21 april 2018 (verzet naar 9 juni) Algemene Leden Vergadering Lymevereniging (Driebergen)

Voor nieuws, actualiteiten en acties specifiek over Lyme-Borreliose.
VerlorengezondheidM

21 april 2018 (verzet naar 9 juni) Algemene Leden Vergadering Lymevereniging (Driebergen)

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Ma 05 Mar 2018, 16:28

Beste lotgenoten,

Laat uw stem gelden en wordt lid.

Niet alleen voor de huidige, maar ook voor de toekomstige generaties zal een, grote(re!), sterke(re!), waarheidsgetrouwe en breedgedragen Lymevereniging nodig zijn.

Wat mij betreft moeten die veel te beperkte ( achterhaalde, opzichtig falende en inhumane!) definitie van Lyme en door commercie beïnvloede en kostenbesparende CBO-richtlijnen worden veranderd :twisted:

De maximaal 4 weken antibiotica grap voor met name Lyme fase3 patienten (met tig co-infecties) kennen we nu onderhand wel.
Ik heb trouwens nooit geweten dat je grappen uit mag halen met doodzieke, hulpbehoevende patienten, maar dat even terzijde.

Zo zie je maar weer dat je nooit te oud bent om te leren.

Bron: Lymevereniging

Additionele informatie, lees meer

edit door de moderator: nieuwe datum ALV toegevoegd
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Roxy

Re: 21 april 2018 Algemene Leden Vergadering Lymevereniging (Driebergen)

Berichtdoor Roxy » Zo 11 Mar 2018, 18:10

Nieuw bestuur?; Bron https://twitter.com/LymiesBeLike/status ... 2007572480

VerlorengezondheidM schreef:Laat uw stem gelden en wordt lid.
Nee geen behoefte om lid te worden.
Bovengenoemd betekent herrie in de hut? Het bekende verhaal bij patiëntenorganisaties.. de een bouwt iets op en de volgende breekt het weer af. Zou een eventueel nieuw bestuur het beter gaan doen en meer gaan bereiken voor Lyme- en chronische Lyme patiënten dan het huidige bestuur?

Er ligt een beleidsplan 2017-2020 https://lymevereniging.nl/lymeziekte-expertisecentrum/ en https://lymevereniging.nl/wp-content/up ... entrum.pdf
De afgelopen jaren hebben het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), de Nederlandse vereniging voor Lymepatiënten (NVLP), het Academisch Medisch Centrum (AMC) en het Radboudumc hard gewerkt om tot een gezamenlijk beleidsplan voor 2017-2020 te komen. Met de toegezegde € 2,5 miljoen van Minister Schippers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport worden onder andere projecten gefinancierd, wetenschappelijk onderzoek en algemene kosten voor de ondersteuning van het centrum, communicatie en voorlichting over de ziekte van Lyme.
Laatst gewijzigd door Roxy op Zo 11 Mar 2018, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Eus

Berichtdoor Eus » Zo 11 Mar 2018, 18:26

Schermafbeelding 2018-03-11 om 18.25.33.png
Schermafbeelding 2018-03-11 om 18.25.33.png (37.98 KiB) 8644 keer bekeken

Als ik alle beloftes van de kandidaat-bestuursleden mag geloven, gaan we gouden tijden tegemoet! Helaas, de werkelijkheid is vele malen weerbarstiger :mrgreen:

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 11 Mar 2018, 18:34

Hallo Eus,
Eus schreef:Als ik alle beloftes van de kandidaat-bestuursleden mag geloven, gaan we gouden tijden tegemoet! Helaas, de werkelijkheid is vele malen weerbarstiger :mrgreen:
Juist zo zie ik het ook.
Mensen lopen er achteraan en worden opgeroepen lid te worden om op die manier een meerderheid aan stemmen te kunnen krijgen. Persoonlijk vind ik deze werkwijze van de 'Lyme activisten' niet netjes. In gesprek gaan en tot samenwerking komen is een betere optie.

Samenwerkingsovereenkomst Nederlands Lymeziekte Expertisecentrum officieel getekend; Bron https://lymevereniging.nl/2017/09/25/sa ... -getekend/
Ik kan mij niet voorstellen dat de partijen blij zullen worden van een eventueel nieuw bestuur met andere eisen en wensen.
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Eus

Berichtdoor Eus » Zo 11 Mar 2018, 18:47

Het is heel jammer omdat dit initiatief gewoon totaal niets op zal gaan leveren.... Het veroorzaakt alleen nog maar meer scheuring. En wie is hier nu de dupe van? Juist ja, de Lyme-patiënt. Ik houd niet van populistische activisme maar wel van gezond verstand.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 11 Mar 2018, 18:54

Hallo Eus,
Als de eventuele overname lukt is dat schadelijk voor alle Lyme- en chronische Lyme patiënten en zal een dergelijke actie enkel verliezers gaan geven. Het is te hopen dat de aanwezige leden bij de ALV daar goed over nadenken, het gezonde verstand gaan gebruiken, bij het uitbrengen van hun stemmen en zich goed beseffen wat het een en ander voor hen kan betekenen voor de toekomst als ook voor de opgebouwde relaties. Er is jaren lang hard werken voor nodig geweest.
Ik ben ook een persoon van het gebruiken van het gezonde verstand!

En waarom gaan de 'Lyme activisten' zelf niet een nieuwe Vereniging of Stichting oprichten?

Eus

Berichtdoor Eus » Zo 11 Mar 2018, 19:02

Roxy schreef:En waarom gaan de 'Lyme activisten' zelf niet een nieuwe Vereniging of Stichting oprichten?
Ja, waarom eigenlijk niet? Als je toch alles anders wilt, wat heeft het dan voor zin om een vereniging over te nemen?

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 11 Mar 2018, 19:03

Hallo Eus,
Eus schreef:Ja, waarom eigenlijk niet? Als je toch alles anders wilt, wat heeft het dan voor zin om een vereniging over te nemen?
Financieel belang?

Eus

Berichtdoor Eus » Zo 11 Mar 2018, 19:09

Ik weet het niet, de wijze waarop is niet kosher en daarom zou ik al nooit mijn stem daaraan geven.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 11 Mar 2018, 19:20

Hallo Eus,
Eus schreef:Ik weet het niet, de wijze waarop is niet kosher en daarom zou ik al nooit mijn stem daaraan geven.
Ik vind de wijze waarop ook niet netjes/koosjer.
Bovendien zijn de eisen en wensen van de groep niet haalbaar. Ik hoop dat leden bij de ALV met een meerderheid van stemmen tégen de moties zullen gaan stemmen zodat de huidige Lymevereniging en bestuur verder kunnen gaan met hun werk.

Terug naar “Nieuws, Actualiteiten en Acties”