10dgn doxy

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
Fem1980

10dgn doxy

Berichtdoor Fem1980 » Wo 30 Sep 2020, 20:14

Begin augustus heb ik een tekenbeet achter op mijn been opgelopen.
Deze plek werd rood en dik. Helaas niet snel geschakeld, dacht dat de vlek kwam door een allergische reactie op een muggenprik; heb ik vaker last van.
Begin sept van ha een doxy kuur gekregen van 10 dgn. Voel me nu, een paar weken later nog steeds niet fit.
Ha gebeld, deze vindt verder onderzoek niet nodig. Maar als ik persé wil kan ik wel bloed laten prikken.
Geen bevredigend antwoord voor mij.
Graag ontvang ik raad wat ik hiermee het beste kan doen.
(Hiernaast heb ik ook al heel wat jaren fibromyalgie, dus de klachten overlappen elkaar. Wat hoort nu waarbij vraag ik me vaak af)
Ik hoop dat jullie tips hebben voor mij.

VerlorengezondheidM

Re: 10dgn doxy

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Do 01 Okt 2020, 12:50

Hoi Fem1980,

Welkom op het Lyme forum.

Voor dossier opbouw is het denk ik wel belangrijk om bloed te laten prikken, mocht dit positief zijn dan staat het wel officieel geregistreerd bij je huisarts.

Een negatieve reguliere Elisa bloedtestuitslag sluit Lyme / chronische Lyme echter niet uit, lees meer

Naast chronische Lyme heb ik ook Fibromyalgie.

Je kunt ook contact opnemen met de Lymevereniging.

Bron: De Lymevereniging, lees meer

Als je vragen hebt gewoon stellen.

Veel sterkte en wijsheid gewenst.

VGM
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Do 01 Okt 2020, 16:15

Hallo Fem1980,

Welkom op het forum.
Jammer dat je de test niet hebt laten doen.
Tijdens en vlak na een antibioticakuur zou ik niet testen.

Henriëtte

Fem1980

Berichtdoor Fem1980 » Vr 02 Okt 2020, 11:59

Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb de ha idd gevraagd of het niet zinvol was om voorafgaand aan de ab kuur bloed te laten prikken. Maar dit was absoluut niet nodig volgens haar. Deze zou toch negatief uitvallen omdat de tekenbeet pas een maand geleden was geweest.
Weinig bereidheid dus en omdat ik me niet echt had ik gelezen was het lastig om mijn vraag te onderbouwen.
Op 7 september ben ik gestart met de doxy. Wanneer is het zinvol om een "betrouwbare" test te laten doen?
En dan vragen voor Elisa en western blot?

Wederom dank voor het meedenken. Ik zal me verdiepen in de links en tips

Gr
Femke

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Vr 02 Okt 2020, 14:28

Fem1980 schrijft;
Ik heb de ha idd gevraagd of het niet zinvol was om voorafgaand aan de ab kuur bloed te laten prikken. Maar dit was absoluut niet nodig volgens haar. Deze zou toch negatief uitvallen omdat de tekenbeet pas een maand geleden was geweest

Daar heeft jouw h.a. wel gelijk in Fem.
Wetenswaardigheden m.b.t. testen vind je onder Algemeen Lyme Borreliose - Veel gestelde vragen over testen;

Lymetesten;

Er zijn twee typen antilichamen waarop men test: IgM en IgG. IgM wordt door het lichaam als eerste aangemaakt en daarna IgG. Het duurt enige weken voordat er genoeg antilichamen zijn aangemaakt om aan te kunnen tonen. IgM verdwijnt meestal weer na enige maanden, maar kan ook aanwezig blijven als de bacteriën aanwezig blijven. IgG kan jaren in het lichaam blijven, ook nadat de bacterie uit het lichaam is.

https://www.lymenet.nl/info/lyme-diagnose

Henriëtte

Henriëtte

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Vr 09 Okt 2020, 15:08

@Fem1980,

Hoe gaat het nu met jou; ben je al wat wijzer geworden?
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Terug naar “Reguliere Behandeling”