Antdepresivia samen met kaardebol?

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
Judithp

Antdepresivia samen met kaardebol?

Berichtdoor Judithp » Do 20 Mei 2021, 10:43

Goedemorgen. Er is bij mij jaren geleden lyme gediagnosticeerd. Met ACA door middel van huidbiopt en antistoffen in het bloed. Momenteel ervaar ik veel angst en klachten en ben een maand geleden weer begonnen met Sertraline (antdepresivia) het was ondraaglijk. Nu is mijn vraag of de combinatie Sertraline Kaardebol kan. Mijn dokter heeft geen idee en de apotheek ook niet.
Graag zou ik horen of iemand dit ook samen gebruikt, wil me zo graag beter voelen.
Liefs Judith

Henriëtte

Re: Antdepresivia samen met kaardebol?

Berichtdoor Henriëtte » Do 20 Mei 2021, 16:03

Goedemiddag Judith,

Jouw vraag m.b.t. combinatie van geneesmiddelen kan ik helaas niet beantwoorden.
Wel dat jou angstaanvallen bij het ziektebeeld van Lyme passen.
Ik plaats hieronder een link van de Stichting Tekenbeetziekten waarin dat o.a. beschreven staat;

https://www.tekenbeetziekten.nl/de-teek ... /gevolgen/
Psychiatrische klachten ten gevolge van neuroborreliose kunnen zijn: stemmingswisselingen, prikkelbaarheid, persoonlijkheidsveranderingen, angst, verwardheid en zelfs dementieverschijnselen, woedeaanvallen zonder duidelijke oorzaak en het onvermogen om zaken normaal te relativeren. En psychiatrische ziektebeelden zoals neuroses, persoonlijkheidsstoornissen, depressie, dementie, paniekaanvallen, psychoses en een op ADHD lijkend ziektebeeld.
Bovenstaande zaken geven aan dat de ziekte behalve lichamelijke ook grote psychische problemen met zich mee kan brengen en dat er in sommige gevallen sprake kan zijn van grote verandering in de aard en persoonlijkheidsstructuur van de patiënt.

Copyright (C) Stichting Tekenbeetziekten: https://www.tekenbeetziekten.nl/de-teek ... /gevolgen/

Wens jou heel veel sterkte toe!

Henriëtte

Terug naar “Reguliere Behandeling”