Vorig jaar ben ik begonnen in de sportschool onder begeleiding van een fysiotherapeute in plaats van in de oefenzaal van de fysiotherapie. Na drie maanden flink oefenen kwam ik wel wat verder met fietsen op de hometrainer en vond ik de oefeningen wat lichter maar met de fietstest had ik toch slechts 10 seconde progressie gemaakt. Tjee, dat was me een kater! Wat wel opviel is dat ik niet drie dagen ziek was van de fietstest, zoals bij de 0-meting het geval was.
Enfin, ik liep een achillespeesblessure op en niets hielp (rust, fysio, massage, tape etc). Ik vermoed overigens dat deze blessure is ontstaan door overbelasting in de sportschool. En zodoende ging ik niet meer naar de sportschool toe. Maar niets doen hielp eigenijk ook niet! Nadat ik einde van het jaar een anti-inflammatoir dieet volgde (Whole-30) verdween de ontsteking/zwelling/pijn uit mijn achillespees en inmiddels ook mijn hielspoor binnen 2 weken!
Nu ben ik weer terug in de sportschool en mijn conditie is dramatisch slecht, ik ben er echt van geschrokken. Ik fiets nu 15 minuten op een hometrainer, laagste stand. Na 8 minuten is mijn hartslag al sky-high en het duurt heel lang voordat deze weer op het oude niveau is. Na de eerste keer sporten, duurde het zelfs een paar uur en kreeg ik last van ritme-stoornissen. Nu ik een aantal weken gegaan ben, merk ik wel vooruitgang. Binnen een uur na sporten is mijn hartslag nu weer ok. Ik doe naast het fietsen wat oefeningen op de apparaten, allemaal met het laagst mogelijk gewicht. De eerste paar keren betekende het dat ik in de middag al moest slapen en daags erna ook. Afgelopen weekend had ik op zondagmiddag wel een fikse dip maar ik hoefde niet te slapen. Ik heb niet vreselijke spierpijn maar mijn spieren voelen vermoeid aan, vandaag overigens erger dan gedurende het weekend.
Voorlopig ben ik wel weer zoet om mijn conditie weer enigszins op een acceptabel niveau te brengen. Ik wilde eigenlijk in april 10 km. gaan wandelen, de
tulpentochthttps://goeree-overflakkee.n ... omt-eraan/ maar de kans dat ik dat kan, is minimaal...