Ontzuren
Re: Ontzuren
Het is ook verwarrend daisy, ik dacht in het begin ook dat het andersom was. Ik snap ook nog niet precies hoe dit nou zit. Volgens de info die ik erover heb gevonden is het in elk geval zo, hoe hoger de ph waarde Hoe minder zuur je lichaam is.
Maar hoe zit het met de borreliabacterie? Gedijt dat nou juist goed of niet goed in een zuur lichaam?
Oh ik ben echt het spoor even bijster hoor.....
Daisy
Oh ik ben echt het spoor even bijster hoor.....

Daisy
Luister naar je lichaam.
Eigenlijk is het zo:
Hoe lager de ph waarde, des ter zuurder het is.
Ik geloof dat de borrelia graag in een zuurdere omgeving vertoeft?
Met voeding kun je al veel bereiken denk ik.
kalium, calcium en magnesium ontzuren ook je bloed.
PS
Was nog de natrium vergeten
Maar dan bedoel ik niet het gewone keukenzout, maar bv natrium phos.
Ik geloof dat natrium kalium in verhouding van 1:3 optimaal is.
Natrium is ook nodig om de kalk in oplossing te houden in het lichaam.
Hoe lager de ph waarde, des ter zuurder het is.
Ik geloof dat de borrelia graag in een zuurdere omgeving vertoeft?
Met voeding kun je al veel bereiken denk ik.
kalium, calcium en magnesium ontzuren ook je bloed.
PS
Was nog de natrium vergeten
Maar dan bedoel ik niet het gewone keukenzout, maar bv natrium phos.
Ik geloof dat natrium kalium in verhouding van 1:3 optimaal is.
Natrium is ook nodig om de kalk in oplossing te houden in het lichaam.
Laatst gewijzigd door Sproetje op Do 20 Aug 2015, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Borrelia houdt idd erg van een zure omgeving. Ik moest tijdens mijn behandeling ook ontzuren.
Na mijn ab en prednison had ik alka druppels genomen, die hielpen toen wel.
Maar het is niet zo goed voor je maag, want die moet dan weer heel erg zuur zijn, hoewel de maag ook te zuur kan worden.....
Had ook caps gekocht, ook van alka maar dan met een coating, zodat het pas in de darmen uitelkaar valt en vanuit daar het bloed in kan gaan.
Er zit dan meteen ook kalk bij, dat leek me misschien wel beter.
Het is niet de bedoeling om het dagelijks te nemen, maar af en toe.
Dat ontzuren is maar een moeilijk gedoe vind ik.
Als je niet je bloed hebt kunnen laten controleren bij het ziektenhuis, dan had ik begrepen dat je met zo'n strip een heel eind kunt komen, maar het geeft nooit de exacte status weer, wel moet je het spuug gebruiken om zo dicht mogelijk bij je eigen bloedwaardes te komen, dus niet de urine.
Ook kun je bv met zo'n strip je eigen kraanwater controleren of dat wel goed neutraal is, dat hoort dacht ik 7 te zijn.
Ons bloed zit tussen de 7 en 8
Er zijn wel tabellen voor online.
Maar het is niet zo goed voor je maag, want die moet dan weer heel erg zuur zijn, hoewel de maag ook te zuur kan worden.....
Had ook caps gekocht, ook van alka maar dan met een coating, zodat het pas in de darmen uitelkaar valt en vanuit daar het bloed in kan gaan.
Er zit dan meteen ook kalk bij, dat leek me misschien wel beter.
Het is niet de bedoeling om het dagelijks te nemen, maar af en toe.
Dat ontzuren is maar een moeilijk gedoe vind ik.
Als je niet je bloed hebt kunnen laten controleren bij het ziektenhuis, dan had ik begrepen dat je met zo'n strip een heel eind kunt komen, maar het geeft nooit de exacte status weer, wel moet je het spuug gebruiken om zo dicht mogelijk bij je eigen bloedwaardes te komen, dus niet de urine.
Ook kun je bv met zo'n strip je eigen kraanwater controleren of dat wel goed neutraal is, dat hoort dacht ik 7 te zijn.
Ons bloed zit tussen de 7 en 8
Er zijn wel tabellen voor online.
Trouwens, mijn moeder was een maagpatiente en mijn opa ook.
Zij gebruikten dagelijks (iig mijn opa) zuiveringszout, om de zure oprispingen uit de maag te laten verdwijnen, dat hielp dan wel eventjes, maar het is echt heel erg slecht voor je maag, Uiteindelijk werden ze alleen maar zieker
Het was destijds al bekent dat het geen goed idee was, wist ook mijn opa al, maar toch ging hij door.
Het echte probleem wordt er n.l. uiteindelijk niet mee opgelost, want dat zit ergens anders.
Er is ook een tijdje geweest dat "Rennies" werden aangeprezen, dat remt dan je maagzuur, allemaal producten van bayer.
zuiveringszout is na bicarbonaat, wees op je hoede met het gebruik daarvan.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Natriumwaterstofcarbonaat
Een snelle simpele uitleg hierover:
(waar ik het niet helemaal mee eens ben is dat deze site ook azijn aanprijst, in mijn geval zou dat niet goed zijn, want azijn maakt meer maagzuur aan en dat heb ik niet nodig, ik denk eerder dat ik een teveel aan maagzuur heb, citroen reguleert het maagzuur dat zou dan beter zijn)
http://blissings.nl/waarom-ik-geen-baking-soda-drink/
Zij gebruikten dagelijks (iig mijn opa) zuiveringszout, om de zure oprispingen uit de maag te laten verdwijnen, dat hielp dan wel eventjes, maar het is echt heel erg slecht voor je maag, Uiteindelijk werden ze alleen maar zieker
Het was destijds al bekent dat het geen goed idee was, wist ook mijn opa al, maar toch ging hij door.
Het echte probleem wordt er n.l. uiteindelijk niet mee opgelost, want dat zit ergens anders.
Er is ook een tijdje geweest dat "Rennies" werden aangeprezen, dat remt dan je maagzuur, allemaal producten van bayer.
zuiveringszout is na bicarbonaat, wees op je hoede met het gebruik daarvan.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Natriumwaterstofcarbonaat
Een snelle simpele uitleg hierover:
(waar ik het niet helemaal mee eens ben is dat deze site ook azijn aanprijst, in mijn geval zou dat niet goed zijn, want azijn maakt meer maagzuur aan en dat heb ik niet nodig, ik denk eerder dat ik een teveel aan maagzuur heb, citroen reguleert het maagzuur dat zou dan beter zijn)
http://blissings.nl/waarom-ik-geen-baking-soda-drink/
Hoi hoi
Ik gebruik hiervoor celzout nr 9 omdat celzouten een lichaamseigen stof is, en nr. 9 zorgt ervoor dat de zuurtegraad weer in balans komt.
Celzout nr. 9 - Natrium Phosphoricum kunt u gebruiken bij:
Maagzuur (brandt alleen onder in de maag), zure oprispingen, vetzucht, reuma, gezwollen lymfeklieren, vet of droog (vetarm) haar en/of huid, talgproblemen, mee-eters, acne, chronische matheid, plotselinge zeer sterke vermoeidheid, onbedwingbare honger, trek in zoetigheid, zetmeel en vettige spijzen, zuur ruikende lichaamsafscheiding (zweet, urine), luieruitslag bij zuigelingen, sinaasappelhuid, gewrichtspijnen, steenvorming.
Aanvullende maatregelen om op een eenvoudige manier het lichaam te ondersteunen bij de afbouw van zuren:
•regelmatig een verse basische groentebouillon drinken.
•gebruik maken van basisch badzout: In het badwater (het kant en klaar basebad mengsel) toevoegen. Het badwater moet minimaal een pH-waarde van 8 hebben. Door het grote verschil met de pH-waardes in de weefsels van het lichaam ontstaat een osmotische druk en worden zuren via de huid uitgescheiden. Tijdsduur - minimaal 30 minuten en regelmatig de huid schoonwrijven.
Let op! Bij problemen met hart en bloedsomloop alleen een voetbad gebruiken.
bron: http://www.celzouten.com/index.php?pag=verzuring
Mij helpt het goed want ik zit regelmatig rond de 6 - 7 met de urinestrips soms een uitschieter naar 8. ( en ik maar denken dat dit juist zuur was. Maar het is juist goed! Ben ik even blij!
Ik slik n.l. al jaren met tussenpozes de celzout nr. 9 en ook nog andere nr's. Als aanvulling op mijn supplementen.
Misschien hebben jullie hier iets aan.
Ik gebruik hiervoor celzout nr 9 omdat celzouten een lichaamseigen stof is, en nr. 9 zorgt ervoor dat de zuurtegraad weer in balans komt.
Celzout nr. 9 - Natrium Phosphoricum kunt u gebruiken bij:
Maagzuur (brandt alleen onder in de maag), zure oprispingen, vetzucht, reuma, gezwollen lymfeklieren, vet of droog (vetarm) haar en/of huid, talgproblemen, mee-eters, acne, chronische matheid, plotselinge zeer sterke vermoeidheid, onbedwingbare honger, trek in zoetigheid, zetmeel en vettige spijzen, zuur ruikende lichaamsafscheiding (zweet, urine), luieruitslag bij zuigelingen, sinaasappelhuid, gewrichtspijnen, steenvorming.
Aanvullende maatregelen om op een eenvoudige manier het lichaam te ondersteunen bij de afbouw van zuren:
•regelmatig een verse basische groentebouillon drinken.
•gebruik maken van basisch badzout: In het badwater (het kant en klaar basebad mengsel) toevoegen. Het badwater moet minimaal een pH-waarde van 8 hebben. Door het grote verschil met de pH-waardes in de weefsels van het lichaam ontstaat een osmotische druk en worden zuren via de huid uitgescheiden. Tijdsduur - minimaal 30 minuten en regelmatig de huid schoonwrijven.
Let op! Bij problemen met hart en bloedsomloop alleen een voetbad gebruiken.
bron: http://www.celzouten.com/index.php?pag=verzuring
Mij helpt het goed want ik zit regelmatig rond de 6 - 7 met de urinestrips soms een uitschieter naar 8. ( en ik maar denken dat dit juist zuur was. Maar het is juist goed! Ben ik even blij!

Misschien hebben jullie hier iets aan.
Luister naar je lichaam.
Daisy schreef:•regelmatig een verse basische groentebouillon drinken.
•gebruik maken van basisch badzout: In het badwater (het kant en klaar basebad mengsel) toevoegen.
Lijkt me heerlijk zo'n bad

En die groente boullon trouwens ook

Ja, een groentebouillon is helemaal goed bij warm weer!
succes!
succes!
Luister naar je lichaam.
Wat met dode zee zout? Om in het bad te doen? Iemand daar ervaring mee?
Terug naar “Supplementen en kruiden”