Feeling worse after a shower or bath? (toxine overload)

Voor informatie die te maken heeft met Lyme-Borreliose en/of co-infecties in artikelen en linkjes. Zoals youtube-video’s, websites, medische artikelen, blogs, artikelen over lyme en politiek, verouderd lyme-nieuws, etc.
Josie

Re: Feeling worse after a shower or bath? (toxine overload)

Berichtdoor Josie » Do 29 Okt 2015, 15:45

Eus schreef:Magnesiumsulfaat reageert niet iedereen even goed op, heeft met de methylatie van zwavel te maken maar het fijne weet ik er niet van.

Ja klopt, ik heb zelf helaas ook de CBS-morphologie (genetisch) bij een MTHFR-morphologie. Maar als ik het niet dagelijks doe heb ik er alsnog baat bij. Ik zal eens wat meer gaan experimenteren met de magnesiumcholoride!

Eus

Berichtdoor Eus » Do 29 Okt 2015, 15:56

Dan verwacht ik dat je veel meer baat zult hebben van de MgCl. Goed speuren op internet voor de beste prijs. Bij het kopen van 25 kilo kun je klaar zijn voor rond de 3 Euro/kilo. Ik zie ook sites waar je dan 5 Euro/kilo betaald....

Josie

Berichtdoor Josie » Do 29 Okt 2015, 16:00

Hoef ik me ook niet meer blauw te betalen aan de Zechsal. :D

Eus

Berichtdoor Eus » Do 29 Okt 2015, 16:28

Ik ben er van overtuigd dat het merkloze spul, hetzelfde is als Zechsal. Het schijnt ook uit Nederland te komen, voor zover ik weet wordt het uitsluitend bij Veendam gewonnen. Heb twee emmers naast elkaar gezet en ik zie er geen verschil tussen. Merk overigens ook geen verschil qua werkzaamheid. Lyme kost al meer dan genoeg, als je ergens op kunt besparen, is dat pure winst.
Bijlagen
Schermafbeelding 2015-10-29 om 16.28.41.png
Schermafbeelding 2015-10-29 om 16.28.41.png (241.8 KiB) 5990 keer bekeken

hope

Berichtdoor hope » Do 29 Okt 2015, 23:09

Bedankt voor de reacties! Dus het kan herxen na een bad met dode zeezout...

WouterB

Berichtdoor WouterB » Vr 30 Okt 2015, 01:14

hope schreef:Bedankt voor de reacties! Dus het kan herxen na een bad met dode zeezout...

Klopt, maar buiten duur het is dus niet handig...

Uit m'n hoofd is magnesiummalaat de variant die oraal het best door het lichaam opgenomen kan worden (daar moet op het oude forum nog behoorlijk wat van staan).

Er zijn getuigenissen van mensen die bijvoorbeeld ook het ruwe magnesiumoxide gebruiken, en daar baat bij weten te vinden. Ondanks dat hier geen biochemische verklaring voor te geven is (het lichaam kan er gewoon niks mee). Maar het zou dus kunnen berusten op een tot nu onbekende mix tussen ongekende specifieke biochemische reacties, al dan niet in combinatie met cognitieve belevingen.

Maar goed, alle zegeningen van opname door de huid van magnesium (m.n. de olievariant schijnt zeer goed te voldoen), zijn genoegzaam beschreven.

Men dient zich alleen wel te beseffen dat dit opgeld doet bij mensen die geen last hebben van (zoals gesteld in de topictitel) van een 'toxine overload'. Helaas gebeurt het vaker dat hetgeen wat voor de rest van de wereld absoluut heilzaam kan zijn, dat op dezelfde manier zeker niet heilzaam hoeft te zijn voor een Lymepatiënt.

Voordat mij de invloed van magnesium op de opname van vitamine D duidelijk werd, heb ik het ook 'blind' geslikt. Ben daar mee gestopt na de constatering dat ook vitamine D slikken vaak een zeer schadelijke invloed kan hebben bij Lymepatiënten. Je moet echt geen vitamine D gaan slikken voordat ook je actieve vitamine D gehalte (1,25 OH) is bepaald!

Nu gebruik ik het nog eens in de twee maanden in een shot, even om de rest van het lichaam wat wel werkt aan het werk te houden, maar zeker niet structureel dagelijks, het risico daarvan is ook dat je de biofilmvorming braaf staat te voeren...

En waar het afvoeren van die 'toxine overload' aangaat, neem de voor jouw gepaste vorm incidenteel oraal om de toxine afscheiding op gang te helpen/houden, en gebruik het simpele keukenzout en -soda in het badwater om de troep via je huid (het grootste orgaan dat je hebt!) via osmose uitgescheiden te krijgen!

Nog even in 'Jip&Janneke: magnesium door je huid opnemen werkt, maar het wordt een beetje druk bij tweerichtingsverkeer, magnesium er in, en de toxines eruit... Beter daar eenrichtingsverkeer (alleen troep er uit) in te stellen, ons lichaam heeft het al zo druk!

Groetjes, Wouter

savan

Berichtdoor savan » Vr 30 Okt 2015, 14:56

Dit vind ik wel heel erg interessant, wat mij opvalt is dat ik van vit d3 een soort van aanvallen krijg. Ik kan het ook niet zo goed plaatsen hoe dit kan. En wat ik ook bemerk is dat hoe meer supplementen ik neem hoe slechter het gaat,(ik bedoel dat ik merk dat het geen goed doet, meer klachten) en het zit niet tussen de oren ik heb het getest door ze een poos niet te nemen en dan ineens weer wel. En het is elke keer weer raak.
Het gaat dan voornamelijk om magnesium, calcium, de b- vitamines en een Multi vitamine. Ik kan het niet goed verklaren.
Heel erg vreemd wat zou dat kunnen betekenen? Na de sauna voel ik mij wel heel erg goed. Zou je lichaam dan de supplementen als toxines beschouwen bedoel je dat dan?

Groetjes. :roll:

Terug naar “Artikelen en Linkjes”