INFORMATIE OVER VERZURING EN UW GEZONDHEID.
(Deze folder heb ik bij de drogist gehad, en heb er enkele dingen uit overgeschreven.)
Hoe kan het de gezondheid aantasten?
Voeding stress medicijnen en overmatige spierbelasting produceren na verbranding zure afvalstoffen.
Uw lichaam moet deze kwijt om de zuurgraad van het bloed op een constant niveau te houden.Vooral na het 40ste levensjaar nemen de zure afzettingen in de gewrichten, het bindweefsel, de spieren en de bloedvaten in een snel tempo toe: HET LICHAAM VERZUURT!
Afhankelijk van de plaatsen in het lichaam waar de zuren zich ophopen, kunnen nu allerlei verzuringsklachten ontstaan, zoals b.v. spierpijnen, gewrichtspijnen, moeheid, huidklachten, schimmelinfecties, en ontstekingen.
In een 2e fase kan, al naar gelang de aanleg hiervoor, verzuring leiden tot chronische stofwisselingsaandoeningen als artrose, jicht, artritis, verhoogde bloeddruk, fibromyalgie, verhoogd cholesterol, osteoporose.
Tijdens de maandelijkse menstruaties voeren vrouwen veel afvalzuren af.
Na de menopauze verliest de vrouw dit "voordeel" en moet ze, net als de man de zuren afvoeren via de reguliere stofwisseling. Bij vrouwen ontstaan chronische klachten vaak na de menopauze.
Wat kunnen we doen tegen verzuring? .....ONTZUREN!
De kans dat u al klachten heeft of gaat krijgen, door verzuring is erg groot. Iedere persoon verzuurt geleidelijk naarmate hij of zij ouder wordt.
Afhankelijk van het voedingspatroon en de levensstijl zal het lichaam sneller of minder snel verzuren.
De manier om verzuring en gerelateerde chronische klachten tegen te gaan is door het lichaam dagelijks actief te gaan ontzuren.
Ontzuren is het proces waarbij de stroom afvalstoffen afneemt en opgebouwde zuurresten uit het lichaam worden verwijderd.
U kunt actief ontzuren door het lichaam te voorzien van extra bicarbonaten via het drinken van water met besische druppels of het slikken van speciale gecoate tabletten.
Maar ook het nemen van ontzuurde en mineraliserende baden van basisch badzout en het drinken van speciale ontzurende kruidenthee met uitgebalanseerde kruiden.
Daarnaast is het belangrijk dat u uw lichaam voedt met basische voedingsstoffen.
Als de schadelijke zuren uit het lichaam worden verwijderd dan kunnen veel chronische klachten afnemen en zelfs verdwijnen. Een ontzuurd lichaam is veel minder vatbaar voor ziektes en zorgt voor mobiliteit, vitaliteit en dagelijkse energie.
EINDE BERICHT
Ikzelf heb een te hoge zuurtegraad, en dat is een goede voedingsbodem voor de bacterieën. Dus wil ik dit ontzuren gaan uitproberen. Allererst maar met de speciale thee, ik moet sowieso veel drinken, dus komt dat goed uit. En later koop ik de basische druppels die kan ik in mijn waterfles doen want ook water moet ik over de hele dag drinken, dan heb ik 2 vliegen in één klap.
Heeft iemand hier al ervaring mee?
Daisy
Ontzuren
-
Re: ONTZUREN
Hallo Daisy,
Ik heb een tijd natriumbicarbonaat en calciumcarbonaat gebruikt als ontzuring. Maar ik vroeg mij het volgende af. Deze producten passeren de maag en een maag moet toch voldoende zuur zijn om bacterieën tegen te houden ?
Hoe bepaal je of de zuurtegraad te hoog is ?
Ik heb een tijd natriumbicarbonaat en calciumcarbonaat gebruikt als ontzuring. Maar ik vroeg mij het volgende af. Deze producten passeren de maag en een maag moet toch voldoende zuur zijn om bacterieën tegen te houden ?
Hoe bepaal je of de zuurtegraad te hoog is ?
Re: Ontzuren
Misschien een dom antwoord, ik ben nieuw op deze site...
Maar kan je niet je melkzuurgehalte in je bloed laten meten bij redlabs?
Maar kan je niet je melkzuurgehalte in je bloed laten meten bij redlabs?
Bij de apotheek of reform winkel kan je een test set hiervoor halen. Zijn kleine papieren strookjes die je in je ochtend urine moet houden en dan kan je de zuurgraad aflezen. Zijn ca €18,- voor 100 strookjes.
Oh ik zie jullie berichten hier staan.
Ik weet eigelijk niet precies hoe dat allemaal zit met die zuurgraad, op een dag verschilt het steeds, dus ik kan er geen zinnig antwoord op geven.
Ik heb wel zo'n test-setje gekocht. Ik plas er gewoon op dan verkleurd het direct als je zuurgraad hoger is dan normaal, het wordt dan blauwig. Als het een goede zuurgraad heeft blijft het geel. Bij mij wisselt het erg.
Ik denk dat het te maken heeft met mijn voeding of met te weinig drinken van die dag.
Ik probeer gezon te eten en veel te drinken vooral de detoxthee helpt goed tegen de zuurtegraad.
Maar het heeft niets met melkzuur te maken.
Ik weet eigelijk niet precies hoe dat allemaal zit met die zuurgraad, op een dag verschilt het steeds, dus ik kan er geen zinnig antwoord op geven.
Ik heb wel zo'n test-setje gekocht. Ik plas er gewoon op dan verkleurd het direct als je zuurgraad hoger is dan normaal, het wordt dan blauwig. Als het een goede zuurgraad heeft blijft het geel. Bij mij wisselt het erg.
Ik denk dat het te maken heeft met mijn voeding of met te weinig drinken van die dag.
Ik probeer gezon te eten en veel te drinken vooral de detoxthee helpt goed tegen de zuurtegraad.
Maar het heeft niets met melkzuur te maken.
Luister naar je lichaam.
-
Urinetest ? Urine moet juist zuur zijn om bacterieën tegen te houden in de blaas. Bij cystitis adviseren ze veenbessensap om de urine zuurder te maken.
Ik denk (maar weet het niet zeker) dat de zuurgraad van urine niet een parameter is voor de zuurtegraad van het lichaam.
Er zouden minerale waters zijn met hoog bicarbonaatgehalte maar dan heb je natuurlijk het koolzuur. Chemie-experten laat U eens horen

Ik denk (maar weet het niet zeker) dat de zuurgraad van urine niet een parameter is voor de zuurtegraad van het lichaam.
Er zouden minerale waters zijn met hoog bicarbonaatgehalte maar dan heb je natuurlijk het koolzuur. Chemie-experten laat U eens horen

De zuurgraad van je lichaam kan wel degelijk goed gemeten worden via urine. Hoe hoger de waarde Hoe beter, hoe lager de waarde Hoe zuurder je lichaam is. Tussen ca. 6 en 7 is normaal, daaronder is je lichaam aan het verzuren. Zure voeding geeft geen indicatie voor de zuurgraad van je lichaam. Citroen is bijv heel basisch en dus gezond als je lichaam te zuur is, zou je niet verwachten. Het gaat dus om heel andere soorten zuren. Veenbessensap is gewoon goed voor je blaas en urinewegen, maar heeft dus niks met de zuurgraad van je lichaam te maken.
Oh goed om te weten Joos!
Ik begreep het niet helemaal want de uitleg op het kaartje is niet duidelijk. Ik dacht dat in het geel ( op mijn kaartje ) minder dan 6 het juist goed was. maar de donkere na 7 slecht.
Maar nu blijkt het andersom te zijn. Ik heb soms zelfs 8 is dat dan slecht voor de Lyme of juist goed? En 's morgens is het onder de 6 dus in het gele vlak!
Wat ik zo verwarrend vind is dat juist als mijn PH laag is ( dus in het gele vlak en onder de 6 ) voel ik me goed. Terwijl als het in het donkere vlak is ( boven de 7 ) ben ik juist slecht en heb ik ook nog eens migraine! Vandaar dat ik altijd dacht dat juist het gele vlak goed was.
Verwarrend? JA!
Daisy
Ik begreep het niet helemaal want de uitleg op het kaartje is niet duidelijk. Ik dacht dat in het geel ( op mijn kaartje ) minder dan 6 het juist goed was. maar de donkere na 7 slecht.
Maar nu blijkt het andersom te zijn. Ik heb soms zelfs 8 is dat dan slecht voor de Lyme of juist goed? En 's morgens is het onder de 6 dus in het gele vlak!
Wat ik zo verwarrend vind is dat juist als mijn PH laag is ( dus in het gele vlak en onder de 6 ) voel ik me goed. Terwijl als het in het donkere vlak is ( boven de 7 ) ben ik juist slecht en heb ik ook nog eens migraine! Vandaar dat ik altijd dacht dat juist het gele vlak goed was.
Verwarrend? JA!

Daisy
Luister naar je lichaam.
Alle organen uit het lichaam verschillen van ph waardes.
Zo moet je maag extra zuur zijn (voor de vertering)
De blaas heeft weer andere waardes nodig, Ook het bloed is weer anders in waardes.
Het is niet zo dat het hele lichaam dezelfde waardes aan zuren en basen heeft.
Als je zo'n strip gebruikt, meet je alleen de blaas.
Voor de ph waardes van het bloed moet je je bloed laten onderzoeken in het ziekenhuis om te kijken welke waardes het heeft, het bloed rond je maag heeft weer andere waardes dan het bloed uit je arm.
http://candidadieet.blogspot.nl/2012/03 ... ndida.html
De ph waarde van mijn bloed was een jaar geleden 5.
En dat is dan weer te laag voor het bloed.
http://www.fysiotherapiewetenschap.com/ ... d-bij-copd
http://basica.eu/nl/balans/zuur-base-balans/
Om de ph van de maag te reguleren kun je een halve citroen uitpersen aangelenkt met water, voor een betere de zuur-base verhouding (maar dat is dan alleen weer voor de maag)
Zo moet je maag extra zuur zijn (voor de vertering)
De blaas heeft weer andere waardes nodig, Ook het bloed is weer anders in waardes.
Het is niet zo dat het hele lichaam dezelfde waardes aan zuren en basen heeft.
Als je zo'n strip gebruikt, meet je alleen de blaas.
Voor de ph waardes van het bloed moet je je bloed laten onderzoeken in het ziekenhuis om te kijken welke waardes het heeft, het bloed rond je maag heeft weer andere waardes dan het bloed uit je arm.
http://candidadieet.blogspot.nl/2012/03 ... ndida.html
De ph waarde van mijn bloed was een jaar geleden 5.
En dat is dan weer te laag voor het bloed.
http://www.fysiotherapiewetenschap.com/ ... d-bij-copd
http://basica.eu/nl/balans/zuur-base-balans/
Om de ph van de maag te reguleren kun je een halve citroen uitpersen aangelenkt met water, voor een betere de zuur-base verhouding (maar dat is dan alleen weer voor de maag)
Terug naar “Supplementen en kruiden”