Ik zou graag willen weten bij wie de ceftriaxon heeft geholpen.
Mijn verhaal begint een week of 5 geleden met een aangezichtsverlamming aan de rechterkant. Niets ernstigs dacht ik zo. Alleen had ik veel last van mijn nek en hoofdpijn net achter het oor. Huisarts vertrouwde het niet en heeft contact gehad met de neuroloog. Na een dag kon ik daar al terecht en de neuroloog dacht ook een gewone aangezichtsverlamming, alleen de pijn hoort er niet bij. Voor de zekerheid bloed laten prikken om lyme uit te sluiten. Zo nuchter als ik ben dacht ik dat het wel mee zou vallen. Ik zou twee weken later de uitslag van het bloedonderzoek krijgen. De week erna kreeg ik aan de linkerkant ook uitvalverachijnselen. Huisarts weer gebeld en met spoed er naar toe. Die heeft weer contact gehad met de neuroloog en uit de labuitslagen bleek lyme wel positief te zijn. Ik kon naar huis en zou gebeld worden voor een lumbaalpunctie. Die was de maandag erop. Ik dacht dat doen we even en ik ben zo weer thuis. Helaas was dit een ware nachtmerrie. Ze hebben in totaal 8 keer moeten prikken om hersenvocht af te nemen. Daarna ben ik 4 dagen zo ziek geweest dat ik alleen maar op bed kon liggen. Kon nog geen minuut rechtop zitten en verging van de pijn in mn hoofd en nek. Op vrijdag is besloten om een blood patch te doen. Hier knapte ik langzaam weer van op, en zag het allemaal weer wat positiever in.
Tot de maandag ging alles goed. De neuroloog belde met de uitslagen. Ze hadden nin het ziekenhuis een enorme fout gemaakt. Van de drie buisjes was er maar 1 onderzocht. De witte bloedcellen waren drie keer zo hoog als normaal, maar het was nog niet bekend of er lyme in het hersenvocht zat. Gelukkig bewaren ze altijd wat hersenvocht en dat zou onderzocht worden. Wel werd er al gestart met de antibiotica infuus. 14 dagen ceftriaxon. Ik ben nu op de helft van de behandeling en merk lichte verbeteringen in mijn gezicht. Afgelopen donderdag is de neuroloog nog weer geweest. In het hersenvocht is geen lyme aangetroffen. Het is nu opgestuurd om verder te onderzoeken via DNA bepalingen. Ook wordt er nu breder bloedonderzoek gedaan naar andere bacteriën die dit kunnen veroorzaken. Vrijdag heb ik weer een afspraak met de neuroloog en weet ik hopelijk wat ik heb.
Op dit moment heb ik veel last van het infuus wat in mn arm blijft zitten. Ik merk dat de vaten me zeer doen. Dit betekent dat het infuus er weer uit moet en dat ze me weer opnieuw moeten prikken. Helaas ben ik een geval die niet makkelijk aan te prikken is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Ceftriaxon behandeling 14 dagen
Re: Ceftriaxon behandeling 14 dagen
Hoi Sabrina, wat een heftig verhaal. Ik heb hier helaas geen ervaring mee. Kreeg je na de start van de Ceftriaxon kuur niet eerst meer klachten of merkte je geen verschil?
Klinkt trouwens alsof je pech hebt gehad met het ziekenhuis. Ik moest me even inlezen in wat een bloodpatch is, maar dat wordt voor zover ik begrijp ook alleen ingezet als er een complicatie optreedt na een epidurale injectie of lumbaalpunctie. Iets wat je zelf ook al aangeeft, ze hadden 8 pogingen nodig. Als ze dan ook nog je buisjes niet goed onderzoeken, zou ik een ander ziekenhuis overwegen...
De Ceftriaxon kuur is als het goed is nu over. Hopelijk zijn je klachten sterk afgenomen! Veel sterkte!
Klinkt trouwens alsof je pech hebt gehad met het ziekenhuis. Ik moest me even inlezen in wat een bloodpatch is, maar dat wordt voor zover ik begrijp ook alleen ingezet als er een complicatie optreedt na een epidurale injectie of lumbaalpunctie. Iets wat je zelf ook al aangeeft, ze hadden 8 pogingen nodig. Als ze dan ook nog je buisjes niet goed onderzoeken, zou ik een ander ziekenhuis overwegen...
De Ceftriaxon kuur is als het goed is nu over. Hopelijk zijn je klachten sterk afgenomen! Veel sterkte!
-
Ik merk een licht verschil mbt de aangezichtsverlamming. Nu alleen nog heel erg moe, maar moet nog twee weken rust houden van de neuroloog wat met een gezin niet altijd mogelijk is. Verder nog lichte bijwerkingen van de antibiotica. Dit zal ook vanzelf wel weer over gaan. Over drie en halve werk weer terug komen voor controle en verder zal de tijd het uitwijzen.
Helaas hebben ze met verder bloedonderzoek niets kunnen aantonen wat de oorzaak van de ontsteking is.
Helaas heb ik echt pech gehad in het ziekenhuis. Maar om nu naar een ander ziekenhuis over te stappen, daar ben ik niet zo van.
Helaas hebben ze met verder bloedonderzoek niets kunnen aantonen wat de oorzaak van de ontsteking is.
Helaas heb ik echt pech gehad in het ziekenhuis. Maar om nu naar een ander ziekenhuis over te stappen, daar ben ik niet zo van.
Hallo Sabrina,
Een soort gelijk verhaal bij mij ook van toepassing. Klachten begonnen bij mij met veel pijn in rug en linkerbeen (tot aan kuit). Huisarts en fysio constateren hernia. (later blijkt anders)
3 weken erna uitval in m'n gezicht(links). Neuroloog en huisarts constateren aangezichtsverlamming van Bell. Kuur Prednisolon gestart en afgemaakt. 2 weken later uitval in m'n gezicht (nu rechts), veel pijn in m'n hoofd, achter m'n oor en in m'n arm/schouders. Opnieuw naar ziekenhuis, nu lumbaalpunctie, mri en bloedonderzoek gehad. Diagnose: Lyme. Gestopt met Prednisolon en meteen aan Ceftriaxon begonnen voor 14dagen. Die is inmiddels afgerond. Klachten in m'n gezicht zijn opgelost. Been is nog licht aanwezig en rug voel ik nog. Ook erg vermoeid na een uur of 5/6werk of met gezin thuis. Vrijdag telefonisch consult met de neuroloog. Ben benieuwd wat het nu gaat worden. Ben er niet geheel gerust op dat alles uit m'n lichaam is en dit het einde van de behandeling is. Zijn de meeste klachten bij jou ook weg? Heb jij enig idee hoelang er tussen de beet en de behandeling zit? Ik denk bij mij zo'n 3,5maand. Veel sterkte! Gr Jochem
Een soort gelijk verhaal bij mij ook van toepassing. Klachten begonnen bij mij met veel pijn in rug en linkerbeen (tot aan kuit). Huisarts en fysio constateren hernia. (later blijkt anders)
3 weken erna uitval in m'n gezicht(links). Neuroloog en huisarts constateren aangezichtsverlamming van Bell. Kuur Prednisolon gestart en afgemaakt. 2 weken later uitval in m'n gezicht (nu rechts), veel pijn in m'n hoofd, achter m'n oor en in m'n arm/schouders. Opnieuw naar ziekenhuis, nu lumbaalpunctie, mri en bloedonderzoek gehad. Diagnose: Lyme. Gestopt met Prednisolon en meteen aan Ceftriaxon begonnen voor 14dagen. Die is inmiddels afgerond. Klachten in m'n gezicht zijn opgelost. Been is nog licht aanwezig en rug voel ik nog. Ook erg vermoeid na een uur of 5/6werk of met gezin thuis. Vrijdag telefonisch consult met de neuroloog. Ben benieuwd wat het nu gaat worden. Ben er niet geheel gerust op dat alles uit m'n lichaam is en dit het einde van de behandeling is. Zijn de meeste klachten bij jou ook weg? Heb jij enig idee hoelang er tussen de beet en de behandeling zit? Ik denk bij mij zo'n 3,5maand. Veel sterkte! Gr Jochem
Ik zie dat het topic wat verouderd is maar toch...
Momenteel zit ik ook in deze behandeling.
Ik, vrouw van 38 en moeder van 5 kleine kinderen kreeg in december een acute brandende rechterborsf. Meteen werd ik ingestuurd naar de mama poli, gelukkig niets aan de hand.
Twee weken later krijg ik een milde gordelroos infectie op die plaats. Raar op mijn leeftijd maar oke. Rond oud en nieuw zijn de blaasjes opgedroogd, ik had een pijnloze gordelroos tot die periode toe.
Vanaf nieuw jaar enorme steken, tintelingen en brandende pijnen in de borst. Gekmakend was de pijn. Ik kreeg amytriptiline en moest maar flink ophogen. Begin februari kreeg ik allerlei zenuwpijn aan mn oor, mond, heup. De huisarts vond het allemaal bij gordelroos passen maar ik mocht toch naar een neuroloog. Deze nam meteen lumbaalpunctie af en bloed. Gelukkig ging dat bij mij wel gelijk goed.
De uitslag in bloed negatief maar hersenvocht positief. Dat was vrijdag en nu lig ik in het ziekenhuis met ditzelfde infuus voor 14 dagen. Nouja, ik mag gelukkig tussentijds naar huis en meld me elke dag voor de behandeling.
Hoe zijn jullie opgeknapt? Ik heb zelf goede hoop en positieve zin.
Momenteel zit ik ook in deze behandeling.
Ik, vrouw van 38 en moeder van 5 kleine kinderen kreeg in december een acute brandende rechterborsf. Meteen werd ik ingestuurd naar de mama poli, gelukkig niets aan de hand.
Twee weken later krijg ik een milde gordelroos infectie op die plaats. Raar op mijn leeftijd maar oke. Rond oud en nieuw zijn de blaasjes opgedroogd, ik had een pijnloze gordelroos tot die periode toe.
Vanaf nieuw jaar enorme steken, tintelingen en brandende pijnen in de borst. Gekmakend was de pijn. Ik kreeg amytriptiline en moest maar flink ophogen. Begin februari kreeg ik allerlei zenuwpijn aan mn oor, mond, heup. De huisarts vond het allemaal bij gordelroos passen maar ik mocht toch naar een neuroloog. Deze nam meteen lumbaalpunctie af en bloed. Gelukkig ging dat bij mij wel gelijk goed.
De uitslag in bloed negatief maar hersenvocht positief. Dat was vrijdag en nu lig ik in het ziekenhuis met ditzelfde infuus voor 14 dagen. Nouja, ik mag gelukkig tussentijds naar huis en meld me elke dag voor de behandeling.
Hoe zijn jullie opgeknapt? Ik heb zelf goede hoop en positieve zin.
Terug naar “Reguliere Behandeling”