De titel 'oprichter' van het Lymefonds is onjuist. De oprichters én het eerste bestuur zijn volgens de statuten; Bron https://assets.website-files.com/5de637 ... versie.pdf van Stichting Lymefonds/het Lymefonds opgericht op 8 maart 2018 en Bron viewtopic.php?f=5&t=2322&start=630#p27283De oprichter van het Lymefonds, Fred Verdult, is zijn sponsorfietstocht voor het Lymefonds thuis in Amsterdam begonnen. Hij hoopt alle overstromingen links te laten liggen en fietst naar het hoogtepunt van zijn tocht: in de eerste week van augustus hoopt hij met z’n fiets de #Stelvio Pas te beklimmen. Die ligt op de grens tussen Zwitserland en Italië en is 2.758 meter hoog.
Fred Verdult: “Tien jaar geleden heb ik lyme opgelopen in de streek van die Stelvio Pas. Daarna liet mijn gezondheid het beslist niet toe om die Alpenreus te beklimmen. Ik doe het met al m’n bagage in tempo nul komma nul, maar het is wel een beklimming van de zwaarste ‘buitencategorie’ uit de Giro d’Italia. Als het daadwerkelijk lukt om op de top te komen, dan zal dat voor mij een emotioneel moment zijn: ik ben echt niet de oude, maar het gaat wel een flink stuk beter met m’n gezondheid.”
Een berg van 2.758 meter hoog! Help je Fred met een donatie om het Lymefonds een steun in de rug te geven? Voor elke euro duw je hem symbolisch een meter de hoogte in en maak je wetenschappelijk onderzoek mogelijk. Met €5 gaat hij toch al vijf meter de lucht in. Als je €27,58 bijdraagt ben je zilveren donateur krijg je als dankjewel thuisgestuurd: een prachtig Lymefonds pin (speldje) en een ansichtkaart en postzegel met het Lymefonds hart. Als je €275,80 bijdraagt ben je gouden donateur en ontvang je hiernaast ook een Lymefonds t-shirt in jouw maat. Maak je je donatie over op bankrekening NL 30 TRIO 0788 9401 71 van het Lymefonds onder vermelding van ‘Stelvio’ en je e-mailadres? Elke meter telt, dus elke donatie telt! Alvast heel erg bedankt!
Wie facebook heeft kan in het openbare bericht van de voorzitter van Stichting Lymefonds/het Lymefonds lezen dat het goed gaat met de fietstocht en er een topprestatie wordt geleverd met het fietsen.
Opmerkelijk is dat de sponsorfietstocht niet wordt gedeeld en ondersteund door de Lymevereniging en Stichting Tekenbeetziekten?..Laatste kans: MORGEN beklim ik de Stelvio pas! Help je mij net zoals tientallen andere sponsoren 2.758 meter de lucht in voor het Lymefonds?
IS ER LICHT AAN HET EINDE VAN DE TUNNEL?
Dat is een vraag die ik me de afgelopen 9 1/2 (!) jaar vaak heb gesteld. En die veel chronische lymepatiënten zich stellen.
Ik ga me de rest van mijn leven inzetten om met het Lymefonds goede voorlichting aan het grote publiek te geven over het voorkomen van tekenbeten en de ziekte van Lyme. En om onderzoek naar betere tests en behandelingen te stimuleren.
Zoeken naar het licht aan het einde van de tunnel, dat moet niet een individuele zoektocht zijn. Het Lymefonds gaat werken aan een wereld waarin het gewoon is dat je door je arts deskundig wordt geadviseerd bij langdurige lymeklachten en waarin behandelingen worden vergoed..
Manifest 9 maart 2018 - 'Breaking news'; Bron viewtopic.php?f=5&t=2322&start=290#p25360
Lymevereniging 12 augustus 2021 - Algemene Ledenvergadering 29 mei 2021; Bron https://nl-nl.facebook.com/lymevereniging/..We hebben een Lymevereniging nodig die het krachtig voor ons opneemt. Een vereniging die voor ons vecht, ons steunt en die de achterban inhoudelijk betrekt bij cruciale beslissingen. Het huidige bestuur zet ons juist buitenspel. Tijdens de ledenvergadering op 21 april gaan we erover stemmen: ons voorstel is dat het huidige bestuur moet vertrekken..
..De haalbaarheid van het Lymefonds hebben wij getoetst door een uitgebreid gesprek met een expert op het gebied van fondsenwerving en hij vindt het plan kansrijk. Wij streven naar een jaarlijkse opbrengst voor het Lymefonds vanaf 2021 van minimaal €1.000.000,00. In de jaren daarna zal dit bedrag duidelijk toenemen. Dit Lymefonds zal een wereld van verschil gaan betekenen voor Lymepatiënten. Net zoals bij andere fondsen gaan fondsenwerving en het stimuleren van bewustwording over de ziekte hand in hand..
..Als de leden ons steunen en we het nieuwe bestuur van de Lymevereniging mogen vormen, dan gaan we werken aan het Lymefonds. Dit Lymefonds zal onafhankelijk zijn, dus los komen te staan van de Lymevereniging. De Lymevereniging zal wel een lid (geen bestuurslid) van de vereniging voordragen als bestuurslid van het Lymefonds. Het Lymefonds gaat op een professionele manier fondsen werven voor..
..Fred Verdult: ‘’Terugkijkend vind ik het geen enkele reden voor blijdschap, het lijden is te groot en voor lymepatiënten is er volgens mij nog niets veranderd. Ik had veel meer gewild, ik had veel sneller gewild..
Er komt volgens het Beleidsplan een nieuw bestuur voor Stichting Lymefonds/het Lymefonds in de tweede helft van 2021?
Beleidsplan Lymefonds 25 juni 2021 - plannen voor de tweede helft van 2021; Bron https://assets.website-files.com/5de637 ... dsplan.pdf
De plannen voor het nieuwe bestuur zijn bijgesteld en blijven ambitieus. Beleidsplan 25 juni 2021 Lymefonds - doelen; Bron https://assets.website-files.com/5de637 ... dsplan.pdf..Het financieel ondersteunen van patiëntenorganisaties en initiatieven van de Lyme-community..
..De nieuwe bestuursleden zullen gezamenlijk de expertise en het netwerk meenemen die nodig zijn om een groot Nederland gezondheidsfonds een goede start te geven..
..Is er een relatie tussen de bestuurders?
Los van het feit dat de huidige drie bestuursleden de ziekte van Lyme hebben is er geen relatie tussen de bestuurders. In de tweede helft van 2021 wordt de governance veranderd: de huidige bestuursleden maken plaats voor een Raad van Toezicht. De nieuwe bestuursleden zullen gezamenlijk de expertise en het netwerk meenemen die nodig zijn om een groot Nederland gezondheidsfonds een goede start te geven. We verwachten niet dat er onderlinge relaties zullen zijn tussen de nieuwe leden van de Raad van Toezicht..
..Wat zijn de plannen voor de tweede helft van 2021?
- maken de huidige bestuursleden plaats voor leden van de Raad van Toezicht.
- worden contacten gelegd met mogelijk grotere donateurs die bereid zijn om bij te dragen aan de op startfase..
Beleidsplan 8 juli 2020 Lymefonds; Bron https://assets.website-files.com/5de637 ... 8%20FV.pdf..Verwachte jaarlijkse opbrengst
Onze doelstelling is om in 2022 minimaal €250.000 aan donaties te verkrijgen. Het streven is om in 2024 minimaal €1.000.000 aan donaties te verkrijgen..
Beleidsplan 2019-2021 Lymevereniging - Plannen en verslagen; Bron https://lymevereniging.nl/plannen-en-verslagen/Verwachte jaarlijkse opbrengst
Onze doelstelling is om in 2020 minimaal €100.000 aan donaties te verkrijgen en het streven is om in zeg 2023 minimaal €1.000.000 aan donaties te verkrijgen
De mensen die een goede juridische¬ariële kennis hebben met name van het rechtsgebied Ondernemingsrecht zullen zich de wenkbrauwen blijven fronsen bij wat de (nieuwe) leden en de (nieuwe) donateurs van de Lymevereniging en van de Stichting Lymefonds/het Lymefonds is en wordt voorgehouden en wordt beloofd...Lymefonds
De Lymevereniging neemt het initiatief om het onafhankelijke Lymefonds op te richten..
..We hopen dat dit Lymefonds een wereld van verschil gaat betekenen voor Lymepatiënten net zoals bij andere fondsen gaan fondsenwerving en het stimuleren van bewustwording over de ziekte hand in hand. De haalbaarheid van het Lymefonds hebben wij getoetst door een uitgebreid gesprek met een expert op het gebied van fondsenwerving en hij vindt het plan kansrijk. Wij streven naar een jaarlijkse opbrengst voor het Lymefonds vanaf 2021 van minimaal €1.000.000. In de jaren daarna zal dit bedrag duidelijk toenemen..