Lyme diagnose

boazk

Lyme diagnose

Berichtdoor boazk » Do 10 Sep 2020, 10:53

Beste,

Ik heb nu al zo'n twee jaar last van de volgende dingen:
-Zeer moe
-Maag-/Darmklachten
-Alcoholintolerantie
-Hartkloppingen
-Last van spieren (zware krampen/spiertrekkingen zonder sporten)
-Moeite met scherp zien/Duizeligheid/Brain foggy
-Geirriteerde blaas
-Pijn in zaadballen

Deze klachten worden langzaam erger en sinds een maand of 2 begint mijn haar ook uit te vallen/dunner te worden (dit zit niet in de familie) waardoor ik eigenlijk tegen Lyme aanliep. Dus toen heb ik dat tegen mijn huisarts gezegd en die heeft mij laten bloedprikken voor Lyme. Daar kwam uit dat ik het niet heb maar online vind ik dat er een heleboel testen zijn. Mijn vraag dus aan jullie, klopt het dat er meerdere testen zijn/kan ik er vanuit gaan dat als er uit die enkele bloedpriktest niks komt, ik het ook echt niet heb?

Ik ben overigens wel een aantal keer door teken gebeten, maar die heb ik toen weg gehaald en niet echt meer op gelet.... ja stom weet ik, maar daar verander ik nu niks aan. Ik zou dus eigenlijk niet weten of er om de beet heen een rode vlek is gekomen of iets dergelijks.

RoelA

Re: Lyme diagnose

Berichtdoor RoelA » Do 10 Sep 2020, 11:22

De gebruikte elisa test is erg onbetrouwbaar voor lyme, dus je negatieve test is geen garantie.

https://lymevereniging.nl/lyme/diagnose/

Met een historie van tekenbeten en gezien je klachten is er een aanzienlijke kans op een lyme infectie, dus meer onderzoek is zeker wenselijk.

boazk

Berichtdoor boazk » Do 10 Sep 2020, 14:10

RoelA schreef:De gebruikte elisa test is erg onbetrouwbaar voor lyme, dus je negatieve test is geen garantie.

https://lymevereniging.nl/lyme/diagnose/

Met een historie van tekenbeten en gezien je klachten is er een aanzienlijke kans op een lyme infectie, dus meer onderzoek is zeker wenselijk.

Okee dan ben ik toch niet gek door het niet helemaal te vertrouwen haha. Zou u mij kunnen vertellen, of misschien op dit forum een post linken, bij wat voor arts/ziekenhuis ik dit het beste zou kunnen laten onderzoeken? Ik heb een beetje het idee dat mijn huisarts dit weg gaat wuiven als ik dit ga vragen.

RoelA

Berichtdoor RoelA » Vr 11 Sep 2020, 16:12

huisartsen zullen inderdaad niet zo snel meewerken, maar je kunt het altijd proberen.
Suggesties voor andere artsen kan ik je helaas niet geven. Je kunt wel zoeken op AVIG artsen als je buiten de reguliere gezondheidzorg om wilt gaan. Er zijn een aantal lyme AVIG artsen in nederland waar je voor diagnose en/of behandeling terecht kunt. Itt reguliere gezondheidzorg hangt daar vaak wel een flink prijskaartje aan.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”