Chlamydia pneumoniae, mijn arts wil niet behandelen

Voor alle onderwerpen die gaan over andere door teken overdraagbare infecties. Over symptomen, diagnose, tests en behandeling hiervan. Onderwerpen over andere infecties die naast de Lyme-Borreliose kunnen optreden, zijn hier ook welkom.
Skylight

Chlamydia pneumoniae, mijn arts wil niet behandelen

Berichtdoor Skylight » Wo 22 Jun 2016, 19:34

Goedendag,

Ik zou graag wat meer informatie willen over chlamydia pneumoniae.

Ik heb mij hierop laten testen en de igG was 56,2 terwijl de maximumwaarde 22 is.

Mijn dokter wilt mij hier niet voor behandelen want volgens hem hadden ze dit in eerste instantie niet moeten testen? Dit terwijl ik wel degelijk problemen heb ivm deze ziekte. Mijn vraag is dan ook: mag mijn dokter dit wettelijk weigeren terwijl er wetenschappelijk bewijs is dat ik deze ziekte heb?! En moet ik me hier gewoon bij neerleggen of moet ik naar een andere arts? Ik kan niet begrijpen hoe mijn dokter hier zo kortzichtig overheen kan gaan.. Op het internet lees ik dat het zelfs dodelijk kan zijn onbehandeld.. Hij heeft me naar huis gestuurd met een paar oploszakjes om het slijm te verdunnen.

Leia
Moderator

Re: Chlamydia pneumoniae, mijn arts wil niet behandelen

Berichtdoor Leia » Wo 22 Jun 2016, 21:52

- onderwerp verplaatst van Feedback naar Co-infecties, titel aangevuld -

Leia, moderator

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 03 Jul 2016, 18:49

Skylight schreef:Mijn dokter wilt mij hier niet voor behandelen want volgens hem hadden ze dit in eerste instantie niet moeten testen? Dit terwijl ik wel degelijk problemen heb ivm deze ziekte. Mijn vraag is dan ook: mag mijn dokter dit wettelijk weigeren terwijl er wetenschappelijk bewijs is dat ik deze ziekte heb?! En moet ik me hier gewoon bij neerleggen of moet ik naar een andere arts? Ik kan niet begrijpen hoe mijn dokter hier zo kortzichtig overheen kan gaan.. Op het internet lees ik dat het zelfs dodelijk kan zijn onbehandeld.. Hij heeft me naar huis gestuurd met een paar oploszakjes om het slijm te verdunnen.

Rare dokter.
Hij had moeten zeggen: Goed gedaan, skylight, nu kunnen we tenminste behandelen nu we weten wat je hebt!!

De vraag of je dokter behandeling wettelijk mag weigeren is een goede vraag.
Er is ooit wel iemand naar de rechter gestapt, omdat ie een behandeling met ceftriaxon werd geweigerd, de rechter gaf hem gelijk!!!!

viewtopic.php?f=35&t=1003

Dat gaat dan over de zorgverzekering die niet wilde betalen, maar in principe ongeveer hetzelfde.
Maar ja, misschien weet je dokter niet hoe te behandelen, als dat zo zou zijn zou hij/zij dat gewoon horen te zeggen en je eventueel doorverwijzen naar iemand die dat wel kan.

Nee, je moet je er niet bij neerleggen, je moet behandeld worden, links om of rechts om. (of rechtdoor ;) )

Ikzelf heb ooit gedacht om mijn huisarts aan te klagen, maar ik had de energie er toen niet voor, nu wel maar nu heeft het geen zin meer.
Als jij wel de energie hebt zou ik zeker een klacht indienen.

Josie

Berichtdoor Josie » Zo 03 Jul 2016, 22:28

Hoi Skylight, een positieve IgG betekent alleen dat je immuunsysteem in het (recente) verleden met deze bacterie in contact is geweest. Het zegt niets over of de infectie nu actief is. Je had van je arts daar betere uitleg over mogen krijgen.
Mocht je nu weer opnieuw geïnfecteerd zijn dan treedt ook niet altijd een IgM op... ook dit kan je arts gewoon in de richtlijnen vinden.

Middels een LTT zou je kunnen testen of deze infectie nog actief is. Voor de meeste co-infecties geldt dat ze ernstiger verlopen als je ook Lyme-borreliose hebt, en vice versa. Wijs je arts hier op.
Er kan dezelfde antibiotica voorgeschreven worden die ook al voor de borrelia wordt voorgeschreven, zoals bijv. doxycycline en azitromycine. Blijf de slijmverdunners gebruiken, en ga opnieuw naar je arts...

Josie

Terug naar “Co-infecties”