Hallo,
Ik heb na jarenlange klachten, verergering, en diagnoses als fibromyalgie, PDS, TMJ, pernicieuze anemie, en zo voorts, in het voorjaar een Melisa LTT test gedaan die positief testte op Borrelia. (Precieze conclusie: Positive reaction to Borrelia afzelii p41 antigen (internal fragment, recombinant) and positive reaction to Borrelia burgdorferi sensu stricto p41 antigen (internal fragment, recombinant) and positive reaction to Borrelia peptide mix, indicating an active lyme borreliosis.).
Ik ben doorverwezen naar dr JH bij het AMC en na een kuur van 1 maand (2/daags 100mg doxy) en 3 maanden wachten op verbetering uitbehandeld. Hij raadt aan nog een paar maanden te wachten/hopen op verbetering en me er dan bij neer te leggen dat het niet beter gaat worden. Ik heb overigens wel een klein beetje verbetering ondervonden na de eerste kuur, maar heb het gevoel dat ik nu weer terug zak. Ik twijfel nog of ik doorzoek naar verdere behandeling of me bij de conclusie van JH neerleg (die er toch echt veel langer voor gestudeerd heeft dan ik tijd in research heb gestoken...).
Ik wil eventueel verder bij een ILADS arts, bij voorkeur eentje die mijn bedrijfsarts zal accepteren omdat ik momenteel 50% werk. Geld speelt een beetje een rol, ik kan geen tienduizenden uittrekken voor behandeling, hoe graag ik dat er ook voor over zou hebben, maar ik begrijp natuurlijk dat niet voor niets kan. Ik begrijp ook dat ik weer zal moeten testen en ben persoonlijk benieuwd naar eventuele co-infecties gezien ik meerdere keren door een teek ben gebeten in zowel NL als de VS.
Locatie Noord-Brabant.
Bij voorbaat dank,
Bankie
Uitbehandeld AMC, nieuwe behandelaar gezocht
Re: Uitbehandeld AMC, nieuwe behandelaar gezocht
Ben je in het AMC behandelt op basis van een positieve test van hen of op basis van je Melissa?
Eus schreef:Ben je in het AMC behandelt op basis van een positieve test van hen of op basis van je Melissa?
Op basis van klinisch beeld. Hij wist wel van de Melisa LTT af maar erkent hem niet. Hij was het er echter mee eens dat er al zo veel andere ziektes zijn uitgesloten het onverantwoord zou zijn om de Lyme-optie volledig te negeren en heeft me op basis daarvan een kuur gegeven. Ik kreeg de indruk dat ik daarmee een uitzonderingsgeval was.
Mooi, dat dit gedaan wordt inmiddels ook in het AMC. Nu verder zoeken naar bij voorkeur een reguliere behandelaar. Mogelijk dat de Lymevereniging je verder kan helpen, ze hebben een informatielijn.
Ken je deze; http://www.tekenbeetziekten.nl/wp-conte ... i-2014.pdf
Ken je deze; http://www.tekenbeetziekten.nl/wp-conte ... i-2014.pdf
Terug naar “Vind een behandelaar”