Voedselintoleranties/ allergien

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
Josie

Re: Voedselintoleranties/ allergien

Berichtdoor Josie » Ma 16 Mei 2016, 14:38

Jesuisx schreef:Dankjewel voor je reactie. Heb jij ook die heftige reacties dat je eng wordt en hartkloppingen krijgt en het idee dat je knock out gaat?
Inderdaad; hyperventilatie wordt dit gegooid terwijl ik zeker weet dat het na het eten optreed. Echt heel eng en geen leven :(
Daosin zat ik ook aan te denken, waar bestel jij deze? Er is wel uitgekomen dat dit bij mij verlaagd is volgens mij. In ieder geval reageer ik heftig op histamine vrij makers oid. Probiotica en glutamine heb ik ook lang gebruikt. Ik krijg binnenkort korrels van mijn nieuwe homeopaat. Ze zeggen allemaal dat je lichaam in balans moet komen en het zo moet herstellen. IK heb er een hard hoofd in zeg ik eerlijk.

@Jesuisx,
Ik bestel het bij http://www.derooderoos.nl, veel dingen zijn hier het goedkoopst. Hiervoor heb je wel 1malig een recept van je behandelaar nodig of een lidmaatschap bij een patiëntenvereniging.

De daosin kan ook bijv. hier: https://www.deonlinedrogist.nl/daosin-c ... 63978.html

Dat knock-out dreigen te gaan heb ik ook.
Probeer dan vooral ook de enzymen, dit kan bij iedere maaltijd.
Bijv. deze: https://www.deonlinedrogist.nl/orthica- ... -1507.html
Als dit verlichting geeft, probeer dan ook pancreatine op recept, want dan krijg je het vergoed. En de alkatabs, omdat dan de alvleesklier naast het onvoldoende aanmaken van enzymen soms ook onvoldoende bicarbonaten aanmaakt.

Homeopaten en korrels zijn bij mij geld- en tijdverspilling geweest.

Succes en blijf uitproberen!

Josie

Jesuisx

Berichtdoor Jesuisx » Ma 16 Mei 2016, 18:26

Dankjewel! Een account heb ik al bij de roode roos dat gaat goedkomen. Geven de dao sin en dat andere enzym verlichting bij jou? Ik krijg of hele erge rode vlekken of ineens hele erge hartkloppingen, eng worden, raar gevoel oren. Dit heeft echt wel met eten te maken kan niet anders. Het is zo eng en het beheerst en verpest mn hele leven. Eten durf ik bijna niet meer, tis een drama. Hoe ga jij hiermee om? Ik voel me geen dag goed en je leeft continu in angst. Ik snap je punt. Zelf ook al veel geprobeerd nu als laastste deze homeopaat.

Jesuisx

Berichtdoor Jesuisx » Di 17 Mei 2016, 09:07

Histamine Intolerance (HIT)

DiamineOxidase 8.1 - U/ml > 10

Histamine intolerance (HIT):

< 3 U/ml HIT assumed

3 - 10 U/ml likely

>= 10 U/ml HIT not likely

Dit was trouwens de histamine uitslag

Josie

Berichtdoor Josie » Vr 10 Jun 2016, 08:10

Jesuisx schreef:Geven de dao sin en dat andere enzym verlichting bij jou?

Ja, zonder dit lijstje zijn mijn klachten ondraaglijk. Uitsluitend dieet aanpassingen zijn voor mij onvoldoende, maar dit is voor iedereen verschillend, bij de meeste mensen helpt dat wel.

Ik ben er nog lang niet. :? Mijn maagdarm klachten zijn meteen toen ik borreliose kreeg begonnen, dat is meer dan 15 jaar geleden, het is langzaam steeds erger geworden en ik ben veel te laat gediagnosticeerd. Het duurt dus ook lang voordat het hele spijsverteringsstelsel kan herstellen als dat al mogelijk is. De laatste dagen richt ik me weer wat meer op het meebehandelen van SIBO.

Jesuisx schreef:Het is zo eng en het beheerst en verpest mn hele leven. Eten durf ik bijna niet meer, tis een drama. Hoe ga jij hiermee om? Ik voel me geen dag goed en je leeft continu in angst.

Ik kan me voorstellen dat je het zo ervaart. :( Eten is bij mij ook nog steeds een drama. Ik probeer elke dag een goed plan te maken met meerdere eetmomenten op de dag. Ik eet nooit buiten de deur en nooit hetzelfde als anderen. Ik vermijd grote risico’s en als ik toch weer ergens heel ziek van word haal ik hier sturing uit en neem ik meteen maatregelen. Het gaat langzaam steeds beter.
Blijf moed houden en blijf dingen uitproberen!

Hoe gaat het nu met extra dao-enzym?
Je lab-uitslagen lieten in ieder geval een tekort daarvan zien!

Heb je ook laten uitzoeken of je parasieten hebt? Misschien kan een (proef)behandeling daartegen ook helpen?
Zoek ook op internet naar TH2-shift of overaktieve TH2-response. Ik heb zelf een TH1-shift, bij mij komen allergische reacties (overgevoeligheidsreacties) vertraagd.

Josie

Jesuisx

Berichtdoor Jesuisx » Ma 13 Jun 2016, 11:40

Welke probiotica en spijsverteringsenzynen gebruik je?
Daosin nog niet genomen omdat ik verga van de buik en maagpijn en diaree na anti histamine tablet. Ik zal ns googlen op dat laatste. Waar kan ik dit uit laten zoeken? Heb nu bloed op bepaalde zaken bij allergoloog laten prikken maar net als pindas waar ik anafylactisch oo reageer kwam er ook niet uit..

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Vr 22 Jul 2016, 19:35

Voor een paar weken geleden heb ik ook een nogal behoorlijke vreemde reactie gehad op volgens mij de rauwe knoflook, omdat daar nog de werkzame stof allicine in zit had ik wat door de sla gedaan.
Wij eten dit nooit, maar ik dacht: laat het me eens proberen.

Nu werd ik vrijwel meteen daarna helemaal niet goed ( terwijl er bij mijn zoon niets aan de hand was) en ging op de bank liggen, ik werd slap en ben vroeg naar bed gegaan, toen kreeg ik een soort van verlammingsverschijnselen met inwendige tintelingen en ik kon bijna niet meer ademen, dwz. alleen nog het kleine stukje boven aan de longen.
Het middenrif was helemaal omhoog gaan staan en de buik leek een ballon.
Benen en armen kon ik niet meer bewegen en er kwam een vreemd soort sensatie in me.
Ik vond het ENG
Omdat ik me niet meer kon bewegen en alleen de achterkant van de benen hadden nog wat kracht, ben ik langzaam rollend uit bed gegaan omdat anders de ademhaling zou stokken.

Ben de hele nacht opgebleven, rechtop zittend en veel water gedronken.

De vlgd. dag bij de ha bleek dat mijn hoofd ook opgezwollen was, en een pees was ontstoken en blauwig opgezet in de rechter enkel.
Dokter controleerde het hart en de bloeddruk, dat was goed.
Ik zei: komt door de lyme en dat teentje knoflook.
Hij zei: nog nooit van gehoord!

Maar ja, omdat ik er vreselijk uitzag toch bloed onderzoek laten doen, met dit als resultaat:
(ik noem even alleen dat wat niet binnen de norm ligt)

Leukocyten: 10.7 Norm: 4.0-10.0
monocyten: 0.92 Norm: 0.2-0.8
brain natriuretic peptide (BNP): 116 Norm: 0-100

De ha wist niet goed wat te doen en zei me dat het niet ernstig was.

Twee dagen later kreeg ik abnormale dikke onderbenen, en ik dacht aan oedeem, maar je kon er geen kuiltje indrukken.
Ook kreeg ik een ontsteking onder in de wang bij de kaak,

Hup, weer naar de ha.
Hij zei: ja, oedeem, maar ik zei: je kunt er geen kuiltje indrukken, toen drukte hij keihard en er kwam geen kuiltje, maar toch was het oedeem alleen een andere soort.
De ontsteking bij de kaak zou een abces kunnen zijn van een losgeschoten stukje kieswortel. heb meteen foto's laten maken bij de tandarts maar alles zag er pikobello uit, dus géén abces zoals de ha opperde.
Nee, ikzelf denk eerder aan een zenuwontsteking.
Doordat alles nu ineens goed zichtbaar werd heb ik voor 4 weken ab mee gekregen, pff wat een gedoe steeds.

Ik weet nog steeds niet goed wat het geweest is.
Misschien allergisch voor rauwe knoflook?
Of een iets te grote hoeveelheid misschien?

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 23 Jul 2016, 19:34

Ik begin het denk ik te begrijpen; misschien zijn er wel een iets aan te veel ziekteverwekkers doodgegaan van die knoflook en is er een veel te veel aan gifstoffen vrijgekomen in het lichaam?

Ik las n.l. deze:

http://www.klinghardtacademy.com/images ... _Jan06.pdf

Garlic has been shown to protect the white and red blood cells from oxidative damage, caused by metals in the blood stream - on their way out – and also has its own valid detoxification functions. Garlic contains numerous sulphur components, including the most valuable sulph-hydryl groups which oxidize mercury, cadmium and lead and make these metals water soluble. This makes it easy for the organism to excrete these substances. Garlic also contains alliin which is enzymatically transformed into allicin, nature’s most potent antimicrobial agent.

Terug naar “Gezondheid Algemeen”