Tinidazol slecht verkrijgbaar

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
Josie

Re: Tinidazol slecht verkrijgbaar

Berichtdoor Josie » Vr 09 Dec 2016, 15:00

Heeft iemand misschien een tip voor een goedkoper adresje? :)
Bij mijn huidige adresje betaal ik ong. 2 euro per tablet. En het wordt naar me verzonden.

Ik ben best wel een grootverbruiker. Ik woon in NL, nederlandse apotheken leveren het momenteel nog steeds niet zelf. En de zorgverzekering vergoedt het niet meer. De belastingdienst accepteert het met recept overigens wel voor de opgaaf van specifieke zorgkosten. :idea:

Josie

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Vr 09 Dec 2016, 17:02

Josie schreef:Heeft iemand misschien een tip voor een goedkoper adresje? :)
Bij mijn huidige adresje betaal ik ong. 2 euro per tablet. En het wordt naar me verzonden.

2 euro per doosje van 4 stuks of 2 euro per tablet?

Volgens mij werkt Tinidazol ook op Babesia; ik heb persoonlijk in ieder geval wel baat bij dat middel.

Jammer dat het niet in Nederland verkrijgbaar is, ik heb het in Belgie gekocht in de apotheek net over de grens.

Succes met je herstel Josie.

Groetjes VGM
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie B, EBV, CMV,
HHV-4, HHV-6.

Eus

Berichtdoor Eus » Vr 09 Dec 2016, 18:17

Ja, dat kan goedkoper. Je kunt het in Italië bestellen bij een apotheek, het heet dan Trimonase.

Apotheke Peer
der Peer Apotheken KG
Adlerbrückengasse 4
I - 39042 Brixen
Tel. +39 0472 836173
Fax +39 0472 832777
http://www.peer.it
http://www.facebook.com/peer1787

Ik betaalde volgens mij voor 48 tabletten 49,10 Euro.

Schermafbeelding 2016-12-09 om 18.11.30.png
Schermafbeelding 2016-12-09 om 18.11.30.png (30.39 KiB) 862 keer bekeken

Josie

Berichtdoor Josie » Vr 09 Dec 2016, 18:24

@Eus, Dankje! :D

@VGM, ong. € 2 per tablet, € 7,85 per doosje van 4 stuks en dan nog verzendkosten.

Maar beter dus die Trimonase! Met spirelli bolognese... :mrgreen:

Eus

Berichtdoor Eus » Vr 09 Dec 2016, 18:31

Ik moet nog even kijken voor het juiste aantal per doosje, ik weet wel dat ik het nooit goedkoper had dan via deze apotheek.

Eus

Berichtdoor Eus » Vr 09 Dec 2016, 18:42

Schermafbeelding 2016-12-09 om 18.37.35.png
Verpakking Trimonase, 8 capsules
Schermafbeelding 2016-12-09 om 18.37.35.png (184.12 KiB) 854 keer bekeken

Inderdaad per verpakking zijn het 8 capsules, terwijl ik eerder altijd grote tabletten had. Ik bestelde het 1 maart 2016, prijs kan nu iets anders zijn maar de assistente spreekt en schrijft goed Engels en volgens mij ook Duits.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Vr 09 Dec 2016, 20:43

Josie schreef:@Eus, Dankje! :D

@VGM, ong. € 2 per tablet, € 7,85 per doosje van 4 stuks en dan nog verzendkosten.

Maar beter dus die Trimonase! Met spirelli bolognese... :mrgreen:

Josie ik betaalde meen ik, 4 euro per doosje van 4 stuks bij de apotheek in Belgie voor Tinidazol, ik had 12 doosjes en kostte meen ik 48 euro.

Maar het kan ook 2 euro per doosje van 4 stuks zijn geweest; bel of mail er anders een keer heen om na te vragen wat het bij hen kost (inclusief bezorgkosten). :roll:

Het betreft de originele Tinidazol.

Klopt het dat Tinidazol niet tegelijkertijd mag worden ingenomen met AB omdat dit anders de effectieve werking daarvan verstoord wordt door samensmelting?

Bijvoorbeeld een uur of twee uur ertussen zou dan geen probleem zijn?

P.s.: mijn geheugen is stuk geraakt door de LymeCo vandaar dat ik het niet meer exact weet, gelukkig mag ik van mijn huisarts binnenkort naar de neuroloog.

Bron: http://www.apotheekspiritusdebacker.be
Lyme Test Negative?

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie B, EBV, CMV,
HHV-4, HHV-6.

Josie

Berichtdoor Josie » Za 10 Dec 2016, 11:38

VerlorengezondheidM schreef:Maar het kan ook 2 euro per doosje van 4 stuks zijn geweest; bel of mail er anders een keer heen om na te vragen wat het bij hen kost (inclusief bezorgkosten).

Ik heb zojuist gebeld. Bij die apotheek ook € 7,85 per doosje van 4 stuks.
Deze:
fasigyn tinidazole.jpg
fasigyn tinidazole.jpg (31.08 KiB) 818 keer bekeken

Italië is nog steeds het goedkoopst. Maar ik heb het toch voor dit keer maar bij mijn oude adresje besteld. :roll: Dat voelt voor mij geruster dat ik het dan komende week al in huis heb.

VerlorengezondheidM schreef:Klopt het dat Tinidazol niet tegelijkertijd mag worden ingenomen met AB omdat dit anders de effectieve werking daarvan verstoord wordt door samensmelting?
Bijvoorbeeld een uur of twee uur ertussen zou dan geen probleem zijn?

Weet ik niet, mijn arts adviseert een uur ertussen te houden. Zelf vind ik het ook wel prettig dat voelt wat vriendelijker voor mij maag.
Ik start komende week (weer) met minocycline en tinidazol. Na een week of 5 zonder AB.

VerlorengezondheidM schreef:P.s.: mijn geheugen is stuk geraakt door de LymeCo vandaar dat ik het niet meer exact weet, gelukkig mag ik van mijn huisarts binnenkort naar de neuroloog.

Succes bij de neuroloog!
Soms zijn eigen berichten op het forum een goede hulp bij het geheugen, zie viewtopic.php?f=37&t=775&start=10#p7028 :)
Ik herken het! :mrgreen:

Josie

hope

Berichtdoor hope » Ma 12 Dec 2016, 23:36

Hihi, ik herlees ook vaak vanalles... :D

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Di 13 Dec 2016, 10:23

hope schreef:Hihi, ik herlees ook vaak vanalles... :D

Welcome to the club :mrgreen:
Lyme Test Negative?

HHV-4, HHV-6.

Terug naar “Reguliere Behandeling”