Ik heb in de afgelopen 4 jaar 6x positieve C6 Elisa test en 6x een negatieve Westernblot. De een zegt; JA je hebt lyme, de ander zegt; NEE je hebt geen lyme. Een tekenbeet en of EM kan ik me niet herrineren.
Ik ben ook niet van de een op andere dag ziek/koortsig of iets geworden. Ik ben al ruim 5 jaar moe, hoofdpijn, gewrichtsklachten, en een hoop andere klachten zoals concentratieproblemen, lusteloos, nergens zin in, vergeetachtig enzo.
Ik heb nu de ruwe data van de Westernblot opgevraagd. Ik wilde dit hebben want ik wist niet wat de grenzen zijn als je positief of negatief scoort. De westernblot doen ze na een positieve C6 Elisa screening.
Ik heb mails gestuurd naar arts microbiologen, ik heb gesprek gehad met een arts microbioloog. Zij vertellen mij dat er waarschijnlijk een ander eiwit (van een bacterie of iets anders) reageert op de C6 Elisa. Maar als ik dan vraag om welk eiwit dit gaat, weet niemand het. Een kruisreactie met andere spirocheten is mogelijk. Heb gegoogled en dan zag ik ziekte van Weijl bijvoorbeeld. En Lues; dat heb ik vorig jaar ook maar getest vanwege de kruisreactie: negatief.
Er wordt gezegd dat ik vast geen lyme heb, omdat ik geen beet en EM kan heugen, dus dat de test vast vals positief is.
Willen jullie met me meekijken naar de uitslag van de Westernblot? Ik snap hoe deze afgelezen moet worden en lijkt me daarom duidelijk dat er dus geen lyme is? Er is geen een bandje positief. (ik weet niet goed wat de VslE en de p100
Ik ben dus nog steeds ~verdomme~ in dubio, heb ik lyme of niet? Ga ik daar achteraan, of niet? Focus ik me daarop, of niet? Zoek ik een andere arts (lyme bekend) of niet? Ik zit zoooo in een tweestrijd.
Weet iemand hier dan misschien waarop de C6 Elisa ook kan reageren? Op internet kan ik niet echt veel vinden...
Sorry voor alweer deze vraag, maar ik lig er letterlijk wakker van

Lieve groetjes, Annemarie