CBD olie (cannabis/wiet)

raftafari

Re: CBD olie (cannabis/wiet)

Berichtdoor raftafari » Vr 07 Okt 2016, 04:09

Heeft er iemand al overwogen om de cbd of mixolie rectaal te gebruiken id vorm van zetpil?
Dit zou voor een veel betere opname zorgen
oraal 20procent bioavailability
inhaling 10-25percent bioavailability
rectal 50-75percent bioavailability
niet alleen is er een betere opname. de zetpil zou 4-8 uur werking bieden.
Omdat je niet alleen het spijsvertering maar ook de lever passert worden veel meer stoffen rechtstreeks opgenomen in het bloed.
Doordat de andere vormen van cannabidoiden beter opgenomen worden is er een verminderd effect van de thc (minder kans op high)
Je kan ze makkelijk zelf maken door bvb enkele druppels te mengen mer beetje verwarmde virging kokosolie en nadien in de vriezer in een vormpje (kan zetpilmallen kopen maar een oude fopspeen of wat zilverpapier vormen kan ook)
Ik vind het alvast de moeite om te proberen and will keep you updatededed. :p
No words to say
and nothing left to fear
Cuz every moment
is made to disapear

NMDA

Berichtdoor NMDA » Za 08 Okt 2016, 11:17

Lijkt me nogal omslachtig. En normaliter hoor je gewoon wat druppeltjes onder je tong te doen zodat op die manier snel in je bloedsomloop terecht komt zonder dat er sprake is van opname via je spijsvertering. Als je het via je neusgaten zou dan dan zal het waarschijnlijk nog sneller en effectiever in je bloed komen. Ketamine bijvoorbeeld wat vaak als injectie wordt gegeven wordt soms ook bij kinderen als neus-druppeltjes gebruikt. Wat dat betreft betwijfel ik of de door jouw gesuggereerde manier werkelijk een meerwaarde heeft. Maar mocht je het toch willen proberen kan je ze oa hier en hier kopen bijvoorbeeld.

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Za 08 Okt 2016, 19:49

Lola Lyme schreef:
Nieuwe aanval farmaceutische industrie op CBD (video)
Donderdag, 18 augustus 2016

Wanneer de Amerikaanse overheid onder aanvoering van president Obama hun volle gewicht in de strijd gooit tegen het “wondermedicijn” CBD dan weet je dat dit spul goed werkt.

De farmaceutische industrie keek met lede ogen toe hoe steeds meer kanker- en andere patiënten baat vonden bij dit niet hallucinerende deel van de cannabisplant.

Het begint op een soort wedstrijd te lijken. Wat is sneller, de bewustwording van de mensheid of de verkrampte regelgeving van de overheid die de belangen van de farmaceutische industrie aan alle kanten probeert te beschermen?

Lees meer Bron: Niburu

Breaking News: MRHA “CBD Products To Be Removed From Sale in UK”
October 6, 2016

The pharmaceuticalisation of CBD Products?

Today news swept across the internet and social media that Cannabidiol (CBD), the non-psychoactive cannabinoid, is going to be scheduled as a medicine.

A number of CBD companies have received letters from the Medicines and Healthcare products Regulatory Agency (MHRA) notifying them that they will have to cease selling CBD Products on November 1st 2016.

Many patients across the UK have now been struck with worry that the only legal access to cannabis products, and their only source of relief from a variety of ailments, is going to be taken away from them. They wonder, will this make them a criminal if they continue to buy these products off-licence?

Lees meer Bron: UKCSC
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

raftafari

Berichtdoor raftafari » Zo 09 Okt 2016, 23:20

Ik zeg niet dat het geen omslachtige manier is hoor.
denk dat er maar weinig mensen van porpsnoepjes houden ;)
Maar niet alleen vermijd je zo het spijsverteringsstelsel maar vermijd je ook de lever.
veel stoffen die opgenomen worden in de dikke darm hoeven niet meer eerst lans de lever te gaan (had ergens op amerikaanse site erover gelezen) maar ook heb je een verlengde afgifte en opname. 4-8uur is best lang tov oraal gebruik hoor.
Ikzelf vind de druppels niet lekker en mijn vriendin neemt ze via capsule maar tegenwoordog heeft ze erg veel maaglasten van de medicaties dus is een suppo nog een viable option. ;)
Ik geloof ook wel dat er mogelijk meer voordelen aan hangen hoor.
No words to say
and nothing left to fear
Cuz every moment
is made to disapear

Miranda27

Berichtdoor Miranda27 » Wo 02 Nov 2016, 19:00

GM Greyhoundmum schreef:
Roxy schreef:@LolaLyme
Lola Lyme schreef:Een flesje CBD olie voor 180 euro ???
Ronduit belachelijk :evil:
Zij verdienen er wel op toch?
Hoe komt het dat de prijzen zo verschillend kunnen zijn?
CBD olie 10% 10 ml €71,95 ('Wij zijn als enige bedrijf in Europa volledig Biologisch gecertificeerd' als dit juist is is het ergens te controleren?) https://www.cbddrogist.nl/cbd-olie-10-p ... -medihemp/ THC is 0.106%
CBD olie 10% (Bedrolite CBD 10% olie, 10 ml) van de Transvaal Apotheek €178,- https://www.transvaalapotheek.nl/cannabis-olie/ THC is minder dan 1% https://www.transvaalapotheek.nl/wp-con ... s-olie.pdf

180 euro?????? :shock: :shock: :shock: zit het in een gouden flesje of zo? :lol:

haha, belachelijk groot verschil inderdaad. Wij wisten niet beter en hebben ook eerst in Den Haag de olie met 10% gekocht. We gebruiken echter 5 druppels per dag, zowel mijn man als ik en kunnen met 1 flesje van 10ml daardoor nog geen maand doen. We hebben er alleen wel erg veel baat bij (we slapen en veel beter door en hebben minder pijnklachten) en zijn toen gaan zoeken naar een alternatief. Dat hebben we gevonden in de vorm van cbd olie van MediHemp. Dit merk maakt net zo goed olie met 10% zuivere cbd. Het is echter de helft goedkoper! Snel verdiend dacht ik zo :-). We merken vooralsnog geen verschil in werking ook gelukkig dus we blijven hier voorlopig even bij.. tenzij iemand nog alternatieven heeft? Want ook ~ € 90 per maand is natuurlijk veel geld. We hebben overigens de biologische variant van MediHemp dus en deze gekocht bij https://www.biovoorjou.nl/biologische-cbd-olie/ omdat die daar in de aanbieding was :-)

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 02 Nov 2016, 19:04

Hallo Miranda,
Er zijn zeker :) alternatieven. Lees dit topic eens viewtopic.php?f=31&t=273&start=90
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Miranda27

Berichtdoor Miranda27 » Wo 02 Nov 2016, 19:12

Roxy schreef:Hallo Miranda,
Er zijn zeker :) alternatieven. Lees dit topic eens viewtopic.php?f=31&t=273&start=90

Dank je wel!!! Ga er (opnieuw) induiken ;-)

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Za 10 Dec 2016, 11:27

'Wondermiddel' CBD is illegaal, maar overal te koop

Vrijwel alle producten die in Nederland worden verkocht met het populaire, uit hennep afkomstige, ingrediënt CBD (cannabidiol) zijn illegaal. Dat zegt de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ). De IGZ treedt er slechts in beperkte mate tegen op omdat het toezicht op CBD geen prioriteit heeft.
7 december 2016

CBD is vooral populair als voedingssupplement in de vorm van CBD-olie. De verkoop daarvan is de afgelopen jaren explosief gegroeid. De olie is te koop bij drogisterijen, apotheken en webwinkels. Het geldt onder gebruikers als middel tegen uiteenlopende klachten als slapeloosheid, ADHD, artrose en huidaandoeningen.
..

Willekeur

Uit de bladeren en bloemtoppen van vezelhennep wordt CBD gehaald. Dat wordt verdund met olie en op de markt gebracht. Maar volgens de Opiumwet is de teelt van vezelhennep uitsluitend toegestaan voor de productie van vezels en zaden, aldus een woordvoerder van de IGZ. Niet voor CBD. Daaruit volgt dat alle producten met CBD van plantaardige oorsprong feitelijk verboden zijn in Nederland.

Lees meer Bron: Volkskrant
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

raftafari

Berichtdoor raftafari » Ma 30 Jan 2017, 06:48

Er is zelfs een boek rond cannabis en de ziekte van lyme.

https://www.amazon.com/gp/aw/d/09882437 ... 0DER&psc=1
No words to say
and nothing left to fear
Cuz every moment
is made to disapear

lymeme

Berichtdoor lymeme » Ma 20 Feb 2017, 16:37

Zelf gebruik ik nu ook CBD olie. Ik worstel erg met de restklachten van Lyme. Vooral de vermoeidheid is bij mij vrij heftig en kom hier moeilijk overheen. Hiervoor gebruik ik nu op aanraden van een kennis CBD olie van Medihemp voor: https://www.vivitals.nl/cbd-olie.html. Ik slik nu tweemaal daags 3 druppels.

Deze olie werkt voor mij op zich wel, maar na 2 maanden gebruiken merk ik weinig vooruitgang. Heeft iemand een goede tip voor mij. Bijvoorbeeld de CBD ophogen naar 10% of meer druppels

Terug naar “Supplementen en kruiden”