Wel of geen Lyme??

RoelA

Re: Wel of geen Lyme??

Berichtdoor RoelA » Zo 07 Apr 2024, 10:48

Succes Irene!
Hopelijk helpt de kuur en geeft het je op termijn ook meer duidelijkheid.

Ben je inmiddels al gestart met de doxy?

Irene

Berichtdoor Irene » Zo 07 Apr 2024, 21:18

Ben vrijdagavond begonnen.
Slecht weekend gehad. Geen idee of het al zo snel kan …
Hele slechte nachten. Hitte aanvallen gaan niet weg, pijn ook enorm, meer “uitstralingen “ , etc.
Kan ook dat ik toe aan het geven ben dat het echt niet goed met me gaat.

RoelA

Berichtdoor RoelA » Zo 07 Apr 2024, 22:08

Wel, raak nog niet direct ontmoedigd. Een negatieve reactie kan er bij horen; de jarisch herxheimer reactie.
Wees er wel van bewust dat een herx van korte duur hoort te zijn, enkele dagen hooguit. Door de cyclische groei van borrelia kan de herx periodiek terugkeren, al zal deze iedere keer korter en milder moeten zijn. In de tussenperiode zul je dan ook wel vooruitgang moeten merken.
Is dit niet het geval dan zul je hoe dan ook van strategie moeten wisselen.

Sommige lymepatienten zijn van mening dat het goed is om weken of maanden achtereen te herxen, maar in de praktijk bereik je daar niets mee.

Misschien heb je wat aan het verhaal van Mandy uit het eerste deel van Under our skin? Volgens mij belandde zij 3 maanden na aanvang van de antibiotica behandeling alsnog in het ziekenhuis vanwege een aanval. Dat geeft maar aan hoe heftig zo'n reactie kan zijn. Uiteindelijk is ze er weer helemaal bovenop gekomen gelukkig.

Irene

Berichtdoor Irene » Zo 07 Apr 2024, 22:27

Dank je wel Roel.
Blij met alle informatie die je geeft.
Ik heb het eerste half uur gezien. Lukt bij mij qua concentratie enzo steeds kleine stukjes te kijken.

Ontmoediging zal ik niet snel hebben. Voor mij is dit allemaal een bevestiging dat ik het juist heb dat er een andere oorzaak aanwezig is dan de artsen tot nu toe aangaven. Hier kan ik mee aan de slag, met de andere diagnoses kon ik niets.

De afgelopen jaren heb ik een paar keer ciproflixacine gekregen (voor iets anders). Na een dag of 6 merkte ik dan dat ik mij iets prettiger ging voelen, voor een dag of 2. Dan stortte ik weer net zo hard in.
Heb een beetje hoop dat het misschien nu ook gebeurd.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”