Hoi mede lyme patiënten,
Na 3 jaar ziek te zijn geweest ben ik er middels een Ltt test achter gekomen dat ik lyme heb.
Mijn behandelaar heeft me minocycline en chinin(homeopathisch middel) voorgeschreven.
Nu ben ik niet weg van homeopathie en wil ik liever een echte versterker/cystebreker en dacht hierbij aan plaquenil.
Ik heb dit haar voorgesteld maar ze zegt dit niet te willen geven vanwege de bijwerkingen.
Maar ik lees juist dat dit middel niet zoveel bijwerkingen heeft en goed helpt in combi met mynocycline tegen lyme.
Nu zit ik erover te denken het zelf te bestellen of kopen op internet. Maar ik weet niet welke apotheek je kan vertrouwen.
Hebben jullie welleens via internet besteld en wat zijn jullie ervaringen met plaquenil.
Alvast bedankt.
Online apotheek plaquenil hydroxychloroquine bestellen?
Re: online apotheek plaquenil hydroxychloroquine bestellen?
Minocycline en Plaquenil was in mijn geval 'appeltje eitje', daar kwam ik met de volgende kuur met Flagyl pas goed achter.
Zie toch in overleg te treden met je behandelaar om het toch voorgeschreven te krijgen.
Krijg je overigens nog meer alternatieve middelen voorgeschreven? Iets als detoxers en zo? Alleen Chinin lijkt me wat karig binnen wat er mogelijk en logisch is....
Groetjes, Wouter
Zie toch in overleg te treden met je behandelaar om het toch voorgeschreven te krijgen.
Krijg je overigens nog meer alternatieve middelen voorgeschreven? Iets als detoxers en zo? Alleen Chinin lijkt me wat karig binnen wat er mogelijk en logisch is....
Groetjes, Wouter
En welkom trouwens, ik zie nu pas dat dit je eerst post was!
Groetjes, Wouter
Groetjes, Wouter
Hoi Wouter, dank je voor je reactie.
Wat bedoel je te precies met dat minocycline en plaquenil appeltje eitje was in tegenstelling tot flaquil?
Werkte dat laatste middel beter of?
Mijn behandelaar heb ik gemaild met een verzoek voor een behandelplan op papier en nogmaals om plaquenil gevraagd.
Als ze niet met een optie komt wil ik kijken of ik het zelf kan bestellen.
Ik heb verder geen alternatieve medicijnen door haar aangeboden gekregen. Ik geloof niet zo in homeopathie in zijn algemeen.
Wat bedoel je te precies met dat minocycline en plaquenil appeltje eitje was in tegenstelling tot flaquil?
Mijn behandelaar heb ik gemaild met een verzoek voor een behandelplan op papier en nogmaals om plaquenil gevraagd.
Als ze niet met een optie komt wil ik kijken of ik het zelf kan bestellen.
Ik heb verder geen alternatieve medicijnen door haar aangeboden gekregen. Ik geloof niet zo in homeopathie in zijn algemeen.
Met de Plaqenil had ik eigenlijk weinig last, de Flagyl zorgde er voor dat ik eigenlijk weinig meer kon, veel 'brainfog'...mia schreef:Wat bedoel je te precies met dat minocycline en plaquenil appeltje eitje was in tegenstelling tot flaquil?
Liever haar te vragen hoe de cyste vorm in haar behandeling verzorgd wordt! Zelf knutselen is leuk, voor sommige mensen een onbedoelde hobby, maar met deze medicijnen is het toch handig om onder medisch toezicht te blijven staan. Zo eens in de zes weken moeten je bloed- en leverwaarden gecontroleerd worden. Veronachtzaam dit niet!mia schreef:Mijn behandelaar heb ik gemaild met een verzoek voor een behandelplan op papier en nogmaals om plaquenil gevraagd.
Als ze niet met een optie komt wil ik kijken of ik het zelf kan bestellen..
Ik kan momenteel slecht vinden wat voor stof dat Chinin nu feitelijk is. Wel dat het n de alternatieve hoek als anti-malariamiddel gebruikt wordt. Je kunt er dus hoop op hebben dat het in jouw behandeling als cystebreker bedoeld is.mia schreef:Ik heb verder geen alternatieve medicijnen door haar aangeboden gekregen. Ik geloof niet zo in homeopathie in zijn algemeen.
Wat me opvalt, is dat je dus ook niet voorgelicht bent aangaande de noodzaak tot detoxificatie.
Daar is hier en op het oude forum behoorlijk wat over te lezen. In een notendop: Tijdens de behandeling vormen de afgedode bacteriën een endotoxine (in het lichaam zelf ontstaan gif), wat werkt als een neurotoxine en daardoor allerlei neuropathische schade veroorzaakt.
Probleem is dat je immuun systeem dat spul niet herkend, en het dus ook maar weer slecht uit het lichaam krijgt. Ze hopen in aanvang dus op in het lichaam, en de klachten die dat geeft, noemt men het die-off effect, of de Herxheimer-Jarisch reactie. Je wordt onmiskenbaar zieker dan je was.
Met fytotherapeutische middelen (das dus wat anders dan homeopathische middelen!) zoals Chlorella en Spirulina kun je de afvoer van die gifstoffen bespoedigen. Deze algjes zijn niet alleen in staat om zware metalen te binden, maar ook die neurotoxines. Zo komt het in een vorm die het lichaam makkelijker uit kan scheiden (dus ook veel water of groene thee drinken!).
Maakt net het verschil uit tussen 'to be' of 'not to be'...
Ik had bij de Plaqenil dus geen last van de gewone bijwerkingen, wel met de Flagyl, maar het lastig om te zeggen waar dit nu precies uit voort komt. Het werkt dus wel!
Groetjes, Wouter
Hoi Mia,
Vraag je arts om Tinidazole ipv Chinin.
Dit geeft ze wel, ik ken nl de arts.
Vraag je arts om Tinidazole ipv Chinin.
Dit geeft ze wel, ik ken nl de arts.
Plaquenil is geen goede cystekraker.
Sommige lymeartsen voegen het toe ter ondersteuning, bijvoorbeeld ter versterking van macrolide antibiotica. Maar echt cystekrakend werkt het niet.
Voor het kraken van cystes kun je beter Flagyl (metronidazole) of Tinidazole gebruiken.
Sommige lymeartsen voegen het toe ter ondersteuning, bijvoorbeeld ter versterking van macrolide antibiotica. Maar echt cystekrakend werkt het niet.
Voor het kraken van cystes kun je beter Flagyl (metronidazole) of Tinidazole gebruiken.
Hoi Wouter, Maddy en RoelA,
Bedankt voor jullie reacties. Hier heb ik heel veel aan.
Ik voel me idd zieker worden dan een paar weken terug. Dus zal meer water gaan drinken en kijken naar chlorella en of spirulina.
Gebruik wel hennepproteine, probiotica en vitaminen.
Bedankt voor de tip wbt de medicijnen. Ik hoop dat mijn arts dit dan wel zal voorschrijven. Ik zalnhet haar vragen.
jij kent de arts Maddy? Heb je positieve ervaringen?
Groetjes
Bedankt voor jullie reacties. Hier heb ik heel veel aan.
Ik voel me idd zieker worden dan een paar weken terug. Dus zal meer water gaan drinken en kijken naar chlorella en of spirulina.
Gebruik wel hennepproteine, probiotica en vitaminen.
Bedankt voor de tip wbt de medicijnen. Ik hoop dat mijn arts dit dan wel zal voorschrijven. Ik zalnhet haar vragen.
jij kent de arts Maddy? Heb je positieve ervaringen?
Groetjes
-
Hallo Mia,
Enkele jaren geleden werd plaquenil als cystebreker toegevoegd aan minocycline. Het wordt voorgesteld als een middel met zeer veel bijwerkingen.Ikzelf had er geen last van. Maar plaquenil is niet zonder risico. Als je plaquenil wil nemen moet je eerst een zeer uitgebreid oogonderzoek ondergaan. Plaquenil kan blijvende oogschade veroorzaken: nl. blindheid. Deze schade is onomkeerbaar. Hoewel ze niet vaak voorkomt, is het toch aan te raden om een oogonderzoek te laten doen. Mijn eerste behandelaar wou het pas voorschrijven na goedkeuring van de oogarts. Plaquenil is geen middel om even op eigen houtje te proberen.
Ik had zelf geen baat bij plaquenil, niet als cystebreker en niet als hulp bij de lupusachtige klachten die ik door lyme had. Plaquenil wordt ook voorgeschreven bij lupus.
Wil je een natuurlijk anti-malariamiddel: kinabast is opnieuw te verkrijgen zonder voorschrift.
Flagyl helpt wel tegen cysten. Ben je pas met therapie bezig, wacht dan nog: de reactie kan te hevig zijn.
Enkele jaren geleden werd plaquenil als cystebreker toegevoegd aan minocycline. Het wordt voorgesteld als een middel met zeer veel bijwerkingen.Ikzelf had er geen last van. Maar plaquenil is niet zonder risico. Als je plaquenil wil nemen moet je eerst een zeer uitgebreid oogonderzoek ondergaan. Plaquenil kan blijvende oogschade veroorzaken: nl. blindheid. Deze schade is onomkeerbaar. Hoewel ze niet vaak voorkomt, is het toch aan te raden om een oogonderzoek te laten doen. Mijn eerste behandelaar wou het pas voorschrijven na goedkeuring van de oogarts. Plaquenil is geen middel om even op eigen houtje te proberen.
Ik had zelf geen baat bij plaquenil, niet als cystebreker en niet als hulp bij de lupusachtige klachten die ik door lyme had. Plaquenil wordt ook voorgeschreven bij lupus.
Wil je een natuurlijk anti-malariamiddel: kinabast is opnieuw te verkrijgen zonder voorschrift.
Flagyl helpt wel tegen cysten. Ben je pas met therapie bezig, wacht dan nog: de reactie kan te hevig zijn.
Hoi Mia,
Het duitse homeopatisch middel chininsulfat (D4) dat jij samen met de minocycline kreeg voorgeschreven als ab-versterker/cystebreker is een sterke kinineverdunning (chinin=kinine in het duits).
Voordeel hiervan is dat het niet de bijwerkingen/belasting van organen geeft die je met reguliere malariamiddelen/cystebrekers kan krijgen maar wel dezelfde werking zou moeten hebben, anders zou deze ervaren (reguliere) arts het vast niet voorschrijven.
Zelf gebruik ik deze combinatie ook sinds 2 weken en er gebeurt veel zonder me zwaar ziek of vergiftigd te voelen.
Dat was wel anders toen ik Plaquenil en later verschillende andere cystebrekers bij de antibiotica gebruikte, werd er erg ziek van en uiteindelijk helaas zonder voldoende resultaat, de lyme bleek nog altijd actief.
Of deze combinatie met minocycline en chinin (+ ontgifters en probiotica) de boel wel gaat oplossen, ook op de langere termijn, kan ik je nog niet zeggen, daarvoor is het nog te vroeg. Maar ik heb wel het gevoel met deze middelen op de goede weg te zijn en probeer er maar weer vertrouwen in te hebben.
Sterkte en hopelijk kom je eruit met je arts !
Het duitse homeopatisch middel chininsulfat (D4) dat jij samen met de minocycline kreeg voorgeschreven als ab-versterker/cystebreker is een sterke kinineverdunning (chinin=kinine in het duits).
Voordeel hiervan is dat het niet de bijwerkingen/belasting van organen geeft die je met reguliere malariamiddelen/cystebrekers kan krijgen maar wel dezelfde werking zou moeten hebben, anders zou deze ervaren (reguliere) arts het vast niet voorschrijven.
Zelf gebruik ik deze combinatie ook sinds 2 weken en er gebeurt veel zonder me zwaar ziek of vergiftigd te voelen.
Dat was wel anders toen ik Plaquenil en later verschillende andere cystebrekers bij de antibiotica gebruikte, werd er erg ziek van en uiteindelijk helaas zonder voldoende resultaat, de lyme bleek nog altijd actief.
Of deze combinatie met minocycline en chinin (+ ontgifters en probiotica) de boel wel gaat oplossen, ook op de langere termijn, kan ik je nog niet zeggen, daarvoor is het nog te vroeg. Maar ik heb wel het gevoel met deze middelen op de goede weg te zijn en probeer er maar weer vertrouwen in te hebben.
Sterkte en hopelijk kom je eruit met je arts !
Terug naar “Reguliere Behandeling”