Lyme nog aantoonbaar na 5 jaar na ruggemerg punctie
-
Re: Lyme nog aantoonbaar na 5 jaar na ruggemerg punctie
Bedankt voor de omschrijving van de banden. Ik begin nu wel in dubio te zitten of ik een ruggenmerg punctie moet laten doen. Mocht daar wel uit komen dat ik neuroborreliose , dan veranderd er verder niets qua behandeling voor mij. Deze uitslagen tonen voor mijn gevoel wel aan dat het nu om chronische lyme gaat. Wacht mijn oproep van de neuroloog af en zal met hem overleggen.
-
Met de levende bloedanalyse was bij mij wel de lyme bacterie te zien, maar deze zit niet in de cellen, maar zwemt erbuiten. Ik wilde dit filmpje plaatsen, maar lukt me jammergenoeg niet
-
Misschien nog een vreemde vraag, maar bij heel veel mensen wordt lyme niet aangetoond via de "normale"Nederlandse onderzoeken. Bij mij is dat dus wel het geval, Is er dan ook meer kans dat het wordt aangetoond via een lumbaal punctie?
Ik weet het niet, ik zou het wel verwachten maar met de heel beperkte gevoeligheid van de tests komen alle mogelijke scenario's voor.
Een positieve LP zonder antistoffen in het bloed komt ook voor.
Waren bij jouw vorige lumbaalpunctie ook antistoffen gevonden?
Of is dit je eerste lumbaalpunctie?
De LP hoort bij jou op zijn minst een positieve IgG te laten zien, omdat dit jaren zichtbaar blijft zonder dat dit wat zegt over of de infectie nog actief is.
Andere afwijkingen kunnen zijn pleiocytose, een verhoogd eiwitgehalte en een verschil in albuminegehalte tussen bloed en hersenvocht. En er kan middels een PCR op hersenvocht borrelia-DNA gevonden worden.
Over je LBA:
Onder een donkerveld microscoop komen bij het pletten van de rode bloedcellen, of door het toevoegen van wat fysiologisch zout aan de bloeddruppel of zonder te pletten na een tijdje wachten, de spirocheten uit de rode bloedcellen naar buiten.
Is het filmpje klein genoeg om per mail te verzenden? Ik ben zeer geïnteresseerd.
Bij mij zijn het er onder invloed van de antibiotica ook véél minder. Vooral de combi ceftriaxon - azitromycine - pulsen metronidazol, heeft enorm verschil gemaakt.
Josie

Waren bij jouw vorige lumbaalpunctie ook antistoffen gevonden?
Of is dit je eerste lumbaalpunctie?
De LP hoort bij jou op zijn minst een positieve IgG te laten zien, omdat dit jaren zichtbaar blijft zonder dat dit wat zegt over of de infectie nog actief is.
Andere afwijkingen kunnen zijn pleiocytose, een verhoogd eiwitgehalte en een verschil in albuminegehalte tussen bloed en hersenvocht. En er kan middels een PCR op hersenvocht borrelia-DNA gevonden worden.
Over je LBA:
Onder een donkerveld microscoop komen bij het pletten van de rode bloedcellen, of door het toevoegen van wat fysiologisch zout aan de bloeddruppel of zonder te pletten na een tijdje wachten, de spirocheten uit de rode bloedcellen naar buiten.
Is het filmpje klein genoeg om per mail te verzenden? Ik ben zeer geïnteresseerd.

Bij mij zijn het er onder invloed van de antibiotica ook véél minder. Vooral de combi ceftriaxon - azitromycine - pulsen metronidazol, heeft enorm verschil gemaakt.
Josie
Ik heb geen idee of de kans groter is wanneer je WB pos. is geweest op lyme, en of de uitslag van een lumbaal punctie daardoor groter wordt.
Eerlijk gezegd denk ik zelf van niet.
De kans dat iemand met lyme een pos. lumbaalpunctie krijgt als uitslag blijft hetzelfde.
De onderzoeken die zijn gedaan gaan over mensen bij wie sowieso al is aangetoond dat ze de borrelia hadden.
Wat betreft de lba.
Die zou je kunnen uploaden op YouTube en dan hier plaatsen [als je de energie er nog voor hebt] , ik ben ook wel nieuwsgierig, hoewel ikzelf mijn lba ook nog moet uploaden

Eerlijk gezegd denk ik zelf van niet.
De kans dat iemand met lyme een pos. lumbaalpunctie krijgt als uitslag blijft hetzelfde.
De onderzoeken die zijn gedaan gaan over mensen bij wie sowieso al is aangetoond dat ze de borrelia hadden.
Wat betreft de lba.
Die zou je kunnen uploaden op YouTube en dan hier plaatsen [als je de energie er nog voor hebt] , ik ben ook wel nieuwsgierig, hoewel ikzelf mijn lba ook nog moet uploaden

-
Ik heb nog niet eerder een lyme punctie gehad, zou mijn eerste worden, na veel puzzelen toch een kort filmpje van de bacterie kunnen plaatsen
https://youtu.be/LFBdyuRZHgs
Ik hoop dat het nu gaat lukken. Hoor het graag of het te zien is. Is een heel kort filmpje, bacterie zat al langere tijd onder de microscoop en was bijna dood
https://youtu.be/LFBdyuRZHgs
Ik hoop dat het nu gaat lukken. Hoor het graag of het te zien is. Is een heel kort filmpje, bacterie zat al langere tijd onder de microscoop en was bijna dood
Maureen, bedankt voor het plaatsen van de video van de levend bloed analyse. Ik denk dat de video niet scherp genoeg is om spirocheten te kunnen zien en het ‘objectje' in het midden lijkt niet op een spirocheet. Spirocheten (lyme) zijn langwerpige dunne kronkelige sliertjes, soms kunnen ze opgekruld zijn maar ook dat herken ik niet in je video. Het is denk ik niet mogelijk om hier conclusies aan te verbinden.
Ik begrijp niet waarom je lba-therapeut dit lyme noemt.
Josie
Ik begrijp niet waarom je lba-therapeut dit lyme noemt.

Josie
-
Ik zal dit de volgende keer met degene overleggen en vragen of hij nog een scherper beeld hebben mocht dit het wel zijn! Moet wel zeggen dat het de vorige keer wel lange beestjes waren, maar toen had ik geen telefoon bij me om een foto te maken, hier is het beestje helemaal opgekruld.
hoi,
Had je nog meer lba filmpjes gekregen?
Of was dit de enige?
De persoon die het bij mij had afgenomen heeft 17 filmpjes gemaakt in verschillende vergrotingen.
Weet je ook welke vergroting er is gebrukt?
Trouwens, wat een raar dingetje, het beweegt wel, ik zou zo niet weten wat dat nu weer is.
Het lijkt niet op een spirocheet.
Had je nog meer lba filmpjes gekregen?
Of was dit de enige?
De persoon die het bij mij had afgenomen heeft 17 filmpjes gemaakt in verschillende vergrotingen.
Weet je ook welke vergroting er is gebrukt?
Trouwens, wat een raar dingetje, het beweegt wel, ik zou zo niet weten wat dat nu weer is.
Het lijkt niet op een spirocheet.
-
Ik zal de volgende keer meer fimpjes vragen en vragen of hij deze ook van dichterbij kan laten zien. Hoeveel deze vergroot is weet ik niet
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”