Wietse Bosmans & Cyclocross & Lyme

Voor nieuws, actualiteiten en acties specifiek over Lyme-Borreliose.
Lola Lyme

Wietse Bosmans & Cyclocross & Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Vr 26 Dec 2014, 14:57

06 dec 2014, Lola Lyme schreef:
Lola Lyme schreef:
Troptard schreef:En lees net dat wietse bosmans ook lyme heeft !

http://m.wielerupdate.nl/wielernieuws/29602/

Hopelijk maakt hij dit seizoen nog een duik in de modder ;)
en komt hij weer op zijn veelbelovende nivo van voor de Lyme

de ware belofte

Bosmans maakt rentree in Scheldecross

Update:
Rentree Wietse Bosmans in veldrijden/cyclocross na Lyme diagnose

Wietse Bosmans viert terugkeer met tiende stek
16/12/2014

In Antwerpen speelde een loszittend schoenplaatje hem nog parten, in Mol was Wietse Bosmans eindelijk weer de Wietse van weleer. Of toch bijna. ‘Ik kan vrede nemen met mijn tiende plaats en evengoed met het gevoel waarmee ik mijn eerste echte cross - Antwerpen wil ik niet meetellen - kon beëindigen’, liet Bosmans horen.

Lees meer Bron: HetNieuwsblad

Wietse Bosmans staat opnieuw aan de kant
do 25/12/2014

Veldrijder Wietse Bosmans raakt maar niet uit het sukkelstraatje. Een bloedanalyse bracht aan het licht dat de renner van BKCP-Powerplus nog altijd kampt met de naweeën van de ziekte van Lyme. Bosmans moet opnieuw voor onbepaalde tijd rusten.

Lees meer Bron: Sporza
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

Troptard

Re: Wietse Bosmans & Cyclocross & Lyme

Berichtdoor Troptard » Vr 26 Dec 2014, 15:15

Aiai...het is nogal een pechvogel,eerst overhoop,dan lyme en als klap op de vuurpijl chronisch aan het worden als ik het plaatje goed begreep
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Vr 26 Dec 2014, 15:16

Ik vraag mij wel af welke test dat zo goed kan vaststellen.

Troptard

Berichtdoor Troptard » Vr 26 Dec 2014, 15:24

paperwhite schreef:Ik vraag mij wel af welke test dat zo goed kan vaststellen.

Ik ook ! Die topsporters hebben wel een streepje voor met hun legertje artsen ...zullen ze wel niet over piepen ;)

Tien-vijftien jaar geleden nooit gehoord van een topsporter met lyme,nu op korte tijd toch wel ene na de ander,spreekt boekdelen over de toename in het algemeen !
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Roxy

Berichtdoor Roxy » Za 27 Dec 2014, 00:07

'Wielertalent Nieuwdorp: 'Mijn lichaam wil niet meer'

De 24-jarige Nick Nieuwdorp uit Yerseke lijdt aan de ziekte van Lyme. Het voormalige wielertalent moest daardoor zijn carriére beëindigen. Het enige sportieve wat Nick Nieuwdorp nog kan, is voetballertjes van Yerseke trainen.
Lichaam wil niet meer

''Ik had de echte wil om iets te bereiken in de wielersport. Het grote doel was prof worden en dan bijvoorbeeld de ronde van Vlaanderen rijden. Helaas is dat niet gelukt, mijn lichaam wil niet en dan houdt het op'', zegt Nick Nieuwdorp.

Bartonella

De ziekte van Lyme wordt overgedragen door teken. Nick is besmet met het bartonella virus. Normaal gesproken is dat beter te genezen dan andere vormen van de ziekte zoals borrelia. De arts van Nick Nieuwdorp heeft er vertrouwen in dat Nick op den duur weer beter wordt.

Vermoeidheidsklachten

''Het is mentaal gewoon heel zwaar. Van de veertig gebruikelijke klachten van de ziekte van Lyme heb ik er 35'', aldus Nick. Hij is veel moe, heeft een hoge hartslag en veel pijn in zijn hoofd http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2014 ... J3pdf8E8KB
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Za 27 Dec 2014, 11:20

Yanina Wickmayer is blijkbaar genezen van lyme
http://www.hln.be/hln/nl/953/Tennis/art ... Lyme.dhtml

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Za 27 Dec 2014, 15:27

Interview Wietse Bosmans: "Wil mijn carrière niet op het spel zetten"
26 december 2014

Het veldritseizoen 2014-2015 is Wietse Bosmans niet gunstig gezind. De 22-jarige Belg kwam in amper acht crossen aan het vertrek, waarvan hij er slechts zes kon uitrijden. Boosdoener is de ziekte van Lyme, die bij Bosmans al enige tijd aansleept en hem zelfs doet vrezen voor een positief vervolg van zijn wielercarrière. “Elke keer als je een klein lichtpuntje ziet aan het einde van een donkere tunnel, wordt dat neergebliksemd”, doet Bosmans zijn verhaal tegenover WielerFlits.

Lees meer Bron: WielerFlits
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Za 27 Dec 2014, 15:43

Duimen voor Wietse Bosmans, die wellicht kruis over seizoen maakt
27-12-2014

"Een paar dagen later verschenen dezelfde symptomen van in het seizoensbegin. "Dokter zijn er nog niet uit wat er exact aan de hand is, maar de kans is niet onbestaande dat ik een chronische vorm van de ziekte van Lyme heb", vertelde Wietse aan Wielerflits.nl. "Dat zou meteen verklaren waarom ik me de ene dag slecht, en de andere dag goed voel. Er is in elk geval opnieuw een antibioticakuur van 30 dagen opgestart. Geraakt de ellende daarmee niet opgelost, moet ik naar Parijs of Berlijn om me te laten onderzoeken en moet ik zelfs vrezen voor mijn carrière."

Bosmans zal nu in elk geval niet het risico nemen té vroeg te hervatten. "Ik mag nu absoluut niet meer hervallen. Het zou leuk zijn als ik nog aan een paar wedstrijden kan deelnemen aan het einde van het seizoen, maar misschien kies ik er beter voor nu al te focussen op volgende winter."

Lees meer Bron: Veldritkrant

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 27 Dec 2014, 16:12

Wel erg voor Wietse Bosmans.
Ik denk dat degene die het stukje heeft geschreven bedoelt dat hij besmet is met de bacterie bartonella ipv het virus bartonella.
Wat zijn er toch nog weinig mensen die dat weten eigenlijk.

Laatst hoorde ik op het sportjournaal dat er een Nederlandse judo man door een mug was gestoken en daardoor bijna niks meer kon
http://nos.nl/artikel/692754-muggenbeet ... op-wk.html

Hij kreeg meteen heeeeel veel antibioticum en kon zodoende nog een beetje presteren.
(Tja, hij wel)

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Zo 28 Dec 2014, 22:37

Sproetje schreef:Wel erg voor Wietse Bosmans.

Het zag er zo goed uit, zijn ontwikkeling in de sport, echt veelbelovend
Hij is twee keer 2e bij WK beloften geweest
en begin dit jaar een 10e plek bij WK elite !

En dan Lyme ..

Sproetje schreef:Ik denk dat degene die het stukje heeft geschreven bedoelt dat hij besmet is met de bacterie bartonella ipv het virus bartonella.
Wat zijn er toch nog weinig mensen die dat weten eigenlijk.

Dat staat in het stuk over Nick Nieuwdorp, een veelbelovend Nederlands wielertalent..
tot zijn kennismaking met Lyme en co

Misschien is het wel schrijnend alleszeggend dat wij die taal -het medisch jargon- wel beheersen,
terwijl we er niet voor opgeleid zijn, ik niet in ieder geval, en dat wij meer kennis over Lyme en co hebben dan de medici...
Dan kan je een journalist weinig kwalijk nemen, toch?

Sproetje schreef:Laatst hoorde ik op het sportjournaal dat er een Nederlandse judo man door een mug was gestoken en daardoor bijna niks meer kon
http://nos.nl/artikel/692754-muggenbeet ... op-wk.html

Hij kreeg meteen heeeeel veel antibioticum en kon zodoende nog een beetje presteren.
(Tja, hij wel en wij niet...)

Henk Grol, ook zo'n pechvogel
Heb je de foto van zijn 'muggenbeet' gezien? :shock:

Zo'n krater komt mij trouwens wel bekend voor :mrgreen:

(Langdurige AB (regulier) is voor mij geen optie, maar ik begrijp je wel...)

Terug naar “Nieuws, Actualiteiten en Acties”