Bij de Lymepoli in Nijmegen werd behalve positieve Igg ook een positieve blot vd IgM gevonden. Daarom kreeg ik een kuur van 3 mnd doxycycline, gecombineerd met hydroxychloroquine (plaquenil). Van die laatste werd ik in twee weken heel erg ziek, pijnlijke huiduitslag met blaasjes, spierzwakte (kon nauwelijks meer lopen) en een vreselijk mistig hoofd.
Nu moet ik stoppen met de plaquenil - maar eigenlijk weet ik niet (meer) waarom dat laatste middel was toegevoegd.
En ik ben ongerust of het antibioticum nu minder goed zal werken?? Ze zal het toch niet voor niets hebben voorgeschreven? Misschien heeft iemand ervaring.
Plaquenil en doxycycline combi
-
Re: Plaquenil en doxycycline combi
Hoi Eline, ik heb in 2020 twee antibiotica kuren gehad aansluitend Plaquenil , na 3 maanden gestopt , moest een bypass operatie ondergaan .
Nu anderhalf jaar later zeggen ze het is reuma maar de onderzoeken zeiden dat het lyme was (bloed en lumbaal punctie) kan bijna niet lopen ben altijd sportief geweest (wielrennen) steken in het lichaam, dikke vingers ,pijn in de polsen en schouders ,krijg morgens de kaken niet van elkaar , met andere woorden alles doet pijn. heb nu een verwijzing voor Nijmegen aan gevraagd
Nu anderhalf jaar later zeggen ze het is reuma maar de onderzoeken zeiden dat het lyme was (bloed en lumbaal punctie) kan bijna niet lopen ben altijd sportief geweest (wielrennen) steken in het lichaam, dikke vingers ,pijn in de polsen en schouders ,krijg morgens de kaken niet van elkaar , met andere woorden alles doet pijn. heb nu een verwijzing voor Nijmegen aan gevraagd
Hoi Wiel, ik hoop dat je in Nijmegen wat wijzer wordt. Sterkte gewenst. Lyme kan ook reumatische ontstekingen teweeg brengen dus mij lijkt het niet vreemd dat jouw klachten door Lyme veroorzaakt worden. Maar Nijmegen is een goede optie en daar weten ze echt meer dan de gemiddelde arts van een ander ziekenhuis.
Hoi, disclaimer: ik ben geen expert of een arts. Volgens mij gelooft een deel van de geneeskundige wereld wel in een persisterende infectie na een antibiotica (AB) behandeling tegen de Lyme Borrelia bacterie. De reden hiervoor zou zijn dat deze bacterie anders reageert op een AB kuur dan andere bacterien. Een mogelijke reden is dat de bacterie zichzelf inkapselt (geen bewijs voor). Tevens lijkt de bacterie (af en toe) goed te reageren op anti-parasitaire middelen. Plaquenil (hydroxychloroquine) zou deze ingekapselde bacterie aanpakken en wordt in de geneeskunde vaker gebruikt bij parasitaire infecties.
Zo ook vind je op dit forum mensen die zeggen wat succes te hebben geboekt met andere anti-parasitaire middelen.
Dat je zo heftig reageert kan komen door een herxheimer reactie (https://en.wikipedia.org/wiki/Jarisch%E ... r_reaction). Dit betekent dat je lichaam last heeft van de afvalstoffen van de dode Borrelia bacterie. Hier heb ik zelf ook erg sterk last van gehad bij mijn eerste AB kuur nadat bij mij Lyme werd vastgesteld. Al mijn klachten werden erger en daarnaast kreeg ik 's nachts trillingen en stuipen in mijn bed... Daarna merkte ik wel een verbetering van de klachten t.o.v. voor de kuur.
Zo ook vind je op dit forum mensen die zeggen wat succes te hebben geboekt met andere anti-parasitaire middelen.
Dat je zo heftig reageert kan komen door een herxheimer reactie (https://en.wikipedia.org/wiki/Jarisch%E ... r_reaction). Dit betekent dat je lichaam last heeft van de afvalstoffen van de dode Borrelia bacterie. Hier heb ik zelf ook erg sterk last van gehad bij mijn eerste AB kuur nadat bij mij Lyme werd vastgesteld. Al mijn klachten werden erger en daarnaast kreeg ik 's nachts trillingen en stuipen in mijn bed... Daarna merkte ik wel een verbetering van de klachten t.o.v. voor de kuur.
-
Website besuchenhttps://gesundheitsapo.com/
So bestellen Sie Medikamente online: die besten Dienstleistungen für die Lieferung von Medikamenten
Üblicherweise ist die Abgabe von Arzneimitteln streng limitiert oder ganz untersagt. Dazu eine völlig neue Option, die aufgrund der Coronavirus-Pandemie und der dringenden Notwendigkeit einer maximalen Selbstisolation verfügbar wurde.
So bestellen Sie Medikamente online: die besten Dienstleistungen für die Lieferung von Medikamenten
Üblicherweise ist die Abgabe von Arzneimitteln streng limitiert oder ganz untersagt. Dazu eine völlig neue Option, die aufgrund der Coronavirus-Pandemie und der dringenden Notwendigkeit einer maximalen Selbstisolation verfügbar wurde.
Terug naar “Reguliere Behandeling”