Even voorstellen heh

Sevenne

Even voorstellen heh

Berichtdoor Sevenne » Wo 16 Jan 2019, 12:42

Hoi allemaal,
Het werd weleens tijd om me hier aan te melden. Ik loop al ruim 7 jaar met Lyme rond en hoewel ik geleerd heb om redelijk goed om te gaan met de verschillende gezondheidsklachten, kan ik een stuk minder goed omgaan met de mensen die ontkennen dat ik Lyme heb.

Omdat ik het gevoel heb dat vrijwel niemand in mijn omgeving écht begrijpt hoe het is om Lyme te hebben, ben ik wat meer op zoek naar lotgenoten. Ik ben ook best wel benieuwd hoe andere mensen een behandeling kiezen en wat voor behandeling dit is. Wellicht kan ik daar weer wat van leren. En misschien dat ik een bepaalde ervaring heb waar ik iemand anders mee kan helpen, dat zou ook fijn zijn.

Lyme heeft mijn leven en mezelf zodanig veranderd dat ik niet alleen op fysiek maar ook mentaal en spiritueel niveau bezig ben mezelf te helen. Ik kijk waarschijnlijk wat holistischer tegen gezondheid aan dan de meeste mensen maar als ik van Lyme af wil komen, dan wil ik dat ook echt grondig doen en daarin alle aspecten meenemen. Ik neem daarin zelf de verantwoordelijkheid voor mijn leven en gezondheid en dat betekent dat ik dus veel artikelen en YouTube-filmpjes check over helende voeding, aarden, mentaal sterker worden en jezelf spiritueel reinigen/sterken.

Daarnaast ben ik tot nu toe heel erg in m'n eentje bezig geweest tegen Lyme te vechten. Maar ik weet dat er ontzettend veel mensen zijn die hier last van hebben en telkens als ik verhalen lees, dan herken ik heel erg veel. Daarom lijkt het me fijn wat meer mensen te leren kennen die net als ik moeite hebben met alle lastige dingen die bij de ziekte van Lyme komen kijken. Misschien dat ik zelfs nog wat voor anderen zou kunnen betekenen, wie weet. Maar in ieder geval lijkt dit forum me een goede plek om mijn ervaringen met Lyme te delen. :) Mijn persoonlijke verhaal is trouwens te vinden onder "Persoonlijke Verhalen" heh :P

Roelof

Re: Even voorstellen heh

Berichtdoor Roelof » Vr 18 Jan 2019, 09:24

Hoi Sevenne,

Welkom op dit forum! Goed om te lezen dat je holistisch tegen gezondheid aan kijkt. Dat is naar mijn mening ook de enige manier om de lyme klachten de baas te blijven: je gezondheid op pijl houden. Je vertelt niets over je klachten, zou je daar wat over willen vertellen? Dat vind ik zelf het meest 'interessant' aan lyme: de verscheidenheid aan klachten. En daarin vind ik ook het lotgenootschap: de wetenschap dat er anderen zijn met soortgelijke klachten en dat het dus niet te ontkennen valt - iets waar jij je ook aan stoort.

Als je al 7 jaar met lyme rondloopt dan vermoed ik dat je in het reguliere circuit uitbehandeld bent? Heb je andere behandelaars?

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”