Ik ben nu ruim 4 weken bezig met doxycycline, 300mg per dag. Ik combineer dit met o.a. artemisinin en artemisia. Ik merk nu beetje bij beetje wat kleine verbeteringen!

Ik heb nu 2 jaar de diagnose, en tot nu toe alleen meerdere natuurlijke protocollen gebruikt die me niet hebben geholpen. Ik verdroeg reguliere antibiotica niet. Ik neem er nu colestyramine (Questran) bij, dit maakt dat ik de antibiotica wel verdraag!

Op dag 2 na de start van de doxycycline kreeg ik onwijze knallende hoofpijn en duizeligheid. Voor deze situatie had ik colestyramine (Questran) achter de hand. Na inname verdween dit binnen anderhalf uur en voelde ik me ineens even 10x beter en helemaal hoopvol!

Op dag 4 en 5 kreeg ik een soort supergriep met alles erop en eraan.

Mijn armen, en vooral mijn benen trilden en maakten voortdurend spierschokken en spastische bewegingen. Ook kon ik ze niet goed aansturen, en niet in een rechte beweging.

Dit heb ik ‘normaalgesproken' ook af en toe, dan duurt het meestal 15-30 minuten aaneengesloten, maar nu duurde het in totaal bijna 4 uur! Super-uitputtend! Het verdween na inname van de colestyramine i.c.m veel eten.

In de 2de en 3de week had ik af en aan behoorlijk last van een flinke verergering van zenuwpijn in mijn rechterbeen, heup en rechterarm. Dat is nu weer minder.
-Herkent iemand van jullie dat als reactie op de doxycycline of zou dat gewoon de Lyme zelf zijn?
Eens in de 4 weken heb ik 2 dagen lang een heel hevige opvlamming van alle lyme-symptomen. Die duurde nu met de antibiotica ruim 4 dagen!

Wellicht dat dit ook een herx was.
Ondanks de turbulente weken verdraag ik de doxycycline goed. Ik heb inmiddels geen last meer van bijwerkingen. Het lijkt erop dat ik die met de colestyramine prima weg kan vangen, net zoals de herx-klachten. Ik ga er voorlopig nog mee door en andere antibiotica aan toevoegen.

Nu eerst een stopweek, om de spirocheten opnieuw uit hun schuilplaats te lokken en weer vatbaarder voor de antibiotica te maken. Ik hou naast wat andere experimenten nu een detoxweek, en dan ga ik volgende week weer verder met de doxycycline.
-Heeft iemand ervaring met, als candida-preventie, tussendoor wat fluconazol nemen? Dus kortdurend. Korter dan in dit protocol: http://www.neuroborreliose.net/downloads/neuroborreliosis_-_diagnostic_and_therapy.pdf
Op fluconazol heb ik eerder best goed gereageerd.
Josie