Licht op Lyme
Tamara Tyler
persoonlijke verhalen over de weg naar herstel
Het Ankertje Licht op Lyme laat zien dat herstel van de ziekte van Lyme mogelijk is aan de hand van ervaringsverhalen http://www.ankh-hermes.nl/boek/licht-op-lyme/
De ziekte van Lyme is een complexe ziekte. Deze goed diagnosticeren en succesvol behandelen blijkt lastig. Reguliere antibioticakuren blijken vaak onvoldoende, maar er zijn alternatieve therapievormen en bacteriedodende kruidenkuren die ingezet kunnen worden met goed resultaat. Maar het vinden van de juiste therapie of kuur is niet gemakkelijk. De lymepatiënt moet hiervoor zelf op zoek. De verhalen getuigen van het onbegrip van artsen en de maatschappij, wat het ziek-zijn voor veel lymepatiënten tot een eenzame aangelegenheid maakt. Maar de verhalen getuigen ook van vechtlust en het vinden van behandelingen waarmee de ziekte wél aan te pakken is. Daarom bieden de verhalen herkenning en hoop aan iedereen met lyme die nog zoekende is, alsook aan vrienden, familie, geïnteresseerden, artsen en therapeuten die lyme behandelen. De persoonlijke verhalen schijnen licht op datgene wat helpt bij herstel van lyme: goede therapie en/of kruidenkuren en daarnaast de bereidheid om goed voor jezelf te zorgen en heel goed voor jezelf op te komen.
Meer informatie http://www.lichtoplyme.nl/
Boek Licht op Lyme
Boek Licht op Lyme
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
Re: Boek Licht op Lyme
Wat leuk dat jij dit ook hier plaatst Roxy!
Ik heb er al over geschreven op mijn eigen topic in ervaringsverhalen.
En in november heb ik er ook al melding van gemaakt.
viewtopic.php?f=5&t=156
Ik heb er n.l. zelf ook aan meegedaan, en ik ga a.s. Zondag 15 Maart naar de boekenpresentatie.
Dus het zal binnenkort wel in de winkel liggen, maar je kunt het ook bestellen.
Zijn er hier op het forum ook nog personen die eraan mee hebben gewerkt door hun verhaal te plaatsen?
Dan zouden we elkaar kunnen ontmoeten.
En zo niet, lees het boekje er staan positieve verhalen in, want negatieve zijn er genoeg. Tamara Tyler zelf heeft ook lyme en het gaat met haar ook redelijk goed.
Na zondag schrijf ik wel meer over die dag.
Daisy
Ik heb er al over geschreven op mijn eigen topic in ervaringsverhalen.
En in november heb ik er ook al melding van gemaakt.
viewtopic.php?f=5&t=156
Ik heb er n.l. zelf ook aan meegedaan, en ik ga a.s. Zondag 15 Maart naar de boekenpresentatie.
Zijn er hier op het forum ook nog personen die eraan mee hebben gewerkt door hun verhaal te plaatsen?
Dan zouden we elkaar kunnen ontmoeten.
En zo niet, lees het boekje er staan positieve verhalen in, want negatieve zijn er genoeg. Tamara Tyler zelf heeft ook lyme en het gaat met haar ook redelijk goed.
Na zondag schrijf ik wel meer over die dag.
Daisy
Luister naar je lichaam.
@Daisy,
Het boekje is vanaf vandaag te koop.
Wat goed en leuk dat je hebt meegedaan. Hoe was de presentatie zondag jl?Daisy schreef:Ik heb er n.l. zelf ook aan meegedaan, en ik ga a.s. Zondag 15 Maart naar de boekenpresentatie.
Het boekje is vanaf vandaag te koop.
Tamara Tyler
Met heel veel trots laat ik jullie weten dat het boek 'Licht op Lyme' nu te koop is! Het zijn persoonlijke verhalen over de weg naar herstel van (chronische) Lyme. De verhalen laten zien hoe moeilijk die weg kan zijn en bieden daarmee herkenning aan zoveel mensen die nog ziek zijn. Maar belangrijker nog: ze laten zien wat wel en wat niet heeft geholpen. Aan de hand van de persoonlijke verhalen geeft het boek een overzicht van mogelijkheden voor behandeling en zelfzorg bij Lyme. Prijs: 9,99 euro. Te koop in de grotere boekwinkels (afdeling Ankertjes), of te bestellen via: http://www.lichtoplyme.nl
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
Hoi Allemaal
De presentatie was bijzonder!
Ik was verrast om zoveel positieve verhalen van ex-patiënten horen.
Ik heb in eind 2013 mijn verhaal ingezonden maar toen was mijn herstel nog niet helemaal AF, maar wel was ik al op de goede weg.
Daarom was ik heel benieuwd naar al deze mensen, en of ze nu na ruim een jaar waarin hun verhaal is opgeschreven nog steeds hersteld zijn.
Ik heb de meeste mensen zelf ontmoet en ik was er sceptisch over of het herstel ook nu na anderhalf jaar nog zo zou zijn. Ik lees n.l maar heel weing succes verhalen, ook hier op dit topic.
Ik heb met deze mensen gesproken en de meeste zijn ´genezen´. Ik zet het even tussen aanhalingstekens omdat als je chronische lyme hebt heb je vaak last van restschade en ja daar zal je dan mee moeten leren leven, maar ook daar hebben ze wel een weg in gevonden.
~ Blijf goed naar je lichaam luisteren
~ Ga niet over je grenzen heen
~ Zorg dat je immuunsysteem sterk blijft
~ Blijf zowel je lichaam als je geest goede voeding geven
~ Dat houdt soms in vaker NEE moeten zeggen
~ Andere keuzes moeten maken dan gezonde mensen
Dat waren de meeste antwoorden die ik kreeg.
Maar het uiteindelijke resultaat is dat je sterker uit de strijd bent gekomen en zelfredzaamheid hebt geleerd. Jezelf veel beter (en soms ook anderen) hebt leren kennen.
Wat ik een mooie zin vond in het boekje was wat in het voorwoord werd verteld:
" Wonderlijk is dat alle deelnemers kunnen vertellen hoe het gelukt is om uit de duisternis die Lyme heet, toch weer de weg naar het licht, en niet zelden zelfs naar een heel nieuw leven te vinden!"
Een echte aanrader is dit boekje!
Zo enorm herkenbaar!
Daisy (dit is natuurlijk mijn nickname hier)
De presentatie was bijzonder!

Ik was verrast om zoveel positieve verhalen van ex-patiënten horen.
Ik heb in eind 2013 mijn verhaal ingezonden maar toen was mijn herstel nog niet helemaal AF, maar wel was ik al op de goede weg.
Daarom was ik heel benieuwd naar al deze mensen, en of ze nu na ruim een jaar waarin hun verhaal is opgeschreven nog steeds hersteld zijn.
Ik heb de meeste mensen zelf ontmoet en ik was er sceptisch over of het herstel ook nu na anderhalf jaar nog zo zou zijn. Ik lees n.l maar heel weing succes verhalen, ook hier op dit topic.
Ik heb met deze mensen gesproken en de meeste zijn ´genezen´. Ik zet het even tussen aanhalingstekens omdat als je chronische lyme hebt heb je vaak last van restschade en ja daar zal je dan mee moeten leren leven, maar ook daar hebben ze wel een weg in gevonden.
~ Blijf goed naar je lichaam luisteren
~ Ga niet over je grenzen heen
~ Zorg dat je immuunsysteem sterk blijft
~ Blijf zowel je lichaam als je geest goede voeding geven
~ Dat houdt soms in vaker NEE moeten zeggen
~ Andere keuzes moeten maken dan gezonde mensen
Dat waren de meeste antwoorden die ik kreeg.
Maar het uiteindelijke resultaat is dat je sterker uit de strijd bent gekomen en zelfredzaamheid hebt geleerd. Jezelf veel beter (en soms ook anderen) hebt leren kennen.
Wat ik een mooie zin vond in het boekje was wat in het voorwoord werd verteld:
" Wonderlijk is dat alle deelnemers kunnen vertellen hoe het gelukt is om uit de duisternis die Lyme heet, toch weer de weg naar het licht, en niet zelden zelfs naar een heel nieuw leven te vinden!"
Een echte aanrader is dit boekje!
Zo enorm herkenbaar!
Daisy (dit is natuurlijk mijn nickname hier)

Luister naar je lichaam.
Terug naar “Artikelen en Linkjes”