Co-infectie(s) zonder Borrelia?

Voor alle onderwerpen die gaan over andere door teken overdraagbare infecties. Over symptomen, diagnose, tests en behandeling hiervan. Onderwerpen over andere infecties die naast de Lyme-Borreliose kunnen optreden, zijn hier ook welkom.
VerlorengezondheidM

Re: Co-infectie(s) zonder Borrelia?

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Do 16 Jun 2016, 00:29

emma_b schreef:
VerlorengezondheidM schreef:@Emma,

Was jou IFA Borrelia ook negatief?

@verlorengezondheidM

Wat is IFA Borrelia precies?
Heb net even gekeken naar mijn uitslag (van IMD Berlijn).
Het enige dat rood staat is de: Eosinofiele Granulocyten.

Groetjes,
Emma

Hoi Emma en anderen,

Immunofluorescence assay (IFA)
De IFA test wordt gebruikt voor het aantonen van IgM en IgG. Er zijn verschillende ziekenhuizen die deze test doorvoeren. De gevoeligheid ligt ongeveer bij die van de EIA van de tweede generatie. Voor de doorvoering van de IFA test zijn echter goed getrainde technici noodzakelijk.

Bron: Borreliose.nl lees meer

Of onderstaande test dezelfde test is als bovenstaande dat kan ik er niet goed uithalen, misschien dat @Maddy of iemand anders e.e.a. zou kunnen / willen vertalen want ik zie soms door de bomen het het bos niet meer :oops:

Titerresultate sind das Ergebnis der Prüfung einer Serumverdünnungsreihe mit einem Antigen, gegen das Antikörper im Serum nachgewiesen werden sollen. Für die meisten infektionsserologischen Untersuchungen, bei denen es um den Nachweis erregerspezifischer Antikörper geht, werden Titerbestimmungen mit Vollantigen in Form des indirekten Immunfluoreszenz-Antikörper-Testes (IFAT) mit guter Aussagekraft durchgeführt (z.B. Babesien, Ehrlichien, Leishmanien). Anders ist jedoch nach unseren Untersuchungen die Situation bei den Borrelien. Hier werden mit diesem, oder vergleichbaren Verfahren (ELISA's, oder Praxisteste) zu viele unspezifische Antikörper in hohen Titern erfaßt, die dann leider oft zur irrtümlichen Diagnose der Borreliose beitragen.

Bron: shg-bergstrasse.de lees meer

De mijne zijn/waren allemaal IFT immunfluoreszenz- antikorper=antilichamen testen van Deutches chroniker labor.

Groetjes VGM
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

emma_b

Verhoogde waarden Eosinofiele Granulocyten

Berichtdoor emma_b » Di 21 Jun 2016, 21:00

Mijn Duits is erg slecht dus kan het niet vertalen, sorry.

Mijn Lyme-arts heeft het volgende uitgelegd over de verhoogde Eosinofiele Granulocyten waarde.
"het betekent een allergie of een parasiet in de darmen, dit is mogelijk de Dientamoeba Fragilis die je hebt"

Is dat waar? want ik las later op betrouwbare websites dat het ook iets anders kan zijn.
Zou het te maken kunnen hebben met een parasiet in het bloed??

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 22 Jun 2016, 20:13

Hoi Emma,

Parasieten in het bloed zijn heel moeilijk aan te tonen.
Het CDC zegt dit:

http://www.cdc.gov/parasites/lymphaticf ... nosis.html

Je arts zegt: " dit is mogelijk de Dientamoeba Fragilis die je hebt"

Ja, zou kunnen, maar kan meer zijn idd.
Maar ook die Dientamoeba Fragilis is niet zo gemakkelijk aan te tonen, meestal gaat dat dmv pcr:

http://www.praktijkvanas.nl/artikel/Die ... agilis.htm

Maar de ontlasting moet dan dacht ik binnen een half uur worden onderzocht, dat lees je bv bij Klinghardt.

En meestal duurt het opsturen hiervan langer, ook al zou je het bv door je huisarts laten doen in het dichtstbijzijnde lab.

emma_b

Berichtdoor emma_b » Do 23 Jun 2016, 17:30

Sproetje schreef:
Parasieten in het bloed zijn heel moeilijk aan te tonen.

Mijn Lyme-arts had mij pas geleden een korte mail gestuurd met 'Je hebt een parasiet in je bloed'. Ik dacht in eerste instantie dat dat te maken had met die verhoogde Eosinofiele Granulocyten. Geen idee of dat is wat ze bedoelde. Mijn Lyme-arts zou mij nog hierover terugbellen eind deze week (hopelijk doet zij dat ook). Maar maak me nu uiteraard ook zorgen dat ze met die parasiet wéér iets anders bedoelt. Of ze bedoelt die kattenkrabziekte met parasiet.. geen idee? want de LTT-test was negatief.

Sproetje schreef:Je arts zegt: " dit is mogelijk de Dientamoeba Fragilis die je hebt"

Ja, zou kunnen, maar kan meer zijn idd.
Maar ook die Dientamoeba Fragilis is niet zo gemakkelijk aan te tonen, meestal gaat dat dmv pcr:

Mijn MDL-arts had pas geleden geconstateerd dat ik Dientamoebe Fragilis heb. Zij gaf toen aan dat veel mensen dit hebben, alleen heeft niet iedereen er last van. Vaak hebben mensen met een slechtere weerstand hier last van.
Ja, ik begrijp eigenlijk niet waarom ze aangeeft dat het ook andere dingen kan zijn...

abx

Berichtdoor abx » Wo 29 Jun 2016, 21:02

Sproetje schreef:
ABX,

Ik vroeg me af of Bartonella wel een serologisch litteken geeft, de meeste bacteriën doen dat niet, behalve Borrelia.

Sproetje, ik weet niet wat normaal is bij Bartonella, maar bij mij is dus een Bartonella infectie uit de jaren '80 nog zichtbaar (IgG= 2^6).
Of dit een nog "smeulende" infectie of serologisch litteken is maakt voor mij niet uit, ik had er al die tijd geen last van.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 03 Jul 2016, 17:39

abx schreef:
Sproetje schreef:
ABX,

Ik vroeg me af of Bartonella wel een serologisch litteken geeft, de meeste bacteriën doen dat niet, behalve Borrelia.

Sproetje, ik weet niet wat normaal is bij Bartonella, maar bij mij is dus een Bartonella infectie uit de jaren '80 nog zichtbaar (IgG= 2^6).
Of dit een nog "smeulende" infectie of serologisch litteken is maakt voor mij niet uit, ik had er al die tijd geen last van.

Hoi ABX,

Nee, ik weet ook niet wat normaal is bij Bartonella, maar toen ik je bericht las ben ik meteen eens gaan kijken wat ik kon vinden over hoe het zit met die antistoffen en Bartonella, of dat zichtbaar blijft na langere tijd, terwijl je bv al van je Bartonella af bent.
Ik had er nog nooit over gelezen of gehoord dat zoiets mogelijk is.
Tot nu toe nog niets over kunnen vinden, wat ik wel vond was het algemenere plaatje dat bacteriën géén serologisch litteken geven itt tot Borrelia.
Maar mocht jij een goed wetenschappelijk artikel erover vinden dat het bij Bartonella hetzelfde werkt als bij Borrelia mbt dat serologisch litteken, dan graag...

Het is voor mij ook belangrijk om te weten.
Ikzelf heb in de zomer van 2014 laten testen op Bartonella en ik had het toen wel.
Gezien mijn klachten ben ik van mening dat ik het niet meer heb, maar ik kan me vergissen.
Heb me nooit opnieuw nog een keer laten testen, dat staat gepland op 5 Augustus a.s.
Maar ja, ook Bartonella is niet echt gemakkelijk te vinden...

Terug naar “Co-infecties”