zeg geen ervaring met TCM te hebben, en vraag dus meerdere ervaringen om mee in gesprek te gaan.
Vooral omdat ik nieuwsgierig ben naar het middel dat ik in mijn eerste post stelde.
Als je denkt dat er geen goede wetenschappelijke studies over zijn, geef dan zo een studie en ga niet op de person spelen.
Dat doe ik ook bij andere topics en laat de personen in hun waarde.
Ik neem de moeite om de aangegeven studies te lezen en ben bereid om inhoudelijk er op te reageren, het is niet nodig om mensen af te maken omdat er bepaalde goed studies zijn die het goed uitleggen.
Mocht je zelf zo een studie vinden dan ben ik nieuwsgierig genoeg om het te lezen, maar het is dan wel zo prettig dat je zelf ook goed begrijpt wat er in de studie staat en dat je het niet "zomaar" overneemt van een ander, zonder het eerst goed zelf door te nemen.
waar je zelf met medicinale wietolie geen enkele ervaring hebt en op basis van onvoldoende kennis telkenmale onjuiste uitspraken doet en onjuiste informatie geeft?
Op het desbetreffende topic over wietolie en B12 komen de vragen die ik hier stel niet aan de orde.
Ik heb daar de topicstarters nog niet deze vraag zien stellen.
Als er al mensen langs komen met slechte ervaringen wordt dat netjes genegeerd alsof het niet waar zou zijn.
Dat is slecht voor de kennis die er moet komen voor allerlei middelen gebruik mbt de ziekte van lyme.
Het is schadelijk dat bepaalde middelen worden aangeprezen bij deze ziekte, er is genoeg sluipreclame waar sowieso hier op het forum onvoldoende op wordt gelet.
De informatie die ik geef over B12 en wietolie zijn wetenschappelijke stukken.
Ik ben niet iemand die zomaar iets gaat gebruiken zonder te weten wat het doet, wat betreft dit middel hoef ik niet per sé informatie van een TCM therapeut(e) en jouw algemene informatie helpt me ook niet echt verder.
Er is al zoveel onzinnige reclame overal dat ik wel genoodzaakt ben om dat op die manier te doen.
Verder heb ik zelf veel opgezocht, en ben gaan rondvragen bij bv iemand die zelf acupunctuur doet, en bij iemand die dit specifieke middel gebruikt in mijn eigen omgeving, en een aantal boeken over kruiden geraadpleegd.
Van het vorige forum ken ik mensen die totaal niet verbeterden met acupuntuur en TCM middelen.
Maar dat is ook niet waar ik op doel, ik bedoel specifiek het bovengenoemde middel.