Vrijen jullie alleen met condoom, of...?

Roxy

Re: Vrijen jullie alleen met condoom, of...?

Berichtdoor Roxy » Zo 17 Jan 2016, 15:30

@Sproetje,
Sproetje schreef:Heb je daar wetenschappelijke onderzoeken over?
Je kunt natuurlijk wel van alles roepen, maar de vraag van Karin is niet echt zo'n slechte vraag toch?
DM wordt hier en elders door veel patiënten als een toonaangevende Lyme arts en onderzoeker gezien.
Helaas is het zo dat hij niet altijd even vlot met publicaties komt. De verwachting is dat er binnen afzienbare tijd wel nieuwe publicaties gaan komen.
Als ik het goed heb onthouden loopt er momenteel ook een onderzoeksproject met 100 mensen-patiënten.

Bij de Ronde tafel in 2014 http://www.nelelijnen.be/index.php/lyme ... april-2014 in België is sexuele overdracht ook genoemd bij de voordracht van DM https://www.youtube.com/watch?v=ZGlejdfH31s va 9.45 minuten, hij verwijst naar een nieuwe studie en onderzoeksresultaten, spirocheten gevonden in de vagina van vrouwen en spirocheten gevonden in het sperma van mannen, in de VS (toen net 2 maanden verschenen in de VS) bij 13.44 minuten.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 17 Jan 2016, 16:32

@Sproetje,
Persoonlijk denk ik dat DM niet zo maar wat rond roept en dat het nergens op is gebaseerd.
WPI The Whittemore Peterson Institute for Neuro-Immune Disease http://www.wpinstitute.org
WPI is pleased to announce the appointment of Dr. Kenny De Meirleir as Medical Director. Dr. De Meirleir will play a vital clinical, research, and administrative role by providing medical and research expertise and clinical support to WPI. Dr. De Meirleir has extensive experience treating patients with myalgic encephalomyelitis (ME) and other chronic diseases. Much of Dr. De Meirleir's success with his patients stems from his comprehensive treatment approach. His goal is to reduce the severity of illness through appropriate dietary changes, immune support, and specific drug treatments for chronic infectious pathogens. "There are multiple steps in my treatment protocol that appear to be working well for a majority of my patients, but we still have much more to learn before we can successfully treat all of those who are affected," said Dr. De Meirleir. "Translating biological research to patient care is critical to our goal of providing the most effective treatments for all of our patients." While maintaining his practice in Belgium, Dr. De Meirleir will see patients at the Center for Translational Medicine at the institute every other month beginning in January 2014.

Over het Whittemore Peterson Institute

WPI is de eerste alomvattende translationele onderzoeksfaciliteit van het land die zich toelegt op het onderzoek en de behandeling van complex chronische ziekten zoals chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS) of myalgische encefalomyelitis (ME), fibromyalgie, chronische Lyme, en Golfoorlogziekte. Het instituut is gesitueerd op de medische campus van de Universiteit van Nevada, Reno. Om meer te leren over het WPI, bezoek http://www.wpinstitute.org
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 17 Jan 2016, 16:56

Volgens mij wordt er in dit topic gevraagd of er mensen zijn die condooms gebruiken.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 17 Jan 2016, 17:20

@Sproetje,
Sproetje schreef:Volgens mij wordt er in dit topic gevraagd of er mensen zijn die condooms gebruiken.
Je hebt gelijk.
Daar naast zullen mensen zich ook af kunnen vragen wat je wel of niet moet gaan doen of in twijfel gaan geraken met een (nieuwe) partner/vriend/vriendin gezien de informatie die door vooraanstaande Lyme artsen wordt gegeven.

Wat is jouw keuze?
Mijn keuze is dat ik de informatie zeker mee neem en mij er goed van bewust ben maar het eigenlijk in de praktijk niet goed weet wat je wel of niet moet gaan doen.
Zal ik als eerste een antwoord gaan geven ;)? Het is lange tijd zonder condoom geweest. Verstandig? of niet? ja, dat is en blijft een vraag. Ex-partner(s) kunnen eventueel besmet zijn geraakt.
Een gezond iemand met een sterk immuunsysteem zal bij een eventuele besmetting niet ziek gaan worden.
Wil je iemand besmetten? nee, eigenlijk niet. Of wil je terug besmet kunnen raken? nee, zeker niet! Allemaal vragen die je jezelf moet gaan stellen denk ik persoonlijk.

Als je geen partner/vriend/vriendin hebt is het onderwerp misschien geen issue. Als je een (nieuwe) partner/vriend/vriendin hebt (krijgt) kan het wel een onderwerp zijn om goed bespreekbaar te gaan maken en de eventuele risico's goed in kaart te brengen.
Laatst gewijzigd door Roxy op Zo 17 Jan 2016, 17:48, 3 keer totaal gewijzigd.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 17 Jan 2016, 17:33

Roxy schreef:Wat is jouw keuze?

Wanneer ik een partner had, óf veilig of helemaal niet.
En ik denk dat ik dan het liefst kies voor helemaal niet (is wat makkelijker) gedurende de tijd als ik nog onder behandeling ben enz.
Ook zou ik mijn partner mee laten testen.

Wat mijn kinderen betreft, die heb ik samento gegeven gedurende een half jaar, voor alle zekerheid.

Maar omdat het toch wel een nogal belangrijke vraag is en er misschien veel mensen deze stellen, incl. ikzelf
zou ik er een poll van gaan maken.
Dan kan iedereen anoniem invullen.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 17 Jan 2016, 17:56

@Sproetje,
Sproetje schreef:Wanneer ik een partner had, óf veilig of helemaal niet.
En ik denk dat ik dan het liefst kies voor helemaal niet (is wat makkelijker) gedurende de tijd als ik nog onder behandeling ben enz.
Ook zou ik mijn partner mee laten testen.
Bij condoom gebruik ben je in principe meer veilig maar als het stuk gaat is het niet meer 100% veilig. Dat kan ook best een soort van onrust gaan geven bij het vrijen met iemand. Het gezellige onbekommerde zorgenloze vrije gevoel kan gaan veranderen bij het dragen van Lyme&Co.
En kiezen voor helemaal niet kan wel eens een lastige zijn als mensen verliefd zijn/van elkaar houden en de hormonen door het lichaam gieren.

savan

Berichtdoor savan » Di 19 Jan 2016, 10:43

Ik geloof geen barst van overdracht via sexueel contcact, wij vrijen al jaren zolang ik ziek ben zonder condoom mijn partner is zo fit als een hoentje sterker nog met de leefwijze die mijn partner hanteert, wat betreft gezond eten, roken drinken en dergelijke zou je verwachten dat mijn partner dan wel op zijn minst tekorten zou hebben, niets te zien in de vitamine status. Ook op elk ander gebied is mijn partner zo fit als wat. En al zou dat zo zijn dat het overdraagbaar is dan nog wil dat niet zeggen dat je er ziek van wordt. Er zijn genoeg die borrelia bij zich dragen en nergens last van hebben of ongemerkt een doorgemaakte infectie hebben gehad.
Ik denk dat degene die acuut de ziekte van lyme hebben gekregen door een tekenbeet dat er andere pathogenen een rol spelen in het ziek worden bijv de overdracht van nematoden uit een teek en andere ziekteverwekkers. En de onderliggende infecties die al aanwezig waren spelen een rol in een onderdrukking van het immuunsysteem. Dus met andere woorden dat als je al belast was met infecties dat dit geen goed doet voor je immuun systeem. Krijg je een tekenbeet dan kan je wel nagaan dat je niet in de beste positie bent om een weerstand te bieden tegen alles wat binnenkomt.
Ik ken iemand die heeft een tekenbeet met rode kring gehad in de jeugd jaren, daar is nooit wat aan gedaan met antibiotica maar deze persoon heeft tot op heden nooit ergens last van gehad.
Dus al zou iemand positief zijn voor lyme wil nog niet zeggen dat je na sexueel contact ook daadwerkelijk iemand besmet, en ziek wordt daarvan.

groetjes.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 20 Jan 2016, 17:25

Ja, ik denk ook dat er een verschil is in het ziekte proces door de manier van besmetten.
En natuurlijk ook vooral welke pathogenen een teek bij zich kan dragen, want niet iedere teek draagt natuurlijk altijd maar dezelfde.
Er zijn er zo veel.
Ook zou het kunnen gebeuren dat je misschien bv alleen 1 soort borrelia hebt gekregen van een teek, wanneer je immuunsysteem goed is zou je lichaam zoiets gewoon kunnen bestrijden...............?

Hoewel het een eeuwigheid kan duren voordat je er ziek van kunt worden, ook dat weer heeft met vele factoren te maken.

Maar misschien gaat wanneer je alleen maar 1 soort borrelia krijgt, deze borrelia lekker in een biofilm zitten, en krijgen deze mensen op latere leeftijd ALZHEIMER.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 20 Jan 2016, 17:29

Hoi Karin,
Denk dat het best interessant kan zijn om een Poll te maken.. 335x gelezen?

Jesuisx

Berichtdoor Jesuisx » Ma 15 Feb 2016, 21:03

Ik vind dit ook echt een lastige kwestie. Ben nu al lange tijd aan het daten met iemand en het verteld, toch snappen mensen niet waar ik me druk om maak in mijn omgeving en zeggen je moet niet teveel nadenken en genieten, maar ik snap het wel als mensen gezond zijn staan ze hier niet bij stil. Ik ben vooral bang dat ik weer klachten krijg, of de bacterie opnieuw. Het is zo frustrerend bij alles na te denken. Omdat ik weleens gelezen heb dat het sexueel overdraagbaar zou zijn durf ik gewoon niks zonder condoom (de jongen in kwestie heeft zich wel laten testen op alle gangbare soa's/hiv Dus hij denkt dat alles veilig is......dat krijg je als mensen onwetend zijn)

trouwens chl pneumoniae etc kunnen we hier ook wel onder scharen denk ik.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”