Bartonella

Voor alle onderwerpen die gaan over andere door teken overdraagbare infecties. Over symptomen, diagnose, tests en behandeling hiervan. Onderwerpen over andere infecties die naast de Lyme-Borreliose kunnen optreden, zijn hier ook welkom.
Henriëtte

Re: Bartonella

Berichtdoor Henriëtte » Zo 12 Mei 2019, 15:44

Lymphatic Circulation Disseminates Bartonella Infection Into Bloodstream;

The hallmark of Bartonella infection is long-lasting intraerythrocytic parasitism

Intracellular Bartonella survived and replicated in macrophages at an early stage of infection. Intracellular Bartonella inhibited spontaneous cell death of macrophages. They also inhibited Salmonella-induced pyroptosis and mildly reduced inflammasome activation through an unidentified mechanism

https://academic.oup.com/jid/article/215/2/303/2420599

Henriëtte

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 23 Jan 2020, 15:36

Mijn FISH DNA voor Bartonella was onlangs pos.
Zelfs na langdurig tinidazol en azitromycine

Hoewel een aantal dagen klachten vrij ben geweest, kwamen klachten toch vrij snel terug na stoppen ab

Op het uitslag formulier staat: Bartonella soorten: pos.

Nu vroeg ik me af of het nog wel zinvol is om met dezelfde ab opnieuw te gaan behandelen.
Las bij buhner iets over Telithromycine, het zou het meest effectieve middel zijn:

https://books.google.nl/books?id=Ul8oDw ... dy&f=false

Is er iemand die dit al gebruikt heeft tegen Bartonella?

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Do 23 Jan 2020, 21:05

Sproetje schrijft
Is er iemand die dit al gebruikt heeft tegen Bartonella?

Nee Sproetje, geen ervaring mee maar misschien is het onderstaand artikel interessant?

Development and characterisation of highly antibiotic resistant Bartonella bacilliformis mutants;

The usual treatments are chloramphenicol (CHL) or ciprofloxacin (CIP), alone or combined with cephalosporins or aminoglycosides in for the acute stage. Rifampicin (RIF) or azithromycin (AZM) are used in the chronic stage6,9. Despite the reported ~10% of deaths among patients receiving adequate treatment3, it is widely considered that this microorganism has good clinical response to the above mentioned treatments.

https://www.nature.com/articles/srep33584

Henriëtte

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 29 Jan 2020, 16:00

Ophthalmic manifestations of bartonella infection
Amer R1, Tugal-Tutkun I.
2017

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28984726

{…..}
The annual incidence of CSD has been estimated as 4.7 per 100 000 in the United States. It occurs predominantly in the southern states, with a peak in January, and disproportionately affects children. Retinal infiltrates, neuroretinitis and branch retinal artery occlusions have been reported as common manifestations of ocular bartonellosis in recent series. The use of different antigens for serodiagnosis and new real-time PCR assays for molecular diagnosis have been described. Despite lack of a standard treatment, good visual outcomes were generally reported in patients with ocular bartonellosis.

SUMMARY:
Bartonella infections continue to be a burden worldwide and epidemiologic features may guide preventive measures in high-risk regions and populations. An increased awareness of diverse posterior segment manifestations will lead to an early diagnosis of ocular bartonellosis. Laboratory diagnostic methods continue to evolve and may be applied to the investigation of ocular fluids for a definitive diagnosis of ocular bartonellosis. Well designed clinical trials are required to establish the optimum treatment of especially sight-threatening manifestations.

Marjan van A

Berichtdoor Marjan van A » Vr 06 Mar 2020, 04:23

Beste allemaal,
Ik kom op dit forum terecht omdat onze zoon al maanden ziek is en nu een Bartonella henslea infectie blijkt te hebben.
Zoon is 13jr. Hij kreeg pfeiffer in het najaar. Heeft sowieso al verminderde weerstand door prikkelbare darm en parasiet die hem blijft plagen.
Ik ben op zoek naar tips en adviezen t.a.v. medische zorg. Wij zijn zelf als ouders erg ongerust. Klachten van zoon zijn al maandenlange vermoeidheid en uitputting. Pijn in ledematen, veel hoofdpijn, kloppend en soms stekend, ziet soms wazig, pijn onder voetzolen, klaagt nu over kloppende plekjes pijn in het hele lijf, haalt woorden door elkaar, veel buikpijn, beroerd. Vaak koorts en verhoging. Paar dagen wel, paar dagen niet. Lijkbleek. Zo moe van het ziek zijn. We hebben lang moeten doorzagen voor nader onderzoek. Vreselijk we werden niet serieus genomen, immers het bloed was goed, kind in de groei, moeders maakt zich te druk.
Maar ook nu we van de infectie weten worden we gesust. Hij heeft nu een kuur azitromicyne. We moeten afwachten. Er wordt ook niets anders onderzocht. Is dit normaal? Moet een kind met deze problemen niet doorverwezen worden voor nader onderzoek? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik realiseer mij dat het niet zelfde is als lyme maar zag deze topic staan...
Bedankt alvast!

Guizen

Berichtdoor Guizen » Vr 06 Mar 2020, 15:39

bartonella is als infectie net zo persisterend en invaliderend als Lyme. Weet je trouwens zeker dat er ook geen sprake is van een borrelia infectie? de klachten hebben veel overlap en zijn nauwelijks uit elkaar te houden. standaard behandeling voor bartonella is idd azithromycine maar in chronische, moeilijke gevallen helpt dit vaak niet. wat er dan wel helpt kan helaas niemand je vertellen vrees ik, net als met Lyme...sorry maar het is niet anders.

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Vr 06 Mar 2020, 19:48

Marjan van A, welkom op het forum,

Guizen schrijft;
Weet je trouwens zeker dat er ook geen sprake is van een borrelia infectie?

Zou voor alle zekerheid wel een Lyme test laten doen.

Sterkte, Henriëtte

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Vr 06 Mar 2020, 20:31

@Marjan van A,

Welkom op het Lyme forum :-)

Weet iemand van jullie toevallig of Bartonella de antilichamen van Borrelia kan afknijpen?

In hoeverre manifesteert Bartonella zich nadrukkelijker met ziekte verschijnselen bij een onderdrukt of verstoord immuunsysteem, weet iemand dat toevallig?

Groetjes VGM
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Marjan van A

Berichtdoor Marjan van A » Zo 08 Mar 2020, 16:35

Bedankt voor de berichtjes.
Zoon is ook getest op Lyme, dat was negatief.
Misschien idee om dit nogmaals te laten testen bij het volgende labbezoek.
Spannend hoe het nu verder gaat. Hopen dat de kuur aanslaat.

Groet Marjan

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 29 Mar 2020, 19:44

Ik vroeg me af of er ook fagen zijn gevonden voor Bartonella
Kwam op dat idee, omdat ik gisteren een uitzending zag van de ZDF, plan b
"Heilen ohne Antibiotika"

Waarin wordt gezegd dat Berlijn nu ook bezig is fagen te ontdekken en te ontwikkelen in hun lab
Naar het voorbeeld van hun Ooster buren
Berlijn zou het graag goedgekeurd krijgen door de EU, en heeft zelf al vele fagen gevonden

Maar ws. moet je dan eerst zeker weten dat je een resistente Bartonella soort bij je draagt denk ik

Terug naar “Co-infecties”